Karseimmat piheilytarinat jakoon!
Enoni ei antanut vieraidenkaan vetää wc-pönttöä. Piti myös vaimonsa kanssa tarkkaa kirjaa (sentilleen) kuluista ja vahti että kaikki kasetaan tasan. Ei kuitenkaan koskaan maininnut jos jäi itse voitolle jostain. Heillä oli myös omat hyllyt jääkaapissa.
Kommentit (499)
Kaveri on läpi nuoren aikuisuutensa, noin 15 vuotta, valittanut ettei ole rahaa. Ostaa kuitenkin merkkivaatteita ja tuotteita. Sanoo ettei köyhä voi ostaa huonoa. Silti noiden hänen ostostensa elinikä on sama kuin tavallisten tuotteide.
Kyse ei hänen kohdallaan ole rahan puutteesta, vaan piheydestä. Kaikessa yrittää saada muilta ilmaista tavaraa, ruokaa, lahjoituksia, joita voi myydä tsi syödä. Unohtaa omat rahat kotiin ja lainaa usein muilta pikkusummia, joita ei palauta. Ei muista mitä on muilta saanut ja suututaan, jos ei kyydistä maksa edes bensarahaa..
Ystäväni joka joskus kimppatilausta tehdessä ei voi odottaa yhtään rahojaan, vaan HETI pitäisi olla tilillään. Jos minä olen tilauksen tekijä, ei ikinä mitään kiirettä, vaan maksut roikkuu viikkotolkulla!
Lainaa myös tavaroita, eikä palauta.
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 22:45"][quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 22:05"]Eräs tuttavamies ottaa kopiokoneella kuvia suomalaisen kaljatölkin etiketeistä ja tulostaa. Sitten hän liimaa Tallinnan tölkkeihin paperietiketin, jolloin hän saa 15 senttiä panttia. Kyseinen mies on erittäin hyväpalkkaisessa työssä.
[/quote]
Täähän on rikos! :O
[/quote]
Sillo ku mun ukkoni toimi vielä vartijana isossa lafkassa, siellä palkattiin hetkeks on tyyppi valvomaan tota toimintaa. Ainakin yks heppu (en tiedä sukupuolta) jäi kiinni ja ilmoitettiin poliisille. Kannattaa tolle hyväpalkkaselle kamulles vihjata, että tuo on rikos.
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 18:18"]
Sitten on nämä ihmiset, jotka menevät sekaisin kaikesta mitä saa ilmaiseksi!
[/quote] Juu fb:n lahjoituspalstoilla samat ihmiset haalii vaatteet vauvasta vaariin ja kaikki muut ihme roinat. Mahtaa olla asunnossa viihtyisää.
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 22:05"]
Eräs tuttavamies ottaa kopiokoneella kuvia suomalaisen kaljatölkin etiketeistä ja tulostaa. Sitten hän liimaa Tallinnan tölkkeihin paperietiketin, jolloin hän saa 15 senttiä panttia. Kyseinen mies on erittäin hyväpalkkaisessa työssä.
[/quote]
Kopioiko omilla musteillaan?
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 11:04"]
Itse tunnustaudun pihiksi, koska en ole kovin hyvätuloinen. Perhe, 2 aikuista ja lapsi, ostimme vanhan ok-talon pikkukaupungista. Pakko pihistellä, kun koetetaan remontoida ja maksaa lainaa pois. Kyllä minäkin / mekin säästämme mistä voimme.
- Etsimme -30% laputetut tuotteet, ja Lidlin ym. halvimmat tarjoukset
- Viljelemme ruokaa itse
- Käyn usein ulkona pissalla (olen mies), talvisaikaan ei aina vedetä, jos käydään pienellä asialla
- Vauvan pesuvesi käytettiin viime kesänä uudelleen kukkasille
- Käytämme vanhat muovipussit uudelleen
- Ostamme vaatteita kirpputoreilta ja ainakin minä käytän ne niin loppuun, että niissä on jo isoja reikiä
- Kerään polttopuita itse kaupungin metsäalueilta (luvan kanssa), polkujen ja hiihtolatujen varsilta karsittua vesaikkoa, isompia oksia ja risuja jne
Tietenkin myös muita säästökeinoja käytetään, mitä voidaan. Vain säästämällä pärjätään.
Vain yhdessä asiassa en säästä: rakkaudessa läheisiini <3
M33
[/quote] Ihan ok. Mutta ruperi ällöttämään tuo loppukaneetti.
Äiti ostaa kaikki punalappuset ja pakastaa ne. Ällöä syödä vetistä vaaleaa leipää päivästä toiseen. Juhlaa kun pääsee joskus pöytään, missä tuoretta sämpylää. En saa leipoa itse leipää, kun tulee kuulemma kalliimmaksi kun ottaa sähkön ym laskuun mukaan.
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 12:57"]
'punaisten lappujen'ruoat, eli pian viimeisen käyttöpäivämäärän ruokien ostaminen ei ole mitenkään noloa tai kerro köyhyydestä tai piheydestä, se juuri on fiksua, ekologista ja taloudellisesti kannattavaa..siis JOS se ruoka todellakin käytetään. Itse ainaskin todellakin ostan mielummin esim leivän tai jikurtin 30,50 tai jopa 70% halvemmalla hinnalla kuin saman tuotteen vierestä normaalihinnalla. Mitä ostan, sen käytän, ja ostan vain sellaista joka tulee myös käytettyä. Vanhentunuttakin ruoka-ainetta voi harkinnan mukaan käyttää, mutta perus järki on syytä säilyttää...Vierestä olen seurannut kuinka tässä muutamassa vuodessa omat vanhemmat ovat rakastuneet jotenkin tähän punaisten lappujen juttuun - enää tuskin mitään ostavat normaalihinnalla. Jopa vieraillekin tarjoavat klimppistä maitoa ja homeista leipää ja juustoa..Itse en ikinä voisi tarjota muille selvästi vanhaa ja pilaantunutta, enkä pöytävieraana tuntisi oloani kovin arvostetuksi jos minua ruokamyrkytettäisiin eikä vuokseni viitsittäisi ostaa ja tarjota kunnollista murkinaa..
[/quote]Olen tässä puolen vuoden aikana säästänyt lomarahaa ostamalla tarjouksista, suurimmaksi osaksi -30%, ja räknäämällä erotuksen. Rahaa on melkein 900e,kun tilille meni ennen 20e kuussa ja nykyään 30.
Siis 30e menee aina säästöön, tilisiirtona.
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 19:05"]Oli pakko kaivaa tämä ketju esiin, sillä törmäsin tänään sen luokan piheilyyn, etten oikein tiedä mitä ajatella.
Meillä on töissä taukotilassa sellainen kahviautomaatti, josta voi valita että millaista kahvia ottaa, tuleeko maitoa tai sokeria jne. Joka tapauksessa se vehje tekee aivan hirveän makuista kahvia.
Olin lähdössä kotiin, ja kävin vielä taukohuoneessa hakemassa eväsrasian. Työkaverini oli siellä kahden tyhjän termospullon kanssa, ja täytti niitä kahviautomaatin kahvilla (eli otti automaatista kahvia mukiin ja kaatoi termokseen). Kysyin että mitä ihmettä hän puuhaa, ja hän vastasi että heillä on huomenna lauantaina miehensä 50-vuotisjuhlat kotona, ja hän vie kotiin kahvia vieraita varten. Aikoi kuulemma lämmittää mikrossa kuumaksi juuri ennen vieraiden tuloa!
Jäin vaan tuijottamaan monttu auki, sillä voi herranen aika sentään, se kahvi maistuu aivan kauhealle "tuoreena", joten voin vain kuvitella millaista kärähtänyttä tervaa se on mikrotettuna!
[/quote]
Sori, mutta ei mee läpi. Kertokaa oikeita tarinoita, tää on keksitty ja huono.
Muutimme 2 viikkoa sitten isoisäni tavarat pieneen palveluasuntoon hänen omakotitalostaan. Jokainen purkki ja jogurttitörppö piti pakata mukaan.
Mutta kaiken huippu olivat pihalanmarjakarkit. Avattu pussi, joka erääntynyt jo silloin, kun minä olin lapsi. MUTTA ETTÄ HÄN OLI VIELÄ VIIME VIIKONLOPPUNA ANTANUT PIHLIKSIÄ SIITÄ SAMASTA PUSSISTA LAPSENLAPSILLEEN. Täytyy sanoa, että melkoista säästämistä, kun karkkipussikin riittää sukupolvelta toiselle.
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 10:42"]
Tyyppi käy ehkä 5 krt/vuosi vaatekaupoilla ja silloinkin ostaa alerekistä löytyviä, 70 % tarjouksessa olevia, kolme kokoa liian suuria rytkyjä. Kaikki muu hommataan kirpputorilta tai saadaan kavereilta ilmaiseksi. Tyyppi kertoo oikein leveillen, jos hän käyttää 7 vuotta vanhaa serkun luovuttamaa villapaitaa. Kaikki siis otetaan vastaan, mikä irti lähtee, mutta ei puhettakaan, että hän itse tarjoaisi mitään.
[/quote]
Viisi kertaa vuodessa? Minä käyn noin kahdesti vuodessa kaupassa ja se johtuu vain siitä että alusvaatteita jne. pitää ostaa usein. Jos vaate menee vuodessa rikki niin se on todella surkeaa laatua. Ja en ole pihi, ostan kestävää laatua ja maksan siitä satasia per vaatekappale. Seitsemän vuotta on hyvä keskimääräinen ikä esim. housuille ja puseroille, päällysvaatteet kestää pitempään. Vaatekauppoja on muitakin olemassa kuin H&M ja halpahalli.
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 19:17"][quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 19:12"]
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 19:05"]Oli pakko kaivaa tämä ketju esiin, sillä törmäsin tänään sen luokan piheilyyn, etten oikein tiedä mitä ajatella. Meillä on töissä taukotilassa sellainen kahviautomaatti, josta voi valita että millaista kahvia ottaa, tuleeko maitoa tai sokeria jne. Joka tapauksessa se vehje tekee aivan hirveän makuista kahvia. Olin lähdössä kotiin, ja kävin vielä taukohuoneessa hakemassa eväsrasian. Työkaverini oli siellä kahden tyhjän termospullon kanssa, ja täytti niitä kahviautomaatin kahvilla (eli otti automaatista kahvia mukiin ja kaatoi termokseen). Kysyin että mitä ihmettä hän puuhaa, ja hän vastasi että heillä on huomenna lauantaina miehensä 50-vuotisjuhlat kotona, ja hän vie kotiin kahvia vieraita varten. Aikoi kuulemma lämmittää mikrossa kuumaksi juuri ennen vieraiden tuloa! Jäin vaan tuijottamaan monttu auki, sillä voi herranen aika sentään, se kahvi maistuu aivan kauhealle "tuoreena", joten voin vain kuvitella millaista kärähtänyttä tervaa se on mikrotettuna! [/quote] DDDDD Nauroin täysillä, onko tää totta?
[/quote]
Valitettavasti kyllä! Oli hieman naurussa pidättelemistä :D
[/quote]
Uskomattoman pahaa kahvia juovatten.
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 20:58"]Muutimme 2 viikkoa sitten isoisäni tavarat pieneen palveluasuntoon hänen omakotitalostaan. Jokainen purkki ja jogurttitörppö piti pakata mukaan.
Mutta kaiken huippu olivat pihalanmarjakarkit. Avattu pussi, joka erääntynyt jo silloin, kun minä olin lapsi. MUTTA ETTÄ HÄN OLI VIELÄ VIIME VIIKONLOPPUNA ANTANUT PIHLIKSIÄ SIITÄ SAMASTA PUSSISTA LAPSENLAPSILLEEN. Täytyy sanoa, että melkoista säästämistä, kun karkkipussikin riittää sukupolvelta toiselle.
[/quote]
DDDD taas.. ANTANUT PIHLIKSIÄ....!
Tuolla maalla keitän pannukahvia. Enää en heitä poroja pois, meneehän ne muuten haaskuuseen.
Lisään vaan vettä ja saan "uutta" kahvia.
[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 00:08"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 11:04"]
Itse tunnustaudun pihiksi, koska en ole kovin hyvätuloinen. Perhe, 2 aikuista ja lapsi, ostimme vanhan ok-talon pikkukaupungista. Pakko pihistellä, kun koetetaan remontoida ja maksaa lainaa pois. Kyllä minäkin / mekin säästämme mistä voimme.
- Etsimme -30% laputetut tuotteet, ja Lidlin ym. halvimmat tarjoukset
- Viljelemme ruokaa itse
- Käyn usein ulkona pissalla (olen mies), talvisaikaan ei aina vedetä, jos käydään pienellä asialla
- Vauvan pesuvesi käytettiin viime kesänä uudelleen kukkasille
- Käytämme vanhat muovipussit uudelleen
- Ostamme vaatteita kirpputoreilta ja ainakin minä käytän ne niin loppuun, että niissä on jo isoja reikiä
- Kerään polttopuita itse kaupungin metsäalueilta (luvan kanssa), polkujen ja hiihtolatujen varsilta karsittua vesaikkoa, isompia oksia ja risuja jne
Tietenkin myös muita säästökeinoja käytetään, mitä voidaan. Vain säästämällä pärjätään.
Vain yhdessä asiassa en säästä: rakkaudessa läheisiini <3
M33
[/quote] Ihan ok. Mutta ruperi ällöttämään tuo loppukaneetti.
[/quote]
Mäkin kerään risuja saunaa varten ja tuohen paloja.
Joku mietti onko piheily psykopatian muoto. No tunnen ihmisen, joka on sairaalloisen pihi. Hänelle tekee pahaa esimerkiksi euron lainaaminen, vaikka saisi sen vartin päästä takaisin. Hän ei kutsu ketään kotiinsa, koska kahvin keittäminen vieraalle saa sydämen vuotamaan verta. Kerran kävin ja silloin juotiin liptonia. Muiden luona hän kyllä käy ja syö ja juo aina kaiken mitä tarjotaan. Sairaalloisena piirteenä piheilyyn hänellä liittyy myös valehtelu. Hän haluaa aina kertoa moneen kertaan kaikki tulevat isot rahanmenonsa. Joskus samaa "kuvitteellista" laskua on maksettu monta vuotta. Oikeastaan ärsyttää kuunnella niitä puheita, kun tietää, että ainoa tarkoitus niillä on alleviivata hänen "köyhyyttään", voi voi minua köyhää parkaa. Tosiasiassa hän istuu todennäköisesti ison rahakasan päällä, koska kaikki menot hän pyrkii maksattamaan muilla. Vastenmielisintä on juuri valehtelu, manipulointi ja hyväksikäyttö.