Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia labrakokeita teillä on suositeltavana syvää uupumusta potevalle? - olen ostamassa labrapaketin.

Vierailija
15.12.2022 |

Lääkärit ei paljoa laita verikokeisiin, ei ainakaan mihinkään hivenaine tai vastaavaan vaan masennuksen piikkiin kaikki oireet.
Olen väsynyt, voimat menee vähästäkin tekemisestä. Muisti pätkii, masentaa ja olen jatkuvasti "jossain muualla".
Ajattelin nyt näillä vähäisillä voimillani nyt selvittää, voisiko kyseessä olla jotain muutakin kuin psyykkistä oireilua. Oireet ovat jatkuneet pitkään, koko ajan vain pahentuen.
Rahaa laitan vaikka satoja euroja, tuhatkin, jos on pakko. Antaa tulla vain labratutkimuksia mitä otan, saadakseni selville mitä tämä mahdollisesti on. Saa myös suositella jotain yksityistä terveydenhuollonpalvelua.

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaverilla ahdistuneisuushäiriö, ei masennusta.

Määrättiin masennuslääkkeet jotka ovat aivan väärä lääke ahdistuneisuuskohtauksiin, eivätkä niitä muutenkaan estä.

Oli sitten koukussa niihin masennuslääkkeisiin, muissa lääketieteen osalta Suomea kehittyneemmissä länsimaissa kuten Ruotsissa ja Jenkeissä on tutkittu pitkään miten masennuslääkkeet koukuttaa enemmän mitä bentsot. Ruotsissa on puoli miljoonaa asukasta koukussa masennuslääkkeisiin.

No miten kävi mun kaverille. Lihoi masennuslääkkeen takia, ja masentui! Eli riesana edelleen ne ahdistuneisuuskohtaukset, paniikkikohtaukset, ja uutena riesana masennuslääkkeet ja niiden koukutus! : ((((

Vierailija
2/59 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauta-arvot ja B12-arvot kannattaa varmaan ottaa, ja stressikortisoli.

Myös sokeriarvot, jos ne heittelee niin saattaa vaikuttaa moneen asiaan.

Jos selittämätöntä väsymystä niin saattaa johtua lisäkilpirauhasesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ferritiini. 

Suomessa vähätellään lisääntymisikäisten tyttöjen ja naisten rauta-arvojen vaikuttavuutta arkielämään. Suomi on ainoa maa, jossa arvo saa olla kolmasosa(!) siitä, mitä esim. WHO pitää alarajana. 

Vierailija
4/59 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä, että iho on todella kuiva, ei auta rasvaukset paljoakaan. Turvonnut olemus, hengästyn helposti. 

Aloitekyvyttömyys on olematon aika usein. Syön jo nyt thyroxinia isolla annoksella mutta ei siitä tunnu apua olevan. 

Kiitos jo valmiiksi, listaan näitä suosittelemianne kokeita. 

ap

Vierailija
5/59 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka joku labra-arvo olisi viitteiden ulkopuolella niin se ei välttämättä ole ollenkaan uupumuksen syy.

Toki voi olla. Mutta suurella osalla ihmisistä kaikki ei ole viitteissä.

Vierailija
6/59 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhasarvot: TSH + T4V + TPOab.

Raudoista joku osaa sanoa tarkemmin, mutta ainakin ferritiini. 

Jos ei näissä mitään, kannattaa tarkistaa myös jodi. Ainakin synlabillä yksittäisenä kokeena oli kallis, joten kannattaa ottaa erikseen, sillä esim. noi kilppariarvot sai halvemmalla, ja jos niissä on häikkää niin jodin tarkistus on todennäköisimmin turhaa. 

Verensokeri varmaan katsottu, jos jotain verikoetta on ollut? Jos ei, niin se. Toki jos ei ole mitään diabeteksen oireita, niin sitten turha. 

Vierailija
7/59 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota sairauskuluvakuutus ensin ja ala sitten selvittelemään. Voin suositella f alkavaa yhtiötä. Muita voin epäsuositella.

Vierailija
8/59 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettiapteekista Ferritiiniarvot eikä maksa kuin 8€.

Itselläni erittäin paha uneliaisuus sekä voimattomuus. Odottelen tilausta.

Vierailija
9/59 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kilppariarvoissa siis ollut häikkää? Onko itse kilpirauhanen tutkittu? Onko kaulassa tuntemuksia? Kilpirauhanen voi kasvaa myös sisäänpäin ja painaa henkitorvea. Kuinka paljon sellainen väsyttää, sitä en osaa sanoa. 

Vierailija
10/59 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selittämättömän väsymyksen selvittelyyn ottaisin poissulkumielessä nämä: PVK, CRP, Na, K, Ca-ion, Alat, afos, Krea, fp-gluk. Siis ihan peruslabrat. Kun kilpirauhasarvot lienee jo tiedossa, kun on lääkitys.

Vierailija
11/59 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan rauta-arvojen tsekkausta. Perusverenkuvasta löytyi raudanpuuteanemia, epäiltiin kilpparia alunperin, ne arvot olivat ok. Oireina oli loputon uupumus, aivosumu, hidas syke. 3 kk rautakuurin jälkeen uusi pvk+ferritiini, hyvin olivat lähteneet arvot nousemaan.

Vierailija
12/59 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauta ja kilpirauhanen alkuun.

Vierailija
13/59 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap Terveystalolla on voimat vähissä tutkimuspaketti ilman lähetettä. Suosittelen.

Vierailija
14/59 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaustesti.

Vierailija
15/59 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Listannut olen kaikki mitä olette laittaneet jo, kiitos. 

Kilpirauhasen vajaatoiminta minulla on ollut jo pitkän pitkän aikaa, ihan teini-iästä lähtien. Ei tuo thyroxini pure minuun kai oletetulla tavalla. T4v ei ole koskaan noussut yli 15 isommallakaan lääkityksellä. Nyt menee 125 ug/vrk. 

ap 

Vierailija
16/59 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap Terveystalolla on voimat vähissä tutkimuspaketti ilman lähetettä. Suosittelen.

Ok, hienoa. Kiitos.

ap

Vierailija
17/59 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Listannut olen kaikki mitä olette laittaneet jo, kiitos. 

Kilpirauhasen vajaatoiminta minulla on ollut jo pitkän pitkän aikaa, ihan teini-iästä lähtien. Ei tuo thyroxini pure minuun kai oletetulla tavalla. T4v ei ole koskaan noussut yli 15 isommallakaan lääkityksellä. Nyt menee 125 ug/vrk. 

ap 

Mitä on TSH? Thyroxin-annos kuulostaa melko isolta. Liikatoimintakin voi väsyttää ja uuvuttaa.

Vierailija
18/59 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tutkittu ihan kaikki mahdolliset asiat mitä verikokeilla voi tutkia. Ainoastaan D-vitamiini oli alhainen. Syy uupumukseen oli niinkin yksinkertainen kuin liian vähäinen ja huono uni. Ei ole ihan helppo hoitaa. Olen tälläkin hetkellä saikulla.

Vierailija
19/59 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ferritiiniarvot kannattaa mitata. Jos rautavarastot on loppu, saattaa oireet olla kuin masentuneella.

Vierailija
20/59 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa mittauttaa myös T3V.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kuusi