Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ruokavammaisen puolison kanssa eläminen

Vierailija
09.12.2021 |

Ei syö

- juustoa, jos se on sulatettu (esim. lasagnea ei voi tehdä)
- kermakastiketta
- sipulia / valkosipulia (ei saa laittaa mihinkään ruokaan)
- mitään missä voi olla maitoa (ei edes laktoositonta)
- kananmunia, jos ne ei ole keitetty kivikoviksi
- sinappia
- kalaa missään muodossa

Syö vain tomaattikastiketta, mutta ei bolognesea, koska siinä on käytetty sipulia.

Jaksaisitteko te olla suhteessa tuollaisen ihmisen kanssa?

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla ei ap taida olla oikeita ongelmia, kun tuollaisesta nillität?

Vierailija
42/52 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö rajoittuneisuus näy muissa asioissa?

Aistiyliherkkyyksiä, OCD kenties taustalla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö rajoittuneisuus näy muissa asioissa?

Aistiyliherkkyyksiä, OCD kenties taustalla?

Myös aikuisena voi saada apua näihin ”ongelmiin”.

Vierailija
44/52 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En syö/juo

- mitään raakoja kasviksia

- useimpia kypsennettyjä kasviksia

- tulista ruokaa

- olutta tai kahvia

- lihaa jossa on jänteitä

- äyriäisiä

- leipää jossa on kauheasti siemeniä

- juustoa muuten kuin hampurilaisessa, pitsassa, lasagnessa jne

- jne jne jne

Hyvin on mieheni onneksi jaksanut. Minkäs teet, olisin mieluusti kaikkiruokainen mutta mulle on siunaantunut sekä tosi ankeat makunystyrät että vaikeuksia monien tekstuurien kanssa.

Ärsyttää ihmiset jotka ei ymmärrä, että en nirsoile huvikseen vaan nuo asiat mitä en syö aiheuttaa oksennusrefleksin, jos väkisin yritän.

Kyse ei ole makunystyröistä, vaan sinulla on aistinsäätelyongelmia.

Vierailija
45/52 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syön joka aamu suuren kulhollisen graham-puuroa kaurakerman kera. Mieheni tekee samoin, mutta lisää puuroonsa palan voita ja ripottelee päälle hieman ruokosokeria. Olemme tehneet näin jo 19 vuotta.

Hyvä yhteinen aamiainen on varmasti vaikuttanut siihen, että liitossamme ei ole mitään ongelmia. Emme ole koskaan riidelleet.

Vierailija
46/52 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vaimo valittaa kokoaika, kun en pysty syömään raakaa sipulia sisältäviä ruokia. Valittaa, että nirsoilen jne ja kauhea valitus.

Mutta auta armias, kun tarjoan hänelle jotain missä on aurajuustoa tai sitten mustaa makkaraa niin hän se vasta rupeekin valittaa itse.

Sitten muistuttelen häntä, että mites toi aura tai mustamakkara? 

Minä en saa nirsoilla mutta sinä saat?

Sitten se sanoo, että ne on ihan eri asioita mutta ei osaa perustella niitä kysyttäessä.

Vierailija
47/52 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa ala-asteikäiselle oikkutytölle

Ei pidä paikkaansa. Nuo kuullostavat kalaa lukuun ottamatta normaalin terveystietoisen ihmisen ruokaeliminaatiovalinnoilta. Maitoproteiinin eliminoiminen on erittäin suuri holistista terveyttä edistävä päätös gluteenin tai kaikkien viljatuotteiden ohella. Tietäisitpä sinäkin, mistä kaikista tervysongelmista pääsisit eroon eliminoimalla ruokavaliostasi ihmisravinnoksi sopimattomia tekijöitä mm. gluteenin, A1-kaseiinin tai korkean glykeemisen indeksin ruoka-aineet. Jatka toki elämääsi aivan kuten lystäät, mutta älä sorsi heitä, jotka diletanttisen perehtymisen jälkeen ottavat terveytensä omiin käsiinsä varsinkaan kun et asiasta vähästä eroavasti tiedä.

Vierailija
48/52 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa ala-asteikäiselle oikkutytölle

Ei pidä paikkaansa. Nuo kuullostavat kalaa lukuun ottamatta normaalin terveystietoisen ihmisen ruokaeliminaatiovalinnoilta. Maitoproteiinin eliminoiminen on erittäin suuri holistista terveyttä edistävä päätös gluteenin tai kaikkien viljatuotteiden ohella. Tietäisitpä sinäkin, mistä kaikista tervysongelmista pääsisit eroon eliminoimalla ruokavaliostasi ihmisravinnoksi sopimattomia tekijöitä mm. gluteenin, A1-kaseiinin tai korkean glykeemisen indeksin ruoka-aineet. Jatka toki elämääsi aivan kuten lystäät, mutta älä sorsi heitä, jotka diletanttisen perehtymisen jälkeen ottavat terveytensä omiin käsiinsä varsinkaan kun et asiasta vähästä eroavasti tiedä.

*kuulostaa - jestas näitä kännykän näppäimiä taas.

Vierailija
49/52 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas yksi ketju, jossa miehistä puhutaan kuin aivovammaisista pienistä lapsista. Toivottavasti aloittajan mies ymmärtää lähteä nopeasti suhteesta, jossa maitotuotteista kieltäytyminenkin on kynnyskysymys. Saatika suhteesta, jossa nainen pitää häntä "ruokavammaisena". Tällä palstalla on tullut varsin selväksi, että oman rakkaan hyväksi ei suominainen yksinkertaisesti tee mitään. Kanssasisaret hurraa vieressä.

Vierailija
50/52 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tapailin naista joka vaahtosi jatkuvasti kuinka minun pitäisi lopettaa lihansyönti. Yritti jopa painostaa äänestämään vihreitä. Hän söi kaikenmaailman ituja ja papuja. Lopulta rupesi hampaatkin häneltä lähtemään ja muisti/mieli reistailemaan vegaanihömpän takia, niin oli pakko nostaa kytkintä.

Vierailija
51/52 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein kuin minä. Useimmat maito- ja kermatuotteet eivät sovellu jostain syystä vatsalle, joten en monia Skandinaviassa suosittuja perinneruokia syö kuin todella vastentahtoisesti. Kookosmaito tai kerma menee ongelmitta. Meillä ruoka on maukasta, kasvisrikasta ja monipuolista, mutta maitotuotteita,  keitettyä perunaa ja meren eläviä on löytyy listalta todella harvoin.

Vierailija
52/52 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun miehelle pitää kurkkukin kuoria koska "se kuori on niin kitkerää". Ristus. Olen esitellyt hänelle mm. Halloumi- ja vuohenjuuston, pinjansiemenet, peston, nuudelit(!), aurinkokuivatut tomaatit jne. Mitään ei ollut koskaan maistanut kun tavattiin. Eikä laittanut koskaan ruokaa. Kyseessä yli 50v mies.

No siitäpä sait passattavan.