Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitini antoi koiramme pois!

Vierailija
13.03.2015 |

Muutimme ulkomaille ja koska piti asua ensimmäinen kuukausi ystäväni luona jonne emme voineet tuoda koiraamme, jätimme sen äitini hoidettavaksi. Äitini tarjoutui tekemään tämän ilomielin ja sovimme että heti kun löydämme oman asunnon, hän lähettää koiran meille. No kuukausi kului, löysimme asunnon ja soitin äidilleni että voi lähettää koiran. Äiti sitten ilmoittikin että on antanut koiran pois, kun ajatteli että meillä on tarpeeksi meneillään uudessa maassa pienten lasten kanssa. Olen aivan raivoissani! Hän ei edes suostu kertomaan minne hän antoi koiran vaan uskoo täysin että teki oikein! Onko mitään tehtävissä?

Kommentit (100)

Vierailija
81/100 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas törkeää :o Itse en kyllä pystyisi kovin helpolla antamaan anteeksi, jos äitini möisi rakkaan kissani ilman lupaa.

Vierailija
82/100 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 06:20"]

Ketkä muuttivat? Monikossa kun mainitset Kenen se koira on? Siis oletko hankkinut koiran itse. Ettet ole ottanut lapsuudenkodistasi sitä mukaan tms.? Avaa vähän lisää...

[/quote]

Minä muutin mieheni ja lasteni kanssa, koira on meidän oma rakas koiramme joka on ollut meillä pennusta lähtien jo 8 vuotta. Oma ostamani, ei mikään lapsuudenkodin koira. Oma aavistukseni on että väsyi koiran hoitoon, mutta ei olisi pitänyt tarjoutua jos ei halunnut ottaa tehtävää vastaan, olisi ollut muitakin hoitajia.

ap 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/100 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin todellakin jos väsyi, olisi pitänyt vähintään keskustella asiasta kanssasi, olisit järjestänyt jonkun muun hakemaan ja hoitamaan. Tai jos jotain tapahtui, ottaisi vastuun tekemästään virheestä. :( Uskomatonta.

Vierailija
84/100 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klassinen narsisisti.

Vierailija
85/100 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet asiasta rikosilmoituksen tai ainakin uhkaat sillä, jos ei kerro. Minä ainakin tekisin, jos vastaava sattuisi omalle kohdalle ja lisäksi katkaisisin välit kokonaan.

Vierailija
86/100 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko äitisi muutenkin sellainen päsmäri, joka katsoo oikeudekseen puuttua toisten (ainakin lastensa) elämään?

Vierailija
87/100 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varasti koiran.

Vierailija
88/100 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenen nimissä koira virallisesti oli? Jos ei ollut papereita koiran omistuksesta pystyt varmasti näyttämään toteen että koira on sinun pääasiallisessa hoidossa ollut ja asunut luonasi jne.

Meet ja teet rikosilmon. Tai teet se netissä. Poliisi saa nopeasti selville koiran uuden sijoituspaikan. Välit äitiisi ovat ilmeisen heikot muutoinkin, joten tutkintapyyntö on se millä saat koirasi takaisin.

Koiran omistusoikeus on sama juridisesti kuin vaikka television. Et voi tlisen tavaraa antaa, myydä tai luovuttaa ilman omistajan lupaa.

Vierailija
89/100 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 07:17"]

Kenen nimissä koira virallisesti oli? Jos ei ollut papereita koiran omistuksesta pystyt varmasti näyttämään toteen että koira on sinun pääasiallisessa hoidossa ollut ja asunut luonasi jne. Meet ja teet rikosilmon. Tai teet se netissä. Poliisi saa nopeasti selville koiran uuden sijoituspaikan. Välit äitiisi ovat ilmeisen heikot muutoinkin, joten tutkintapyyntö on se millä saat koirasi takaisin. Koiran omistusoikeus on sama juridisesti kuin vaikka television. Et voi tlisen tavaraa antaa, myydä tai luovuttaa ilman omistajan lupaa.

[/quote]

Kiitos tästä tiedosta. Teen rikosilmon. Koira on minun nimissäni ja sirutettu.

ap

Vierailija
90/100 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 07:12"]

Onko äitisi muutenkin sellainen päsmäri, joka katsoo oikeudekseen puuttua toisten (ainakin lastensa) elämään?

[/quote]

Nimenomaan. Ei ole koskaan kuitenkaan tehnyt mitään näin törkeää.

ap

Vierailija
91/100 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee kyllä niin mieleen omien appivanhempieni seikkailut näistä joistakin kommenteista. Ihmettelimme heillä kyläillessä minne yksi heidän vanhemmista kissoista oli hävinnyt. Oli jäänyt auton alle, mutta eivät olleet tohtineet kertoa siitä meille, sillä olisimme saattaneet kertoa asiasta mieheni siskolle, joka oli tapahtuman aikaan raskaana ja häntä ei saanut järkyttää. Olen myös vahingossa paljastanut miehelleni minun ja hänen äitinsä käymän keskustelun jälkeen että ne lapsuuden karanneet marsut ja kilpparit eivät karanneet, vaan heidän oma koiransa söi (/leikki) ne kuoliaiksi. Eivät olleet tajunneet tätäkään faktaa korjata edes lapsensa kasvettua aikuisiksi, ja minähän en sitä tiennyt, kun otin asian myöhemmin mieheni kanssa puheeksi. Kyllä siinä mies meni hiljaiseksi, vaikka tapahtumista olikin paljon aikaa.

Vierailija
92/100 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä minäkin olin tulossa sanomaan, eli rikosilmoitus tulee tehdä. Onneksi koirallanne on siru, niin löytyy helpommin

Vierailija
93/100 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarinan onnellinen loppu: äitini ystävä oli erittäin yhteistyöhaluinen ja kauhuissaan että äitini ei ollut kertonut minulle että antaa koiran hänelle. Äitini oli kertonut että meillä oli todella vaikeaa ulkomailla emmekä enää pystyneet pitämään koiraamme. Äitini oli siis nimenomaan antanut koiran, ei myynyt. Minun hyvä ystäväni on menossa tänään hakemaan koiran ja lähettää sen ensi viikolla meille. Koira on kunnossa.

En ole puhunut äitini kanssa perjantain jälkeen ja en tiedä miten jatkossa. Todella paha särö tuli meidän suhteeseemme tämän ansiosta ja en voi koskaan enää luottaa häneen. Lapsiani hän ei koskaan enää tule hoitamaan. En myöskään aio ottaa yhteyttä. No, täällä ulkomailla me nyt ollaan eli ei me muutenkaan oltaisi nähty pitkiin aikohin ja hyvä näin. Kiitos kaikista kommenteista ja tiedosta jonka avulla saamme meidän rakkaan koiramme kotiin. :)

ap

Vierailija
94/100 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 09:53"]

Tarinan onnellinen loppu: äitini ystävä oli erittäin yhteistyöhaluinen ja kauhuissaan että äitini ei ollut kertonut minulle että antaa koiran hänelle. Äitini oli kertonut että meillä oli todella vaikeaa ulkomailla emmekä enää pystyneet pitämään koiraamme. Äitini oli siis nimenomaan antanut koiran, ei myynyt. Minun hyvä ystäväni on menossa tänään hakemaan koiran ja lähettää sen ensi viikolla meille. Koira on kunnossa.

En ole puhunut äitini kanssa perjantain jälkeen ja en tiedä miten jatkossa. Todella paha särö tuli meidän suhteeseemme tämän ansiosta ja en voi koskaan enää luottaa häneen. Lapsiani hän ei koskaan enää tule hoitamaan. En myöskään aio ottaa yhteyttä. No, täällä ulkomailla me nyt ollaan eli ei me muutenkaan oltaisi nähty pitkiin aikohin ja hyvä näin. Kiitos kaikista kommenteista ja tiedosta jonka avulla saamme meidän rakkaan koiramme kotiin. :)

ap

[/quote]

Luojan kiitos.

Vierailija
95/100 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 06:17"]

No jos äiti ei kerro mihin sen antoi, niin kyllä siinä aika vähän on tehtävissä.

[/quote]

Miten niin? Laissa koira rinnastetaan tavaraan, ja sen eteenpäinmyyminen/lahjoittaminen ilman omistusoikeutta on rikos. Ei kuka tahansa voi mennä kauppaamaan kenen tahansa omaisuutta eteenpäin miten huvittaa.

Ap:na sanoisin mammalle, että jos hän ei kerro mihin koira on viety ja hanki sitä takaisin, teen ilmoituksen poliisille. Ja sitten tekisin. 

Vierailija
96/100 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli sitten syy mikä tahamsa niin katkaisisin välit jokatapauksessa. Ei tuollainen käytös ole normaalia. Vanhempani ei ole mitään kissaihmisiä, mutta voin olla 100 % varma etteivät he koskaan hävittäisi kissojani mihinkään jos kissat heidän hoitoonsa jäisi. Ja varmasti kertoisivat jos jotain olisi sattunut esim. karannut tai kuollut.

Vierailija
97/100 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikosilmoitus ja tiedustelut eläinlääkäreille ja Kennelliittoon. Jätä yhteystietosi samoille tahoille. Pistä lisäksi ilmoituksia sosiaaliseen mediaan, esim. äitisi asuinkunnan ja lähialueiden puskaradioihin, lemmikkiryhmiin yms. Karkureihin myös ilmoitus. Koirasi on käytännössä varastettu.

Vierailija
98/100 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä on kavallus. Eläin rinnastetaan omaisuuteen. Äitisi on tehnyt rikoksen.

Vierailija
99/100 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro ap mitä poliisi sanoi! Ja informoi tilanteen edistymisestä. Rotukoira on arvokasta omaisuutta!

Vierailija
100/100 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 10:16"]En usko että tämä on tottakaan. Ei näin typeriä ihmisiä voi olla. 

Jos koirasi on varastettu, eiköhän poliisi tee asialle jotain kun kerran vielä tiedät että äitisi on sen myynyt eteenpäin. Jos olet koiran omistaja, sinulla on varmasti koiran rekisteripaperit ja tietokannassa olet koiran omistaja.

Tai ei näin varmaan voi käydä kuin sekarotuisen koiran omistajille jotka eivät pidä koiraansa missään arvossa.
[/quote]

Mulla on kaksi sekarotuista koiraa, joita pidän rahassa mittaamattomassa arvossa. Molemmat on myös sirutettu, rekisteröity ja käyvät säännöllisesti eläinlääkärillä rokotettavana ja tarkistuksessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kolme