Toimiiko keskeytetty yhdyntä teillä ehkäisynä?
Meillä ollut käytössä jo seitsemän vuotta. Sinä aikana tehty kaksi ihanaa, toivottua lasta :)
Raskaudet alkaneet aina kolmen kuukauden kuluessa kun vauvalle annettu lupa tulla.
Ei enää ikinä hormoneita minulle. Ikää nyt jo pian 34 v. eikä lapsia enää suunnitteilla.
Kommentit (107)
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 03:06"]Hyvin on toiminut myös yhdenillanjutuissa. Voi sitä pussatessakin monenlaisia tauteja saada, joten miksi tehdä aina niin iso numero vain sukupuolitaudeista. HIV:n saaminen on omalla kohdallani erittäin epätodennäköistä, koska en harrasta homoseksiä miesten kanssa (olen mies), enkä käytä suonensisäisiä huumeita.
Niin ja yhteisellä päätöksellä tähän on kaikkien kumppaneitteni kanssa aina tultu, joten turha tulla haukkumaan, että senkin itsekäs sika! Kaikki jotka ovat tähän ryhtyneet, ovat sitä itsekin halunneet.
[/quote]
On muitakin parantumattomia seksiteitse saatuja tauteja kuin HI-virus
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 01:43"]
Ihme ruikutusta ihmisiltä, jotka ei oo viittiny hoitaa ehkäisyään ja nyt ihmettelee kun onkin paksuna. Paras tapa välttää se raskaus on yksinkertaisesti olla laittamatta sitä kikulia pimppaan! Lapsetkin tietää sen, mutta tietenkin on näitä ääliöitä "en mä kuitenkaan tule". Ja kun vastuuta ei pysty pätkääkään ottamaan niin mennään suoraan aborttia tekemään! En vastusta aborttia, on vain väärin että näin typerät ihmiset näin typeristä syistä tekevät niitä..
[/quote]
No eikö oo parempi että nämä apinat tekevät abortin? Tuskin ne siitä lapsenhoidostakaan selviää.
No ei oikein toiminut. Alussa käytettiin kumeja ja ne oli siinä vaiheessa ihan ok. Sitten oli pillerit, ei soipinut lainkaan. Pillerit jäi pois ja oli se vaihe että oli aika hankkia lapset ja käytettiin keskeytettyä yhdyntää, koska lapsi olisi saanut tulla. Kaksi lasta tehtiin ihan tarkoituksella. Lasten välissä kokelin vähän aikaa kierukkaa, ei toinut, runsat vuodot ja selkäkipuja. Hankittiin toinen lapsi ja sen jälkeen sitten jäätiin odottelemaan sterilisaatioehtojen täyttymistä ja saatiin ihan pyytämättä vielä kolmas lapsi.
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 23:23"]Eikö teitä vituta keskeytetty yhdyntä? Tai teidän miehiä? Jotenkin kuvittelisin että ankeempaa laueta jatkuvasti johonkin mahalle käsin runkkaamalla kuin emättimeen jossa tuntuu parhaimmalta... Siis onhan handjob joskus ihan jees sekin mutta jos aina pitää vetää ulos ennen parasta hetkeä... Jääpi kokematta myös samanaikaset orgasmit yhdynnässä. T. Nainen
[/quote]
Ei vituta koska tykkää laueta suuhun, rinnoille, pakaroille tai joskus harvoin myös pyllyyni. :) Ja mistä sinä naisena tiedät mikä miehestä tuntuu parhaimmalta? Onko se emätin vai vaikkapa suu? Voi olla että sun miestä vituttaa laueta useimmiten sun emättimeen?
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 02:43"]
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 22:47"]
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 22:42"]
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 22:23"]Toimii, jo neljättä vuotta. En halua hormonaalista ehkäisyä moninaisista syistä, ja kumi ei oikein sytytä (+ kalliita). Välillä tosin kuminkin kanssa, mutta harvoin. Tiedän kyllä ettei ehkä fiksuinta, mutta ei olla parempaakaan ratkaisua löydetty. N22, opiskelija [/quote] Asennuta kuparikierukka
[/quote] Huono neuvo, minä tulin raskaaksi, vaikka oli kuparikierukka. Abortoin tietenkin. Lapsilukumme oli jo täysi.
[/quote]
Kuparikierukka on hyvin luotetava ehkäisykeino. Yksi luotettavammista. Yksittäistapaus ei tietenkään todista mitään.
Esimerkkejä siitä, että on tullut raskaaksi ehkäisystä huolimatta löytyy jokaisen ehkäisykeinon osalta. Myös sterilisaation.
No kohdun ja munasarjojen poisto on sentään satavarma. Ja kohdunpoistokin jos kohdunulkoisia raskauksia ei lasketa.
Niin ja selibaatti tietysti ellei neitsyt Mariaa lasketa.
Muuten ihan jokainen keino voi pettää. Jotkut pettää hyvin harvoin (kuten kuparikierukka) ja jotkut selkeäsi useammin kuten keskeytetty yhdyntä.
[/quote] Kuparikierukkani petti, mutta hormonikierukka ehkäisi minulla ainakin noin 20 vuotta yhteen putkeen, gyne ei edes vaihtanut sitä välillä, vaikka ohjeissa on präntätty, että se pitäisi vaihdattaa 6 vuoden välein, mut mun gyne vaan tokaisi, että kun se kerta on toimiva, niin mitäpäs sitä kallista vehjettä turhaan vaihtamaan (ihmettelin suuresti; olisin ollut valmis maksamaan vaihdosta) ja eipä ihme, että kun saavutin vaihdevuodet, ja samainen gyne sen pyynnöstäni poisti, niin kyllähän sattui ja pirusti, kun joutui ronkkimalla kaivelemaan sen pois, ei meinannut lähteä sitten millään ulos. Jälkeenpäin on tullut sellainen tunne, että olin ikään kuin koekaniini, koska en ole kuullut kenelläkään pidettävän yhtä ja samaa hormonikierukkaa noin pitkään. Olen sen ajan naisia, jolloin tuo hormonikierukka oli Suomessa melko uusi tulokas naisten ehkäisyvalintojen joukkoon.
Keskeytetty yhdyntä saa aina jossain vaiheessa nimen. Hyvällä ystävälläni keskeytetty yhdyntä on nimeltään Elias.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 10:02"]
No ei oikein toiminut. Alussa käytettiin kumeja ja ne oli siinä vaiheessa ihan ok. Sitten oli pillerit, ei soipinut lainkaan. Pillerit jäi pois ja oli se vaihe että oli aika hankkia lapset ja käytettiin keskeytettyä yhdyntää, koska lapsi olisi saanut tulla. Kaksi lasta tehtiin ihan tarkoituksella. Lasten välissä kokelin vähän aikaa kierukkaa, ei toinut, runsat vuodot ja selkäkipuja. Hankittiin toinen lapsi ja sen jälkeen sitten jäätiin odottelemaan sterilisaatioehtojen täyttymistä ja saatiin ihan pyytämättä vielä kolmas lapsi.
[/quote] Tuohon viimeiseen lauseesesi viitaten olen aina ihmetellyt tuota sterilisaation ehtojen täyttymistä, siis tietty ikähän siinä on ehtona, että sen saa, mutta että miksi? Ihmettelen vaan, koska sitten sattuu noita ei-toivottuja raskauksia, ja joudutaan abortoimaan, vaikkakin olen kuullut, että ei tuo sterilisointikaan ole mikään satasen varma keino, mutta yleensä on. Siis mä en vaan tajua, sillä vaikka sitten jotkut tekevät vähemmän harkiten niitä sterilisointeja itselleen, ja haluavatkin niiden purkua myöhemmin, niin eihän aborttiakaan voi peruuttaa, se on tehty mikä tehty, ja sama sterilisoinnin suhteenkin. Jos strelisoinnin purkua sittemin haluaisikin, niin omakustanteisena.
Keskeytetty yhdyntä kuulostaa jo niin ikävältä,että ihan mielelläni käytän muuta ehkäisytapaa! :D
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 11:20"]
Keskeytetty yhdyntä kuulostaa jo niin ikävältä,että ihan mielelläni käytän muuta ehkäisytapaa! :D
[/quote]
Ensi kerralla puolivälimaratonia sitten ;)
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 22:52"]
Meillä on toiminut keskeyttämätönkin jo vuoden ehkäisynä.
[/quote]:D meillä pitempäänkin, koska olen jo ikänainen siinä suhteessa, että se olis kyllä jo IHMEIDEN IHME, jos raskautuisin, vaikka naitaisiin joka vuorokausi asentoja vaihtaen
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 11:22"][quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 11:20"]
[/quote]
Ensi kerralla puolivälimaratonia sitten ;)
[/quote]
No kuka nyt haluis jättää hyvän leikin kesken?? :D
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 02:47"]
Meillä ei ole niitä yhdyntöjä keskeytetty, vaan ne ovat keskeytyneet. Ei pysy seisokki eikä lähde ammukset liikkeelle.
[/quote]: onpas huonolla mallilla teillä, ei meillä...:D
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 09:50"]
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 01:43"]
Ihme ruikutusta ihmisiltä, jotka ei oo viittiny hoitaa ehkäisyään ja nyt ihmettelee kun onkin paksuna. Paras tapa välttää se raskaus on yksinkertaisesti olla laittamatta sitä kikulia pimppaan! Lapsetkin tietää sen, mutta tietenkin on näitä ääliöitä "en mä kuitenkaan tule". Ja kun vastuuta ei pysty pätkääkään ottamaan niin mennään suoraan aborttia tekemään! En vastusta aborttia, on vain väärin että näin typerät ihmiset näin typeristä syistä tekevät niitä..
[/quote]
No eikö oo parempi että nämä apinat tekevät abortin? Tuskin ne siitä lapsenhoidostakaan selviää.
[/quote]
Miten nämä kaksi asiaa korreloivat? Yllättyisit, jos tietäisit, miten monilla on lapsia ja ne lapset pärjäävät oikein hyvin elämässä :))))
Toimi aikansa, nyt olen raskaana rv 27+4 :) Meille tämä ei ole katastrofi, päinvastoin. Ikää mulla 38v, joten tämä on nyt ehdottomasti viimeinen lapsi ja olen pääni puhki miettinyt mitä ehkäisyä käyttäisin jatkossa, hormonaaliset ei sovi mulle.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 11:08"][quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 02:43"]
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 22:47"]
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 22:42"]
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 22:23"]Toimii, jo neljättä vuotta. En halua hormonaalista ehkäisyä moninaisista syistä, ja kumi ei oikein sytytä (+ kalliita). Välillä tosin kuminkin kanssa, mutta harvoin. Tiedän kyllä ettei ehkä fiksuinta, mutta ei olla parempaakaan ratkaisua löydetty. N22, opiskelija [/quote] Asennuta kuparikierukka
[/quote] Huono neuvo, minä tulin raskaaksi, vaikka oli kuparikierukka. Abortoin tietenkin. Lapsilukumme oli jo täysi.
[/quote]
Kuparikierukka on hyvin luotetava ehkäisykeino. Yksi luotettavammista. Yksittäistapaus ei tietenkään todista mitään.
Esimerkkejä siitä, että on tullut raskaaksi ehkäisystä huolimatta löytyy jokaisen ehkäisykeinon osalta. Myös sterilisaation.
No kohdun ja munasarjojen poisto on sentään satavarma. Ja kohdunpoistokin jos kohdunulkoisia raskauksia ei lasketa.
Niin ja selibaatti tietysti ellei neitsyt Mariaa lasketa.
Muuten ihan jokainen keino voi pettää. Jotkut pettää hyvin harvoin (kuten kuparikierukka) ja jotkut selkeäsi useammin kuten keskeytetty yhdyntä.
[/quote] Kuparikierukkani petti, mutta hormonikierukka ehkäisi minulla ainakin noin 20 vuotta yhteen putkeen, gyne ei edes vaihtanut sitä välillä, vaikka ohjeissa on präntätty, että se pitäisi vaihdattaa 6 vuoden välein, mut mun gyne vaan tokaisi, että kun se kerta on toimiva, niin mitäpäs sitä kallista vehjettä turhaan vaihtamaan (ihmettelin suuresti; olisin ollut valmis maksamaan vaihdosta) ja eipä ihme, että kun saavutin vaihdevuodet, ja samainen gyne sen pyynnöstäni poisti, niin kyllähän sattui ja pirusti, kun joutui ronkkimalla kaivelemaan sen pois, ei meinannut lähteä sitten millään ulos. Jälkeenpäin on tullut sellainen tunne, että olin ikään kuin koekaniini, koska en ole kuullut kenelläkään pidettävän yhtä ja samaa hormonikierukkaa noin pitkään. Olen sen ajan naisia, jolloin tuo hormonikierukka oli Suomessa melko uusi tulokas naisten ehkäisyvalintojen joukkoon.
[/quote]
Hormonikierukka on ollut markkinoilla jo todella,todella kauan.
T.vm-56
Itse tulin tammikuussa keskeytetystä yhdynnästä raskaaksi. Mies veti ajoissa ulos ja luulin ettei vaaraa edes ole kun kuukautisten piti alkaa 4 päivän kuluttua.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 11:45"]Itse tulin tammikuussa keskeytetystä yhdynnästä raskaaksi. Mies veti ajoissa ulos ja luulin ettei vaaraa edes ole kun kuukautisten piti alkaa 4 päivän kuluttua.
[/quote]
Niin ja tätä ennen ollut käytössä keskeytetty pari vuotta. Nykyään välillä kondomin kanssa ja tuolloin sitten ilman..
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 11:46"]
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 11:45"]Itse tulin tammikuussa keskeytetystä yhdynnästä raskaaksi. Mies veti ajoissa ulos ja luulin ettei vaaraa edes ole kun kuukautisten piti alkaa 4 päivän kuluttua. [/quote] Niin ja tätä ennen ollut käytössä keskeytetty pari vuotta. Nykyään välillä kondomin kanssa ja tuolloin sitten ilman..
[/quote]
Älä vaan sano, että teit abortin ja jatkoit sitten samalla tyylillä?
Toimi, oikein mainiosti puolitoista vuotta pillereiden lopettamisen jälkeen. Sitten kun jätettiin ehkäisy pois, niin heti ekasta kerrasta tulin raskaaksi, mikä oli toki yllätys, koska keskeytetyn yhdynnän ehkäisytehon kanssa olin hieman skeptinen ja ajattelin että on vaikea tulla raskaaksi. Nyt rv 17 menossa :)