Noloin tilanteesi ylipainon takia?
Tuttavapariskunta oli tehnyt kylppäriremontin. Wc-pöntön liima oli kuulema lähes kuivunut. Olivat itse jo käyttäneet sitä, mutta kehottivat istumaan varovasti. Noh, niinhän siinä kävi, että koko pönttö rojahti nurin ja etureuna halki. Voi jumalauta kun hävetti! Nyt alkaa dieetti! Onko muilla läskeillä ollut noloja tilanteita?
Kommentit (924)
Olikohan vuosi, kun oltiin viimeksi nähty tapailemani, kiihkeästi rakastamani miehen kanssa ja mulle oli tullu n.12 kg painoa lisää. Kiihkeästi se alkoi nostaa mua vanhaan malliin ikkunalaudalle - verisuoni pullisteli otsasta ja ote alkoi luistaa - ikkunalauta ei tullut vastaan sadasosasekuntiakaan liian aikaisin.
kävin työvaateliikkeestä ostamassa ns. oikeat hoitajan työvaatteet. myyjän tuodessa kolmansia isompia housuja todeten, että nämä varmaan mahtuu, meinasin jo kuolla. kaikenlisäksi sovituskopissa huomasin, että perseestähän ne puristi ja pahasti. valehtelin että joo hyvät oli, ja vielä ostin ne, kalliit pirulaiset. sitten sitä mentiin liian tiukoissa työhousuissa sen aikaa, kun ne kesti. hoitajat tietää, millaisissa työasennoissa sitä joskus joutuu olla, eli tiukkaa teki, ja repesihän ne sitten ennen aikojaan, onneksi sillee huomaamatta.. siirryinkin sitten takasi näihin halpahallin xxxxxl- verkkareihin :D
En itse ollut kyseessä muuten kuin töppääjänä mutta noloa kuitenkin... Minulla on vakiokampaaja jolla en ollut käynyt todella pitkään aikaan kun halusin kasvattaa hiuksiani. Kun hiustenleikkuun aika tuli, menin kampaajalle ja vastaan tuli todella pyöreä tyttö jota en ollut ennen nähnyt. Kysyin häneltä milloin vakkarikampaajani olisi töissä, ja...tämän nyt näkee jo kilometrin päästä...tietenkin tämä pullea tyttö oli se ja sama vakiokampaajani joka oli lihonut ehkä 30-40 kiloa hiustenkasvattamiseni aikana. En tuntenut koko ihmistä enää, ja kampaajan ilmeestä näki että hän tiesi mistä oli kyse.
Voi nolous!!!
Tää on kyllä vähään aikaan paras, ja samalla surullisin ketju... KIITOS! Ooon ihan normipainoinen, mutta mieli teksi napata välipalaksi jäätelöä ja suolapähkinöitä (joo typerät on mieliteot), mutta taidankin keittää vähän puuroa vaan.
IKINÄ en halua vastaaviin tilanteisiin kuin te. Ja anteeksi , ei ole tarkoitus loukata.
Eikö kellään tuu mielee lisää, tosi hyviä nää :D !
[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 23:47"]Menin tehdasvierailulle jonne piti pukea päälle sellainen kertakäyttöpuku suojaksi. Olivat kaikki samassa korissa josta puvut piti nappailla päällepantavaksi - ihana tunne huomata että korissa on vain kokolappua one size... Kävelin sitten koko tehdaskierroksen läpi ainoana työryhmästä, kenellä oli napit auki mahan ja lantion kohdalta ja oma paita pursotti haalarista... Jee. Kierroksen vetäjä oli vähän hassun näköinen mutta ei alkanut nipottamaan onneksi hygieniasäännöistä tms. Toisen kerran mentiin porukalla ylläriksi moottorikelkkailemaan ja joutuivat hakemaan mulle pilkkihaalarin jostain "alavarastosta" kun muut valkkasivat haalarinsa itse siitä perusrekistä...
Ei ole hauskaa vaan sikanoloa.
Kaikki ketkä järjestätte jotain aktiviteetteja työ- tai kaveriporukalle ja joukossa on läskejä tai vanhoja tai ujoja - älkää ottako sitä seikkailupuiston akrobaattirataa tms. ohjelmanumeroksi vaikka itse olisittekin maraton -kunnossa. Kaikkien perse ei myöskään ihan noin fyysisesti mahdu siihen karting -auton penkkiin tai kajakkiin ja jonkun liukuradan tai ratsastuksen painoraja jos on 90 kg niin isojen ei ole kiva seisoa jonossa ja huomata painorajoitusta vasta kun oma vuoro koittaa... Läskiys näkyy onneksi päällepäin mutta jokin jalkavamma tms. joka rajoittaa myös liikkumista, ei näy. Ja kaikki eivät halua selittää tilanteita. Eli pelisilmää ja empatiaa. Ja toki läskien pitäisi myös laihduttaa.
[/quote]
Ihana toi avoin haalari! :D
Ite oon ylipainonen kans, mut mitään mokaa tai noloa tilannetta ei silti oo sillain tullu... tosin, asuin 16-vuotiaaksi pikkukylässä ja kolmen vuoden ja kolmenkymmenen lisäkilon kanssa tulin takas, näin yli vuoden täällä asuneena hävettää edelleen todella paljon nähä vanhoja tuttuja... kukaan ei oo sanonu mitää, mut se vaivaantunu hiljasuus on aina vähän niinku pakottanu mut kertomaa et "joo oon vähän muuttunu..." . Kerran yhdeltä kysyin hetken hiljasuuden jälkee, et huomaat varmaa et oon muuttunu aika paljon, ni vastaus oli "joo oot lihonu aika paljon". Heh...
[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 09:26"]
Aina kaikki av-mammat sanovat olevansa normaalipainoisia, mutta täällähän on oikein läskien kokoontumisajot meneillään :D T: Oikeasti normaalipainoinen
[/quote]
Se oli varmaan sinulle yllätys, koska keskustelun aihe on mikä on. Onneksi myös sinä "oikeasti normaalipainoinen" tulit tänne kaltaistesi joukkoon. Miksi sinulla ei ole mitään kiinnostavaa kerrottavaa?
Olen käynyt usean kerran magneetissa, ainakin neljässä eri sairaalassa/lääkäriasemalla. Paino ja pituus on aina kysytty (178cm/110 kg) mutta ikinä kukaan ei ole epäillyt mahtumista ja hyvin on mahtunut. Olen luullut, errä nuo mitat kysytään varjoaineen määrää varten tms. Miten muka joku 156 pitkä ei meinaa mahtua magneettiib? Täytyhän olla raavaille miehillekin sopivia masiinoita.
Olen omena, olen omena,pyöreä omena.... Mitätön takapuoli, kapea lantio ja normaalit reidet mutta muhkea maha ja isot rinnat. Välillä tulee lyhyitä hehtaariperseitä/paksueisiä vastaan mutta siltikin ne käyttää varmaan 3 numeroa pienempiä vaatteita kuin minä amazoni. Ompun on vaikea ostaa vaatteita, kun housut menee vyötäröltä kiinni niin takapuoli pussittaa ja reisissä hulmuaa kangas. Paidan kokoni on kolme nroa suurempi kuin housujen koko. Argh!
[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 13:23"]
Viime viikolla uimassa nähtyä: Läski akka hiissautui allastikkaita ylös, perse hipoi kaiteita. Sääliksi kävi miestä, oli lastenaltaalla, normaali vartalo kuten muillakin miehillä siellä, naiset näyttivät suurin osa olevan "hyvässä" lihassa, onneksi joukkoon sattui pari raskauskilotkin jo taaksejättänyttä, timmipeppuista äitiä.
[/quote]
Taidat olla lapsellinen pikkupoika täällä äitiäsi akottelemassa.
Voi mikä ketju! Nauroin kippurassa hylkeelle ammeessa ja sille toiselle kylpijälle jonka ammeessa oli vain nilkkaan saakka vettä. Ja ei en ilkeyttäni vaan ihan siksi että tuli niin elävästi mieleen oma kylpykokemukseni. Kerronpa siitä teillekin koska aihe sopii mainiosti tähän ketjuun, onhan kirjoittajana XXL kokoinen rehevä nainen.
Olin rapakon takana työmatkalla ja hotellihuoneessa oli aivan mieletön kylppäri tai erityisesti iso kylpyamme. Päätin heti että sinne pitää päästä lillumaan työvelvotteiden jälkeen kun on omaa rauhaa ja sen teinkin.
Laskin sitten vettä ammeeseen ja vaahtoa tietty piti saada aikaan oikein roppakaupalla. Aika vähäiseltä näytti se veden määrä mutta en vaan malttanut enää odottaa vaan päätin siirtyä ammeeseen, kyllähän se siitä täyttyy kun annoin veden valua edelleen. Jotenkin kuvittelin sen ammeeseen sujahtamisen sujuvan kuin elokuvien hoikilta naisilta mutta johan sen järki sanoo ettei se ihan niin mennyt. Iso ahterini rojahtikin ammeen pohjalle melkoisella voimalla että vaikka olin kuvitellut vettä olevan liian vähän, sain aikaan sellaisen hyökyaallon joka loiskahti kylppärin ovelle saakka ja itse istuin nenänpäätä myöten vaahtokasassa.
No upsista tekevälle sattuu, ajattelin ja keskityin rentoutumiseen kunnes tajusin että ei kannata vettä enää valuttaa enempää tai seuraavana on vuorossa sukellustunnelmat. Istuin niin että jalat oli hanapäädyssä enkä meinannut sitten millään saada otetta siihen hanaan että saa vedentulon poikki. Jotenkin ammeen pohja oli niin liukas että lipsuin ja loiskuttelin siinä sulavasti kuin virtahepo rantavedessä. No sulku sitten lopulta onnistui ja sain nautiskeltua olostani kaikessa rauhassa kunnes oli aika nousta sieltä ylös. Siinä vaiheessa tosiaan ainoa sana mikä muakin kuvaa siinä tilanteessa on hylje. Se oli sellaista pyörimistä, loisketta ja liukastelua että ajattelin jo pitääkö yöunet viettää siellä kaakelin keskellä. Kun vihdoin sain itseni ylös sieltä ja laitoin ammeen tyhjenemään, sitä vettä olikin niin vähän että amme tyhjeni hetkessä. Vielä loppukaneettina sulavalle vesibaletilleni kolautin toisen säären ammeen reunaan kun kapusin sieltä pois ja sain matkamuistoksi siihen mojovan mustelman.
Kaikki ei aina suju kuten elokuvissa mutta hyviä kylpyhetkiä silti kaikille meille hylkeillekin.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 17:51"]Minua on monta kertaa onniteltu tulevasta perheenlisäyksestä
[/quote]
Sama, painoa ollut 70-95kg näiden tapahtumien aikaan. Pahimmat oli kun eräs nainen alkoi kaupassa suureen ääneen VÄITTELEMÄÄN että "kyllähän sinä nyt aivan selvästi olet raskaana" ja suunnilleen "kyllä minä nyt paremmin tiedän vaikka sinä et itse sitä tiedäkään". Epäilen kyllä että alkoholilla oli osuutta asiaan. Toinen taas kun olin itse siideritölkki kädessä juhlimassa ja mieheni ystävä onnitteli tulevasta perheenlisäyksestä. Ei meinannut hänkään millään uskoa että ei ole tulossa. Sama tyyppi yritti myöhemmin minua(kin) iskeä, ei voi kun ihmetellä. Mainittakoon vielä että kärsittiin noiden tapahtumien aikaan useamman vuoden lapsettomuudesta ja sitten kun olen oikeasti raskaana ollut niin mahaa ei huomaa kukaan. Naapureille perheenlisäys on selvinnyt vasta kun lapset on syntyneet ja toisessa raskaudessa, jolloin maha oli hieman isompi, alettiin perhekerhoissakin kysellä vasta rv30 jälkeen varovaisesti että oletkohan mahdollisesti raskaana.... Lähtöpainot raskauksissa 55kg ja 75kg, raskauskiloja tullut alle 10kg molemmissa.
Minä olin tukehtua luentosalissa pääsykokeissa. En saanut pöytää laskettua eteeni auditoriossa. Jäin väliin jumiin. Kyllä siinä kipua ja sata ajatusta kävi läpi kunnes tajusi että nyt alkaa pimetä. Lähde pois. Sain vaivoin kammettua tason irti. Nolona pyysin päästä takariviin ja valvojakin katsoi säälien ja osoitti paikan. Silloin tajusin, että nyt loppu mässytys. Nykyään olen kokoa 42 ja silloin 56.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 22:26"][quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 17:34"]
Jouduin yöksi vuodeosastolle. Ei löytynyt tarpeeksi isoa paitaa päälle ja läski vilkkui nappien välistä. Painoa on noin 105 kiloa. Pitääköhän minua lihavammat omat vaatteet päällä tai ehkä silloin isot koot pyykissä...
[/quote]
Mä sain miesten vaatteet Töölön sairaalassa. Muuten ihan samanlaiset, isommat vain kooltaan ja naisten sairaalakamppeet oli muistaakseni marjapuuron väriset ja miesten siniset. Eli kaikki muut sitten kyllä tiesi, että olin miesten vaatteissa. Jouduin myös itse työntämään sänkyni leikkaussaliin tippapullossa kiinni jo ollessani, mikä tuntui kyllä oikeesti vähän liioittelulta, kun hoitsuja oli 2 ja mun paino oli siihen aikaan kumminkin alle 100 kg, jossain 90 kg kieppeillä.
[/quote]
Outoa, kaikissa sairaaloissa jossa oon käyny, tää marjapuuron värinen koko on ollu s ja sinertävä m. Ruskea taas l ja vaatteet unisex. Sängyn kärräämiseen on myös täytynyt olla muu syy kuin ylipaino (ehkä tämä ilahduttaa sua..) t. Yli 100 kiloisia miehiä sängyllä yksin työntänyt sh
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 04:19"]
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 22:26"][quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 17:34"] Jouduin yöksi vuodeosastolle. Ei löytynyt tarpeeksi isoa paitaa päälle ja läski vilkkui nappien välistä. Painoa on noin 105 kiloa. Pitääköhän minua lihavammat omat vaatteet päällä tai ehkä silloin isot koot pyykissä... [/quote] Mä sain miesten vaatteet Töölön sairaalassa. Muuten ihan samanlaiset, isommat vain kooltaan ja naisten sairaalakamppeet oli muistaakseni marjapuuron väriset ja miesten siniset. Eli kaikki muut sitten kyllä tiesi, että olin miesten vaatteissa. Jouduin myös itse työntämään sänkyni leikkaussaliin tippapullossa kiinni jo ollessani, mikä tuntui kyllä oikeesti vähän liioittelulta, kun hoitsuja oli 2 ja mun paino oli siihen aikaan kumminkin alle 100 kg, jossain 90 kg kieppeillä. [/quote] Outoa, kaikissa sairaaloissa jossa oon käyny, tää marjapuuron värinen koko on ollu s ja sinertävä m. Ruskea taas l ja vaatteet unisex. Sängyn kärräämiseen on myös täytynyt olla muu syy kuin ylipaino (ehkä tämä ilahduttaa sua..) t. Yli 100 kiloisia miehiä sängyllä yksin työntänyt sh
[/quote] Ressukka on turhaan hävennyt "miesten" vaatteitaan.
[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 08:12"]
Oisko tuo papa-kokeen vaikeus siinä, että kehon oma massa litistää sisätiloja yksinkertaisesti niin paljon enemmän ,että instrumenteilla on hankala sinne työntyä oikeaan paikkaan?
[/quote]
Olin kerran PAPA-kokeessa. Mukana lääkäri, 3 hoitajaa mahaa ja jalkoja pitelemässä ja lopulta vielä kolmaskin lääkäri, kun ei saatu. Synnytyksessä sitten oli vielä enemmän sakkia.
t. BMI 48.
Olin kaivellut kevättakin varastosta ja lähdin se päälläni kauppaan. Takki tuntui kireähköltä (talvella oli tullut painoa lisää), mutta änkesin takin päälleni tästä huolimatta. Kaupassa kumarruin ottamaan alahyllyltä jotain ja silloin paukahti. Takkini "ampui" napin pikän matkan päähän. Lähellä olevat pikkupojat ensin säikähtivät ja sitten nauroivat vedet silmissä. Nappi vielä pyöri hyllyjen alle mistä sitä sitten punaisena könysin. Hihitytti kyllä itseänikin, en ole ennen nähnyt tuollaista napin "lentämistä".
Tuo jonkun mainitsema mansettijuttu on tuttu täälläkin. Lihoan ensimmäisenä käsivarsista, jostain syystä.
Toinen nolo tapaus oli kun lääkäri ei millään olisi uskonut, kun sanoin että 130 kilon kantokykyinen vaaka ei riitä minua punnitsemaan, vaan oli vakaasti sitä mieltä että riittää ja komensi vaa'alle. Erroria se vaan näytti. Lääkäri lähti sitten lainaamaan jykevämpää vaakaa diabeteshoitajan huoneesta.