Mitä asioita et osaa vanhanaikaisuuttasi tehdä?
Minä osaan juuri käyttää älypuhelinta, mutta sitäkin vaillinaisesti.
Kommentit (14)
En osaa ilkeillä netissä anonyyminakaan. Vanhanaikaisuuttani suosin hyviä käytöstapoja, jopa netissä.
Tietotekniikka liitää edellä, minä nilkutan perästä.
Kysyisin ennemminkin, mitä vanhanaikaista ette osaa tehdä.
Tähän ongelmaan olen törmännyt vielä useammin.
Moni tekniikkaan liittyvä. Tietsikat, älypuhelimet, sähköinen asiointi...
Mobile paylla maksamista. Ei tosin kiinnostakaan.
"Minä osaan juuri käyttää älypuhelinta, mutta sitäkin vaillinaisesti."
Tuon minä katson kehittyneeksi tavaksi, se puuttuu ainakin minun pojilta. Mistä muuten tulee tuollainen ajattelutapa, että joku aikuisempi väestönosa olisi tipahtanut kelkasta, hehän juuri ovat keksineet nämä laitteet, nuoret ovat vain jääneet orjiksi niille.
En osaa puhua nais- ja miesoletetuista jne. Käytän ihan vaan sanoja nainen ja mies, tarvittaessa transnainen ja transmies.
Minun aivoni näkevät ihmiset joko nais- tai miespuolisina. Etsin automaattisesti ihmisestä jommankumman sukupuolen merkkejä niin pitkään, että biologinen sukupuoli selviää. En käsittääkseni ole koskaan tavannut oikeaa hermafrodiittia, mutta uskon, että aivoillani olisi heille oma lokeronsa.
Minulla ei ole mitään muunsukupuolisia yms. vastaan, mutta silti tarvitsen yksilöille biologisen taustan, jotta nämä eivät jäisi tavallaan keskeneräisiksi. Avarakatseisuuden asteesta riippumatta lähes kaikkien aivot toimivat ihan samalla tavalla niin pitkään, kun lisääntymiseen tarvitaan sekä naisen että miehen biologia.
Vierailija kirjoitti:
Kysyisin ennemminkin, mitä vanhanaikaista ette osaa tehdä.
Tähän ongelmaan olen törmännyt vielä useammin.
Kuinka oleellista on, etten osaa kehrätä villaa?
Vierailija kirjoitti:
oku aikuisempi väestönosa olisi tipahtanut kelkasta, hehän juuri ovat keksineet nämä laitteet
Äärimmäisen pieni osuus maailman ihmisistä on keksinyt näitä nykyajan laitteita. Edes kännyköitä tehtaassa kokoavat eivät tajua niitä syvällisemmin.
Mutta jos sinä saat omanarvon nostetta siitä, että joku ulkomailla asuva, ikäisesi älykkö on kehittänyt jonkun vimpaimen, niin siitä vaan.
En osaa kirjoittaa puhelimella peukaloita käyttäen eli kaksikätisesti. Kai senkin harjoittelemalla oppisi, mutta toistaiseksi olen ollut laiska enkä ole jaksanut opetella. 🙂
En omista älypuhelinta, enkä nettipankkitunnuksia. t. perinneihminen
En osaa pelata pc/konsolipelejä ja osaamiseksi luon myös sen etten ole kiinnostunut.
Super Mariota pelasin silloin kun meillä oli 8-bittinen nes.
Jotenkin tuntuu että olen pudonnut kelkasta ja maailma muuttunut liikaa , en edes ymmärrä nykypuhetta ja sanoja mitä mikin tarkoittaa siis tarkoitan kaikkia seksuaalisuuteen , ruokatottumuksiin ym. tulleita termejä ja sitten nuorten sanoja liittyen someen , instaan jne .