Noloin tilanteesi ylipainon takia?
Tuttavapariskunta oli tehnyt kylppäriremontin. Wc-pöntön liima oli kuulema lähes kuivunut. Olivat itse jo käyttäneet sitä, mutta kehottivat istumaan varovasti. Noh, niinhän siinä kävi, että koko pönttö rojahti nurin ja etureuna halki. Voi jumalauta kun hävetti! Nyt alkaa dieetti! Onko muilla läskeillä ollut noloja tilanteita?
Kommentit (924)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle sattui viime talvena ,että mun auto jäätyi ja hyytyi kesken pitkän työmatkan. Jouduin soittamaan hihausauton.Nuori mies veti kätevästi autoni hihausauton lavalle.
Sitten piti mennä sinne korkean auton kyytiin.Oli todella vaikeaa ja noloa kun ei meinannut millään päästä .Kuski tuli apuun ja työnsi mua .Oli todella noloa kun en nuorena ihmisenä päässyt edes autoon. Olis todella aihetta tehdö itselleni jotain .
Olipa ikävä kokemus :(
Kesäaikaan olisi ollut mahdollista istua oman auton kyydissä lavalla. Joskus hinausauton kuljettajat voivat soittaa myös taksin paikalle.
Veikkaisin kyllä, että laki kieltää tuossa tilanteessa omassa autossa istumisen.
Tarkista tietosi.
No vaikkei laki kieltäiskään, niin kyllä terve järki sanoo, ettei kuljetettavan auton sisällä matkusteta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle sattui viime talvena ,että mun auto jäätyi ja hyytyi kesken pitkän työmatkan. Jouduin soittamaan hihausauton.Nuori mies veti kätevästi autoni hihausauton lavalle.
Sitten piti mennä sinne korkean auton kyytiin.Oli todella vaikeaa ja noloa kun ei meinannut millään päästä .Kuski tuli apuun ja työnsi mua .Oli todella noloa kun en nuorena ihmisenä päässyt edes autoon. Olis todella aihetta tehdö itselleni jotain .
Kesäaikaan olisi ollut mahdollista istua oman auton kyydissä lavalla. Joskus hinausauton kuljettajat voivat soittaa myös taksin paikalle.
Veikkaisin kyllä, että laki kieltää tuossa tilanteessa omassa autossa istumisen.
Tarkista tietosi.
No vaikkei laki kieltäiskään, niin kyllä terve järki sanoo, ettei kuljetettavan auton sisällä matkusteta.
Se onkin ainoa poikkeus. Terve järjenkäyttö tuonkin poikkeuksen sallinut. Jos olisi ollut kesäaika, niin paras paikka tämän aloittajalle olisi ollut matkustaa omassa autossa hinausauton lavalla tai taksilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkista tietosi.
Se onkin ainoa poikkeus. Terve järjenkäyttö tuonkin poikkeuksen sallinut. Jos olisi ollut kesäaika, niin paras paikka tämän aloittajalle olisi ollut matkustaa omassa autossa hinausauton lavalla tai taksilla.[
Niinkuin Kerroin kyseessä oli talvi aika. Ei olis tullut mielenkään jäädä istumaan lavalle kylmään autoon tai jäädä odottelemaan taksia.Halusin vaan kertoa miten nololta se tuntui, mutta kaikesta selvittiin ja vaikka sama tapahtuis uudestaan menisin tottakai sinne hinausauton kyytiin .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
olin laittanut varovaisen tekstiviestin, että vaatekokoni saattaa olla vähän muuttunut.
Olit lihonut 35 kg ja sanoit, että vaatekokosi saattaa olla vähän muuttunut?
Kyllä pitää olla idiootti, jos ei sano suoraan että nykyisin käytän kuusi kokoa suurempia vaatteita kuin vuosi sitten.Jokuhan saattaisi ajatella, että olisit laihtunut hurjasti, ja tilannut sinulle kolme kokoa pienempiä vaatteita.
Mutta noihin sairaala- ja työvaatteisiin liittyen. Itse olen hoikka enkä mitenkään hirveän pitkä, ja saan sairaaloissa aina todella isot vaatteet. Vaikea uskoa, että ne on pienimmät mitä löytyy, kun kyllähän sairaaloissa on potilaina kaiken ikäisiä ihmisiä. Enkä noilla kerroilla siis ole ollut millään aikuisten osastolla, jossa ei lapsia ole, vaan ihan kaiken ikäisille tarkoitetulla magneettikuvaus- tai leikkausosastolla, joten luulisi, että sieltä löytyy vaatteita pitkää ja läskiä pienemmillekin henkilöille.
Ja työvaatteissa sama. Pomo tuskaillut että miten minulle löytää tarpeeksi pieniä vaatteita, ja etsii sitten jotkut lastenvaatteet jostain varaston pohjalta. Ja ne erottuvat selkeästi muiden työvaatteista, vaikka kaikilla pitäisi olla yhtenäiset työvaatteet... Ja minulle kyllä menee unisex-kokoisista vaatteista ne samat XXS-koon paita ja XS-koon housut, joita käyttää lisäkseni muutama muukin... Ovat siis reilua mitoitusta ja noita pieniä kokoja on kyllä rekissä ihan riittävästi.
Olet hoikka, lyhyt ja sinulla on vaikeuksia aiheen- ja luetunymmärtämisessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkista tietosi.
Se onkin ainoa poikkeus. Terve järjenkäyttö tuonkin poikkeuksen sallinut. Jos olisi ollut kesäaika, niin paras paikka tämän aloittajalle olisi ollut matkustaa omassa autossa hinausauton lavalla tai taksilla.[
Niinkuin Kerroin kyseessä oli talvi aika. Ei olis tullut mielenkään jäädä istumaan lavalle kylmään autoon tai jäädä odottelemaan taksia.Halusin vaan kertoa miten nololta se tuntui, mutta kaikesta selvittiin ja vaikka sama tapahtuis uudestaan menisin tottakai sinne hinausauton kyytiin .
Hyvä kun pääsit kyytiin. Itse en enää pääsisi työnnettynäkään.
En kehtaa ostaa yhdestä kaupasta tarvitsemiani ruokia. Isossa kaupassa käyn kaksi kertaa, eri kassoilla.
Vierailija kirjoitti:
En kehtaa ostaa yhdestä kaupasta tarvitsemiani ruokia. Isossa kaupassa käyn kaksi kertaa, eri kassoilla.
MIksi et ? vai mitä oikeen siis tarvitset aina? Nimenomaan mitä tarvitset,ei mitä haluat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkista tietosi.
Hyvä kun pääsit kyytiin. Itse en enää pääsisi työnnettynäkään.
Meillä mies rekkakuski lähden aina välillä mukaan vähän pidemmille reissuille.Se on aina yhtä noloa kun pitää kiivetä sinne ohjaamoon ja tarvin apua. Mies aina nauraa ja vitsailee sille mutta tulee kyllä auttamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkista tietosi.
Se onkin ainoa poikkeus. Terve järjenkäyttö tuonkin poikkeuksen sallinut. Jos olisi ollut kesäaika, niin paras paikka tämän aloittajalle olisi ollut matkustaa omassa autossa hinausauton lavalla tai taksilla.
Mahtais tulla mielenkiintoinen vääntö oikeudessa, jos hinausauton lavalla oleva auto sattuisi irtoamaan kiinnityksistä ja paiskautumaan alas. Matkustajilta henki pois. Kuka korvaa, mitä korvaa ja kuinka paljon.
Vierailija kirjoitti:
Moni ostaa kerralla viikonkin ruoat. Voisi olettaa, että koronan takia on kauppareissut vähentyneet ja kerralla ostettavat määrät kasvaneet.
Olettaa siksi, että olen itse käynyt noin 8 kuukauden aikana vain kerran ruokakaupassa ja tilannut sen sijaan kaiken kotiinkuljetuksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkista tietosi.
Mahtais tulla mielenkiintoinen vääntö oikeudessa, jos hinausauton lavalla oleva auto sattuisi irtoamaan kiinnityksistä ja paiskautumaan alas. Matkustajilta henki pois. Kuka korvaa, mitä korvaa ja kuinka paljon.
Ketä sattuu
ja kuinka paljon
Siitä kyse elämässä kai on
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
olin laittanut varovaisen tekstiviestin, että vaatekokoni saattaa olla vähän muuttunut.
Kyllä pitää olla idiootti, jos ei sano suoraan että nykyisin käytän kuusi kokoa suurempia vaatteita kuin vuosi sitten.Jokuhan saattaisi ajatella, että olisit laihtunut hurjasti, ja tilannut sinulle kolme kokoa pienempiä vaatteita.
Mutta noihin sairaala- ja työvaatteisiin liittyen. Itse olen hoikka enkä mitenkään hirveän pitkä, ja saan sairaaloissa aina todella isot vaatteet. Vaikea uskoa, että ne on pienimmät mitä löytyy, kun kyllähän sairaaloissa on potilaina kaiken ikäisiä ihmisiä. Enkä noilla kerroilla siis ole ollut millään aikuisten osastolla, jossa ei lapsia ole, vaan ihan kaiken ikäisille tarkoitetulla magneettikuvaus- tai leikkausosastolla, joten luulisi, että sieltä löytyy vaatteita pitkää ja läskiä pienemmillekin henkilöille.
Ja työvaatteissa sama. Pomo tuskaillut että miten minulle löytää tarpeeksi pieniä vaatteita, ja etsii sitten jotkut lastenvaatteet jostain varaston pohjalta. Ja ne erottuvat selkeästi muiden työvaatteista, vaikka kaikilla pitäisi olla yhtenäiset työvaatteet... Ja minulle kyllä menee unisex-kokoisista vaatteista ne samat XXS-koon paita ja XS-koon housut, joita käyttää lisäkseni muutama muukin... Ovat siis reilua mitoitusta ja noita pieniä kokoja on kyllä rekissä ihan riittävästi.
Voitko perustella? Taidat itse olla se pyllysilmällä lukeva joska posket lihoo pullan katsomisestakin.
Kommentoin tuota, että läskin ei kannata sanoa "mun vaatekoko on ehkä vähän muuttunut" jos se on kasvanut useamman koon verran. Kun yhtä lailla sen voisi ymmärtää, että se olisi pienentynyt useamman koon verran kun ei suoraan sanota että minkä kokoisille vaatteille tänä vuonna on tarvetta. Jos ei siis sama koko kelpaa kuin aiemmin, niin se pitäisi suoraan sanoa.
Ja tuota sairaala- ja työvaatejuttua lähinnä ihmettelin. Tässä ketjussa moni lihava on sanonut että saa aina liian pienet vaatteet, muttta ihan samalla tavalla me hoikemmat sitten saamme ihan hirveä isot vaatteet! Mikä siinä on niin vaikeaa että antaisi ne oikean kokoiset vaatteet, kun niitä kerran on hyllyt ja rekit täynnä. Isoja ihmisiä koitetaan nöyryyttää liian pienillä vaatteilla, ja pienempikokoisille kiukutellaan antamalla heille jotkut M-koon teltat päälle, vaikka S ja XS-kokoisia vaatteitakin on vaikka kenelle. Eikä se L-koko todellakaan ole suurin koko mitä sairaalasta löytyy, kyllä järjettömän läskeillekin löytyy sopivat hyllystä kun vain viitsii ottaa. Hoitajilla taitaa olla sitruuna tungettu sinne.
Vierailija kirjoitti:
Mutta tuo on valetta että itse pitäisi sänky pukata saliin. Ei sitä sänkyä saliin viedä, jos potilas kävelee itse. Ei sängyllä salissa mitään tehdä. Eikä potilaan anneta kävellä saliin sen takia että "olisi kivempaa", vaan siksi, että sinne saliin on turha viedä sänkyä kun potilas osaa kävellä itse ja on hoitajille huomattavasti helpompaa kun potilas kävelee itse.
Itse olen kirurgisella osastolla töissä ja kysyn aina potilaalta että makaatko mieluummin sängyssä vai haluatko kävellä sinne itse. Todella moni potilas haluaa kävellä ja minä menen edellä sänkyä työntäen. Ja kyllä, sänky pitää viedä salin ulkopuolelle odottamaan leikkauksen loppumista, sillä pitäähän potilas saada sänkyyn leikkauspöydältä heräämöä varten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voitko perustella? Taidat itse olla se pyllysilmällä lukeva joska posket lihoo pullan katsomisestakin.
Kommentoin tuota, että läskin ei kannata sanoa "mun vaatekoko on ehkä vähän muuttunut" jos se on kasvanut useamman koon verran. Kun yhtä lailla sen voisi ymmärtää, että se olisi pienentynyt useamman koon verran kun ei suoraan sanota että minkä kokoisille vaatteille tänä vuonna on tarvetta. Jos ei siis sama koko kelpaa kuin aiemmin, niin se pitäisi suoraan sanoa.Ja tuota sairaala- ja työvaatejuttua lähinnä ihmettelin. Tässä ketjussa moni lihava on sanonut että saa aina liian pienet vaatteet, muttta ihan samalla tavalla me hoikemmat sitten saamme ihan hirveä isot vaatteet! Mikä siinä on niin vaikeaa että antaisi ne oikean kokoiset vaatteet, kun niitä kerran on hyllyt ja rekit täynnä. Isoja ihmisiä koitetaan nöyryyttää liian pienillä vaatteilla, ja pienempikokoisille kiukutellaan antamalla heille jotkut M-koon teltat päälle, vaikka S ja XS-kokoisia vaatteitakin on vaikka kenelle. Eikä se L-koko todellakaan ole suurin koko mitä sairaalasta löytyy, kyllä järjettömän läskeillekin löytyy sopivat hyllystä kun vain viitsii ottaa. Hoitajilla taitaa olla sitruuna tungettu sinne.
Itse en yritä nöyryyttää ketään. Yleensä kysyn aina potilaalta että mikä on vaatekoko ja annan sen mitä he pyytävät. Joskus olen jättänyt vaatteet valmiiksi sängylle odottamaan jos olen nähnyt potilaan ulkomuodon mutta en ehtinyt kysyä vielä vaatekokoa. Tällöin ikävä kyllä saattaa joskus tulla erehdyksiä.
Lisäksi sairaalavaatteiden koot ovat todella outoja. Tämän huomasin itse ollessani potilaana kun normaalisti olen kokoa L mutta sairaalavaatteissa koko S oli minulle ehkä vähän jopa löysä.
Oon 36v mies, tuossa aiemmin tänä kesänä harrastin seksiä ensimmäisen kerran reiluun kolmeen vuoteen ja siinä ajassa on tullut jonkin verran lisää painoa, ennyt mikään tynnyrin muotoinen ole, mutta kuitenkin.
Anyway, tää ennemmin huvitti itseäni siinä tilanteessa kuin nolotti, mutta kun seisoin sängyn vieressä ja muija otti sängystä käsin suihin, niin tajusin, että hädin tuskin näin sitä toimintaa, kun maha oli edessä : D Enkä nyt mikään pienimmästäkään päästä kooltani siitä "vielä vatsaa vähän alempaa" ole. Jotenkin siinä puolihuvittuneena totesin tilanteen ja päätin, että nyt on kyllä aika laihduttaa, sen verran erilaiselta se näytti (tai tässä tapauksessa hädin tuskin näytti), kuin mihin oon aiemmin tottunut.
Onneksi sentään lihon sillai "kiinteästi", eikä vatsamakkarat sentään naisen otsalla roikkuneet : DD
Vierailija kirjoitti:
Lisää kommelluksia?
Ei kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Tuotatuota, mä en nyt oikein ymmärrä miten ylipaino vaikeutti sinne autoon kiipeämistä? Oliko ongelma se, ettet "mahtunut", vai ettet "jaksanut"? Siis etkö ylipainon vuoksi jaksanut rappuja ylös? Syy on silloin jalkojen lihasvoimissa, eikä "ylipainossa".
Eikö ylipainoiset yleensä pääse esim. tikkaita ylös?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuotatuota, mä en nyt oikein ymmärrä miten ylipaino vaikeutti sinne autoon kiipeämistä? Oliko ongelma se, ettet "mahtunut", vai ettet "jaksanut"? Siis etkö ylipainon vuoksi jaksanut rappuja ylös? Syy on silloin jalkojen lihasvoimissa, eikä "ylipainossa".
Eikö ylipainoiset yleensä pääse esim. tikkaita ylös?
Minusta tyhmä kysymys ? Kun on reilusti ylipainoa siitä on kömpelö ja kankea ei tahdo saada jalkoja nostettua eikä voima jaloissakaan riitä nostamaan itseä ylös.
Vanhemmat pakettiautot tosi ahtaita isokokoisille. Siinä istutaan moottorin päällä Niihin ei kyllä mahdu kunnolla kolmea aikuista varsinkaan istumaan.