Mies sanoi, että minun pitäisi syödä vähemmän vaikka olen ihan normaalipainoinen
Olen 158cm, 54kg, BMI noin 21. Ikää 30. Ei lapsia.
Mies ilmoitti, että hän on huolissaan, koska hänen mielestään minä syön liikaa, ja hän ei halua että minusta tulee lihava.
Tämä tuli ihan puskista, koska en ole lihonut, ja punnitsen itseni säännöllisesti. Miehen mielestä olen "pehmistynyt" vatsan kohdalta, ja minun pitäisi kiinnittää huomiota ateriakokoon. Sen enempää ei osannut selittää, mutta kai vähäiset vatsalihakseni ovat kadonneet johonkin vuosien aikana?
Olen ihan aktiivinen ihminen ja harrastan liikuntaa, mutta en käy salilla nostamassa puntteja.
Yritin myös kysyä, että mitä hän tarkoitti sillä "En halua että sinusta tulee lihava", koska en ole lähelläkään ylipainoa. Ei kuulemma tiedä, hän on vain huomannut muutoksia.
En nyt oikein tiedä mitä tehdä. Tuntuu siltä, että en voi syödä rauhassa, koska mies on kuulemma pidempään ollut huolestunut. Nyt tuntuu siltä, että hän kyttää syömisiäni. Olin tähän asti ihan tyytyväinen kroppaani, mutta en enää.
Onko ollut muita samassa tilanteessa?
Kommentit (16)
Kiinnitä huomiota laatuun ja että proteiinia on kourallinen joka aterialla. Ei muuten syömisiään kannata liikaa miettiä.
Vierailija kirjoitti:
Kurja tilanne.
Ymmärrän sinänsä miestäsi, moni nainen (ja mies) lihoo iän karttuessa, ja osa ei vaan viehäty lihavista, kuten osa ei viehäty liian laihoista, lyhyistä, pitkistä, tummista, vaaleista...
Haluaa viehättyä sinusta tulevaisuudessakin.
Mutta joo, loukkaisi minuakin kyllä, jos mieheni kyttäisi syömisiäni.
Olkaa armollisia toisillenne.
Kiitos vastauksesta. Olen ihan samaa mieltä ja ymmärtäisinkin miehen kommentin jos olisin oikeasti lihonnut.
Olemme olleet yhdessä melkein kymmenen vuotta, joten kaipa kroppani on muuttunut.
Vierailija kirjoitti:
Kiinnitä huomiota laatuun ja että proteiinia on kourallinen joka aterialla. Ei muuten syömisiään kannata liikaa miettiä.
Kiitos, tähän pyrinkin tosiaan jo. Yleensä vaan joku perus kana/riisi/kasvikset-kombo. Ideat ovat tervetulleita :D
Olet sitten unelmamiehen löytänyt. Varmaan pettää sinua heti kun lihot kilon.
Treeniä vaan ja pieni kalorivaje, niin pääset ylimääräisestä.
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan kiinnitä huomiota laatuun ja vaihda miestä. Oikeasti.
Vierailija kirjoitti:
Kysyn tämän ihan tosissani: Mistä ylimääräisestä? Tarkoitatko tällä rasvan määrää vai vyötärön ympärystä, vai kumpaakin? Kysyn siksi, koska painoni on normaali.
Siis mitäh?
Eihän tuollainen ole korrektia ollenkaan. Miehen mielestä syöt liikaa???
Toi on huoleksi naamioitua kontrollointia.
Onko mies tismalleen saman näköinen kuin tavatessanne? Epäilen.
Onko mies yhä saman kokoinen kuin 10 vuotta sitten?
Jotenkin vastenmielistä kontrollointia minusta. Ihmisen keho muuttuu iän karttuessa lähes vääjäämättä. Ei välttämättä varsinaisesti liho, mutta tulee muhkura sinne ja toinen tänne. Niihin ei todellakaan ole asiallista kumppanin alkaa kommentoimaan.
Hanki vähän lihasta pyllyyn ja jätä miehesi😘
Vierailija kirjoitti:
mistä v...un ylimääräisestä? kuten ap sanoi, hän ei ole lihonnut. on vaan äijän kuvitelmat. se ylimääräinen mistä pitää päästä tässä suhteessa on tuo äijä. toivottavasti ap tajuaa sen.
Vierailija kirjoitti:
Siis mitäh?
Mies on siitä onnekas, että hän voi pituutensa takia syödä niin paljon kuin huvittaa.
Mutta joo, yritinkin kysyä, että onko tässä kyseessä oikeasti objektiivinen terveyshuoli, vai hänen henkilökohtainen mielipiteensä. Ilmeisesti kyseessä on ihan huoli ja ne ateriakoot, mikä ihmetyttää minua. Hän ei edes ole katsomassa kun syön kaikki ateriani, joten saatan vaikka joskus syödä illalliseksi isomman aterian kun söin tosi kevyen lounaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mitäh?
Mies on siitä onnekas, että hän voi pituutensa takia syödä niin paljon kuin huvittaa.
Mutta joo, yritinkin kysyä, että onko tässä kyseessä oikeasti objektiivinen terveyshuoli, vai hänen henkilökohtainen mielipiteensä. Ilmeisesti kyseessä on ihan huoli ja ne ateriakoot, mikä ihmetyttää minua. Hän ei edes ole katsomassa kun syön kaikki ateriani, joten saatan vaikka joskus syödä illalliseksi isomman aterian kun söin tosi kevyen lounaan.
Jos omalle puolisolle täytyy selitellä, puolustella ja perustella täysin normaalia syömistään, niin ongelma ei todellakaan ole sinun syömisissä vaan sillä puolisolla. Ihan totta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mitäh?
Jos omalle puolisolle täytyy selitellä, puolustella ja perustella täysin normaalia syömistään, niin ongelma ei todellakaan ole sinun syömisissä vaan sillä puolisolla. Ihan totta.
Kiitos, ihanaa lukea muiden näkökulmia tähän asiaan. En ole ikinä ollut tässä tilanteessa, eikä mies ole koko kymmenen vuoden aikana sanonut sanaakaan painostani tai mistään muustakaan.
Kurja tilanne.
Ymmärrän sinänsä miestäsi, moni nainen (ja mies) lihoo iän karttuessa, ja osa ei vaan viehäty lihavista, kuten osa ei viehäty liian laihoista, lyhyistä, pitkistä, tummista, vaaleista...
Haluaa viehättyä sinusta tulevaisuudessakin.
Mutta joo, loukkaisi minuakin kyllä, jos mieheni kyttäisi syömisiäni.
Olkaa armollisia toisillenne.