Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko vauvalle pakko antaa maitoa?

Vierailija
10.12.2021 |

Jos imettää itse vielä 10kk ikäistä. Mitä lehmänmaitotuotteista saa sellaista mitä minun maidosta ei saa? Neuvola ei osannut vastata, mutta oli silti ehdoton niiden aloittamisen suhteen.

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee kuten neuvola sanoo.

Vierailija
2/57 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee kuten neuvola sanoo.

Miksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse noudatin neuvolan tädin neuvoja. t.1

Vierailija
4/57 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se on sen porkkanan jo järsinyt niin sitten mielellään vähän nestettä.

Vierailija
5/57 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee kuten neuvola sanoo.

Urpo

Vierailija
6/57 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

maidon sekaan vähän konjakkia niin nukkuu hyvin.

Vierailija
7/57 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee kuten neuvola sanoo.

Ennemminkin kannattaa käyttää järkeä.

Vierailija
8/57 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit aivan hyvin antaa vain omaa maitoasi lapselle. Kiinteitä voi syöttää lisäksi, mutta ei ole mikään pakko siirtyä lehmänmaitoon.

Vierailija
9/57 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se suositus johdu siitä että suurin osa ei imetä 10kk ikäistä ja tossa vaiheessa voi korvikkeista alkaa siirtyä lehmänmaitoa kohti. Parempi lehmänmaito kuin ei maitoa ollenkaan.

Vierailija
10/57 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

maidon sekaan vähän konjakkia niin nukkuu hyvin.

Ja itselle kans! 

Vierailija
11/57 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Proteiinia, kalsiumia, d-vitamiinia. Rintamaito on käytännössä rasvaa ja hiilihydraateja (eli sokeria). Ja mitä kauemmin imettää, sitä vähäisemmäksi kaikki ravintoarvot sieltä menee.  

Vierailija
12/57 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoista, meillä neuvolassa neuvottiin aloittamaan lehmänmaitotuotteet aikaisintaan vuoden iässä...

Vauva siis täytti juuri vuoden eli on vielä tuoreessa muistissa.

Vierailija
13/57 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hapanmaitotuotteita voi antaa 10kk ikäiselle, mutta eihän sitä varmaan hirveä pakko ole niitä syöttää? Ja 1-vuotiaalle sitten ruokajuomaksi maitoa, jos haluaa. Meillä olen antanut maistella maitotuotteita ja käyttänyt maitoa ruoanlaitossa myös lapselle jo 10kk iästä, mutta on nyt reilu 1v eikä ole kuin pari kertaa maistanut maitoa sellaisenaan. Itsekin imetän, niin en ole viitsinyt tuputtaa, jos ei ole suun mukaista. Ehtii kyllä opetella sitä juomaan ja jos ei koskaan opi maidosta tykkäämään ruokajuomana, niin mitä se haittaa? Itse olen kunnon maidonlipittäjä, mutta en saa hepulia, vaikka lapsi ei tykkäisi. Voi käyttää muita maitotuotteita. Muutenkin meillä juodaan luomumaitoa, niin siitä ei saa edes niitä D-vitamiinia ja lisättyä kalsiumia, minkä takia maidon juomista suositellaan :D

Vierailija
14/57 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se on hyvä totuttaa siihen lehmänmaitoon, ennen kuin oma ehyy.

Vierailija
15/57 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Proteiinia, kalsiumia, d-vitamiinia. Rintamaito on käytännössä rasvaa ja hiilihydraateja (eli sokeria). Ja mitä kauemmin imettää, sitä vähäisemmäksi kaikki ravintoarvot sieltä menee.  

No nyt on boomerivastaus. Tää ei oo ollut totta vuosikymmeniin enää.

Vierailija
16/57 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se on suositus. Siksi. Yli yksivuotiaiden suositellaan saavan n. 4 dl maitoa/maitotuotteita päivässä. Tämä perustuu tutkimuksiin ja tieteeseen tällä hetkellä.

Tuskinpa sun lasta sulta ryöstetään, jos et anna sille maitoa.

Vierailija
17/57 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivähoidossa ei ole erikseen imettäjiä eli jos lapsi ei osaa juoda muuta nestettä kuin äidinmaitoa, niin ongelmissa ollaan.

Vierailija
18/57 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No hapanmaitotuotteita voi antaa 10kk ikäiselle, mutta eihän sitä varmaan hirveä pakko ole niitä syöttää? Ja 1-vuotiaalle sitten ruokajuomaksi maitoa, jos haluaa. Meillä olen antanut maistella maitotuotteita ja käyttänyt maitoa ruoanlaitossa myös lapselle jo 10kk iästä, mutta on nyt reilu 1v eikä ole kuin pari kertaa maistanut maitoa sellaisenaan. Itsekin imetän, niin en ole viitsinyt tuputtaa, jos ei ole suun mukaista. Ehtii kyllä opetella sitä juomaan ja jos ei koskaan opi maidosta tykkäämään ruokajuomana, niin mitä se haittaa? Itse olen kunnon maidonlipittäjä, mutta en saa hepulia, vaikka lapsi ei tykkäisi. Voi käyttää muita maitotuotteita. Muutenkin meillä juodaan luomumaitoa, niin siitä ei saa edes niitä D-vitamiinia ja lisättyä kalsiumia, minkä takia maidon juomista suositellaan :D

Kyllä maito ihan luontaisesti sisältää kalsiumia.

Vierailija
19/57 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erikoista, meillä neuvolassa neuvottiin aloittamaan lehmänmaitotuotteet aikaisintaan vuoden iässä...

Vauva siis täytti juuri vuoden eli on vielä tuoreessa muistissa.

Ehkäpä kyse onkin äidinmaidonkorvikkeesta ? Suositeltu lisäravinnoksi rintamaidon oheen tai jotain.

Vierailija
20/57 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko miettinyt, että kuinkahan kauan sen lypsylehmän "imetysaika" on kestänyt? Ja miksi toisen nisäkäslajin maito olisi ihmispoikaselle parempaa ravintoa kuin äidinmaito?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kolme