Toimiiko keskeytetty yhdyntä teillä ehkäisynä?
Meillä ollut käytössä jo seitsemän vuotta. Sinä aikana tehty kaksi ihanaa, toivottua lasta :)
Raskaudet alkaneet aina kolmen kuukauden kuluessa kun vauvalle annettu lupa tulla.
Ei enää ikinä hormoneita minulle. Ikää nyt jo pian 34 v. eikä lapsia enää suunnitteilla.
Kommentit (107)
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 22:47"]
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 22:42"]
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 22:23"]Toimii, jo neljättä vuotta. En halua hormonaalista ehkäisyä moninaisista syistä, ja kumi ei oikein sytytä (+ kalliita). Välillä tosin kuminkin kanssa, mutta harvoin. Tiedän kyllä ettei ehkä fiksuinta, mutta ei olla parempaakaan ratkaisua löydetty. N22, opiskelija [/quote] Asennuta kuparikierukka
[/quote] Huono neuvo, minä tulin raskaaksi, vaikka oli kuparikierukka. Abortoin tietenkin. Lapsilukumme oli jo täysi.
[/quote]
Ihan paska neuvo. Jos sä tulit raskaaksi, niin tulee kaikki muutkin. Älkää Av-mammat uskoko näitä paskoja neuvoja, vaan käyttäkää sitä helvetin toimivaa keskeytettyä yhdyntää!
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 22:53"][quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 22:45"]
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 22:39"][quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 22:30"] [quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 22:23"]Toimii, jo neljättä vuotta. En halua hormonaalista ehkäisyä moninaisista syistä, ja kumi ei oikein sytytä (+ kalliita). Välillä tosin kuminkin kanssa, mutta harvoin. Tiedän kyllä ettei ehkä fiksuinta, mutta ei olla parempaakaan ratkaisua löydetty. N22, opiskelija [/quote] Me tehtiin samalla tavalla samoista syistä ja hups vaan, pian olin paksuna. Abortti on raskas asia sekä henkisesti että fyysisesti. Sitä ei todellakaan saa käyttää ehkäisynä. Mua hävettää ja kaduttaa vastuuttomuuteni. En vaan jaksanut välittää yhtään mistään, joten mentiin keskeytetyllä, koska kierukkaa ei mulle voi laittaa. Sun on vaan pakko valita joku kunnollinen ehkäisy. Kurjaa, että naisen pitää pilata itsensä, jos haluaa parisuhteen, mutta ei voi mitään. Minä en toista aborttia tee. -N21, opiskelija [/quote] Kiitos vastauksesta, sait minut harkitsemaan asiaa. Sitä uskoo tuurin jatkuvan, kun se on jo näin pitkään jatkunut. Minäkin päätyisin aborttiin, mikäli vahinko kävisi. N22 [/quote] Joo kannattaa kunnolla lukea noista. Itse kokeilen ehkäisyrengasta. Sen kun voi lopettaa milloin vaan, eikä se ole liian kalliskaan. Hormonia on käsittääkseni vähemmän kuin pillereissä. Myös pienemmässä hormonikierukassa on vähemmän hormonia ja se on kohdennettu. Kuparikierukkahan olisi ihana, mutta olen kuukupin orja ja mulla on jo nyt erittäin runsaat ja kivuliaat kuukautiset. Oman lapsen (vaikkakin pelkkä alkio ilman kipuja ja tietoisuutta) tappaminen ei ole pikkuasia. -N21
[/quote] Unohda tappamiset, abortissa on tarkoituksena keskeyttää raskaus, eikä siinä mitään lasta tapeta, hölynpölyä kaikenlainen draamailu alkuraskauden ja ei-toivotun sellaisen abortoinnista. Hölmöt ja herkemmät saavat vain traumoja kun näitä haukkujia riittää joka uskispuskista. Soluklimpin poistosta tehdään hirveetä haloota. Synnyttämällä niitä lapsia vasta tehdään, eikä kohdussa ole vielä minkäänlaista itsenäisesti pystyvää ihmislasta, se on pelkkä alkio vailla mitään tietoisuutta itsestään jne.
[/quote]
Kiitos, vaikka aika agressiivisesti toit näkökulmasi esille. Mutta noinhan se menee. En vaan voi mitään tunteilulleni. Tän asian ajatteli ihan eri tavalla sitten, kun tuli raskaaksi. Mutta täytyy yrittää päästä abortista yli. -N21
Meillä toimii. Toimi ensin vuoden verran pillereiden lopetuksen ja vauvan yrittämisen välissä (ensimmäisestä kierrosta raskaaksi heti kun "lupa" annettiin) ja nyt toiminut jo lähes 1,5 vuotta synnytyksen jälkeenkin. En näe ongelmaa. Ja ovulaation aikaan touhutaan ihan samalla tapaa kuin muulloinkin, kumia ei käytetä koskaan. Mies on tarkka laukeamisestaan ja selvästikään ei hänen touhutippansa sisällä siittiöitä :)
Näin aiotaan mennä siihen saakka kunnes on toisen lapsen aika (parin-kolmen vuoden päästä ehkä) ja sen jälkeen aion hakea kuparikierukan että on varma ehkäisy. Mielestäni toimii oikein mainiosti tällaisena väliaikaratkaisuna, kun raskaus ei ole katastrofi mutta ei myöskään 100% toivottukaan.
Keskeytetty yhdyntä toimii akateemisilla, mutta ei duunareilla. Duunarin elämässä seksi on niitä harvoja iloja ja ei sitä oikeen viitti jättää kesken..
Meillä mies tullut mun mahalle tai saatettu muuten loppuun jo 2 vuotta ilman lapsia. Minä alle ja mies hieman päälle 30.
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 22:53"]
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 22:45"]
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 22:39"][quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 22:30"] [quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 22:23"]Toimii, jo neljättä vuotta. En halua hormonaalista ehkäisyä moninaisista syistä, ja kumi ei oikein sytytä (+ kalliita). Välillä tosin kuminkin kanssa, mutta harvoin. Tiedän kyllä ettei ehkä fiksuinta, mutta ei olla parempaakaan ratkaisua löydetty. N22, opiskelija [/quote] Me tehtiin samalla tavalla samoista syistä ja hups vaan, pian olin paksuna. Abortti on raskas asia sekä henkisesti että fyysisesti. Sitä ei todellakaan saa käyttää ehkäisynä. Mua hävettää ja kaduttaa vastuuttomuuteni. En vaan jaksanut välittää yhtään mistään, joten mentiin keskeytetyllä, koska kierukkaa ei mulle voi laittaa. Sun on vaan pakko valita joku kunnollinen ehkäisy. Kurjaa, että naisen pitää pilata itsensä, jos haluaa parisuhteen, mutta ei voi mitään. Minä en toista aborttia tee. -N21, opiskelija [/quote] Kiitos vastauksesta, sait minut harkitsemaan asiaa. Sitä uskoo tuurin jatkuvan, kun se on jo näin pitkään jatkunut. Minäkin päätyisin aborttiin, mikäli vahinko kävisi. N22 [/quote] Joo kannattaa kunnolla lukea noista. Itse kokeilen ehkäisyrengasta. Sen kun voi lopettaa milloin vaan, eikä se ole liian kalliskaan. Hormonia on käsittääkseni vähemmän kuin pillereissä. Myös pienemmässä hormonikierukassa on vähemmän hormonia ja se on kohdennettu. Kuparikierukkahan olisi ihana, mutta olen kuukupin orja ja mulla on jo nyt erittäin runsaat ja kivuliaat kuukautiset. Oman lapsen (vaikkakin pelkkä alkio ilman kipuja ja tietoisuutta) tappaminen ei ole pikkuasia. -N21
[/quote] Unohda tappamiset, abortissa on tarkoituksena keskeyttää raskaus, eikä siinä mitään lasta tapeta, hölynpölyä kaikenlainen draamailu alkuraskauden ja ei-toivotun sellaisen abortoinnista. Hölmöt ja herkemmät saavat vain traumoja kun näitä haukkujia riittää joka uskispuskista. Soluklimpin poistosta tehdään hirveetä haloota. Synnyttämällä niitä lapsia vasta tehdään, eikä kohdussa ole vielä minkäänlaista itsenäisesti pystyvää ihmislasta, se on pelkkä alkio vailla mitään tietoisuutta itsestään jne.
[/quote]
Juuri näin. Ja onhan se nyt lapsen kannalta armollisempaa kuolla kuin syntyä perheeseen, jossa vanhemmat ovat niin uskomattomia tampioita, että kuvittelevat keskeytetyn yhdynnän olevan ehkäisykeino. Tuskin sellaisesta kodista kovin kummoisia eväitä elämään saa.
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 22:32"]
Älkää sit tulko tänne itkemään kun mies jättää, kun ette suostu aborttiin.
[/quote] En vaan käsitä, ei sitä mieheltä lupia kysellä aborttiinsa, minä synnytin kaksi lasta, ja heidän jälkeensä ihan kuules ite päätin kahdesta abortistani, ja tuossa tuo ukko on paikallaan vieläkin, ei ole mihinkään lähtenyt. Ei olis lähtenyt, vaikka olisin vielä kolmannenkin pykännyt, mutta kun en itse halunnut enää; ja ehkäisykierukka petti tehtävästään.
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 22:55"]
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 22:47"]
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 22:42"]
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 22:23"]Toimii, jo neljättä vuotta. En halua hormonaalista ehkäisyä moninaisista syistä, ja kumi ei oikein sytytä (+ kalliita). Välillä tosin kuminkin kanssa, mutta harvoin. Tiedän kyllä ettei ehkä fiksuinta, mutta ei olla parempaakaan ratkaisua löydetty. N22, opiskelija [/quote] Asennuta kuparikierukka
[/quote] Huono neuvo, minä tulin raskaaksi, vaikka oli kuparikierukka. Abortoin tietenkin. Lapsilukumme oli jo täysi.
[/quote]
Ihan paska neuvo. Jos sä tulit raskaaksi, niin tulee kaikki muutkin. Älkää Av-mammat uskoko näitä paskoja neuvoja, vaan käyttäkää sitä helvetin toimivaa keskeytettyä yhdyntää!
[/quote] Kuparikierukka ei vaan ollut luotettava ehkäisykeino, ja keskeytetty olisi ollut vieläkin epävarmempi, ettäs, mitäs tossa nyt on paskaa neuvomista, kun itse olen asian näin kokenut. Suosittelen hormonikierukkaa, se piti kutinsa ja vuosikausia. Sitä paitsi mulla on toivottuja lapsia tehty, että revi siitä.
Keskeytetty on ehkä ankeita mitä tiedän. Ne viimeiset pitkät syvät työnnöthän on ne parhaimmat.
Toimi vuoden ajan, ja varmojen päivien laskeminen (siis silloin tällöin mentiin loppuun asti) joka toki riskialttiinpaa. Olin 42v, mies 63v, eli ikäloput. Silti tosiaan vuoden sisällä ei-toivottu raskaus :( Kp 4 oli muka varmat päivät, mutta ei sitten ollutkaan.
Pakko vielä hankkia kierukka, kuparista olen ajatellut.
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 22:49"]
Keskeytetty yhdybntä on sieltä syvältä....... nainen ei tule tyydytetyksi.
[/quote]
Miten niin nainen ei tule??
Toivon ettei toimi...Mies ei halua lasta mutta itse haluaisin. Olen sanonut että aborttia en aio tehdä ikinä eli omalla riskillään toimii.
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 22:51"]
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 22:48"]Meillä kolme raskautta, jotka alkaneet yhteensä noin seitsemän kierron aikana. Ikää minulla ollut raskaaksi tullessa 29, 30 ja 31 vuotta. Tunnen kiertoni niin hyvin, että yhdynnät on ollut helppo tähdätä oikeille päiville :) Ap [/quote] No mutta voisitte harrastaa yhdyntää koska vain huvittaa ja ihan loppuun asti, jos katkaisisit piuhat. Sulla on jo kaksi syytä, miksi se suotaisiin sulle. Harmi nuorille velapareille, kun ei saa itse päättää lisääntymisestään. Sitten joku joka steriloinnin saisi, ei sitä vaan ota.
[/quote]
Sterilointikin voi vaikuttaa hormonitoimintaan ja onpa sitten kiva kun sen piti olla lopullista niin sitäkin mennä purkamaan. EI kiitos. Muuten ottaisin toki heti. Ei ap.
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 23:06"]Toivon ettei toimi...Mies ei halua lasta mutta itse haluaisin. Olen sanonut että aborttia en aio tehdä ikinä eli omalla riskillään toimii.
[/quote]
Fiksu mies sulla, vetelee paljaalla vaikka ei halua lasta.. Ovulaation aikaan vaan kunnon ratsastus käyntiin ja se on siinä.
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 22:58"]
Keskeytetty yhdyntä toimii akateemisilla, mutta ei duunareilla. Duunarin elämässä seksi on niitä harvoja iloja ja ei sitä oikeen viitti jättää kesken..
[/quote]
Tai ehkä ko. menetelmä on yleisempi duunareilla. Akateeminen koulutus kertoo ehkä siitä, että ihmisellä on kykyä ajatella elämää hieman pidemmälle kuin max. vuoden päähän. Ovat muutenkin harkitsevampia ja osaavat arvioida riskejä paremmin, kun taas duunareilla esim. kädentaidot tai avaruudellinen hahmotuskyky voi olla parempi.
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 23:06"]
Toivon ettei toimi...Mies ei halua lasta mutta itse haluaisin. Olen sanonut että aborttia en aio tehdä ikinä eli omalla riskillään toimii.
[/quote]
Tässä puhuu tuleva yh.
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 23:07"]
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 22:51"]
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 22:48"]Meillä kolme raskautta, jotka alkaneet yhteensä noin seitsemän kierron aikana. Ikää minulla ollut raskaaksi tullessa 29, 30 ja 31 vuotta. Tunnen kiertoni niin hyvin, että yhdynnät on ollut helppo tähdätä oikeille päiville :) Ap [/quote] No mutta voisitte harrastaa yhdyntää koska vain huvittaa ja ihan loppuun asti, jos katkaisisit piuhat. Sulla on jo kaksi syytä, miksi se suotaisiin sulle. Harmi nuorille velapareille, kun ei saa itse päättää lisääntymisestään. Sitten joku joka steriloinnin saisi, ei sitä vaan ota.
[/quote]
Sterilointikin voi vaikuttaa hormonitoimintaan ja onpa sitten kiva kun sen piti olla lopullista niin sitäkin mennä purkamaan. EI kiitos. Muuten ottaisin toki heti. Ei ap.
[/quote]
Aina kun näitä ehkäisykeskusteluja lukee, toivon hiljaa mielessäni että saataisiin pian jo markkinoille se miehille kehitteillä oleva ehkäisy. Se missä siemenjohtimiin ruiskutetaan ainetta joka tukkii ne 10 vuodeksi, ja jonka pystyy myös perumaan nopeasti niin halutessaan. Sivuvaikutuksia ei ole. Kuulostaa niin täydelliseltä!
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 23:04"]
Toimi vuoden ajan, ja varmojen päivien laskeminen (siis silloin tällöin mentiin loppuun asti) joka toki riskialttiinpaa. Olin 42v, mies 63v, eli ikäloput. Silti tosiaan vuoden sisällä ei-toivottu raskaus :( Kp 4 oli muka varmat päivät, mutta ei sitten ollutkaan.
Pakko vielä hankkia kierukka, kuparista olen ajatellut.
[/quote] En suosittele kuparikierukkaa vaan hormonikierukka toimi mulla hyvin ehkäisynä.
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 23:09"]
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 23:06"]Toivon ettei toimi...Mies ei halua lasta mutta itse haluaisin. Olen sanonut että aborttia en aio tehdä ikinä eli omalla riskillään toimii. [/quote] Fiksu mies sulla, vetelee paljaalla vaikka ei halua lasta.. Ovulaation aikaan vaan kunnon ratsastus käyntiin ja se on siinä.
[/quote]
Älä nyt jumalauta kannusta!
Hyvin on toiminut. 7v sitten keskeytyi eikä ole vielä jatkunut.