G:Silitätkö petivaatteita, edes tyynyliinoja?
Ja nyt en tarkoita mankelointia vaan ihan perinteistä silittämistä, kaikilla kun ei mankelia ole (ikävä kyllä).
Meillä mies tänään totesi naureskellen, että meininki on välillä kuin täydellisistä naisista. Ja siihen minä totesin, että ei ole koti eikä mikään jossa ei edes tyynyliinoja silitetä ja että nainen on laiska ja huono ellei sitä tee. Meillä oli hauska keskustelu=)
Kommentit (40)
Vaikka en sitä itse teekään. Mutta PYYHKEIDEN silitys??? Siis froteepyyhkeitäkö te silitätte? Miksi? Se froteehan litistyy silittämällä ihan pilalle. Paksu pörröinen froteehan on ihana.
Meillä on puhdasta ja siistiä aina, mutta lakanoita ja tyynyliinoja en silitä. Inhoan silittämistä ja kotitöitä on vain niin paljon, että jostain on tingittävä.
ennen vanhaan lakanat oiottiin vetämällä. En käsitä miksei se riittäisi nykyaikana.
en voi sietää silittämistä ja se on liian aikaa vievää.
Kaikki se aika on poissa lapsilta.
Joku fiksuhan on sanonut: " Tärkeämpää kuin tiskipöytien kiiltäminen, on se, että lasten silmät säihkyvät."
Tätä voi verrata ryppyisiin lakanoihin:DD
Vierailija:
en voi sietää silittämistä ja se on liian aikaa vievää.
Kaikki se aika on poissa lapsilta.Joku fiksuhan on sanonut: " Tärkeämpää kuin tiskipöytien kiiltäminen, on se, että lasten silmät säihkyvät."
Tätä voi verrata ryppyisiin lakanoihin:DD
Mä yritän priorisoida kotitöitä niin, että mulle jäisi mahdollisimman paljon kiireetöntä aikaa pienten lasteni kanssa, nyt kun kerran oon vielä kotona. Teen välttämättömät kotityöt kuten siivous ja pyykkäys, mutta en rupea kiillottamaan hopeita (ei meillä niitä olekaan, toi oli vaan esimerkki...) tai silittämään lakanoita. Sitten joskus kun lapset ovat illat omissa harrastuksissaan niin noitakin voi taas tehdä.
Mankeloisin jos mankeli olisi. En silitä, koska se vie liikaa aikaa. Ehkä sitten kun lapsi on isompi, eikä ole niin kiinni. Kyllähän se mieskin voisi lasta sen aikaa viihdyttää ja hoitaa kun silittää, mutta kun sitä tekemistä riittää niille hetkille lman silitystäkin ihan tarpeeksi.
Sileät lakanat olisi kyllä ihanat, nyt saa kelvata vähän ryppyisinä. PUhtaat lakanat on silti aina nautinnolliset :)
Haluan käyttää aikaani muuhun, koska en koe sitä liinavaatteiden silittämistä mitenkään tarpeelliseksi. Mutta ei mulla oo mitään vahvaa mielipidettä asiasta, olen vain sen verran perus-mukavuudenhaluinen, että mielummin luen kirjaa lapsi kainalossa kuin silitän.
Mun täti silittää koko perheensä kaikki vaatteet, myös pikkuhousut. Kerran nuorena kysyin, että miksi pikkuhousut pitää silittää, niin täti selitti, että jos joutuu onnettomuuteen, niin mitä se lääkärikin ajattelee jos on ryppyiset pikkarit jalassa :) (vitsinä tietenkin, niille jotka epäilevät asiaa)
No niin, nyt kannattaa silittää.. virus elää kankailla 4 päivää..
Olen silittänyt aina petivaatteet. En tykkää erityisen paljon muista kotitöistä, mutta silittäminen on ihanaa.
Liinavaatteet tuoksuvat hyvältä ja saa laitettua kaappiin siisteihin pinoihin.
Pyyhkeitä en silitä, niiden kuuluu ollakin pörröisiä.
Silitän aina tyynyliinat ja joskus lakanatkin, lisäksi pikkupyyhkeet ja astiapyyhkeet, t-paidat, liinat, vaatteet ym. Ja tykkään kovasti silittämisestä, mutta inhoan imuroimista.
Olin nuorena eräässä perheessä apulaisena ja siellä mankeloitiin KAIKKI..siis jopa miesten kalsarit ja sukat. Kuminauhat eivät siitä tykänneet, mutta tein työtä käskettyä ja olihan ne vaatekasat litteitä.
En todellakaan silitä ja olen vielä huono/laiska viikkaamaan liinavaatteet. Äitiäni kauhistuisi jos näkisi, mitä myttyjä ja rullia liinavaatekaapissani on :D
En silitä kumpiakaan.
Turhaa hommaa.
Kyllä. Olen esteetikko. Parasta on se näky liinavaatekaapissa kun pinot ovat suorassa ja värit lajiteltuna.
Jep, olen horoskoopilta neitsyt. Meillä on kaikki kaapit kuosissa 🙂👍
Vierailija kirjoitti:
Se on ihan terapeuttista se silittäminen :)
Tähän on pakko todeta, että mikä nyt kellekin on terapeuttista. Itselläni silitys saa aikaan lähinnä raivon tunteita, niin ei ole terapiaa. Pyykkien ripustus taas sitten on kyllä mulle ihan terapeuttista.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Olen esteetikko. Parasta on se näky liinavaatekaapissa kun pinot ovat suorassa ja värit lajiteltuna.
Jep, olen horoskoopilta neitsyt. Meillä on kaikki kaapit kuosissa 🙂👍
Hehe. Oon myös neitsyt, mut ei oo kaapit kunnossa. Oon tällänen vastarannan kiiski...
Omia hyvin harvoin. Vuokramökkikäytössä olevat aika usein elleivät ole narulla kuivuneet sileiksi.
En silitä, mutta tietysti mankeloin tyynyliinat ja lakanat.
Lakanat myös vedetään ja laskostetaan M-laskoksille kunnon luterilaiseen tyyliin.
Froteepyyhkeitä en silitä enkä mankeloi. Muut pyyhkeet mankeloin.
lakanat VETÄÄ? Siinähän ne suoristuu.