Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menisitkö töihin tällaiseen työpaikkaan?

Vierailija
10.09.2022 |

Olen saanut houkuttelevan työtarjouksen Linkkarin kautta. Työ olisi mielenkiintoinen ja vaativa, ja vastaisi hyvin siihen, miten olen halunnut edetä urallani. Palkkakin nousisi nykyisestä. Nykyisessä työssäni viihdyn, mutta työpaikalla on myös isoja ongelmia, jotka välillä tekevät kireyttä ilmapiiriin.

Houkuttelevaa, mutta... googletin tarjoavan yrityksen ja suomi24:lla löytyy kymmeniä ketjuja, missä firmaa haukutaan. Puhutaan työpaikkakiusaamisesta, heikoista esihenkilöistä, yrityskulttuurin ongelmista, you name it. Ei se toisaalta vaadi kuin yhden katkeran henkilön, joka tehtailee avauksia vuodesta toiseen nettipalstoilla, mutta sitten taas toisaalta, ei nykyisestä työpaikastani löydä mitään negatiivisia kommentteja keskustelupalstoilta. Eli jotainhan tuossa on taustalla.

Ajattelin vielä ennen kuin otan paikan vastaan kysyä pomoilta asiasta ja katsoa miten reagoivat, mutta mitä te tuumitte? Onko parempi kiertää paikka kaukaa?

(Ja taustaksi, kyseessä on suomalainen, satoja henkiä työllistävä firma)

Kommentit (67)

Vierailija
1/67 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuten itse sanotkin, ei hyvistä työpaikoista tuollaisia löydy, tai korkeintaan yksittäisiä kommentteja, joihin ei synny keskustelua. Jos ei ole pakkorako, en vaihtaisi.

Vierailija
2/67 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kuten itse sanotkin, ei hyvistä työpaikoista tuollaisia löydy, tai korkeintaan yksittäisiä kommentteja, joihin ei synny keskustelua. Jos ei ole pakkorako, en vaihtaisi.

Ei ole ns pakkorako ollenkaan, mutta olen kyllä kovasti harkinnut työpaikan vaihtoa ja muutamissa haastatteluissa ollutkin. Eli jollain aikavälillä haluan pois nykyisestä. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/67 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei höpöhöpöketjuja kannata uskoa tuosta vaan. Niitä voi tehtailla kilpailija, huono työntekijä tai kuka tahansa sekopää.

Vierailija
4/67 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei höpöhöpöketjuja kannata uskoa tuosta vaan. Niitä voi tehtailla kilpailija, huono työntekijä tai kuka tahansa sekopää.

No sepä, noihin pitää suhtautua sillä tapaa kriittisesti, että kyseessä voi olla katkera asiakas, satunnainen pettynyt työntekijä tai tosiaan miksei kilpailijakin. Lähinnä vaan, kun niitä ketjuja on kymmeniä, joissain keskusteltu vuosia ja satoja kommentteja. Niin jaksaisiko joku häiriintynyt tuollaista ilman, että saa muita mukaan? Ap

Vierailija
5/67 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitipä lyödä Googleen oma työpaikka ja kokemuksia. Yksi lyhyt ketju löytyy vuosien takaa täältä, sekin aika neutraali. Eli kyllä minullakin saattaisi hälytyskello tuollaisesta soida.

Vierailija
6/67 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääseehän sieltä pois, jos se aivan kamala on. Onko alallasi millainen työllisyys, löytyykö helposti työtä?

Vierailija
7/67 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satoja työntekijöitä eli siellä voi olla yksi ainoa tiimi, jossa on tällainen kokija, joka haluaa levittää ikävät asiat kaikille ja liioittelee siihen päälle.

Älä muuten ikinä hae valtiolle, siellä on kaikkein surkeimmat barometritulokset.

Vierailija
8/67 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitipä lyödä Googleen oma työpaikka ja kokemuksia. Yksi lyhyt ketju löytyy vuosien takaa täältä, sekin aika neutraali. Eli kyllä minullakin saattaisi hälytyskello tuollaisesta soida.

No tämä juuri. En nyt tiedä mitä ajatella tästä, ehkä parasta on tosiaan kysyä suoraan, vaikka voihan se vastaus olla ihan mitä vaan. Etenkin jos siellä on heikkoja esihenkilöitä. Ap

Vierailija
9/67 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse en viitsi googletella omaa työpaikkaani, koska siitä löytyy vaikka mitä kirjoittelua.

Aina ei ole helppoa olla HUSilla töissä.

Vierailija
10/67 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääseehän sieltä pois, jos se aivan kamala on. Onko alallasi millainen työllisyys, löytyykö helposti työtä?

Kyllä meidän alalla töitä on, ja minulla on ihan kohtuullisen haluttu osaaminenkin, mutta palkat eivät keskimäärin ole kovin hyviä. Olen nyt jo sellaisessa paikassa, missä meidän alalla saa reilusti yli keskimääräistä palkkaa. Ap

Vierailija
11/67 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Satoja työntekijöitä eli siellä voi olla yksi ainoa tiimi, jossa on tällainen kokija, joka haluaa levittää ikävät asiat kaikille ja liioittelee siihen päälle.

Älä muuten ikinä hae valtiolle, siellä on kaikkein surkeimmat barometritulokset.

Heh joo, en ole hakemassa valtiolle :D Ap

Vierailija
12/67 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on iso firma, jolla on useita toimipisteitä, niin epämääräisten huhujen takana voi olla joku yksi katkeroitunut henkilö yhdestä toimipisteestä. Tuskin se firma olisi enää pystyssä, jos oikeasti kulttuuri olisi ihan läpimätä kautta linjan.

Vierailija
13/67 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se on eteenpäin uralla ja muutenkin olet vaihtamassa, niin sen kun vaihdat. Haet sitten muualle, jos ei olekaan hyvä paikka.

Vierailija
14/67 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just hakemas valtiolle...

Eri

Vierailija
15/67 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No itse en viitsi googletella omaa työpaikkaani, koska siitä löytyy vaikka mitä kirjoittelua.

Aina ei ole helppoa olla HUSilla töissä.

Tämän uskon, ja noin isossa organisaatiossa tietenkin löytyy ihan kaikenlaisia mielipiteitä. Ja hoitoalan ongelmat tuntien, varmasti aivan jäätävää kirjoittelua. Ap

Vierailija
16/67 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on iso firma, jolla on useita toimipisteitä, niin epämääräisten huhujen takana voi olla joku yksi katkeroitunut henkilö yhdestä toimipisteestä. Tuskin se firma olisi enää pystyssä, jos oikeasti kulttuuri olisi ihan läpimätä kautta linjan.

No tuo viimeinen on kyllä totta. Tämä firma on kasvanut paljon ja työntekijämäärät lisääntyneet viimeisen kymmenen vuoden aikana ihan hurjasti. Että sikäli tuollaiseen kyllä mahtuu pettymyksiäkin mukaan. Ap

Vierailija
17/67 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos niitä ketjuja on usean vuoden ajalta ja eri palstoilla, niin kiertäisin firman kaukaa.

Vierailija
18/67 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos se on eteenpäin uralla ja muutenkin olet vaihtamassa, niin sen kun vaihdat. Haet sitten muualle, jos ei olekaan hyvä paikka.

No näin minäkin ajattelin haastatteluiden ja työtarjouksen jälkeen. Sitten erehdyin googlaamaan. Ap

Vierailija
19/67 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos niitä ketjuja on usean vuoden ajalta ja eri palstoilla, niin kiertäisin firman kaukaa.

En löytänyt kuin suomi24:lta. Täällä oli yksi, mutta siinä ei ollut mitään hälyttävää. Ap

Vierailija
20/67 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ottanut loparit muutamasta työpaikasta jossa oli huono ilmapiiri. Minä en katsele juoruilevia työntekijäitä jotka puhuu selänä takana. Minusta ei puhuttu tietääkseni mutta muista kylläkin,

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän seitsemän