Aika itsekästä hankkia lapsia
Miksi lapsia hankitaan nykyään ? Omaksi viihdykkeeksi ? Miltä näyttää lapsesi elämä sen jälkeen kun hän on täysi ikäinen?
Maaima on menossa suuntaan jossa pahoinvointi vain lisääntyy, jolloin äärijärjestöt /rikolliset ottavat roolia. Tekniikka vie kolmanneksen työpaikoista seuraavan 20 vuoden aikana. Ympäristön ääri ilmiöt lisääntyy, maailma saastuu ja joku päivä puhdas ruoka/vesi ei ole itsestään selvyys.
Lapset Tuovat varmasti iloa omaan elämääsi. Mutta ajatteletko mitä lapsesi elämä on kun hän täyttää 30.
Kommentit (72)
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 23:55"]
Ei se maailma sillä lailla pyöri, että jättää lapsen/ lapset tekemättä.
[/quote]
Koko yhteiskunnan "pyöriminen" ja se, minkälaiseksi yhteiskunnan "pyörimisen" määrittelee on pelkkä ihmisen keksimä juttu.
Mietin tuota todella kauan ja puhuinkin asiasta useammalle, mutta silloin muutama vuosi sitten ei näistä asioista saanut puhua vielä ääneen ja kun vielä oli aivan hillitön vauvakuume ollut koko elämän, niin päädyin sitten yrittämään. Lapsiani en kadu, ovat parasta mitä minulla on koskaan ollut tai tulee olemaan, mutta nyt on vielä paljon enemmän syitä, joiden vuoksi ei olisi kannattanut hankkia lapsia tänne kärsimään.
Lähes aina lasten tekemisen syynä on "Mää haluun!!!!!!!!!!". Eli itsekkyys on ainoa syy.
[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 14:46"]
Jos olet varakas, osakas menestyvässä vientiyrityksessä ja pystyt varmistamaan lapselle taloudellisen itsenäisyyden, niin siinä tapauksessa lapsen teko on ok.
[/quote]
Juuri näin. Kaikki ovat jo kyllästyneet yh äiteihin, jotka riistävät exiltää elatusmaksuja ja ruikuttavat, miksi valtio ei maksa vielä enemmän tukia heidän harrastuksestaan.
Tuntuu että täälläkin lapsen hankkimista vastustavat eniten ne jotka pelkäävät että se on jotenkin jotakin heiltä pois. Turha nyt täällä räpättää muuta, mitä se ketään henkilökohtaisella tasolla koskettaa miltä maailma näyttää 100 vuoden päästä tai onko sitä enää olemassakaan, tekopyhää paskaa.
[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 01:19"]Tuntuu että täälläkin lapsen hankkimista vastustavat eniten ne jotka pelkäävät että se on jotenkin jotakin heiltä pois. Turha nyt täällä räpättää muuta, mitä se ketään henkilökohtaisella tasolla koskettaa miltä maailma näyttää 100 vuoden päästä tai onko sitä enää olemassakaan, tekopyhää paskaa.
[/quote]
Ai niin ja unohtui ne asiasta paasaavat jotka ovat itse lapsia hankkineet, ne vasta tökeröitä ovatkin! Älkää vaan hankkiko lapsia että jää jotain mun lapselle.
[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 01:19"]
Tuntuu että täälläkin lapsen hankkimista vastustavat eniten ne jotka pelkäävät että se on jotenkin jotakin heiltä pois. Turha nyt täällä räpättää muuta, mitä se ketään henkilökohtaisella tasolla koskettaa miltä maailma näyttää 100 vuoden päästä tai onko sitä enää olemassakaan, tekopyhää paskaa.
[/quote]
Nimenomaan se on minulta veronmaksajana pois. Minä maksan veroina sinun itsekkäästi hankkimasi lapsen terveydenhoito- , päiväkoti- ja koulutuskuluja.
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 23:52"]Toisen ihmisen pakottaminen elämään on julmin rikos, jonka voi tehdä. Vanhempi on suoraan vastuussa kaikesta pahasta, mitä hänen lapsensa joutuu elämänsä aikana kokemaan. Sairaudet ja kuolema nyt ilmeisimpänä asiana.
[/quote]
Noinko ajattelet vanhemmistasi?
Minusta elämä taas on lahja. Ja elämä on taas yhtä kuin syntymää, kasvua, kehitystä ja voimaa! Elämä on mahdollisuus ja ap.lle tiedoksi: kyllä tämä on pyyteetöntä ja sallivaa kun saan katsoa lapsien kasvua. Laitan lapset edelleni niin en jaa mielipidettäsi. Ja olen kokenut lapseni kuoleman joka vahvisti tunnettani entisestään. Te elätte pelossa ja varmasti teidän vanhemmat toivoisivat että voisitte elää.
[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 02:21"]
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 23:52"]Toisen ihmisen pakottaminen elämään on julmin rikos, jonka voi tehdä. Vanhempi on suoraan vastuussa kaikesta pahasta, mitä hänen lapsensa joutuu elämänsä aikana kokemaan. Sairaudet ja kuolema nyt ilmeisimpänä asiana. [/quote] Noinko ajattelet vanhemmistasi? Minusta elämä taas on lahja. Ja elämä on taas yhtä kuin syntymää, kasvua, kehitystä ja voimaa! Elämä on mahdollisuus ja ap.lle tiedoksi: kyllä tämä on pyyteetöntä ja sallivaa kun saan katsoa lapsien kasvua. Laitan lapset edelleni niin en jaa mielipidettäsi. Ja olen kokenut lapseni kuoleman joka vahvisti tunnettani entisestään. Te elätte pelossa ja varmasti teidän vanhemmat toivoisivat että voisitte elää.
[/quote]
Kai sinä pyyteettömästi maksat ihan itse kasvavien lapsiesi kaikki kulut? Vai sallitko mahdollisesti yhteiskunnan osallistuvan päiväkotimaksuihin ja lapsiesi lääke- ja sairaanhoitokuluihin? Ihan vaan siksi, jotta sinä itsekkäästi saat tuntea vahvan tunteen?
[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 02:55"]
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 23:52"]Toisen ihmisen pakottaminen elämään on julmin rikos, jonka voi tehdä. Vanhempi on suoraan vastuussa kaikesta pahasta, mitä hänen lapsensa joutuu elämänsä aikana kokemaan. Sairaudet ja kuolema nyt ilmeisimpänä asiana. [/quote] Noinko ajattelet vanhemmistasi? Minusta elämä taas on lahja. Ja elämä on taas yhtä kuin syntymää, kasvua, kehitystä ja voimaa! Elämä on mahdollisuus ja ap.lle tiedoksi: kyllä tämä on pyyteetöntä ja sallivaa kun saan katsoa lapsien kasvua. Laitan lapset edelleni niin en jaa mielipidettäsi. Ja olen kokenut lapseni kuoleman joka vahvisti tunnettani entisestään. Te elätte pelossa ja varmasti teidän vanhemmat toivoisivat että voisitte elää.
[/quote]
Kai sinä pyyteettömästi maksat ihan itse kasvavien lapsiesi kaikki kulut? Vai sallitko mahdollisesti yhteiskunnan osallistuvan päiväkotimaksuihin ja lapsiesi lääke- ja sairaanhoitokuluihin? Ihan vaan siksi, jotta sinä itsekkäästi saat tuntea vahvan tunteen?
[/quote]
kai sinä sitten maksat eläkkeesi itse?
[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 05:27"]
[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 02:55"]
[/quote]
[/quote]
kai sinä sitten maksat eläkkeesi itse?
[/quote]
No toki. Sinun lapsiesi varaan en laske yhtään mitään. Niistä tulee kuitenkin äitinsä kaltaisia yhteiskunnan elättejä, jotka eivät pysty mihinkään muuhun kuin lisääntymään.
[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 02:12"][quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 01:19"]
[/quote]
Nimenomaan se on minulta veronmaksajana pois. Minä maksan veroina sinun itsekkäästi hankkimasi lapsen terveydenhoito- , päiväkoti- ja koulutuskuluja.
[/quote]
Joku on lapseton on puolestaan maksanut vastaavat kulut sinusta kun olet ollut lapsi..
Suurin osa ihmisistä hankkii lapsia varmaan siksi, että lapset tuovat elämään merkityksen. Elämällähän on vaikea nähdä mitään merkitystä. Lapsen hoivaaminen, lapsen kanssa puuhaaminen saa maailman näyttämään uudenlaiselta. Lapsi ei murehdi millä tolalla pallomme on, vaan elää hetkessä. Siihen maailmaan on aikuisenkin ihana uppoutua.
On kyllä mielenkiintoista seurata, miten ihmiskunta saa ratkaistua isot ongelmansa, kuten ilmastonmuutoksen, ravinnon riittävyyden jne. Suomen paikka maapallolla on tavallaan aika onnekas. Ilmastonmuutoksen seuraukset eivät taida iskeä tänne suoraan niin voimakkaina kuin vaikkapa Afrikkaan. Suomi voi myös tuottaa ravinnon omille asukkailleen, jos täällä niin halutaan. Ruoantuotantoa Suomessa pitäisi tukea enemmän kuin nyt.
Tää palsta on täynnä agressiivisia veloja, joilla kauhea tarve toitottaa oman valintansa erinomaisuutta... Herää vaan kysmys, miksi?
Nimenomaan järkevien ja tiedostavien ihmisten tulisi hankkia lapsia, koska he kasvattavat lapsistaankin sellaisia, ja nämä lapset voivat aikanaan kehittää maailmaa parempaan suuntaan!
Ensinnäkin aloittaja ei ole mikää ruudinkeksijä ja siksi on hyvä, ettei hän jatka sukuaa ja samalla suurta älykkyysosamäärää. Poitsit siitä! Toiseksi kannattaisi tutustua hyvin huolellisesti suomen eläkejärjestelmää ja seikkaan nimeltä HUOLTOVARMUUSSUHDE. Itse et omista maksiamiaksi eläkkeitä, eikä niitä omista valtio vaan yksityiset eläkejärjestöt. Tilanne on lähivuosikymmeninä kääntymässä siihen, että 15 - 64 ikäisten määrä vähenee koko ajan ja varsinkin +64 -vuotiaiden kasvaa. Syntyvyys pienenee koko ajan, joten -15 -vuotiaiden määrä vähenee myös. Työssä olevin eläkemaksuista ohjataan koko ajan osa tämän hetken eläkkeen saajille. Suomalainen eläkejärjestelmä vaatii jatkumoa, jotta se toimisi. Siksi ei kannata puhua "miksi tehä lapsia" -propagandaa, jos haluaa joskus saada eläkkettä. Toinen vaihtoehto on alkaa karsimaan eläkkeen saajien määrää, esim. päätetään, että +75 -vuotiaille ei enää makseta eläkettä. Todetaan vain että "pärjää omillas".
[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 08:23"]Tää palsta on täynnä agressiivisia veloja, joilla kauhea tarve toitottaa oman valintansa erinomaisuutta... Herää vaan kysmys, miksi?
[/quote] Ja miksi vitussa he ovat vauvapalstalla? Perustaisivat oman velapalstan.
[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 08:23"]Tää palsta on täynnä agressiivisia veloja, joilla kauhea tarve toitottaa oman valintansa erinomaisuutta... Herää vaan kysmys, miksi?
[/quote] Kysymys onkin siinä, että moni onkin ns vela :D Asia jota ei saa sanoa ääneen.
Mua ärsyttää tää ruikuttaminen. Tein virheen, kun edes avasin koko ketjun. Hirveän ilkeitä ihmisiä täällä.
Mun mielestä auton omistavat ihmiset on itsekkäitä. En sano sitä heille. Mun mielestä edesvastuuttomat kuluttajat, jotka ostavat yksittäispakattuja tuotteita ja valkaistua vessapaperia, ovat itsekkäitä. En sano sitä heille.
Mä en kuulu mihinkään Griinpiissiin, mutta en myöskään ajele sitimaasturilla. Mulla on kohta 2 lasta. Enempää en halua. Kaikki meistä tekee jotain itsekästä jatkuvasti elämässään, silleenhän se evoluutio toimii. Uhminen kuolee, jos ei ajattele tippaakaan itseään. Itsekästä on juoda puhdasta hanavettä, kun senkin tilkan vois säästää muille. Itsekästä on elää täällä nyt sillä ideologialla, että seuraavalle sukupolvelle ei tarvitse jättää mitään luonnonvaroja, koska kenenkään ei pitäisi tehdä sitä seuraavaa sukupolvea.
Mun mielestä lapsia hankkivia ihmisiä itsekkäämpiä ovat ne, jotka tuhoavat tätä palloa surutta niin, ettei kukaan täällä voi kohta elää. Puhumattakaan heistä, jotka oman uskontonsa nojalla muita tappavat ja arkeologisia kaivauksia riistävät.
Ei meillä ole täällä sen suurempia oikeuksia kuin niillä vielä hedelmöittymättömillä munasoluillakaan. Vituttaa teidän tekopyhyys.
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 23:19"]
Kyllä voi koko ajan paremmin ja paremmin...
[/quote]
Ei voi ainakaan jos katsotaan Maapallon luonnonvarojen kannalta. Ihmiskunta elää nykyisellään jatkuvasti yli maailman luonnonvarojen uusiutumiskyvyn ja siten kuluttaa luonnonvaroja. Ihmiskunnan koko on nykyään jo niin suuri, että se koettelee koko maapallon kantokykyä. Sitten kun se kantokyky romahtaa, sillä on katastrofaaliset seuraukset koko ihmiskunnalle. Maailman ihmispopulaation määrä romahtaa silloin vain murto-osaan nykyisestä.
Laitetaanpa vielä kuva havainnollistamaan kantokykyä ja miten väestömäärälle käy kantokyvyn romahtaessa:
http://www.pelicanweb.org/ChefurkaDec12Fig2.png