Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olin isjaisena ala-asteella ja yksi koulun opettaja sanoi...

Vierailija
12.03.2015 |

mulle ohimennen, että "suthan voisi sekoittaa näihin oppilaisiin". Ja nauroi päälle. Olen siis 21-vuotias, enkä mielestäni näytä kyllä ikäistäni nuoremmalta, saati sitten ala-astelaiselta. :D Tuli tosi paha mieli ja aloin miettimään, että mikä tämänkin opettajan tarkoitus oli? Ei mullakaan tulisi mieleen sanoa hänelle, että "suthan voisi sekoittaa ihan eläkeläisiin". Ikää hänellä oli siis arviolta reippaat 50v. Mun mielestä ala-arvoista käytöstä, sillä hoidin sijaisuuteni hyvin, sain rehtorilta kehuja ja kuulemma kutsuu mut jatkossakin sijaiseksi. Jäi vaan paska maku suuhun tämän yhden opettajan letkautuksesta. Muut opettajat olivat todella mukavia, kun kahvipöydässä rupateltiin välitunneilla.

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kannattaa varautua pikkasen pahempaankin siellä, ihan jo oppilaiden puolelta. Toivottavasti et yläasteelle mene sijaistamaan. :) Se on koetus kenelle tahansa, kuulemma. Eikä ihmisten yksittäisistä letkautuksista siis kannata itseensä ottaa! Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, olet "vain" töissä.

Vierailija
22/56 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista, jos ihan mitään pahaa tarkoitamaton lausahdus on  noin pahoittanut mielesi. Voisin kuvitella, että ehkä itsekin olisin noin voinut sanoa. Joo, olen se yli viisikymppinen, jonka mielestä alle kolmekymppiset ovat "melkein ala-asteikäisiä".

Opettajana ei kuitenkaan voi kovin herkkänahkainen olla. Karaistu vähän! Voit vaan kuvitella, mitä sanovat vaikka 7-luokkalaiset opettajien sijaisille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko täällä ketään parikymppistä kommentoimassa, mutta mun mielestä parikymppistä kun vertaa ala-asteikäiseen lapseen niin se on ihan yhtä suuri loukkaus kuin se, että minä vertaisin nelikymppistä viisvitoseen. -ap

Vierailija
24/56 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekin on sanottu noin ja vielä monesti, en ole loukkaantunut. :) Tosin ei se minusta ole kovin asiallista, enkä itse sanoisi kenellekään noin, sillä ymmärrän, että joku voisi loukkaantua.

Vierailija
25/56 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se kuule näin 5-kymppisen näkökulmasta 21-v on kamalan nuori ja nuoren näköinen, menee ihan hyvin murkkuikäisestä. 

Vierailija
26/56 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua, luin että olit isisin apulaisena!! :D

Vierailija
27/56 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän kommenttien jälkeen ymmärrän nyt ehkä hieman paremmin tämän opettajan kommentin, mutta ei se silti kivalta tunnu. Ja ne jotka varoittelevat yläasteella sijaistamisesta: nyt on puhe siitä, kun OPETTAJA sanoo jotakin tökeröä. On eri asia kun kommentoijana on kypsä aikuinen kuin 14-vuotias teini. Ja olen kyllä sijaistanut myös yläasteella, enkä ole siellä opettajilta enkä oppilailtakaan kuullut mitään törkeitä kommentteja.  -ap

Vierailija
28/56 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 16:28"]

Surullista, jos ihan mitään pahaa tarkoitamaton lausahdus on  noin pahoittanut mielesi. Voisin kuvitella, että ehkä itsekin olisin noin voinut sanoa. Joo, olen se yli viisikymppinen, jonka mielestä alle kolmekymppiset ovat "melkein ala-asteikäisiä".

Opettajana ei kuitenkaan voi kovin herkkänahkainen olla. Karaistu vähän! Voit vaan kuvitella, mitä sanovat vaikka 7-luokkalaiset opettajien sijaisille.

[/quote]

Minä en voisi koskaan kuvitella, että heittäisin tuollaisen kommentin työpaikalla työkaverilleni. Mitä positiivista siinä on, että vertaa aikuista ihmistä pikkulapseen?! Vissiin vahainkodissakin on ihan ok sanoa vähän vanhemmalle lähihoitajalle, että sinut kyllä sekoittaa helposti noihin dementoituneisiin vanhuksiin ja nauraa päälle. Mutta opettajan huone ja koulu ylipäänsä se tunnetusti on maailman mukavin työpaikka...

Vierailija
29/56 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 16:29"]

Mullekin on sanottu noin ja vielä monesti, en ole loukkaantunut. :) Tosin ei se minusta ole kovin asiallista, enkä itse sanoisi kenellekään noin, sillä ymmärrän, että joku voisi loukkaantua.

[/quote]

Kiva kuulla, että joku ymmärtää. Jos tarkoittaa tollasen asian kehuna, niin miksi ei voi sitä ilmaista jotenkin paremmin?

Vierailija
30/56 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni on todella pieno ja siro, häntä luullaan usein lastensa kaveriksi tai sisarukseksi.Hän on myös peruskoulussa opettaja ja saa usein kuulla samaa.Olet varmaan sen open mielestäni pienikokoinen tai nuoren näköinen? Minun ystäväni ainakin ottaa asian aina huumorilla

Vierailija
31/56 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 19 v, pian parikymppinen, enkä todellakaan ottaisi tuota pahalla :D Taidat olla turhan herkkä ja huumorintajuton

Vierailija
32/56 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 16:31"]

Teidän kommenttien jälkeen ymmärrän nyt ehkä hieman paremmin tämän opettajan kommentin, mutta ei se silti kivalta tunnu. Ja ne jotka varoittelevat yläasteella sijaistamisesta: nyt on puhe siitä, kun OPETTAJA sanoo jotakin tökeröä. On eri asia kun kommentoijana on kypsä aikuinen kuin 14-vuotias teini. Ja olen kyllä sijaistanut myös yläasteella, enkä ole siellä opettajilta enkä oppilailtakaan kuullut mitään törkeitä kommentteja.  -ap

[/quote]

Vaan kun opettaja ei sanonut mitään TÖKERÖÄ.

Vierailija
33/56 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 16:30"]

Kyllä se kuule näin 5-kymppisen näkökulmasta 21-v on kamalan nuori ja nuoren näköinen, menee ihan hyvin murkkuikäisestä. 

[/quote]

On eri asia olla tätä mieltä kuin sanoa se ääneen. Miltä sinusta tuntuisi, jos vierailisit vanhainkodissa ja siellä hoitaja sanoisi sulle, että sut voi sekoittaa hyvin vanhainkodin asukkaisiin? Et loukkaantuisi siitä lainkaan? -ap

Vierailija
34/56 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sitten voinut sille opettajalle sanoa suoraan, että kommentti tuntui pahalta.

Vierailija
35/56 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ja parikymppisen näkökulmasta 5-kymppinen nainen on vaihdevuosista kärsivä vanha eläkeikää lähestyvä mummo. Ei varmaan haittaa, jos tuon ääneen sanon sinulle? Ota kohteliaisuutena, kun ikähän tuo kokemusta ja viisautta ;)

Vierailija
36/56 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä, mullekin sanottu noin. Ehkä hieman tahditonta, mutta tuskin tarkoitettu pahalla. Olen 27-vuotias ja ihan ikäiseni näköinen.

Vierailija
37/56 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 16:34"]

[/quote]

On eri asia olla tätä mieltä kuin sanoa se ääneen. Miltä sinusta tuntuisi, jos vierailisit vanhainkodissa ja siellä hoitaja sanoisi sulle, että sut voi sekoittaa hyvin vanhainkodin asukkaisiin? Et loukkaantuisi siitä lainkaan? -ap

[/quote]

Vanhainkotivertauksessa ei ole kyllä mitään logiikkaa :D

Vierailija
38/56 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisi olla liian vähän töitä kun tuollaisesta ehdit loukkaantua.

Vierailija
39/56 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä niin mieleni pahoitin... löysää sitä pipoa.

Vierailija
40/56 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 16:35"]

Et sitten voinut sille opettajalle sanoa suoraan, että kommentti tuntui pahalta.

[/quote]

Sen verran mulla on sijaisena maalaisjärkeä, että en lähde koulun opettajaa ohjeistamaan siinä, mitä on fiksua sanoa ja mitä ei. Luulisi että se on kaikille selvää, mutta ei näköjään ole.. -ap