Noloin tilanteesi ylipainon takia?
Tuttavapariskunta oli tehnyt kylppäriremontin. Wc-pöntön liima oli kuulema lähes kuivunut. Olivat itse jo käyttäneet sitä, mutta kehottivat istumaan varovasti. Noh, niinhän siinä kävi, että koko pönttö rojahti nurin ja etureuna halki. Voi jumalauta kun hävetti! Nyt alkaa dieetti! Onko muilla läskeillä ollut noloja tilanteita?
Kommentit (924)
Meidän piti vielä kerran siskoni tyttö meiltä kotiin Paketti autolla kun piti viedä pyörä myös. Me ollaan mieheni kanssa molemmat reilusti ylipainoisia. Tytättärellä hän 8v oli tosi ahdasta siinä meidän keskellä. Tytär totesi yhtäkkiä että saisitte tekin kyllä laihduttaa . Siihen ei osannut sanoa mitään . Totuus tulee lapsen suusta.
Vierailija kirjoitti:
En löytänyt vaihdekeppiä. Nousin uudelleen ylös niin takamukseenhan se oli uponnut.
Käsijarru on kans aika vaikea.
Mulla kun oon lyhyt ja pyöreä joudun laittamaan penkin ihan taakse,että mahdun istumaan. Sitten kun lyhyet jalat ei tahdo kunnolla ylettyä polkimille .Vanhassa autossa penkkikin kului puhki kun aina pitää hilata persusta vähän eteen ,kun painaa kytkintä. Sitten kun oon lyhyt ja lyhyet kädet en ylety pakastearkun pohjalta ottamaan mitään. Muutenkin kun oon lyhyt ylipaino korostuu
Munaanpyydystetty kirjoitti:
"Se on nää lahkeelliset uikkari" .. Joo, tai ennen kaikkea syy sille, miksi olet suurinpiirten burkhinissa ylipäänsä liikkeellä.
-Se kun nouset ja ohitat ihmisen esimerkiksi ruokapöydässä ja ne hinkkaa sitä vinkuvaa tuoliaan eteenpäin tehden sinulle 2 metrin väylän.
Riittäis kapeempikin, mutta näemmä tästä on epäilystä.
En tajunnut tuota lahkeelliset uikkarit -juttua.
Se on nää lahkeelliset uikkarit. Niin mikä? Mitä sinä yrität selitellä niillä uikkareilla? Että näytät lihavalta ne päällä vaikka oikeasti olet omasta mielestäsi laiha?
Ja tuon reilun tilan antaminen on vain kohteliasta. Jos annettaisiin vähän tai ei ollenkaan tilaa, se olisi ilkeää ja noloa. On kohteliasta antaa reilusti tilaa niin että ohi/läpi kuleva pääsee kulkemaan ongelmitta.
Noloa se olisi sinulle silloin, jos annettaisiin kahden metrin tila etkä siltikään mahtuisi välistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toinen nolo oli Suomessa kalassa onkiveneellä. Minulle oli tarjolla pelastusliivit vain 70 kg painorajalla, joka paukkui yli. Jouduin kysymään, että mitäs jos painan yli 70 kg? Muita vaihtoehtoja ei kuitenkaan ollut kuin ottaa ne liivit. Olin ihan varma, että hukun sillä reissulla, jos vene kaatuu. Onneksi järvi oli peilityyni ja meillä oli kokenut soutaja.
Eikö pelastusliivejä ole miehille ollenkaan?
Tää oli yksityinen mökki, jossa pelastusliivit 90 kg rajalla oli ilmeisesti hankittu ajatuksella, että miehet käyttää niitä, ja naisten oletettiin menevän niihin 70 kg painorajan pelastusliiveihin.
Erikokoiset aikuisten pelastusliivit kelluttavat yhtä hyvin, niissä on sama noste. Kg-luku yrittää kuvastaa liivien ulottuvuuksia leveys- ja korkeussuunnassa.
Mulle sattui viime talvena ,että mun auto jäätyi ja hyytyi kesken pitkän työmatkan. Jouduin soittamaan hihausauton.Nuori mies veti kätevästi autoni hihausauton lavalle.
Sitten piti mennä sinne korkean auton kyytiin.Oli todella vaikeaa ja noloa kun ei meinannut millään päästä .Kuski tuli apuun ja työnsi mua .Oli todella noloa kun en nuorena ihmisenä päässyt edes autoon. Olis todella aihetta tehdö itselleni jotain .
Vierailija kirjoitti:
Mulle sattui viime talvena ,että mun auto jäätyi ja hyytyi kesken pitkän työmatkan. Jouduin soittamaan hihausauton.Nuori mies veti kätevästi autoni hihausauton lavalle.
Sitten piti mennä sinne korkean auton kyytiin.Oli todella vaikeaa ja noloa kun ei meinannut millään päästä .Kuski tuli apuun ja työnsi mua .Oli todella noloa kun en nuorena ihmisenä päässyt edes autoon. Olis todella aihetta tehdö itselleni jotain .
Olipa ikävä kokemus :(
Kesäaikaan olisi ollut mahdollista istua oman auton kyydissä lavalla. Joskus hinausauton kuljettajat voivat soittaa myös taksin paikalle.
Toisinaan tulee tehtyä runsaat tarpeet Wc-pyttyyn että pitää vetää ainakin kerran kesken istunnon.
Muutaman kerran on ollut tipalla, että lähtee vetämään. Noloa olis jättää satsit näkyville.
Olen itse normaalipainoinen, mutta jotenkin tämä ketju on sellainen hyvällä mielellä kieli poskella, että on ollut hauska lukea. Upeaa, miten moni osaa suhtautua noloihin tilanteisiin huumorilla, se on elämässä hieno taito :)
Tuohon väistämiseen liittyen halusin vain sanoa, etten usko että kukaan arvioisi teidän olevan niin isoja että tarvitsee sen takia väistää vaikkapa toiselle puolelle kaupan käytävää. Me suomalaiset nyt ollaan vaan sellaisia, että kun kerta väistetään vastaantulijaa, samahan on ottaa vähän hengitysväliä samalla. Toki ymmärrän, että oman painon ollessa vaikea asia ja varmasti on asiattomiakin kommentteja tullut, sitä herkistyy asioille. Halusin vain sanoa, että ei ainakaan kaikki jotka väistää, tee sitä ajatellen että "onpas tuo lihava"
Meillä oli keväällä töistä ensiapukoulutus terveydenoppilaitoksella. Mentiin 4 ihmistä samalla autolla. Kaikki oltiin isokokoisia 3 Naista yks mies minä kaikkein lihavin. Kun mentiin korotetun suojatien yli auton pakoputki osui tiehen ja lähti osittain irti. Hävetti ihan hirveästi kun tiesi että oli liikaa painoa pienehkössä autossa.Onneks selvittää aika vähällä jälkeenpäin on naurettukin asialle .
Vierailija kirjoitti:
Olen itse normaalipainoinen, mutta jotenkin tämä ketju on sellainen hyvällä mielellä kieli poskella, että on ollut hauska lukea. Upeaa, miten moni osaa suhtautua noloihin tilanteisiin huumorilla, se on elämässä hieno taito :)
Tuohon väistämiseen liittyen halusin vain sanoa, etten usko että kukaan arvioisi teidän olevan niin isoja että tarvitsee sen takia väistää vaikkapa toiselle puolelle kaupan käytävää. Me suomalaiset nyt ollaan vaan sellaisia, että kun kerta väistetään vastaantulijaa, samahan on ottaa vähän hengitysväliä samalla. Toki ymmärrän, että oman painon ollessa vaikea asia ja varmasti on asiattomiakin kommentteja tullut, sitä herkistyy asioille. Halusin vain sanoa, että ei ainakaan kaikki jotka väistää, tee sitä ajatellen että "onpas tuo lihava"
Uskoisin, että tilaa annetaan koon vuoksi. On tullut huomattua että kaupan ahtailla käytävillä tulee vedettyä persuuksellaan tavaraa hyllyltä lattialle huomaamattaan jos yrittää ohittaa liian pienessä välissä.
Joskus oli pitkäksi venyviä palavereita ruokatuntia ennen että mahahapot alkoi työntymään nieluun.
Niitä oli ikävä nieleskellä pienessä kokoustilassa. Varmaan sappinesteet tuntuivat ilmassa muidenkin nenään.
Kun ajoin sähköpotkulaudalla kaupungilla ja moni kehotti kävelemään.
Hoitsu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huh, voin samaistua joihinkin juttuihin täällä ja sitten taas toisaalta olen ajatellut joissain, että näköjään minuakin lihavempia on. Sairaalassa olen itsekin joutunut noloihin tilanteisiin sairaalavaatteiden kanssa, kerran keuhkoröntgeniin mennessä piti pukea sairaalakamppeet ja siellä ei ollut muita kuin niitä vaaleanpunaisia. Lampsin sitten reippaana sinne tissit vilkkuen paidan sisältä, kun eihän se mahtunut kiinni läheskään.
Minulle yleensä myös annetaan liian pienet sairaalavaatteet, en ymmärrä miksi eivät näe etten todellakaan mahdu niihin. Muutenkin on aina kamalaa kun jossain pitää pukea turvaliivit tai muut talon omat vermeet, eihän ne koskaan mulle mahdu päälle. Lääkärit kommentoivat myös aina hanakasti painostani, ainakin epikriisissä jos ei suoraan ääneen. PAPA on sentään aina saatu otettua, tai ainakaan kukaan ei ole maininnut että se olisi ollut vaikeaa. Mahan päältä tunnusteleminen kyllä on tuottanut vaikeuksia, sillä olen omenalihava. Onneksi mahduin myös magneettiputkeen.
Neuvolassa ei kyllä ollut kivaa kun olin viimeisilläni ja mies oli mukana ja näki että painoin 110 kg. Onneksi ei kommentoinut asiaa, olin muutenkin herkkä raskauden takia ja häpesin sitä että olin lihonut raskauden aikana 18 kg vaikka ei olisi saanut lihoa ollenkaan.
Epikriisissä mainitaan aina potilaan koko, oli se sitten lihava, normaali tai hoikka.
No ei kyllä mainita. Paino ja pituus kyllä joo, mutta ei "kokoa" mitenkään erikseen.
Kyllä minun papereissani on melkein joka kerta mainittu "hoikka" ja "normaalivartaloinen" riippumatta siitä, millä lääkärillä olen käynyt. Pituutta ja painoa ei sitten välttämättä olekaan mainittu ainakaan kanta.fi:ssä :D Ehkä se jossain papereissa kuitenkin on, kun esim. anestesialääkäri on sitä kysynyt. Ja äitini papereissa lukee perussirauksien seassa obesiteetti, hän on lihava.
Vierailija kirjoitti:
olin laittanut varovaisen tekstiviestin, että vaatekokoni saattaa olla vähän muuttunut.
Olit lihonut 35 kg ja sanoit, että vaatekokosi saattaa olla vähän muuttunut?
Kyllä pitää olla idiootti, jos ei sano suoraan että nykyisin käytän kuusi kokoa suurempia vaatteita kuin vuosi sitten.
Jokuhan saattaisi ajatella, että olisit laihtunut hurjasti, ja tilannut sinulle kolme kokoa pienempiä vaatteita.
Mutta noihin sairaala- ja työvaatteisiin liittyen. Itse olen hoikka enkä mitenkään hirveän pitkä, ja saan sairaaloissa aina todella isot vaatteet. Vaikea uskoa, että ne on pienimmät mitä löytyy, kun kyllähän sairaaloissa on potilaina kaiken ikäisiä ihmisiä. Enkä noilla kerroilla siis ole ollut millään aikuisten osastolla, jossa ei lapsia ole, vaan ihan kaiken ikäisille tarkoitetulla magneettikuvaus- tai leikkausosastolla, joten luulisi, että sieltä löytyy vaatteita pitkää ja läskiä pienemmillekin henkilöille.
Ja työvaatteissa sama. Pomo tuskaillut että miten minulle löytää tarpeeksi pieniä vaatteita, ja etsii sitten jotkut lastenvaatteet jostain varaston pohjalta. Ja ne erottuvat selkeästi muiden työvaatteista, vaikka kaikilla pitäisi olla yhtenäiset työvaatteet... Ja minulle kyllä menee unisex-kokoisista vaatteista ne samat XXS-koon paita ja XS-koon housut, joita käyttää lisäkseni muutama muukin... Ovat siis reilua mitoitusta ja noita pieniä kokoja on kyllä rekissä ihan riittävästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kesäaikaan olisi ollut mahdollista istua oman auton kyydissä lavalla. Joskus hinausauton kuljettajat voivat soittaa myös taksin paikalle.
Veikkaisin kyllä, että laki kieltää tuossa tilanteessa omassa autossa istumisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veikkaisin kyllä, että laki kieltää tuossa tilanteessa omassa autossa istumisen.
Tarkista tietosi.
Kovinkaan monella hyvin lihavalla ei ole vaakaa tai edes peiliä josta näkisi itsensä kokonaan.
Meillä kans,kun käydään vanhempien luona keski-suomessa aina lähes yhtä syömistä. Se varmaan vanhemmille ikäluokille tapa osoittaa vieraanvaraisuutta. Ollaan vielä äidin kans molemmat tosi persoja makealle ja äiti leiponut aina kaikkea. Usein vanhemman ikäiset ei ota ylipainon riskejä niin vakavasti. Itse kyllä tietää pitäis vaan ottaa itseä niskasta kiinni