Karseimmat piheilytarinat jakoon!
Enoni ei antanut vieraidenkaan vetää wc-pönttöä. Piti myös vaimonsa kanssa tarkkaa kirjaa (sentilleen) kuluista ja vahti että kaikki kasetaan tasan. Ei kuitenkaan koskaan maininnut jos jäi itse voitolle jostain. Heillä oli myös omat hyllyt jääkaapissa.
Kommentit (499)
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 18:45"]
Pakkoko joka asiasta on alkaa vänkäämään? Perstakaa oma off-topic -ketju tuolle nillityksellenne!
[/quote]
Ainoa joka vänkää olet sinä
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 21:35"]
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 21:29"]Ai että jos Suomessa puuta riittää (miten niin?!?!) niin tuhlataan pois vaan? Jep. Ei ihme et pallo on pulassa kun jengi on tätä tasoa aivotoiminnaltaan. [/quote] Kukahan se tässä nyt on vajaa? Suomessa on metsänhoito niin hyvällä tolalla että kaikki käytetty uusiutuu. Ei täällä mitään riistohakkuuta harrasteta. Mutta kai täällä sitten on puustakin pulaa kun et neukkukuutiostasi suoraan metsään näe.
[/quote]
No ei ne puut nyt sekunnissa sinne uudestaan kasva. Ja tiedoksesi: sitä paperia ei voi tehdä mistä vaan katajasta.
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 19:49"][quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 17:03"]
Kaikkein kuvottavimpia tähän mennessä omasta mielestäni nämä naiset, jotka käyttävät moneen kertaan kuukautissuojiaan.. Yök yök yök!! Ei voi olla ihan terveitä päästään.
[/quote]
Miten luulit että ennen vanhaan asiat hoidettiin? Ei silloin ollut mitään siteitä, tamponeja, kuukuppeja jne. Eikä edes juoksevaa vettä.
[/quote]
"Meidän naapuri syö pettuleipää. Suihkuna toimii ämpäri takapihalla."
Vastaus sinun logiikallasi: "miten luulit että asiat hoidettiin ennen vanhaan?!"
Noniin. Eikö tarkoituksena ollut kuitenkin kertoa piheistä ihmisistä?
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 21:35"]
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 21:29"]Ai että jos Suomessa puuta riittää (miten niin?!?!) niin tuhlataan pois vaan? Jep. Ei ihme et pallo on pulassa kun jengi on tätä tasoa aivotoiminnaltaan. [/quote] Kukahan se tässä nyt on vajaa? Suomessa on metsänhoito niin hyvällä tolalla että kaikki käytetty uusiutuu. Ei täällä mitään riistohakkuuta harrasteta. Mutta kai täällä sitten on puustakin pulaa kun et neukkukuutiostasi suoraan metsään näe.
[/quote]
olipas kiltisti sanottu. Ei tuolla ole kaikki kotona.
pienikin hyvä teko on parempi kuin ei mitään.
Mulla ei exä (luojan kiitos exä) raskinut selvittää mikä autossa oli vikana kun Se öljyä taisi tiputella.Auto seisoi melkeen vuoden parkkipaikalla käyttämättömänä ja lopulta siitä oli jarru ruostunut kiinni.Hinausautolla Se lopulta vietiin korjaamolle,olipa taas säästöä.Muutenkin oli tosi pihi,ei sitä autoa raskinut mihinkään käyttää. Vaatteitakaan ei osannut itse ostaa vaan käytti samoja farkkuja joissa 20cm liikaa vyötäröllä,kiristi vyöllä.Bokserit oli roikkuvaa säkkityyliä ja kun ostin tälle parit tiukemmat niin kusitahraisenakin vielä käytti.Varmaan vieläkin monen vuoden jälkeen kituuttaa niillä samoilla!Oli kyllä niin pihi,kaikki hänelle kelpasi mutta auta armias jos ois antelias pitäny olla.Osti synttärilahjaksi kerran dildon mulle ja pani lopulta itseään sillä perseeseen:D voitte vaan arvata miksi on ex..Ei enää ikinä tommosta!:D
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 09:15"]Luulin, että tätini on pihi, mutta tämän ketjun perusteella tuntuu olevan oikea tuhluri. Hänellä ei esimerkiksi edes ollut sitä vessanvetosääntöä käytössä. :D Joka tapauksessa täti kuitenkin:
- Säästää vanhat lahjapaperit.
- Tonkii mukaansa kaikki näkemänsä pantilliset pullot joita ulkona näkee.
- Käy ruokaostoksilla aina miljoonassa eri kaupassa ja hakee kustakin vain sen elintarvikkeen, joka kyseisessä kaupassa on halvinta tai tarjouksessa.
- Ompeli vanhoista verhoista itselleen mekon kun verhoina eivät enää miellyttäneet silmää.
- Antoi minulle rippilahjaksi ilmaisena saamansa kuulakärkikynän, joka ei edes toiminut.
[/quote]
Apua! Mulle piste kolmesta ekasta
Luulin, että tätini on pihi, mutta tämän ketjun perusteella tuntuu olevan oikea tuhluri. Hänellä ei esimerkiksi edes ollut sitä vessanvetosääntöä käytössä. :D Joka tapauksessa täti kuitenkin:
- Säästää vanhat lahjapaperit.
- Tonkii mukaansa kaikki näkemänsä pantilliset pullot joita ulkona näkee.
- Käy ruokaostoksilla aina miljoonassa eri kaupassa ja hakee kustakin vain sen elintarvikkeen, joka kyseisessä kaupassa on halvinta tai tarjouksessa.
- Ompeli vanhoista verhoista itselleen mekon kun verhoina eivät enää miellyttäneet silmää.
- Antoi minulle rippilahjaksi ilmaisena saamansa kuulakärkikynän, joka ei edes toiminut.
Minun äiti säästää aina nätit lahjapaperit, eikai siinä ole mitään väärää, en ajatellut että olisi pihi.. isä aina nauraa hänelle.
Minusta tuossa pullojen keräämisessä ei ole mitään outoa. Äitinikin (juristi muuten) aina koiraa ulkoiluttaessaan keräsi tyhjät pullot mukaansa. Motiivi taisi kuitenkin rahansäästön sijaan olla se, ettei pulloja rikottaisi luontoon.
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 11:10"]
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 06:15"]
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 08:36"]
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 15:13"]
LApsuudenystäväni äiti seukkaa miehen kanssa jolla kymmeniä tuhansia euroja tilillä. Ei voi lähteä esim. tangomarkkinoille tai teatteriin yms. tapahtumiin kun liput maksaa niin paljon :) kökötetään sitten neljän sienän sisällä ja lasketaan rahoja.
[/quote]
Toi ei ole pihiyttä vaan järkevä. Kuka rupeaa maksamaan toistakymppiä tai jopa monta kymppiä jostain lipusta?
[/quote]
Jokainen laittaa rahansa mihin lystää.
Kävin juuri puolisoni kanssa Andrea Bocellin konsertissa Hartwall Arenalla.
Ostimme liput parhailta paikoilta, koska kyseessä oli "kerran elämässä" kokemus.
Liput maksoivat 250 euroa / kpl eli lippumme maksoivat yhteensä 500 euroa.
Konsertti oli huikea elämys, jonka muistamme vielä vuosien päästä. Ja joka euron arvoinen.
Paljon mieluummin laitan rahaa elämyksiin, jotka ovat sielunravintoa, kuin esim. elektroniikkaan, joka vanhenee muutaman vuoden välein!
Sieluni ei saa mitään ravintoa siitä erosta, että onko minulla uusi iPhone vai vanha Nokian känny tai siitä erosta, että onko olohuoneessamme 32 tuuman vanha telkkari vai 46 tuuman uusi telkkari...
Koskettava taide-elämys sen sijaan antaa sielunravintoa moneksi vuodeksi eteenpäin!
[/quote]
Hah, oma sieluni kyllä huomaa huomattavan eron, katson televisiota 46 tuuman taulutv:stä vai pienestä kuvaputkitelkasta. Samoin tapahtuu iPhonen ja vanhan Nokian kännykän kanssa. Jos on varaa laittaa konserttilippuun noin suuria summia, suosittelen tulemaan myös tekniikan kanssa nykypäivään. Saatat yllättyä, kuinka ravintorikasta elämää sielullasi voi olla joka päivä.
[/quote]
Saatat yllättyä, mutta ihmiset ovat todellakin erilaisia.
Sinä nautit uusimmasta tekniikasta ja pistät rahasi siihen.
Minä nautin elämyksistä ja pistän rahani siihen.
Uusimmasta tekniikasta tiedän ihan liikaa, koska suurin osa perheestäni kuuluu samaan elektroniikkahullujen kastiin kuin sinä.
Enkä saa heidän viimeisimmistä iPhoneistaan, iPadeistaan, Maceistään ja vastaavista yhtään mitään hyötyä tai nautintoa irti.
Mietin vain, että kuinka monta kertaa olisi tuonkin hetkessä vanhenevan elektroniikkaromun hinnalla päässyt Italiaan nauttimaan upeasta elämästä.
Upeista maisemista, arkkitehtuurista, historiasta, gastronomiasta, taiteesta, oopperasta ja niiden ihanien elämäniloisten ihmisten seurasta.
La Dolce Vita! :)
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 18:23"]
Minusta tuossa pullojen keräämisessä ei ole mitään outoa. Äitinikin (juristi muuten) aina koiraa ulkoiluttaessaan keräsi tyhjät pullot mukaansa. Motiivi taisi kuitenkin rahansäästön sijaan olla se, ettei pulloja rikottaisi luontoon.
[/quote]
Pullojen keräämisessä ei todellakaan ole mitään outoa. Se on suroastaan kannattavaa niin luonnon, rahan kuin siisteyden kannalta
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 14:43"]
Mieheni vanhemmat ovat jo aikoja sitten maksaneet omakotitalonsa lainan ja muutenkin ovat rahoissaan (käyvät töissä, omistavat vain yhden auton, säästötilillä kymmeniä tuhansia..) mutta eivät silti raaski rakennuttaa taloonsa sisävessaa!! -.- hanoista tulee pelkkää kylmää vettä, eikä suihkuakaan heillä ole.. Käyvät pesulla kun lämmittävät saunan.. Itse naisena mietin sitä tuskaa kun anoppi joutuu käymään kovilla pakkasilla ulkohuussissa (lautojen raosta näkyy suunnilleen läpi :s) , mutta sitten huomasin pesuhuoneessa muovisankon tuolin alla.. Siihen kuulema tekee tarpeensa talvisin!! :x ällöttää ajatellakin...
[/quote]
Mitä ihmeellistä tuossa on? Luuletko että he ovat ensimmäiset ihmiset joilla ei ole sisävessää ihmiskunnan historiassa?
Oletko ajatellut että kyse EI ole rahasta vaan siitä että ne EI vaan halua sisävessaa tai muita luettelemiasi asioita? Moni haluaa asua mökkimäisissä oloissa missä ei ole nykyajan mukavuuksia
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 09:04"]
Mulla ei exä (luojan kiitos exä) raskinut selvittää mikä autossa oli vikana kun Se öljyä taisi tiputella.Auto seisoi melkeen vuoden parkkipaikalla käyttämättömänä ja lopulta siitä oli jarru ruostunut kiinni.Hinausautolla Se lopulta vietiin korjaamolle,olipa taas säästöä.Muutenkin oli tosi pihi,ei sitä autoa raskinut mihinkään käyttää. Vaatteitakaan ei osannut itse ostaa vaan käytti samoja farkkuja joissa 20cm liikaa vyötäröllä,kiristi vyöllä.Bokserit oli roikkuvaa säkkityyliä ja kun ostin tälle parit tiukemmat niin kusitahraisenakin vielä käytti.Varmaan vieläkin monen vuoden jälkeen kituuttaa niillä samoilla!Oli kyllä niin pihi,kaikki hänelle kelpasi mutta auta armias jos ois antelias pitäny olla.Osti synttärilahjaksi kerran dildon mulle ja pani lopulta itseään sillä perseeseen:D voitte vaan arvata miksi on ex..Ei enää ikinä tommosta!:D
[/quote]
en arvaa miksi no exä. perustele.
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 16:38"]
Mun ex oli käänteisellä tavalla pihi. Kova hamstraaajaluonne, ja oli sitä mieltä, että säästää suuret summat kun ostaa tarjouksesta kerralla PALJON. Tapailun aloitettuamme meinasin tipahtaa polvilleni kun avasin yhden säilytyskomeron oven.. Siellä komerossa oli yli 20 hammastahnatuubia, kymmenisen purkkia shampoota ja deodorantteja ja hurja määrä työpaikalta pihistettyjä wc-paperirullia.. Tää olisi ihan ok, jos kyseessä olisi iso perhe, mutta että yksinasuva mies. Noiden hammastahnojenkin käyttämiseen menee monta vuotta?
Aloin käyttää sieltä kaapista ottamaani deodoranttia aina kun olin hänen luonaan, ja "yllättäen" mun kainaloihin tuli kamala ihottuma. Hän ei osannut arvioida kuinka monta vuotta vanha se dödö oli. :D Tuollaisetkin tavarat menee kuitenkin joskus vanhaksi. Tapailtiin puolisen vuotta, ja kun kävin hänen luonaan hakemassa tavarani pois, huomasin että hän oli ostanut tarjouksesta 6 pulloa Fairya. Ihminen, jolla on astianpesukone!
[/quote]
Itsellänikin ollut samaa. nyt vanhemmiten arvioin, että johtuu lapsuudenperheestäni. Äitini luuli olevansa säästäväinen tällaisilla ihmetempuilla.
Jäi mullekin päälle: silmät kiiluen ostin 48 vessapaperirullaa kerralla ym....
Nyt toivottavasti terveempi. Pitäisi ehkä mennä terapiaan ruotimaan loput asiat.
Meille tuli tänne kaupungin omakotitaloon vesi ja viemäröinti vasta 70-luvun alussa. Muistan itsekin käyneeni täällä ulkohuussissa. Että voi olla yllättävänkin uusi asia monessa paikassa.
Vessan vetämisessä näen ihan järkeväksi että mies ei jokaisen kusisession jälkeen vedä vessaa. Kusella käydään kuitenkin 2-3 tunnin välein joten ihan hyvin riittää että joka toinen kerta vetää sen. Toki isomman asian jälkeen aina.
Vessapapereita on tietenkin järkevä ostaa tarjouksista, koska ei ne happane tai mätäne säilytyksessä mitenkään. Maitoa tai kalaa ei tietenkään voi samalla ajatuksella ostella.
Ei nämä hommat mitenkään vaikeita ole ellei ole joku vajakki. Toki selvästikin moni tällä palstalla on.
Mummoni.
20 v sitten leskeksi jäänyt, ihan upporikas nainen, mutta silti käsittämättömän pihi.
Muistan jo kuinka pienenä pöntön sai vetää vain jos oli käynyt kakalla. Pissaan sai käyttää vain yhden arkillisen vessapaperia, kakkaan kaksi.
Synttäreinä ei ole koskaan lähettänyt korttia, koska se on niin kallista. Aina soittaa hälärin, että muut soittaisivat hänelle takaisin, ettei puhelinlaskua kerry.
Tekee ihan hyvää ruokaa, mutta viimeksi kun oltiin kylässä, fetasalaatti kuudelle hengelle sisälsi tasan 4 kuutiota juustoa. Siskoni huomauttaessa asiasta mummoni pisti palaset puoliksi.
myös kylään tullessa omat valkosipulinkynnet minigrip-pussissa mukaan.
Suihkussa ei vierailun aikana saa käydä. Setäni, eli mummoni vävy kerran lätkäisi mummoni käteen 20€ ja paineli suihkuun.
Näitä tarinoita on satoja.
[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 15:05"]
Suihkussa ei vierailun aikana saa käydä. Setäni, eli mummoni vävy kerran lätkäisi mummoni käteen 20€ ja paineli suihkuun. [/quote]
Setäsi oli oman äitinsä vävy? Eli naimisissa oman siskonsa kanssa?
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 17:09"]
Meidän suvussa näistä saisi kirjan. No ollaan tosi säästäväisiä. Nämä eivät ole ehkä karseita, mutta kerron silti Joululahjapaperit säästetään ja käytetään moneen kertaan. Isäni aikoi antaa pikkutytölle lahjaksi minun aikoinaan lahjaksi saaman nallen, jonka olen jättänyt kotiin koristeeksi silloin kun vielä opiskelinja se vähän unohtui sinne. Se oli jotenkin joutunut korkean hyllyn päälle. Isä oli mennyt sitä ottamaan kiiveten nojatuolille, putosi siitä ja lonkka murtui. Tässä siis kolme tarinaa, aiottiin antaa lahjaksi 1. käytetty nalle, 2. oli minun, minulta kysymättä ja 3. moinen pihtailu aiheutti pitkän sairaalareissun. Tuo sairaalareissu toki se ikävin juttu.
[/quote]
Tuossa joululahjapaperin kierrätyksessä ei ole mitään ihmeellistä. Se on erittäin järkevää. Miksi sitä ei kierrättäisi. Onko järkeä heittää roskiin paperia yhden käytön jälkeen? Käytännössä käyttämätöntä paperia