Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Peseekö joku muka oikeesti KATTILAT tiskikoneessa?

Vierailija
13.03.2015 |

Nimittäin mun ystävä oli käymässä. Mulla oli (käsin pesty) kattila pyyhkeen päällä kuivumassa, koska en ollut ehtinyt kuivata sitä. Ystäväni sitten kysyi että miksi tää on tässä, ja sanoin et olen pessyt sen. Tähän hän pyrskähti ja oli että käsinkö peset?!? Hän pesee aina tiskikoneessa. Siis mitä, tiskikoneessa?
En ole ennen kuullutkaan, ja olen sentään 22-v. Mikä juttu tää nyt on? Joku uus villitys kenties?

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astianpesukoneessa voi pestä. Työkaluja, koruja, kaikkia astioita ja hätätilanteessä jopa kalsarit.

-mies-

Vierailija
22/60 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 07:49"]

Kuulkas nyt, jos tunkee kattilan tiskikoneeseen niin ensinnäkin se vie (ainakin mun koneessa) ¼ koko alatasosta. Toisekseen ei kyllä varmasti tule kunnolla puhtaaksi. Ap

[/quote]

Joo, kyllä se sen 1/4 täyttääkin. Mutta kun joka tapauksessa astianpesukone pyörii päivittäin, niin ei sillä ole väliä. Tällöin myöskään lika ei ehdi pinttyä kiinni kattilaan, ja jos kattilassa on valmistettu jotain "sotkevampaa" ruokaa, liotan yleensä kattilaa hetken ennen tiskikoneeseen laittamista (laitan likoamaan ruokailun ajaksi ja koneeseen ruokailun jälkeen).

Mutta jos AP haluaa pestä kattilansa käsin, niin sen kun pesee. Ei tiskaukseen ole yhtä ainoaa oikeaa tapaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 08:02"]

Kuulkas nyt, jos tunkee kattilan tiskikoneeseen niin ensinnäkin se vie (ainakin mun koneessa) ¼ koko alatasosta. Toisekseen ei kyllä varmasti tule kunnolla puhtaaksi. Ap

[/quote]

jos kattilassa on valmistettu jotain "sotkevampaa" ruokaa, liotan yleensä kattilaa hetken ennen tiskikoneeseen laittamista (laitan likoamaan ruokailun ajaksi ja koneeseen ruokailun jälkeen).

[/quote]

Näin kannattaa toimia, se ei kumminkaan ole mikään jätemylly niin kuin jotkut tuntuu luulevan.

Vierailija
24/60 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pesen koriste-esineetkin tiskikoneessa kun en viitsi pölyjä pyyhkiä.

t: Mika

Vierailija
25/60 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekeekö joku muka oikeesti näin typeriä aloituksia?

Vierailija
26/60 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita kestää ap, olet sentään 22-vuotias. 

Minä pesen kaikki teräskattilat (-kulhot, -aterimet yms.) koneessa, pinnoitetut ja valurautaiset padat ja pannut pesen käsin. 

Vierailija
27/60 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen aina tiskikoneessa. JOskus jos ei mahdu enää, niin pesen käsin. Miksi ihmeesä peset käsin?

Vierailija
28/60 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 07:44"]

[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 07:39"]Tiskikoneessasi on erilaisia ohjelmia ja osa on ihan tarkoitettu siihen että pestään paistinpannuja ja kattiloita. Mies [/quote] No ei kyllä ole mitään kattilaohjelmaa tässä koneessa. Vaihtoehdot: Esipesu, 40* 30 min pikapesu, 50* Eko-pesu 50min, 60* Tehopesu. Millä näistä pestään kattiloita? Ap

vaikka sillä tehopesulla =D

[/quote]

Vierailija
29/60 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koneessa tietenkin ja meillä kattiloita tulee paljon tiskiin. Ei tulisi mieleenkään pestä niitä käsin ja kattiloita kyllä ostetaan uusia tarpeen mukaan, mikään  ei ole ikuista. Eiköhän meillä kaikilla ole pinnoitettuja kattiloita.

Vierailija
30/60 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Miksi ei tulisi puhtaaksi? Mulla menee myös neljäsosa alatasosta, mitä väliä????

Vierailija
31/60 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 08:17"]

Koita kestää ap, olet sentään 22-vuotias. 

Minä pesen kaikki teräskattilat (-kulhot, -aterimet yms.) koneessa, pinnoitetut ja valurautaiset padat ja pannut pesen käsin. 

[/quote]

Seuraavaksi ap kysyy, "käyttääkö joku ihan oikeesti valurautapannua?"... :-)

Vierailija
32/60 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai tulee puhtaaksi vai onko sun kone jokin halpa paska?

Vierailija
33/60 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pesen ja miksien pesisi?

Vierailija
34/60 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä outoja olette ap sekä sinä että ystäväsi. Siis totta kai kattilatkin voi pestä koneessa halutessaan. Itsekään en aina pese, kun en jaksa sitä sinne sovitella, käy helpommin käsin. Mutta on tuo kaverisikin vähän hitaan oloinen tuossa äimistelyssään. Mitä ihmettä sille edes kuuluu, jos joku astia on tiskipöydällä? :D

Vierailija
35/60 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen kaiken koneessa paistinoannuista lähtien. Ei olis aikaa kösin tiskata ku ei ehdi koskaan persiilleen istumaan (paits nyt kun paskalla..)

Vierailija
36/60 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo ikinä pessy kattiloita tai paistinpannuja koneess. M34

Vierailija
37/60 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 07:49"]Kuulkas nyt, jos tunkee kattilan tiskikoneeseen niin ensinnäkin se vie (ainakin mun koneessa) ¼ koko alatasosta. Toisekseen ei kyllä varmasti tule kunnolla puhtaaksi.
Ap
[/quote]Kuluttaa paljon vähemmän vettä kun käyttää aina tiskikonetta. Käsinpesu epäekologistakin, turhaa, aikaavievää, järjetöntä.

Vierailija
38/60 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 07:46"]Kuule ihan samalla pesulla ne kattaiöat voi pestä kuin muutkin astiat. Vai onko sinulla kattiloille erilainen käsitiskiainekin?
[/quote]

Virheellinen analogia. Samaa ainetta sinne koneeseenkin laitetaan ohjelmasta riippumatta.

Vierailija
39/60 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen jos mahtuu, yleensä ei.

Vierailija
40/60 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 07:44"]

[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 07:39"]Tiskikoneessasi on erilaisia ohjelmia ja osa on ihan tarkoitettu siihen että pestään paistinpannuja ja kattiloita. Mies [/quote] No ei kyllä ole mitään kattilaohjelmaa tässä koneessa. Vaihtoehdot: Esipesu, 40* 30 min pikapesu, 50* Eko-pesu 50min, 60* Tehopesu. Millä näistä pestään kattiloita? Ap

[/quote]

Tehopesulla, mutta puhdistuvat kyllä tavallisellakin ohjelmalla. Jos jotain jää, kannattaa harjata heti kun kone on sammunut. Puhdistuu silloin helpoimmin.

Valurautaisia, alumiinisia ja pinnoitettuja ei kannata laittaa koneeseen. Myös koriste-esineet, kuoharilasit, hammasharjat ym. meillä pestään koneessa, kalsarien pesuun on eri kone. Silloin kannattaa tiskata käsin, kun kone tulee muutenkin täyteen, sillä iso kattila vie paljon tilaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kahdeksan