Ihmeellisiä suomalaisia aamupaloja osa I!
Luetelkaapa nyt pöllämystyneille ulkomammoille, fitness-hirmuille, sohvaperunoille ja normaalijärkisille käsittämättömiä aamupalojanne täysin kaunistelemattomina! Perustellakin saa miksi juuri sellaista biomassaa meni luukusta napaan. Aloitan.
Tänään TORSTAINA söin puurona
- purkillisen Valion jogurttia, mandariinijuustokakku makuna
- puoli pussia Elovenan kaneli-omenapikapuuroa
- kourallisen itse keräämiäni mustikoita
- 2rkl kaakaonibsejä
ja join vielä 2dl Pepsi Maxia, kun päätä särki kofeiininpuutteessa
ja tasan ihan vaan siksi, että teki mieli makeaa, se oli hyvää ja maha tuli täyteen. Nam
Kommentit (157)
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 21:47"]
Aamiaiseeni kuuluu HUI aina jotain makeaa, joko keksi, suklaata, pulla, tai kakkuviipale. Lisäksi kaksi palaa ruisleipää, joissa päällä levitettä, juustoa (täysirasvaista), kinkkua tai HUI metwurstia, ja kurkkua tai tomaattia. Juomana iso muki vahvaa teetä, ja lasi tuoremehua (joko omena tai appelsiinimehua). Ei varmaan ole terveysintoilijoiden mieleen, kaiketi tuo makea juttu pitäisi jättää pois ja mehun sijaan syödä marjoja mutta.. en halua käyttää aikaa kauheasti syömiseen, ja lisäksi aamuisin olen hiukan ärtyisä niin tuo makea antaa kivan fiiliksen. En muuten syö kovin paljon makeaa, olen 170 cm ja 62 kg.
[/quote]
Hoikkuus ei tarkoita samaa kuin terve.
Jos saisin itse päättää mitä söisin (hinnasta, saatavuudesta ja kaloreista huolimatta), niin tahtoisin puolen litran sokerittoman latten, lasin kivennäisvettä, lasin vasta puristettua appelsiinimehua, karhunvatukoita maustamattoman jogurtin kera ja eggs benedict savulohella (eli bagelin päälle hollandaisea, lohta jne.). Jos oikein höveliksi heittäytyisin, voisi mehuun lisätä shampanjaa ja tehdä mimosan. Mutta tosiasiallisesti tänä aamuna söin jonkun ruoansulatusjogurtin (yhh) ja pahaa työpaikan filtterikahvia kolme kupillista.
kaksi kuppia kylmää maitokahvia, vettä ja 2 milliä buprenorfiinia.
Iso kupillinen teetä, pari leipäpalaa (mitä sattuu leipälaatikosta sillä hetkellä löytymään). Leivänpäällä kinkkua, kurkkua ja tomaattia.
Ja jos jotain makeaa tekee mieli niin pala tummaa suklaata.
Kolme palaa jälkiuuniruisleipää, joiden päällä oivariinia ja kermajuustoa. 2 lasillista zero-colaa ja 3 pikkulaatikollista mini-smarties suklaarakeita.
Tämän päivän aamupala: raakapuuroa pähkinöillä, raastetulla päärynällä, marjoilla ja yogurtilla. Kuppi kuumaa kaakaota (juon aina kaakaota aamuisin, ikää 32v). Lasi appelsiinimehua. Taikaruispaahtoleipää, päällä meetwurstia ja tomaattia. D-vitamiinikapseli ja rautatabletti. Pari siivua veriohukaisia hillolla (olin menossa keskipäivällä luovuttamaan verta).
Smoothieen meni tänä aamuna, vasta klo 11, banaani, pieni avocado, appelsiini, porkkana, maustamatonta jugurttia, pakastepuolukoita, pellavarouhetta ja vähän vettä. Lisäksi vihreää teetä.
Tänä aamuna söin:
1 siivu vaaleaa leipää. Päällä jäävuorisalaattia, 2 siivua ohuen ohutta kalkkunaa ja jalapenosiivuja.
2 pientä porkkanaa
1 keskikokoinen kurkku siivutettuna ja etikalla, suolalla, sokerilla ja tillillä maustettuna
5 dl teetä, jossa 2 tl sokeria
Söin, koska teki mieli. Kurkun söin kokonaan siksi, että se olisi muuten pilaantunut kaappiin :D
1. aamupalaksi kahvi + banaani, että herään ja jaksan jumpata.
Jumpan jälkeen 2. aamupalaksi smoothie, jossa 1 purkki rahkaa, puoli pussia pakastemustikoita, piimäpurkin jämät ja raakakaakaota.
Minä söin maustamatonta rahkaa kera pakastemarjaseoksen ja sokerin, sit myöhemmin tein miehelle ja mulle marjasmoothiet, vaniliajäätelöllä, parilla valkosuklaapalalla, vanilijajogurtilla, vanilijasokerilla, mansikkahillolla ja niillä pakastemarjoilla. Hyvää oli vaikka nuin paljon kaikkea sekaisin.
Kaksi nakkia ja kananmuna pannun kautta lautaselle. Vihreää teetä saavillinen.
t. ulkomamma
-Smoothie (banaani, puoli purkkia rahkaa, noin desi mustikoita, ruokalusikallinen chian siemeniä, vähän vettä)
-Ruisleipä voilla, kalkkunaleikkeellä, juustolla, salaatinlehdellä ja paprikasiivuilla
-Keitetty kananmuna
-Iso mukillinen teetä hunajalla ja maidolla.
Olen laiska aamulla, enkä jaksa sen enempää miettiä joten 90% aamuista syön tätä samaa
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 21:46"]7 munaa on vain 420-490 kaloria (riippuu koosta). Ei mielestäni paljon jos miettii kuinka hyvin kananmunat pitää nälkää verrattuna johonkin täytettyyn 500kal sämpylään verrattuna!
[/quote]
On se jos päiväkaloritavoite on 1250-1350
Puolikas lautasellinen kylmää puuroa mustikoilla (enempää en saanu alas) ja puolikas kuppi vahvaa kahvia.
Ruusunmarja-vadelma -piltti, soijajugurtti ja kourallinen kuorittuja manteleita. Mulla on gastriitti ja ärtyvä suoli ja syön sellaisia ruokia, joista ei kokemukseni mukaan tule vatsaoireita.
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 11:59"]
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 09:35"]Normiaamupalani: muki suodatinkahvia rasvatonta maitojuomaa päälle, lasi karpalotuoremehua, ruisleipää päällä margariinia sipaus ja kinkkua ja kurkkua päälle, rasvatonta jukurttia päällä pakasteesta mustikoita [/quote]mikä tässä on epäterveellistä?
[/quote]
Rasvaton maitojuoma, joka ei edes ole maitoa eikä siinä ole rasvaa.
Karpalotuoremehu, pelkkää sokeria. Mieluummin marjoja.
Margariini on teollinen muka-rasva.
Jos tossa kinkku tarkoittaa kinkkuleikettä, niin pakkausta lukiessa näkee syömäkelvottomuuden.
Rasvaton jugurtti, siitä ei saa energiaa.
Terveellistä tossa on kurkku ja mustikat.