Ihmeellisiä suomalaisia aamupaloja osa I!
Luetelkaapa nyt pöllämystyneille ulkomammoille, fitness-hirmuille, sohvaperunoille ja normaalijärkisille käsittämättömiä aamupalojanne täysin kaunistelemattomina! Perustellakin saa miksi juuri sellaista biomassaa meni luukusta napaan. Aloitan.
Tänään TORSTAINA söin puurona
- purkillisen Valion jogurttia, mandariinijuustokakku makuna
- puoli pussia Elovenan kaneli-omenapikapuuroa
- kourallisen itse keräämiäni mustikoita
- 2rkl kaakaonibsejä
ja join vielä 2dl Pepsi Maxia, kun päätä särki kofeiininpuutteessa
ja tasan ihan vaan siksi, että teki mieli makeaa, se oli hyvää ja maha tuli täyteen. Nam
Kommentit (157)
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 09:34"]Yllättävän moni vetää jotain pussipuuroa. Eikö kukaan lue niitä tuoteselosteita?
[/quote]
Luen, mutta aamulla on aikaa sellainen 15-20min kaikkeen, joten en kerkeä alkaa keittää puuroa. Banaaninkin vedän pärstään vasta bussissa.
Näin menee siihen asti, kunnes pääsen muuttaa lähemmäks koulua ja koulumatkat eivät ole enää 140km/pv.
N17
söin pussin manteleita hopeateen, eli teen johon kaadettu maitoa, kanssa. olen huono syömään aamuisin muutenkin ja manteleita teki mieli! l
Maitoon keitetty neljän viljan puuro raejuustolla ja its äes tehdyllä mustikkasopalla.kahvi tottakai. Voiko suomalaisempaa olla :D olen kaksikulttuurisesta perheestä, toisinaan syödään myös etelä-euroopan tyyliin :)
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 10:26"]En enää ihmettele suomalaisten lihavuutta nyt kuin luin tämän ketjun. Miten voitte syödä tuollaista roskaa tyhjään mahaan?! Kakku on hyvää ruuan jälkeen mutta jos söisin sitä aamupalaksi, oksentaisin ja saisin järjettömän verensokerin romahduksen + päänsäryn. Ei ihme ettette osaa edes kasvattaa lapsianne tai maksaa laskuja, jos aamunnekin alkaa noin. T. aamupalaksi raejuustoa, täysjyväleipää tomaatilla, omena ja maitokahvi
[/quote]älä puhu paskaa, monta terveellistäkin aamiaista joukossa kuten mulla!
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 09:35"]Normiaamupalani: muki suodatinkahvia rasvatonta maitojuomaa päälle, lasi karpalotuoremehua, ruisleipää päällä margariinia sipaus ja kinkkua ja kurkkua päälle, rasvatonta jukurttia päällä pakasteesta mustikoita
[/quote]mikä tässä on epäterveellistä?
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 10:26"]
En enää ihmettele suomalaisten lihavuutta nyt kuin luin tämän ketjun. Miten voitte syödä tuollaista roskaa tyhjään mahaan?! Kakku on hyvää ruuan jälkeen mutta jos söisin sitä aamupalaksi, oksentaisin ja saisin järjettömän verensokerin romahduksen + päänsäryn. Ei ihme ettette osaa edes kasvattaa lapsianne tai maksaa laskuja, jos aamunnekin alkaa noin. T. aamupalaksi raejuustoa, täysjyväleipää tomaatilla, omena ja maitokahvi
[/quote]
No ei oo sunkaan aamupalassa kehumista. Huhhuh, paljon on ylipainoa?
En enää ihmettele suomalaisten lihavuutta nyt kuin luin tämän ketjun. Miten voitte syödä tuollaista roskaa tyhjään mahaan?! Kakku on hyvää ruuan jälkeen mutta jos söisin sitä aamupalaksi, oksentaisin ja saisin järjettömän verensokerin romahduksen + päänsäryn. Ei ihme ettette osaa edes kasvattaa lapsianne tai maksaa laskuja, jos aamunnekin alkaa noin. T. aamupalaksi raejuustoa, täysjyväleipää tomaatilla, omena ja maitokahvi
[/quote]
:D upea melodramaattinen kertomus aamuisesta kakunsyönnistä ja siitä seuranneesta katastforista. Tämä oli kyllä tietty provo. Mutta hieno tarina joo. Mulle tulee kakusta yms. kääretortuista hyvä olo jos saa aamulla! Olen asunut Etelä-Euroopassa ja siellä syödään usein makeaa aamuisin, totuin tähän ja olen todennut, että se on minulle hyvä! Eivätkä Etelä-Eurooppalaisten ylipaino-ongelmat, sydän- ja verisuonitautiriskit ym. käsittääkseni ole yhtään Suomea pahemmat?
Ihan heti herättyäni join lasillisen Argi+, aloe mehua ja vettä. Kuntosalin jälkeen surautin tytölle ja itselleni vihersmoothien: soijamaitoa, lehtikaalia, omenaa, appelsiinia, kookosöljyä, chia-siemeniä ja protskujauhetta.
Kreikkalaista jogurttia, mustikoita, mustaviinimarjoja, pähkinöitä. Sama setti joka arkiaamu.
Pikakaurahiutaleista saa lisäaineettoman puuron tosi helposti sekoittamalla kiehuvaan veteen mukissa tai kulhossa. Antaa tekeytyä vaikka meikin ja hiustenlaiton ajan. Ei vie yhtään enempää aikaa kuin pussipuuro.
Pari desiä mustikoita, saman verran turkkilaista jogurttia, keitetty kananmuna. Syön joka aamu saman. Jumana ensin mukillinen vettä, sitten sama mukillinen teetä.
[/quote]
Sun täysjyväleipäs ja omppus sisältää ihan yhtä paljon sokeria kuin kakkupala.
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 11:53"][quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 09:34"]Yllättävän moni vetää jotain pussipuuroa. Eikö kukaan lue niitä tuoteselosteita?
[/quote]
Luen, mutta aamulla on aikaa sellainen 15-20min kaikkeen, joten en kerkeä alkaa keittää puuroa. Banaaninkin vedän pärstään vasta bussissa.
Näin menee siihen asti, kunnes pääsen muuttaa lähemmäks koulua ja koulumatkat eivät ole enää 140km/pv.
N17
[/quote]
Mikrossa saa tehtyä ainakin elovenasta ihan normaalihiutaleista puuron kun laittaa 2dl vettä, 1dl kaurahiutaleita, 2min mikrossa, valmis. Siihen pakastemarjoja päälle ja ääntä kohti.
Kaurapuuroa jossa teelusikallinen kookosöljyä ja kourallinen pakastemustikoita. Lasi vettä ja kuppi kahvia.
minulle tulee paha olo aamuisin jos yritän syödä esim. leipää.. tänään meni lasi mantelimaitoa sekä maustamatonta jugurttia sokerittomalla myslillä. lapset saivat Fazerin vähäsokerista Alku-vadelmapuuroa sekä lasillset kaakaota "jälkkäriksi". mies söi ruisleipää metukalla ja joi mustaa kahvia
Joka aamu sama aamupala, ollut jo 90-luvulta asti: kuppi maitokahvia ja 2 palaa leipää margariinilla ja juustolla. That's it.
2 ruispalaa juustolla ja voilla sekä kirsikkatomaatteja + tee. Nyt lounaaksi täysin sama setti, en jaksa kokata.
Söin tänään lounaan ja aamupalan vähä hassusti päin ku herätessä teki mieli salaattia. :D
"Aamiaiseksi" söin siis ison salaatin, jossa jääsalaattia, kurkkua, porkkanaa, paprikaa, miniluumutomaatteja, chiliöljy-salaattijuustoa ja artisokan sydämiä.
"Lounaaksi" äsken mantelimaitoon tehtyä kaurapuuroa voisilmällä ja pala leipää juustolla, metukalla ja paprikalla.
Kuppi mustaa kahvia aamupalaksi.
t. Mies
Banaani, lasi vettä ja purkki valion kreikkalaista jogurttia jossa oli jotain vadelmaa pohjalla. Mun perus aamupala.