Miltä teistä muista yli 50v. tuntuu vanheneminen?
Elämä täällä on niin lyhyt, aika tuntuu juoksevan niin ettei perässä meinaa pysyä.
Alkaa luopumisen opettelu.
Toisaalta niin surullista mutta toisaalta kaunista...
Kommentit (910)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hinopiiri kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset ei voi mennä baariin, koska kotiin ei uskalla kävellä yöllä ja taksi liian kallis. Poliiseja ei näy missään nykyään. En muista yhdenkään poliisin kasvoja omassa kaupungissa, muutaman kerran vuodessa voi nähdä poliisiauton, siinä se.
Kummallista koska tässä paikassa he tulevat vähän väliä vastaan...
Ja osa jopa yrittää tehdä työnsä hyvin..
Mutta joo, eipä siinä yhde nuoremman poliisin näin kyllä näppilemässä pelkkää älyluuria kun olisi työtään pitänyt tehdä. "Älä välitä mä vaan näitä omia juttuja täs..."
Jos muutaman kerran vuodessa näkee poliisiauton niin siinä se. Yksin joudut selviytymään, jos kävelet kaupungilta kotiin ja jotain sattuu, joten moni nainen ei ole käynyt baareissa enää aikoihin, siellä käy vain varakkaat.
Valitettavasti on myös naisia, joilla pahat traumat huonoista kokemuksista juurikin sen takia, kun ei ole yksin pärjännyt. Miehillä on enemmän voimaa. Joten moni nainen jää kotiin. Täytyy olla taksiin rahaa jos baariin menee.
Suomi on hyvä maa vain joillekin, ei kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hinopiiri kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset ei voi mennä baariin, koska kotiin ei uskalla kävellä yöllä ja taksi liian kallis. Poliiseja ei näy missään nykyään. En muista yhdenkään poliisin kasvoja omassa kaupungissa, muutaman kerran vuodessa voi nähdä poliisiauton, siinä se.
Kummallista koska tässä paikassa he tulevat vähän väliä vastaan...
Ja osa jopa yrittää tehdä työnsä hyvin..
Mutta joo, eipä siinä yhde nuoremman poliisin näin kyllä näppilemässä pelkkää älyluuria kun olisi työtään pitänyt tehdä. "Älä välitä mä vaan näitä omia juttuja täs..."
Jos muutaman kerran vuodessa näkee poliisiauton niin siinä se. Yksin joudut selviytymään, jos kävelet kaupungilta kotiin ja jotain sattuu, joten moni nainen ei ole käynyt baareissa enää aikoihin, siellä käy vain varakkaat.
Valitettavasti on myös naisia, joilla pahat traumat huonoista kokemuksista juurikin sen takia, kun ei ole yksin pärjännyt. Miehillä on enemmän voimaa. Joten moni nainen jää kotiin. Täytyy olla taksiin rahaa jos baariin menee.
Suomi on Euroopan väkivaltaisin maa naisille ja moni on sen oppinut elämässä kyllä.
Monelle naiselle on tullut tosielämässä selväksi, että Suomi todellakin on väkivaltaisin maa naisille Euroopassa. Ei ole kivoja kokemuksia.
Parempi asua yksin ja olla pelkästään kotona niin ei tule traumaattisia kokemuksia enempää. Moni nainen ei käy edes kävelyllä ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ite oon päättäny etten elä yli 60-vuotiaaksi. Joten sulla on viekä 10 hyvää vuotta jäljellä ja sit voit alkaa katella hautakiveä :)
Ai koska olet itse päättänyt osaltasi näin, samoin sen täytyy olla muidenkin suhteen. Että hautakiveä vain muutkin katselemaan samassa iässä. Narskumainen kommentti.
Mikset sano samaa tuolle, joka selitti, että ihminen voi elää vaikka 100-vuotiaaksi? Jos jotkut elää, se ei tarkoita, että kaikki elää.
Ei ole kyllä mitään tietoa minkä näköisiä poliiseja meidän kaupungissa on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ite oon päättäny etten elä yli 60-vuotiaaksi. Joten sulla on viekä 10 hyvää vuotta jäljellä ja sit voit alkaa katella hautakiveä :)
Ai koska olet itse päättänyt osaltasi näin, samoin sen täytyy olla muidenkin suhteen. Että hautakiveä vain muutkin katselemaan samassa iässä. Narskumainen kommentti.
Mikset sano samaa tuolle, joka selitti, että ihminen voi elää vaikka 100-vuotiaaksi? Jos jotkut elää, se ei tarkoita, että kaikki elää.
Moni työtön kuolee ennen 50-vuotta, pahat uniongelmat, järkyttävä stressi jne.
Vierailija kirjoitti:
Monelle naiselle on tullut tosielämässä selväksi, että Suomi todellakin on väkivaltaisin maa naisille Euroopassa. Ei ole kivoja kokemuksia.
Parempi asua yksin ja olla pelkästään kotona niin ei tule traumaattisia kokemuksia enempää. Moni nainen ei käy edes kävelyllä ollenkaan.
Ruoat pitäisi saada tilata kotiin joka kaupungissa, että ei ole pakko lähteä kotoa ollenkaan pois.
Osa 40 - vuotiaista jo haluaa olla vain kotona.
Sosiaaliohjaajat tykkäävät kun omaiset ei osallistu eläkeläisten hoitoon.
Työkokeilusta ei saa palkkaa ja ilman autoa ei voi osallistua.
Vierailija kirjoitti:
Sosiaaliohjaajat tykkäävät kun omaiset ei osallistu eläkeläisten hoitoon.
Työkokeilusta ei saa palkkaa ja ilman autoa ei voi osallistua.
On ihanaa, kun voi vastata : sorry, palkaton työkokeilu tarkoittaa vain oman vuokrakodin siivoamista ja itsestä huolehtimista.
Ei autoa, ei vanhusten hoitoa.
Kun on melkein 60v työkykyinen ja terve, niin siitä huolimatta alkaa karsia kaikkea turhaa; liiat tavarat pois, turha ajankäyttö mm. kaupoissa notkuminen pois, turhat ystävät ja tuttavat karisee pois, ajankäyttö järkevöityy ja pelkistyy, koska mittarissa on enää parikymmentä vuotta aikaa - jos luoja suo sen. Ihmiselämä on niin lyhyt, sen sanoi jo isäni 82 v kuolinvuoteella, että järjetöntä tuhlata sitä kaikkeen touhottamiseen mitä nuorena teki; jahdata rahaa ja omaisuutta, ja hillua kaikissa kekkereissä ja pyrkiä joka suuntaa muka niin, että sitten on jotain. Riittää kun arki on hyvää, on hyviä ihmisiä ympärillä, riittävä toimeentulo ja terveys, mitään muuta ihminen ei tarvitsekaan. Valitettavasti pitää vanheta tarpeeksi, että sen tajuaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläisten hoitoa ei kannata laskea omaisten varaan. On paljon huonosti voivia omaisia, hyvä kun oman vuokra kodin saavat siivottua.
Suomessa tehdään sellaista politiikkaa nyt, että nuoremmat työttömänä olevat voivat entistä huonommin mikä tarkoittaa, että ei ole omaisia huolehtimassa eläkeläisistä.
Vierailija kirjoitti:
Kun on melkein 60v työkykyinen ja terve, niin siitä huolimatta alkaa karsia kaikkea turhaa; liiat tavarat pois, turha ajankäyttö mm. kaupoissa notkuminen pois, turhat ystävät ja tuttavat karisee pois, ajankäyttö järkevöityy ja pelkistyy, koska mittarissa on enää parikymmentä vuotta aikaa - jos luoja suo sen. Ihmiselämä on niin lyhyt, sen sanoi jo isäni 82 v kuolinvuoteella, että järjetöntä tuhlata sitä kaikkeen touhottamiseen mitä nuorena teki; jahdata rahaa ja omaisuutta, ja hillua kaikissa kekkereissä ja pyrkiä joka suuntaa muka niin, että sitten on jotain. Riittää kun arki on hyvää, on hyviä ihmisiä ympärillä, riittävä toimeentulo ja terveys, mitään muuta ihminen ei tarvitsekaan. Valitettavasti pitää vanheta tarpeeksi, että sen tajuaa.
Tajusin ja tuon 24 vuotiaana. Olen vanha sielu. Nyt olen 29
Kelataksi vie eläkeläisen sairaalaan ja hoitajat ovat eteisaulassa odottamassa ja vievät laboratoriokokeisiin. Omaiset on pelattu pois monella eläkeläisellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläisillä on enemmän rahaa kuin työttömillä ja voivat paremmin ja elävät pidempään kuin moni työtön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläisillä on enemmän rahaa kuin työttömillä ja voivat paremmin ja elävät pidempään kuin moni työtön.
Monella eläkeläisellä on omakotitalo ja mökki meilläpäin, rahaa matkustaa ja paljon kaikkia juttuja missä käy.
Työttömät on huonovointisena vuokra-asunnossaan ja pääsee ainoastaan palkattomiin työkokeiluihin.
Vanhustenhoidossa on tulossa vielä iso yllätys, kun omaiset ei ole sellaisessa kunnossa, että voisivat auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monella eläkeläisellä on omakotitalo ja mökki meilläpäin, rahaa matkustaa ja paljon kaikkia juttuja missä käy.
Työttömät on huonovointisena vuokra-asunnossaan ja pääsee ainoastaan palkattomiin työkokeiluihin.
Vanhustenhoidossa on tulossa vielä iso yllätys, kun omaiset ei ole sellaisessa kunnossa, että voisivat auttaa.
Työttömyysrahoja on leikattu koko ajan, moni työtön on pahasti masentunut eikä ole enää työkykyinen eikä voi hoitaa eläkkeellä olevia vanhempiaan.
Vierailija kirjoitti:
Amen to that. Viisaasti sanottu ja olen tajunnut sen jo alle nelikymppisenä.. Tosin nyt vasta toivon sen saavuttavani, koska olen sen menettänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vanhenemisessa kaikkein pahinta on älyllinen rupsahtaminen: Reputan älykkyystesteissä, mikä ei sinänsä ole ihme, sillä en enää ymmärrä ajatuksiani. Nuorempa sain korkeat pisteet älykkyysteisteistä ja ymmärsin omat ajatuksenikin.
Tunne olevani labyrintissä; en löydä tietä sisään enkä ulos. Muistikin reistailee ja hajamielisyys on voittanut. Kultainen nuoruus on hämärä, kuollut muisto.
Tätä se elämä on kun on täyttänyt 50-vuotta.
Olen jo 60, en ole havainnut älyni häviämistä, olenko siis niin tyhmä, etten huomaa, vai oletko sinä niin viisas, että havaiset tyhmeneväsi? Liikun paljon, hoksottimeni ovat todella terävät, matematiikka on helppoa, olen notkea ja näihin elämästä....olenkohan osa unta?
Eli täytyy olla vakituinen työpaikka eikä niitä ole.