Kohta jään eläkkeelle ja on aika suunnata: Olen saanut elämältä kaiken, hyvän työn, oman ison omakotitalon, upean ja komean miehen ja maailman ihanimman perheen. Kaiken tuon olen saanut samaan aikaan, kun monelle luokkatoverille jäi vain luu käteen.
Kaikessa, mihin olen ryhtynyt, olen onnistunut. Yliopistoaikana hakeuduin heti lääkäri- ja ekonomimiesten seuraan, koska ymmärsin, että kaltaiseni humanisti tarvitsee vastapainoa. Ja niinhän sieltä löytyi mies hienosta suvusta, jolla on paljon varallisuutta. Työ järjestyi tämän sivun suhteilla. Rahaa tuli molemmille hyväpalkkaisista töistä ja pian ostettiin iso omakotitalo. Perustettiin perhe ja oltiin koko ajan onnellisia. Tiedettiin, että pystyttäisiin tarjoamaan lapsille hyvä elämä. Niin paljon olen saanut elämältä. Niin paljon, kun olen ollut sosiaalisesti fiksu.
Moni koulussa ja jopa yliopistossa samaan aikaan opiskellut on jäänyt vailla mitään saavutuksia elämässä. Osa asuu jopa eläkeiän kynnyksellä vielä vuokralla! Osa on katkera, jokunen jopa minulle. Eivät voi samaistua onneeni vaan sanovat saaneeni asioita mieheni kautta. Entä sitten, miksen en saisi varmistaa hyvää elämää itselleni? Sosiaalinen kyvykkyyteni on pitänyt perheeni koossa ja onnellisena. Niin monelle muulle luokkatoverille on jäänyt kuitenkin vain luu käteen. Ei osattu elää siten, että oltaisiin osattu tehdä joku muu tai edes itsensä onnelliseksi.
Hyvä eläke, parempi kuin monen palkka, odottaa minua kuukauden päästä. Aiomme matkustella ja nauttia elämästä. Olen saanut elämältä kaiken, mitä olen halunnut. Kaiken.
Kommentit (147)
Lol katkera eukko ap trolli eli olet tullut erotetuksi miehestäsi lapset on mitä on ja asut nyt noin 400km päässä muualla
1/3 omia valintoja, 1/3 tuuria, 1/3 muiden valintoja.
Tasan ei mene elämässä nallekarkit.
Työtön sinä olet, eivätkä kirjasikaan myy.
Ihanalle kuulostaa, mutta itse ole perhettä halunnut ja maallista mammonaa kerryttää. Ja olo on kuin lottovoittajalla.
Hyvä, että joillain on kaikki hyvin. Monella ei todellakaan ole.
Ja seuraavassa elämässä vaihtelun vuoksi synnyt thaimaalaiseksi puliukoksi
Semmoista se elämä on
Mylläri tienaa myllyllänsä sumfatirlallallei,
myllärin tyttö....................
Sieltä ostetaan mistä halvimmalla saadaan :-)
Vierailija kirjoitti:
Ja seuraavassa elämässä vaihtelun vuoksi synnyt thaimaalaiseksi puliukoksi
Semmoista se elämä on
😂👍
Elämä osaa yllättää aina... Entä jos kaamea sankkeri iskee idylliin, niinkin on käynyt?!
Onpas provosoivasti kirjoitettu aloitus, mutta aiheeseen liittyen: se on ihan totta, että sosiaaliset taidot vievät ihmistä pidemmälle kuin mikään.
Olen itse myös tällainen ns. sosiaalinen menestyjä. En ole kovin fiksu, jouduin tekemään akateemisen tutkinnon eteen huomattavasti keskimääräistä enemmän töitä. En ole kuvankaunis, laittautuneena parhaimmillaan ehkä sievähkö. Mutta aloin kehittämään sosiaalisia taitojani tietoisesti jo teininä ja suunnilleen kaikki mitä minulla on elämässäni on jollain tapaa seurausta siitä, että minulla on taito saada ihmiset tuntemaan olonsa rennoksi ja luontevaksi kanssani.
Jossain kolmikymppisen tienoilla havahduin siihen, että olen aidosti ns. "Suosittu" vaikka sanan käyttäminen aikuisesta tuntuu todella oudolta. Minulla on paljon ystäviä ja tuntuu että ovista ja ikkunoista tulvii ihmisiä jotka haluaisivat ystävystyä kanssani. Sinkkuaikoina en koskaan menestynyt virtuaalideittimaailmassa koska ulkonäköni ei herätä huomiota mutta reaalimaailmassa kumppaniehdokkaita riittää.
Olen jotenkin omaksunut sympaattisen, lämpimän ja hauskan ihmisen "auran", joka ei ole uhka eikä aiheuta ihmisissä kateutta mutta ei myöskään alaspäin katsomista.
Sosiaalisten taitojen merkityksestä elämässä menestymisen saralla pitäisi puhua enemmän. Ne ovat kuitenkin kaikkien kehitettävissä ja niiden painoarvo on valtava.
Ihmisenä et kirjoituksen perusteella ole tutustumisen arvoinen. Muiden siivellä mennyt ja siitä yleistynyt.
Ei ole AP kaikkea saanut kun tekee tätä aloitusta uudestaan ja uudestaan. Joku kaihertava tunne tai epävarmuus siellä lienee taustalla mikä aiheuttaa pätemisentarpeen. Aidosti tyytyväinen ja onnellinen ei joutuisi pönkittämään tunnettaan jatkuvalla vertailulla että onhan saanut varmasti enemmän kuin muut. Taitaa vähän harmittaa se kuitenkin että on kuittailtu siitä että miehen siivellä tullut hyötyjä? Joku niistä sun luuseriluokkatovereista saattaa silti nukkua yönsä hyvillä mielin siitä tiedosta että vaikkei ehkä ole rikas on kaikki mitä tarvitsee eikä ole kenestäkään toisesta riippuvainen.
Onnistunut ihminen ei kirjoita tuollaista vauvapalstalle 👎joten trolli.
AP:n tarina on hyvä esimerkki siitä miten jokainen on oman onnensa seppä. Jokainen voi saavuttaa menestystä ja hyvän elämän käyttämällä nallekarkkinsa oikein ja harkiten.
Tämä sama aloitus on ollut täällä ennenkin, joten epäilen provoksi. Hyvä, että olet tyytyväinen elämääsi. Paremmalta olisi kuulostanut, jos et olisi verrannut sitä muihin. Etenkään, kun et tiedä mikä toisille ihmisille tuo onnen.
Ehkä liian täydellistä, oletko ummistanut silmäsi? Teksti oli sen verran ympäripyöreää, olisit edes vähän tarkentanut, niin tekstisi olisi ollut uskottavampi. Jos kuitenkin näin on, niin onnellisia eläkepäiviä.
Miksette ole matkustelleet ja nauttineet tähän asteisessa elämässä, kun siihen kuitenkin olisi ollut varaa kertomasi mukaan? Sitkuelämä voi jäädä toteutumatta.
Ole kiitollinen ja niin varmaan oletkin. Voisit jakaa lähimmäisille onnestasi vaikka rahaa. Se lisää onnellisuuttasi. Paljon on onnesta osattomia, jotka kaipaavat rahaa, vaatteita ym. Onni ei ole pysyvä olotila. Kannattaa olla vähän nöyräkin elämän edessä.
En viitsinyt lukea puoliakaan, mutta kivoja eläkepäiviä!
Itsekin olen ja vietän elämäni parasta aikaa....eläke on aika pieni , mutta tärkeintähän on vapaus ja terveys.