Kuka laitoksia siivoaa, kun rokottamattomat laitoshuoltajat lähtee
Kommentit (123)
Eikö olisi helpompaa rokottaa ne laitoshuoltajat kuin järjestää kauheeta draamateatteria siitä miten niitä ei ole rokotettu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rokotetut ihmiset tietysti.
Jokaiselle rokotetulle 15% lisää duunia ilman lisäpalkkaa ja muut kortistoon nomastamaan päivärahaa. Odotan tätä jo innolla.
"STM:n Puumalainen: Hallituksen esitys työelämän koronapassista on valmisteilla"
Kohta saa lepäillä kotona ja harrastaa, kun ei työt paina. Boostereiden perässä juoksijat pääsee myös maksajan rooliin.
Katsotaan nyt ensin, että kuinka moni rokottamaton mieluummin menee työttömyyskortistoon kuin ottaa sen rokotteen... Minä en usko että tuosta kovinkaan suurta prosenttia tulee.
Moni on jo ottanut rokotteen ja poistunut sen jälkee alalta. Harva kuitenkaan kortistoon.
Vierailija kirjoitti:
Eikö olisi helpompaa rokottaa ne laitoshuoltajat kuin järjestää kauheeta draamateatteria siitä miten niitä ei ole rokotettu?
Mitä muuta politiikka on koskaan ollut kuin teatteria?
Jos te siivoajat saatte kenkää, niin perustakaa oma yritys millä myytte sitten palveluita kaupungille kiskurihintaan kun pakko joku olla tekemässä ja pakkoraossa sai rokottamattomankin palkata 👍
Aktivoidaan siru 5G:llä rokotetuissa työttömissä, niin tahdottomina orjarobotteina siivoavat sitten.
Vierailija kirjoitti:
Jos te siivoajat saatte kenkää, niin perustakaa oma yritys millä myytte sitten palveluita kaupungille kiskurihintaan kun pakko joku olla tekemässä ja pakkoraossa sai rokottamattomankin palkata 👍
Kertokaa nyt jo vihdoin että mikä ihmeen pakko ne työt on jonkun tehdä?
Hankalaksihan se menee. Olisiko se piikki sitten niin paha kun sillä voisi säästää henkensä tai lapsen tai läheisen hengen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun opinnoista on jo aikaa, mutta esimerkkinä, aikanaan arvioitiin, että leikkaussali on auki 24 h ilman siivousta.
Ja ilmeisesti on jotenkin oleellista, että potilaat saavat ruokansa ja etteivät mikrobit kasva pinnoilla muuallakaan, vaikkapa laboratorion puhdastiloissa tai ihan vaan potilashuoneessa, eristys tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Hankalaksihan se menee. Olisiko se piikki sitten niin paha kun sillä voisi säästää henkensä tai lapsen tai läheisen hengen.
Eihän se piikki itsessään se suurin ongelma tässä olekaan. Monella jotka suunnittelee muuta alaa on jo rokotukset kunnossa.
Siivoojiin voidaan periaatteessa soveltaa myös pakkokeinoja, kansanterveyslaki mahdollistaa tiettyjen väestönryhmien pakkorokotukset
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun opinnoista on jo aikaa, mutta esimerkkinä, aikanaan arvioitiin, että leikkaussali on auki 24 h ilman siivousta.
Ja ilmeisesti on jotenkin oleellista, että potilaat saavat ruokansa ja etteivät mikrobit kasva pinnoilla muuallakaan, vaikkapa laboratorion puhdastiloissa tai ihan vaan potilashuoneessa, eristys tai ei.
Työntekeminen on meillä ihan vapaaehtoista. Ennen kuulumatonta ei ole sekään että hoitoa ei vain ole tarjolla ja paikkoja vähennetään niin potilaspaikkojen kuin työntekijöiden määrän suhteen. 90 luvun alussa näin tehtiin siksi että ei ollut rahaa, nyt siksi että ketään ei kiinnosta hoitaa muita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja ilmeisesti on jotenkin oleellista, että potilaat saavat ruokansa ja etteivät mikrobit kasva pinnoilla muuallakaan, vaikkapa laboratorion puhdastiloissa tai ihan vaan potilashuoneessa, eristys tai ei.Työntekeminen on meillä ihan vapaaehtoista. Ennen kuulumatonta ei ole sekään että hoitoa ei vain ole tarjolla ja paikkoja vähennetään niin potilaspaikkojen kuin työntekijöiden määrän suhteen. 90 luvun alussa näin tehtiin siksi että ei ollut rahaa, nyt siksi että ketään ei kiinnosta hoitaa muita.
Tähän suuntaan ollaan menossa, eikös itä-Suomessa suljettu tk-osastoja henkilökuntapulan vuoksi. Täälläpäin jotkut vielä venyvät tuplavuoroihin, muttei sillä nilkutella enää kauaa. Ei niitä ahkeria thaimaalaisiakaan pissitetä ihan loputtomiin, ja koronantuomilta baarityöntekijöiltä alkaa virta loppua.
Vierailija kirjoitti:
Niin. Lukutaitoa. Aika heiveröistä jos kaikki erityisruokavaliolla olevien ruuat on merkitty asteriskilla... Täytyykö sun itse maistaa, mitä siinä ruuassa on ja mitä ei?
Tämä on aivan tyypillistä näille terveydenhuollossa aputyöntekijöinä oleville: Sitä omaa erityislaatua korostetaan konstilla millä tahansa!
No, teillä ei ruuanjakoon sairaanhoitaja osallistu. Niissä paikoissa joissa olen töitä itse tehnyt osasto-olosuhteissa, niin sairaanhoitaja oli mukana senkin tähden, että ruuanjaon yhteydessä menee monesti myös lääkkeiden jako!
Ihan sama. jatka sinä sitä erinomaisuutes korostamista... konstilla millä tahansa....
Tämä on aivan tyypillistä terveydenhuollossa toimiville hoitajille. Sitä omaa "erinomaisuutta" pitää korostaa alentamalla muita. Huoh.
Ja noista erityisruokavalioista. En tiedä miten juuri sinun yksikössäsi ruoat merkitään, mutta olen itse ruokahuollon puolella ja vaikka minulla on alan koulutus niin kyllä siellä välillä saa pähkäillä, että mikä ruoka tulee kenellekin. Ei tietenkään jonkun gluteenittoman tai maidottoman kohdalla, mutta kun niitä alkaa olla sipuliton, maidoton, soijaton, kauraton, ton sitä ja tätä ja aikaa näille ei ole laskettu ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Kuka korvaa jos siivooja saa haittavaikutuksen rokotteesta?
Ei välttämättä kukaan
Riippuu ihan siitä tunnustetaanko vaurio rokotehaitaksi
Jos ne sanoo "tään johtuu jostain muusta" sä et saa mitään korvauksia
Nämä kysymykset kuka tekee mitäkin kun rokotuksen ottamatta jättäneet lähtevät....
Tässä on kuitenkin uutisoitu että se 80 prosentin rokotekattavuus aikuisikäisten osuudesta on iät ajat sitten saavutettu. No, nyt näissä parhaillaan käydyissä keskusteluissa olettama on että kaikki siitä vajaan 20 prosentin osuudesta on sote-alan työtehtävissä ja kun ovat jääräpäitä kaikin puolin niin sote-ala kaatuu mahdottomuuteensa kun nämä jästipäät lähtevät!
No, kuis ne jästit kuitenkin vuosittain infl.rokotteet hakevat......
Kuka tehtailee aloituksia....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rokotetut ihmiset tietysti.
Jokaiselle rokotetulle 15% lisää duunia ilman lisäpalkkaa ja muut kortistoon nomastamaan päivärahaa. Odotan tätä jo innolla.
"STM:n Puumalainen: Hallituksen esitys työelämän koronapassista on valmisteilla"
Kohta saa lepäillä kotona ja harrastaa, kun ei työt paina. Boostereiden perässä juoksijat pääsee myös maksajan rooliin.
Katsotaan nyt ensin, että kuinka moni rokottamaton mieluummin menee työttömyyskortistoon kuin ottaa sen rokotteen... Minä en usko että tuosta kovinkaan suurta prosenttia tulee.
Moni on jo ottanut rokotteen ja poistunut sen jälkee alalta. Harva kuitenkaan kortistoon.
Juu, no jospa sitten katsotaan ensin, että kuinka suurta alanvaihtoliikehdintää se rokotteen vaatiminen aiheuttaa ja katsotaan sitten onko tarvetta toimenpiteisiin ja jos on, niin minkälaisiin.
Sote-alan tempaus pakkorokotuksia vastaan tänään 9.12. Viedään kynttilä tänään eduskuntatalon portaille, ja/tai kyltti tekstillä RIP sote.
Muilla paikkakunnilla kynttiläprotesti:
Tampere, raatihuone
Oulu, kaupungintalo
Pori, raatihuone
Riihimäki, kaupungintalo
Valkeakoski, kaupungintalo