Noloin tilanteesi ylipainon takia?
Tuttavapariskunta oli tehnyt kylppäriremontin. Wc-pöntön liima oli kuulema lähes kuivunut. Olivat itse jo käyttäneet sitä, mutta kehottivat istumaan varovasti. Noh, niinhän siinä kävi, että koko pönttö rojahti nurin ja etureuna halki. Voi jumalauta kun hävetti! Nyt alkaa dieetti! Onko muilla läskeillä ollut noloja tilanteita?
Kommentit (924)
Sain sairaskohtauksen kotonani ja minulle soitettiin ambulanssi. Hissitön talo ja neljäs kerros. Ambulanssimiehet joutuivat soittamaan palokunnan apuun kantohommiin. Lopulta kesti kaksi tuntia päästä sairaalaan...
Pomo tuli kertomaan että hän jää nyt sitten lomalle. Kysyin että onko lähdössä reissuun, ulkomaille ehkä. Hän totesi että äitiyslomalle. En keksinyt mitään sanottavaa, nainen oli niin lihava ettei raskautta voinut nähdä. Minua nolotti kuitenkin, kaipa häntäkin. Ihmeellistä että niin lihava ihminen voi olla raskaana.
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 18:20"]Olin kaivellut kevättakin varastosta ja lähdin se päälläni kauppaan. Takki tuntui kireähköltä (talvella oli tullut painoa lisää), mutta änkesin takin päälleni tästä huolimatta. Kaupassa kumarruin ottamaan alahyllyltä jotain ja silloin paukahti. Takkini "ampui" napin pikän matkan päähän. Lähellä olevat pikkupojat ensin säikähtivät ja sitten nauroivat vedet silmissä. Nappi vielä pyöri hyllyjen alle mistä sitä sitten punaisena könysin. Hihitytti kyllä itseänikin, en ole ennen nähnyt tuollaista napin "lentämistä".
[/quote].:D
Moni noista tilanteista ovat tuttuja, kylpyamme, verenpaineen mittaus ja huvipuistolaitteet. Mutta en vaan osaa kokea häpeää niistä asioista. En häpeä painoani, vaikka olenkin sitä mieltä että laihduttaa pitää terveyssyistä, mutta häpeä ei jotenkin vaan yhdisty siihen. Häpeän täälläkin ketjussa roikkuvia painokammoisia ihmisiä enemmän. Sanovat olevansa normaalipainoisia, ja monesti olevatkin laihoja, käyttävät elämänsä ja energiansa oman ja toisten ihmisten painon kommentointiin ja stressaamiseen. Sama kuin joisi itsensä hengiltä, yhtä nautinnollista heille varmasti. Itse olen sitä mieltä, että elämässä on muutakin kuin paino, mutta myös paino, siitä ja terveellisestä ruoasta tulee huolehtia. Jos se ei nyt juuri onnistu, niin pian kylläkin. Mutta idiootit ovat aina idiootteja. Painofobia syö mielenterveyden.
Ehkä sellaisen voisin täällä jakaa, kun tapasin nykyisen aviomieheni ja olimme ensimmäistä kertaa hänellä kotonaan, onnistuin pudottamaan lyijykynän - suoraan rintojeni väliin pystyyn, siihen jumahti. Ja oli kyllä vähän noloa. Oli sellainen suurempi kaula-aukko paidassa tietty. Myöhemmin samana iltana hajosi sängyn pohja. Ja kun mieheni ei ole mikään näppärä korjaaja, tuli hänen isänsä sen sitten seuraavana päivänä korjaamaan. Jee jee....
Dieetit vaihtoon -ohjelmassa sanottiin, että amerikassa sairaaloiden ovia on ruvettu vaihtamaan 90cm leveistä (standardi) 120cm leveisiin, kun muuten ihmiset ei mahdu kävelemään ovista. Aika hurjaa.
En mahtunut magneettiputkeen, kun kuva olisi ollut pakko saada. Lentokoneessa jouduin ennen aina pyytämään lisäturvavyön. Kerran en meinannut mitenkään mahtua lentokoneen penkkiin. Vietin suurimman osan matkasta käytävän päässä seisten, etten häiritsisi vieressä istuvaa. Lomamatkalla jouduin varaamaan itselleni 2 paikkaa helikopterilennolla. Kyseessä oli häämatka. Baden baden tuoli hajosi kertan alleni palasiksi. Housut ovat revenneet useasti julkisella paikalla. Samoin vetoketju hajonnut ja nappi lentänyt kaaressa. Olen joutunut useamman kerran poistumaan huvipuostolaitteesta kun turvakaari ei ole mennyt kiinni. Sairaalan isoimmatkaan vaatteet eivät mahtuneet ja jouduin olemaan omilla ulkohousuillani. Gynegologista tutkimusta tehtäessä lääkäri vaati että tutkimuspöytä lasketaan maan tasalle sen varalle, jos se ei kestä painoani ja romahtaa. Minulle on tehty polyypin poisto leikkaus ilman mitään puudutetta, koska lääkäri piti puudutteen antoa minulle vaarallisena. Sattui aivan saatanasti ja itkin hysteerisenä koko toimenpiteen ajan. Olin isoimmillani yli 190 kg. Nyt 90 kg vähemmän ja pudotan painoa edelleen.
Tuli vielä muutama mieleen. En mahtunut sisään yöjunan suihkuun. En lähellekään. Isoimmatkaan pelastusliivit eivät mahtuneet kiinni. Pidin sitten auki. Työvaatteet eivät mahtuneet päälle. Tästä opin, että uuteen paikkaan mennessä kannattaa etukäteen kysyä paikan isompien työvaatteiden koko... Yhtenä talvena en löytänyt mistään tarpeeksi isoa talvitakkia, vaan liikuin pakkasillakin takki auki.
Se entinen 190 kiloinen.
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 22:00"]
Oltiin Malagan lentonkentällä ja siellä oli sellainen kehomittauslaite, ajattelin huvikseni mennä siihen ja katsoa mitä ruudulle tulee. No ei sieltä tullutkaan tekstiä, vaan kovaääninen puhe joka kehoitti englanniksi hakeutumaan ylipainon takia lääkärille, ja se toisti ja jankkasi sitä vaikka kuinka monta kertaa, varmasti jokainen lähellä oleva kuuli mitkä ovat ylipainon vaarat ja kuinka mun kiireellisesti pitäisi hakea apua :D
[/quote]
Tähän on pakko laittaa yksi niistä harvoista vitseistä, jonka muistan. Pilakuvassa nainen nousi kolikoilla toimivaan vaakaan, joka sanoi sen lukemasta järkyttyneelle naiselle:"Laita lisää rahaa tai HUUDAN painosi!"
Hikosin niin paljon tuolilla istuessa kylässä että kaveri kysyi kuka tähän pissasi..
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 17:19"]Ei ollut silminnäkijöitä, mutta aika silmät avaava hetki oli se, kun en hotellin kylpyhuoneessa meinannut millään päästä ammeesta ylös. Kierin siellä vain kuin joku hylje.
[/quote] lensi kahvit suusta kun repesin tälle.
Parhaat läskiuutiset ikinä. Syökää imiset enemmän kakkua ja pullaa. Sympatiat kaikille nolostuneille ja onnellista jatkoa.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 10:29"]Tämä ei sattunut omalle kohdalle mutta olin näkemässä tilanteen. Tunisian lomamatkalla osallistuin perheeni kanssa dromedaarisafarille. Mentiin pitkin ja poikin oliivilaaksossa ja karavaania veti pieni aasi. Joku suomalainen nainen (paino varmaan 120 kg) halusi välttämättä ratsastaa tällä aasiparalla. Lopputulos oli että aasi kompastui ja kaatui naamalleen ja jäi jumiin sen naisen alla, ei tainut naisenkaan olo olla tapahtuman jälkeen niin mukava koska hän päätyi pää edellä kaktusryökkiöön aaseineen. Yritin siinä sitten dromedaarin selässä olla nauramatta.
[/quote] ihan oikein! Voi aasi-raukkaa :(
Olin mukana todistamassa, kaverin ei annettu hypätä tandemia kun helähti 27.5 bmi rikki. Eivät suostuneet palauttamaan ees etumaksua.
Huh, voin samaistua joihinkin juttuihin täällä ja sitten taas toisaalta olen ajatellut joissain, että näköjään minuakin lihavempia on. Sairaalassa olen itsekin joutunut noloihin tilanteisiin sairaalavaatteiden kanssa, kerran keuhkoröntgeniin mennessä piti pukea sairaalakamppeet ja siellä ei ollut muita kuin niitä vaaleanpunaisia. Lampsin sitten reippaana sinne tissit vilkkuen paidan sisältä, kun eihän se mahtunut kiinni läheskään.
Minulle yleensä myös annetaan liian pienet sairaalavaatteet, en ymmärrä miksi eivät näe etten todellakaan mahdu niihin. Muutenkin on aina kamalaa kun jossain pitää pukea turvaliivit tai muut talon omat vermeet, eihän ne koskaan mulle mahdu päälle. Lääkärit kommentoivat myös aina hanakasti painostani, ainakin epikriisissä jos ei suoraan ääneen. PAPA on sentään aina saatu otettua, tai ainakaan kukaan ei ole maininnut että se olisi ollut vaikeaa. Mahan päältä tunnusteleminen kyllä on tuottanut vaikeuksia, sillä olen omenalihava. Onneksi mahduin myös magneettiputkeen.
Neuvolassa ei kyllä ollut kivaa kun olin viimeisilläni ja mies oli mukana ja näki että painoin 110 kg. Onneksi ei kommentoinut asiaa, olin muutenkin herkkä raskauden takia ja häpesin sitä että olin lihonut raskauden aikana 18 kg vaikka ei olisi saanut lihoa ollenkaan.
Huvipuistossa kun pitää änkee väkisin laitteisiin lapsen kanssa. Ei meinaa millään mahtua.
Up! Paras ketju aikoihin!