Kuuluuko parisuhteeseen oikeasti toisen painostaminen?
Esimerkiksi jos yksi ei halua käydä sukulaisissa mutta toisen mielestä niin "kuuluu" tehdä. Onko okei painostaa tämä ensimmäinen tekemään jotakin, mitä ei todella halua tehdä?
Kommentit (47)
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 08:27"]
Minun mielestä jotkut ihmiset ovat vähän sellaisia, että he tarvitsevat välillä pientä tuuppausta. Terveen järjen rajoissa painostaminen on mielestäni ihan sallittua, mutta on tiettyjä asioita, mihin ei koskaan saisi painostaa ja näitä on ainakin se seksi.
[/quote]
Entä jos toista ahdistaa seksi ja toista seksittömyys, saako jompaan kumpaan painostaa?
Harva asia on musta valkoinen, joko tai.
Täydellisessä parisuhteessa ei tarvitse ikinä painostaa. Molemmat ottavat toinen toisensa ja toisen tarpeet huomioon.
Ilmeisesti teillä ei ole täydellinen parisuhde. Ja joudut miettimään, että onko oikein painostaa tai tulla painostetuksi?
Miksi toinen painostaa? Etkö ole valmist/eikö hän ole valmis tekemään kompromissejä? Onko asia toiselle niin paljon tärkeämpi kuin toiselle? Eikö toinen välitä toisesta?
Ei painostaminen mielestäni ole oikein, mutta en myöskään haluaisi sellaista kumppania, joka ei haluaisi olla missään tekemisissä lähisukulaisteni kanssa. Yhdessä tekeminen ja meneminen on minulle parisuhteen suola, ja siihen sisältyy molemmin puolin sellainen, että välillä tehdään myös jotain, mikä ei itseä yksinään niin kiinnostaisi. Onko se sitten painostamista, jos sanon että fine, ei tartte tavata mun sukua, mutta se on sitten ero? Tietääkseni mulla on oikeus valita kumppanini.
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 07:34"]
Jos koskaan ei ole valmis tekemään asioita joita toisen mielestä pitäisi tehdä ja joista hän ilahtuu kannatta miettiä miksi on parisuhteessa.
[/quote]
Kolmen kimppa varmasti ilahduttaisi monta kumppania. :)
Kääntäen: Jos tuntee tarvetta painostaa toista tekemään jotakin, mitä tämä ei halua tehdä ja joka on hänelle epämiellyttävää, kannattaa miettiä, miksi on parisuhteessa. -ap
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 08:33"]
Ei toista pidä painostaa. En minä painosta miestäni lähtemään kyläilemään ja sukulaisiin kun hän ei halua. Minä hoitelen itse kyläilyjä ja sukuloimisia (molemmissa suvuissa) koska nautin siitä! En kyläilisi jos en haluaisi, piste. Pitkä parisuhde meillä on, ja aina on tasapaino asioissa löytynyt keskustellen, eikä ole siihen painostamiseen tarvinnut lähteä. Annan tilaa hänelle olla sellainen kuin on, ja hän antaa minulle. Eli minun mielipiteeni on, ettei saa painostaa millään tavalla.
[/quote]
Allekirjoitan sataprosenttisesti.
Mielestäni ei saa painostaa, mutta voi ilmaista toiveensa. Näitä toiveita parisuhteessa sitten toteutellaan tasapuolisesti, vaikkei aina oiskaan niin kivaa.
Ei toista pidä painostaa. En minä painosta miestäni lähtemään kyläilemään ja sukulaisiin kun hän ei halua. Minä hoitelen itse kyläilyjä ja sukuloimisia (molemmissa suvuissa) koska nautin siitä! En kyläilisi jos en haluaisi, piste. Pitkä parisuhde meillä on, ja aina on tasapaino asioissa löytynyt keskustellen, eikä ole siihen painostamiseen tarvinnut lähteä. Annan tilaa hänelle olla sellainen kuin on, ja hän antaa minulle.
Eli minun mielipiteeni on, ettei saa painostaa millään tavalla. Eri asiaon, miten eri ihmiset sitten tämän painostamisen kokevat. Mulle se olis sitä, että toinen vaatisi minun tekevän jotain asioita joita en halua, pitkällisesti ja aiheuttaen minulle vaatimuksillaan todellista ahdistusta, vaikka tietäisi mun kantani.