Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

pärjäisittekö tällä tulo-menot=käteen jäävä rahalla?

Vierailija
14.03.2015 |

Olen yksin asuva sinkkunainen joka on kokopäivä töissä matalapalkka-alalla. Käteen jää palkasta n. 1300e. Vuokra+vesi 469e/kk, sähkö 40e/kk, netti ja puhelin 40e/kk. Töitten takia oli pakko hankkia auto (julkisilla en olisi päässyt töihin/kotiin töistä ja kesällä ei mitään toivoa) johon menee 1 vuoden ajan 200e/kk. Vakuutus vuodessa n. 620e eli 155e/joka 4.kk, autovero 200e/vuosi ja muut vakuutukset (koti ja tapaturma) n. 100e/vuosi. 

Nuo on kaikki pakollisia menoja eli mulla jää kuussa suunnilleen ruokaan, bensaan, huvituksiin ja yllättäviin menoihin 350-500e riippuen tuleeko autovakuutusta vai ei. Bensaan menee ainakin 100e että pääsee töihin ja ruokaan arvioisin 100e kuussa.

Pystyisittekö/pärjäisittekö noin pienellä rahalla? Vuoden päästä (kun auto on maksettu pois) jää 200e enemmän "käyttörahaa"

Kommentit (64)

Vierailija
61/64 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te ette pärjäisi sekuntiakaan housuissani, sillä minä joudun tulemaan toimeen alle satasella kuussa. En saa mitään "yhteiskunnan tukia." Satasella ostan ruokaa, lähinnä. Miten jollain voi olla puhelinlasku 40€ kk? Itselläni on liittymä jossa kuukausimaksu on 2,90€.

Vierailija
62/64 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ota laskuissasi huomioon paljonko menee autosi polttoaineeseen ja kuukausittaisia ruomenojasi. Aina voi lisäksi tulla yllätysmenoja. Kyllähän tuolla joten kuten toimeen tulee mutta ei sitä siksi voi kutsua mitä yleensä tarkoitetaan "elämisellä". Itselläni ovat menot likimain yhtä isot ja netto tulot 1400.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/64 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 22:55"]

Mä en tajua, miten noilla tuloilla ja tuolla vuokralla, elämän pitäis olla kituuttamista. Miten te muut oikein elätte? Itsellä melkein samansuuruiset tulot ja vuokra, enkä omasta mielestäni kituuta. En tosin käy joka kk viikonloppureissussa Keski-Euroopassa tms. Varmaan siihenkin -ainakin melkein - pystyisin, jos oikein haluaisin...

[/quote]

No paljonko pystyt säästämään vuodessa jos syöt muutakin kuin kaurapuuroa? Niimpä... Aikuisten maailmassa muutaman tonnin säästöt ovat taskurahoja.

Vierailija
64/64 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 20:52"]

Pärjään 250e/kk t. Opiskelija

[/quote]

Pärjäät kun joku muu maksaa asumisesi, ruokasi ja muut pakolliset menot vai asutko pahvilaatikossa jonkun sillan alla? Älä viitsi jauhaa paskaa sillä jokainen aikuinen tietää kyllä mitä eläminen maksaa.