Hiivatulehdus, miten kehtaan hakea Canestenia.
Tai kehtaisin kyllä, mutta asun pienellä paikkakunnalla (=kaikki tietää kaikki) ja apteekissa on aina, siis IHAN aina joku tuttu joka moikkaa. :|
Niin, ja onko Canesten ihan hyllyssä, josta sen voi äkkiä napata, vai pitääkö kysyä niiltä "apteekkareilta" sitä?
Huoh, kuolen jo nyt häpeään. Ikää jo 32-v ja silti tällänen asia on niin kiusallista. Ennnen ei ole hiivaa ollut, joten ei ole kokemusta tälläisitä ostoista.
Kommentit (31)
http://www.yliopistonverkkoapteekki.fi/epages/KYA.mobile/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/KYA/Products/186000 tilaat tuolta kotiin
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 13:17"]
suurimmalla osalla naisista tulee hiiva elämänsä aikana ainakin yhdesti eli ei mitään hävettävää. Ja hiiva ei ole sukupuolitauti jne vaan bakteerien epätasapaino eli mene rinta rottingilla ja alapää kutisevana hakemaan canestenia
[/quote]
siis hiiva on sieni. Sitä kuuluukin kasvaa ihmisessä ja kasvaa kaikissa ihmisissä aina. Mainitsemasi epätasapaino (emätimessä ei ole tarpeksi oikeanlaista bakteeriflooraa) saa hiivasienen kasvamaan liikaa, ja tätä liikakasvua sanotaan hiivatulehdukseksi. Itse hiiva, ei kuitenkaan ole bakteeri, vaan sieni.
Voin kertoa, että ei kannata hävetä! En ole kiinnostunut sen enempää mitä ostat, kunhan se auttaa sinua. :) Löytyy itsepalvelupuolelta, hyllyjen päällä on opasteet esim. "Vitamiinit" jne. Lisäksi henkilökunta ei saa kertoa, että "hei joo, naapurin Maija kävi hakemassa sitä ja tätä."
Menet apteekkiin. Jos käy älyttömästi hävettämään, niin nappaa hyllystä vaikka laastaria mukaasi. Katso kuitenkin hylly, missä se canesten on. Seuraavalla kerralla marssit suoraan canesten-hyllylle, otat paketin ja menet kassalle. Voi sen näin vaikeastikin tehdä.
Mä ostan netistä. Apteekissa on myyjä heti kysymässä ja auttamassa, ja mieluummin etsisin tuotteet itse hyllystä.
Voi herran jestas, kaikkee sitä aikuiset ihmiset häpeileekin...
Kerran menin ostamaan liialliseen hikoiluun tarkoitettua jtn Tripla Dry tms. nimistä dödöä. Noh, apteeekin työntekijät tuli ihan kiinni ja kyselemään ja kyttäs mitä teen. Ostin sit vaan suuvettä kun en kehdannut muuta hommata. Olin 22-v. :D
Siis en kyllä häpeilisi. Mutta jos kovasti hävettää niin tässä neuvo.
Diflucan 150mg kapselit joita saa em vaivaan kerta-annos hoidoksi ilman reseptiä maksaa tuhottomasti. Samaa lääkettä me käytetään myös vakavampiin hiivainfektiohin 400mg/vrk annoksella joskus vuosikausia. Ja Coccidiodomykoosissa jopa isommilla annoksilla. Erittäin turvallinen lääke.
Pyydä lääkäriltä resepti 100mg tableteille. Maksaa 7kpl pakkaus vähemmän kuin tuo yksi 150mg tabl. Viet reseptin tiskille. Farmaseutti pistää pussiin. Maksat ja lähdet pois. Kukaan paitsi farmaseitti ei tiedä mitä ostit. Eikä hänkään välttämättä, että mihin tarkoitukseen. 2 tabl on siis 200mg jonka otat kerta-annoksena. Jää vielä kahteen kuuriin varalle.
Voisikohan sun mies tai joku miespuolinen kaveri hakea lääkkeen sun puolesta?
Mä ymmärrän ap:ta. Itse kävin kerran naapuripitäjän apteekissa, kun jouduin ostamaan samalla kertaa Canestenia, peräpukamavoidetta sekä ripulilääkettä. Ei tarvinnut tuttujen ihmetellä, että on tollakin vaivat! :D
Tuo pieni paikkakunta on hieman ongelma, mutta kyllä tähän keinot löytyy. Kylässä on varmaan jonkun ikäinen nainen, joka ei hirveästi muiden kanssa puhele? No, sanot että tämä "Leena" on naapurisi ja lääke tulee "Leenalle". "Leena" ei voi itse hakea, kun liukastui talvikeleillä ja katkaisi jalasta jotakin. Tee pieni suunnitelma paperille: päivämäärä, jolloin "Leena" liukastui ja etenkin se paranemisen tila. Tarkista tämä netistä! Älä siis mene väittämään, että vieläkin sillä on kipsi jalassa, jos liukastuminen neljä kuukautta sitten ja vamma yleensä paranee kuukaudessa.
Jos farmaseutti tulee siihen selittämään lisätietoja lääkkeestä, sanot vaan, että tämä tulee muualle ja sinulle ei kannata kertoa. Voi olla, että arvaavat, että ostat itsellesi: silloin on sinun tehtäväsi vakuuttaa heidät, ettei näin ole.
Toinen vaihtoehto: tee viikonloppureissu muualle. Noin 200 km on turvallinen matka hakea lääkkeitä.