Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Peseekö joku muka oikeesti KATTILAT tiskikoneessa?

Vierailija
13.03.2015 |

Nimittäin mun ystävä oli käymässä. Mulla oli (käsin pesty) kattila pyyhkeen päällä kuivumassa, koska en ollut ehtinyt kuivata sitä. Ystäväni sitten kysyi että miksi tää on tässä, ja sanoin et olen pessyt sen. Tähän hän pyrskähti ja oli että käsinkö peset?!? Hän pesee aina tiskikoneessa. Siis mitä, tiskikoneessa?
En ole ennen kuullutkaan, ja olen sentään 22-v. Mikä juttu tää nyt on? Joku uus villitys kenties?

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä tunnistaa mikä kattila on pinnotettu ja mikä ei? Käykö alumiininen kattila, teräs katila, rautainen pannu koneeseen?

Vierailija
42/60 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 08:37"]

[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 07:44"]

[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 07:39"]Tiskikoneessasi on erilaisia ohjelmia ja osa on ihan tarkoitettu siihen että pestään paistinpannuja ja kattiloita. Mies [/quote] No ei kyllä ole mitään kattilaohjelmaa tässä koneessa. Vaihtoehdot: Esipesu, 40* 30 min pikapesu, 50* Eko-pesu 50min, 60* Tehopesu. Millä näistä pestään kattiloita? Ap

[/quote]

Tehopesulla, mutta puhdistuvat kyllä tavallisellakin ohjelmalla. Jos jotain jää, kannattaa harjata heti kun kone on sammunut. Puhdistuu silloin helpoimmin.

Valurautaisia, alumiinisia ja pinnoitettuja ei kannata laittaa koneeseen. Myös koriste-esineet, kuoharilasit, hammasharjat ym. meillä pestään koneessa, kalsarien pesuun on eri kone. Silloin kannattaa tiskata käsin, kun kone tulee muutenkin täyteen, sillä iso kattila vie paljon tilaa.

[/quote]

Miksi te pesette hammasharjoja? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä astianpesukoneeseen ei laiteta, valurautaa, hopeaa, alumiinia, puuta, eikä luonnonkumisia pullotutteja. Muuten pestään kaikki astiat koneessa. 

Vierailija
44/60 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 07:37"]

...Hän pesee aina tiskikoneessa. Siis mitä, tiskikoneessa? En ole ennen kuullutkaan, ja olen sentään 22-v. Mikä juttu tää nyt on? Joku uus villitys kenties?

[/quote]

Tällaista se elämä on. Tervetuloa mukaan.

Lähes kaikki asiat voi tehdä monella tapaa ja päätyä yhtä hyvään lopputulokseen.

Ei ole yhtä ainoata oikeaa tapaa suorittaa asioita ... muualla kuin omassa päässä. Mutta siellä ne istuvat sitten sitäkin sitkeämmin. Omia piintyneitä toimintamalleja on vaikea muuttaa. Lähes yhtä vaikea kuin hyväksyä toisen yhtä piintyneitä toimintamalleja.

Kotoa ne toimintatavat useimmiten imetään äidinmaidon myötä. Elleivät sitten ole vastareaktioita niille kodin malleille.

Vierailija
45/60 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 08:28"]

En oo ikinä pessy kattiloita tai paistinpannuja koneess. M34

[/quote]

Ettei tulis väärinymmärryksii niin en oo ikinä tiskannut mitään muutakaa, en käsin enkä koneess, se on naisten duunii. M34

Vierailija
46/60 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen kaikki mitkä voi pestä koneessa. Yleensä siinä kattilan pohjassa on se merkki. Jos valmistaja ilmoittaa kattilan olevan konepestävä, niin se on silloin konepestävä. Yksinkertaista.

Vierailija
47/60 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 07:37"]

Nimittäin mun ystävä oli käymässä. Mulla oli (käsin pesty) kattila pyyhkeen päällä kuivumassa, koska en ollut ehtinyt kuivata sitä. Ystäväni sitten kysyi että miksi tää on tässä, ja sanoin et olen pessyt sen. Tähän hän pyrskähti ja oli että käsinkö peset?!? Hän pesee aina tiskikoneessa. Siis mitä, tiskikoneessa? En ole ennen kuullutkaan, ja olen sentään 22-v. Mikä juttu tää nyt on? Joku uus villitys kenties?

[/quote]

Vittuaks se sulle kuuluu saatanan kyylä?

Vierailija
48/60 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitan teräskattilat koneeseen jos sinne mahtuu, mutta jos on muuta tiskiä jo paljon, pesen käsin. Puurokattilat aina pesen käsin tai vähintään liotan superhyvin, mitään kovin tahmaisia en koneeseen pistä. Perunakattila taas on niin nopea ja helppo pestä käsin, että olisi turha laittaa koneeseen. Keittokattila taas sopii hyvin koneeseen laitettavaksi.

Vierailija
49/60 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sentään 22-v. Pyrskähdin.

Vierailija
50/60 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pesen kattilat ja pannut käsin. Pannut on teflonia tai valurautaa eli niillä ei ole asiaa tiskikoneeseen. Kattila taas vie koneesta kauheasti tilaa ja kiinni tarttuneet ruuat lähtee huonosti myös teho-ohjelmalla.

T: mies

Vierailija
51/60 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen kattilat koneessa. Paistinpannuja (valurautaa) en pese koneessa vaan käsin.

Pesen myös esim uuninpellit koneessa. Yleisesti ottaen kaikki pestään koneessa, mitä vaan voi. Näin meillä.

Vierailija
52/60 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 08:20"]

Koneessa tietenkin ja meillä kattiloita tulee paljon tiskiin. Ei tulisi mieleenkään pestä niitä käsin ja kattiloita kyllä ostetaan uusia tarpeen mukaan, mikään  ei ole ikuista. Eiköhän meillä kaikilla ole pinnoitettuja kattiloita.

[/quote]

Mulla ei ole pinnoitettuja. Ovat epäterveellisiä.

Vierailija
53/60 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai pesen. Asia on eri jos on joku pinnote, mutta normit pesen koneessa

Vierailija
54/60 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on fiksumpaa pestä käsin, kuitenkin ei meillä kauheena kattiloita ole, ja tiskiäkään ei pestä kun joka toinen pv. Joten en tajua, onko teillä sitten vuorittain kattiloita kun niitä joutaa koneeseenkin lojumaan?
Ap

Vierailija
55/60 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 08:49"]

mistä tunnistaa mikä kattila on pinnotettu ja mikä ei? Käykö alumiininen kattila, teräs katila, rautainen pannu koneeseen?

[/quote]

No katsot sieltä sisäpuolelta, että onko siinä pinnoite.

Vierailija
56/60 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 09:43"]

Mun mielestä on fiksumpaa pestä käsin, kuitenkin ei meillä kauheena kattiloita ole, ja tiskiäkään ei pestä kun joka toinen pv. Joten en tajua, onko teillä sitten vuorittain kattiloita kun niitä joutaa koneeseenkin lojumaan? Ap

[/quote]

Totta kai joskus pestään käsin, silloin jos tarvitaan tietty kattila käyttöön ennen kuin tiskikone laitetaan päälle. Mutta pääsääntöisesti riittää se normaali astianpesukoneen täyttörytmi. Kattiloita on useampi.

Vierailija
57/60 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pesen

Vierailija
58/60 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pesen koneessa.

Vierailija
59/60 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiskikoneessasi on erilaisia ohjelmia ja osa on ihan tarkoitettu siihen että pestään paistinpannuja ja kattiloita.

Mies

Vierailija
60/60 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Olen 46 v... Tosi villiintynyt...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kaksi