Muuttaisinko Tampereelle?
Olen asunut 20 vuotta Helsingissä, kotoisin olen etelä-pohjanmaalta. Nyt tuli aivan yllättäen työtarjous, joka edellyttä jossain vaiheessa muuttoa Tampereelle. Työ tuntuu kiinnostavalta, tosin jokseenkin haastelliselta. Tamperrelta en tunne ketään, eikä ole sukua tai ystäviä/tuttavia lähimaillakaan.
Olen nyt aivan kysymysmerkkinä asian suhteen. Toisaalta houkuttaa, koska Helsinkiin olen ollut kyllästynyt jo monta vuotta. Toisaalta pelottaa; uusi työ olisi paljon vaativampi kuin nykyinen ja olisin myös vieraassa kaupungissa ilman minkäänlaista turvaverkkoa.
Mielipiteitä?
Kommentit (25)
Tampereella on enemmän juntteja kuin Turussa, mutta ei se mikään Seinäjoki kuitenkaan ole, jossa niitä piisaa.
Helsingin pintaliitoporukkaa siellä ei onneksi ole paljolti. Kyllähän joka "kylään" muutama leijuja löytyy, mutta HESASSA "leijunta" on kansallislaji. Kaiken kaikkiaan Tampere on oikeasti hieno paikka, jota suosittelen kaikille normaaleille ihmisille.
T: Turkulainen
Se riippuu kastikkeesta ! Tulinen vai mieto + suola ja pippuri :) Kaleva on ihan ok !
Olen asunut Helsingissä, sinne en halua enää. Kyllästyin pinnallisuuteen ja pää kolmantena jalkana juoksemiseen.
Muutin Tampereelle pari vuotta sitten, ja vieläkin jaksan hämmästyä siitä kuinka lämmin meininki täällä on. Itse en ole havainnut mitään pikkukylä-meininkiä.
Toki pissipäitä löytyy joka paikasta, mutta ihan oikeasti, kaikkialla ei ole niin kylmää kuin pääkaupungissa
Tampere on sisäänpäin lämpiävämpi kuin Turku.
10: lisäys, naamat olitkin just maininnut, ettei häiritse, mutta mun kokemus on, että se on vähän samaan tapaan sisäänlämpiävä kuin Turku. Siellä ei ole niin paljon muualta muuttaneita kuin Helsingissä.