Jos hoitajien rokotuspakko tulee poistun alalta
Olen sairaanhoitaja ja tunnen surua siitä, että on mahdollisuus, että en voi kohta enää tehdä työtäni. En hoida kriittisesti sairaita ihmisiä tai vanhuksia. Jos koronarokote tulee pakolliseksi hoitajille palaan takaisin entiseen työhöni.
Onko muita hoitajia, jotka eivät aio ottaa koronarokotteita?
Syynä minulla se, että rokotteet suojaavat vain vakavaa tautimuotoa vastaan, niiden teho hiipuu kuukausissa ja tarvitaan aina uusi annos plus viruksen joihinkin variantteihin teho on oletettavasti olematon. Lisäksi oma immuunipuolustus saattaa heikentyä plus esimerkiksi sydänsairauksien merkittävä lisääntyminen koronarokotusten alettua.
Olen myöskin perusterve, ei ylipainoa, D-vitamiinitasot kunnossa, edellisestä flunssastakin vuosikausia aikaa vaikka altistun jatkuvasti työssäni kaikenlaisille viruksille, myös koronalle. Ymmärrän, että on kuitenkin minimaalinen mahdollisuus, että vakava tautimuoto voi osua kohdalleni, mutta kaikella olemassa olevalla tutkimustiedolla se on häviävän pieni. Uskon yksilönvapauteen, keholliseen itsemääräämisoikeuteen ja en hyväksy meneillään olevia suunnitelmia esimerkiksi koronapassien laajentamisesta työpaikoille saati rokotuspakkoa.
Kommentit (1468)
Terveydenhuollossa ja vähän muuallakin, mitä alhaisempi koulutustaso ja älykkyys sitä enemmän rokotevastaisuutta.
Kun jotkut tyhjäpäähoitsut ja -lääkärit eivät millään tajua, mitä tiede sanoo, eivätkä välitä potilaiden turvallisuudesta, tervemenoa vaan ja pysykääkin poissa. Mitä #### sellaiset edes tekevät hoitoalalla?
Vierailija kirjoitti:
Kun jotkut tyhjäpäähoitsut ja -lääkärit eivät millään tajua, mitä tiede sanoo, eivätkä välitä potilaiden turvallisuudesta, tervemenoa vaan ja pysykääkin poissa. Mitä #### sellaiset edes tekevät hoitoalalla?
Muista kaikki tuo, kun varaat aikoja terveydenhoitoon ja sinulle tarjotaan pelkkää ei oota.
Hoito-alan resurssit on jo pitkään olleet alimitoitettuja ja tämä ei tule tilannetta helpottamaan yhtään.
Mitä et ymmärrä siinä ETTEI SE ROKOTE ESTÄ SINUA SAAMASTA TAI TARTUTTAMASTA?!?! Miten joku VOI vielä olla tuota tajuamatta, USKOMATONTA!!!
No joko lähdit. Toivottavasti. Kiitos!
Kiva että työvoimaa vapautuu muihin töihin. On paljon paikkoja vapaana kaikenlaisiin aspatehtäviin. Menkää lentokentälle turvatarkastajiksi ja siivoojiksi, niin me muut saamme taas matkustaa sujuvammin. Työttömäksi ette joudu :)
Hoitajien alanvaihtouhkailusta ehkä 0,1% toteutuu. Kukaan ei ota teitä enää tosissaan. Mistä ajattelitte kaikki alanvaihtajat löytää uuden työpaikan?
Vierailija kirjoitti:
Hoitajien alanvaihtouhkailusta ehkä 0,1% toteutuu. Kukaan ei ota teitä enää tosissaan. Mistä ajattelitte kaikki alanvaihtajat löytää uuden työpaikan?
AMK-koulutettu sh suorittaa aika pienillä lisäopinnoilla jatkotutkintoja alalla kuin alalla. Lisäksi työllistyy yksityiselle sektorille omalla alallaan tai opiskelee kokonaan uuden alan.
Juuri uutisissa oli, että Husin alueelta korona-aikana on poistunut iso määrä alalta.
Rokotepakon myötä periaatteesta tulee poistumaan lisää.
Ennakoin, että kohta hallituksen on ”pakko” rekrytä hoitoalalle ulkomailta halpatyövoimaa. Sehän tää ideologia on ollut alusta asti, kartellit ei toimi ja suomalaiset haluaa lisää liksaa. Näin päästään eroon kalliista ammattitaidosta.
Pian ei saada hoitoa kotimaan kielellä edes sairaalasta.
Itseäni piikitti jo joku kielitaidoton hoitsu Kalasatamassa, ei osannut lukea veriputkilon tekstejä, niin kävi kysymässä toiselta hoitajalta, joka varmisti mun hetun.
Toinen taas Kampissa (yksityisellä) hinkutti käsivartta desinfiointiaineella niin kovaa, että ihon päällyskerros punoitti ja kiilsi. Ei puhunut suomea.
Tämä on tulevaisuus❤️
Ei kyllä mikään muu ammattikunta kitise yhtä paljon kuin hoitoala ja sen tekijät. T. Lähihoitaja
Röyhkeuden huippu, moni kansanedustaja äänesti tyhjää. Yrittävät kalastella ääniä, kun eivät uskalla ilmaista mielipidettään. Törkeää.
Kristillisdemokraatit tai persut saavat minulta äänen vaaleissa. En olisi uskonut sanovani tätä, mutta asia on vakava ja painaa vaakakupissa ja paljon!
T. Sh
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AMK-koulutettu sh suorittaa aika pienillä lisäopinnoilla jatkotutkintoja alalla kuin alalla. Lisäksi työllistyy yksityiselle sektorille omalla alallaan tai opiskelee kokonaan uuden alan.
Juuri uutisissa oli, että Husin alueelta korona-aikana on poistunut iso määrä alalta.
Rokotepakon myötä periaatteesta tulee poistumaan lisää.
Ennakoin, että kohta hallituksen on ”pakko” rekrytä hoitoalalle ulkomailta halpatyövoimaa. Sehän tää ideologia on ollut alusta asti, kartellit ei toimi ja suomalaiset haluaa lisää liksaa. Näin päästään eroon kalliista ammattitaidosta.
Pian ei saada hoitoa kotimaan kielellä edes sairaalasta.
Itseäni piikitti jo joku kielitaidoton hoitsu Kalasatamassa, ei osannut lukea veriputkilon tekstejä, niin kävi kysymässä toiselta hoitajalta, joka varmisti mun hetun.
Toinen taas Kampissa (yksityisellä) hinkutti käsivartta desinfiointiaineella niin kovaa, että ihon päällyskerros punoitti ja kiilsi. Ei puhunut suomea.
Tämä on tulevaisuus❤️
Kyllähän se alanvaihto on mahdollista, mutta kun iso osa uhkailevista hoitajista ei uskalla sitä tehdä. Minun entisistä työkavereista melkein jokainen puhui alanvaihdosta viisi vuotta, jonka itse olin alalla, mutta nämä uhkailijat ovat edelleen samassa työpaikassa kymmenen vuoden jälkeen.
Hoitaja, joka ei usko lääketieteeseen joutaakin pois alalta. Heippa! Ei tule ikävä!
T: potilas
Saa nähdä montako hoitajaa nostaa kytkintä. Suomella ilmeisesti on tällaiseen varaa, vaikka huutavasta hoitajapulasta uutisoidaan koko ajan. Montakohan kuolee sen takia, että yksi hoitaja lähti verrattuna että se yksi hoitaja mahdollisesti tartuttaa enemmän potilaita.
Parempi että rokotevastaiset poistuvat alalta. Eivät sovellu alkuunkaan alalle.
Hienoa, että alalle sopimattomat saadaan edes tässä vaiheessa karsittua pois.
Vierailija kirjoitti:
No tuskin vaihtavatkaan alaa kun huomataan että tämä "pakko" on yhtä vähän pakko kuin influenssarokote hoitohenkilökunnalle. Käytännössä tätä ei kukaan valvo, ja erityistilanteissa (eli hoitajapulassa) rokottamatonta henkilökuntaa voidaan käyttää kuten ennenkin. Ei vaikuta oikeasti mihinkään muuhun kuin siihen että yleisössä istuvat lampaat tuntevat olonsa hieman turvallisemmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Olen rokotteeni ottanut ja aion ottaa vastaisuudessakin. Ei ole iso vaiva ottaa vaikka kerran viikossa tai kuukaudessa rokote, kun tietää, että olevan ihmisä, jotka joutuvat terveytensä ylläpitämiseksi ottamaan rokotteen tai jopa useamman rokotteen vuorokauden aikana. . Ja tämä rokotteiden ottaminen heillä on saattanut kestää jo vuosia tai vuosikymmeniä. En voi sanoa erityisesti nauttivani rokotteen otosta mutta jo se suojaa minua mahd. tartunalta ja suojaa muita minun mahd. tietämättäni kantamalta virukselta, niin mikä olisi parempi vaihtoehto? - Voin rukoilla mutta hieman voin yrittää käyttää järkeänikin, jonka vuoksi aion ottaa vastakin rokotteem ja tai rokotteet.
Sin teksti on ihan täyttä pask44. Se sun rokotteesi ei estä sua tartuttamasta eikä estä sua sairastumasta. Mutta ota toki vaikka viikon välein. Ja rukoile.
Vierailija kirjoitti:
Kohta se pakko tulee. Nyt se on jo perustusvaliokunnassa hyväksytty. Ei jää sinua kyllä kukaan kaipaamaan. Kerro sitten mille alalle vaihdoit.
Mäkkäriin tai siivoamaan.
Mihinkään muuhun alansa ulkopuoliseen duuniin ei lähäri pääse.
kultutsuti =kulkutauti