Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos hoitajien rokotuspakko tulee poistun alalta

Surullinen sairaanhoitaja
07.12.2021 |

Olen sairaanhoitaja ja tunnen surua siitä, että on mahdollisuus, että en voi kohta enää tehdä työtäni. En hoida kriittisesti sairaita ihmisiä tai vanhuksia. Jos koronarokote tulee pakolliseksi hoitajille palaan takaisin entiseen työhöni.

Onko muita hoitajia, jotka eivät aio ottaa koronarokotteita?

Syynä minulla se, että rokotteet suojaavat vain vakavaa tautimuotoa vastaan, niiden teho hiipuu kuukausissa ja tarvitaan aina uusi annos plus viruksen joihinkin variantteihin teho on oletettavasti olematon. Lisäksi oma immuunipuolustus saattaa heikentyä plus esimerkiksi sydänsairauksien merkittävä lisääntyminen koronarokotusten alettua.

Olen myöskin perusterve, ei ylipainoa, D-vitamiinitasot kunnossa, edellisestä flunssastakin vuosikausia aikaa vaikka altistun jatkuvasti työssäni kaikenlaisille viruksille, myös koronalle. Ymmärrän, että on kuitenkin minimaalinen mahdollisuus, että vakava tautimuoto voi osua kohdalleni, mutta kaikella olemassa olevalla tutkimustiedolla se on häviävän pieni. Uskon yksilönvapauteen, keholliseen itsemääräämisoikeuteen ja en hyväksy meneillään olevia suunnitelmia esimerkiksi koronapassien laajentamisesta työpaikoille saati rokotuspakkoa.

Kommentit (1468)

Vierailija
1441/1468 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kevään yhteishaku on maaliskuussa!

Hienoa että niitä ei ole peruttu (vielä). Ajattelitko hakea?

Vierailija
1442/1468 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo moido vaan kaikki hoitajat, ketkä eivät ota rokotetta!!!! Tuskin kukaan jää ikävöimään.

Ei mulla sinänsä harmita, ehkä se ainoastaan, että muutamaa hyvää työkaveria ei näe muulloin kuin vapaa-ajalla. Alalle en ole palaamassa, nähty ihan liikaa epäarvostusta sitä kohtaan. Toki sinulla voi suru tulla puseroon, kun joudut odottelemaan hoitoa hiukkaaen pidempään, kun on ei löydy henkilökuntaa.

Teen koodarihommia kotoa päin, onnistuu myös työpaikalla, mutta on se hauskaa tälleenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1443/1468 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä rokottamattomia hoitajia sitten korvataan pakon edessä (ainakin Vantaalla) rokotetuilla koronapositiivisilla oireettomilla hoitajilla jos ei muuta ole. Kukaan ei tässä näe epäkohtia tai ristiriitaa? Että suojellaan riskiryhmiä rokottamattomilta terveiltä työntekijöiltä, mutta ihan ok niiden koronapositiivisten mennä sinne tartuttamaan. Ja tämän takia monilla menee työpaikat!

Vierailija
1444/1468 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö todellakaan ymmärtänyt ammattia valitessasi, että tällainen tilanne on satavarmasti tulossa?

Vierailija
1445/1468 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on ihan sama. Ei ole mikään henkilökohtainen katastrofi vaihtaa alaa. En muutenkaan ole koskaan ymmärtänyt miksi pitäisi koko ikänsä tehdä samaa työtä. Elämä on seikkailu ja kaikenlaista voi kokeilla. Jos nyt ehdottomasti haluaisin tehdä hoitotyötä, ottaisin sitten rokotukset. En nyt vaan koe tarpeelliseksi. En rokotuksia, enkä hoitajana jatkamista. Aikansa kutakin!

Vierailija
1446/1468 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten te hoitajat suhtaudutte työkavereihin jotka ei ota rokotetta tai niihin jotka ovat ottaneet.Paljonkohan on hoitajia jotka ei ole ottaneet rokotetta? Ei olisi uskonnut pari vuotta sitten missä tilanteessa ollaan nyt.Itse olen ottannut rokotteet ja toivon,että hoitajia riittää tämän paskan koronan keskellä.

En suhtaudu mitenkään eri tavalla. Ihan sama mulle kuka ottaa ja kuka ei. Se mikä sitten ei ole ihan sama on se, jos työkavereita lähtee paljon. En aijo tehdä sen vuoksi itse ylimääräistä työtä. T rokotukset ottanut

Vierailija
1447/1468 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö todellakaan ymmärtänyt ammattia valitessasi, että tällainen tilanne on satavarmasti tulossa?

Miten niin satavarmasti? Tuskin kukaan on uskonut, että tällainen tilanne tulisi tai että maailma muutenkaan menisi näin hulluksi omana elinaikanaan. Sotaa ehkä moni olisi veikannut tulevaksi, mutta ei mitään näin päätöntä touhua.

Vierailija
1448/1468 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et oo yksin. Tänään meitä teki pikkupaikkakunnalla 4 yhdessä yksikössä viimeset vuorot. Haettu on jo muualle kun ennakoitiin ajoissa. Mitä hyötyä rokotteista? Ovat olleet dairaampia kuin koskaan ja heitä paikattu jotka on rokotettu ja nyt omaiset joilla ei rokotetta,vierailee omaisetensa luona mutta hoitaja saa ammattitaitoinen lähtä. Ei enään takasin. On sentään itsekunnioitusta. Yksikkö kusessa tällä hetkellä mutta eipä oo enään oma ongelma,niin paljon tehtiin ylimääräistä,että juhlat juhlittiin,kuolevat saatettiin matkaan,pelastettiin ja tuettiin. Ruokittiin ja pidettiin huolta oltiin ylitöissä että homma jatkuu. Ei edes ajatusta hoitajalle joka ei voi rokotetta ottaa taikka pelkää sen piikin sisältöä,se on isoin syy miksi sitä ei oteta,se että se RNA pistää oman kehon hyökkäämään itseään vastaan. Onhan tuo jo nähty

Vierailija
1449/1468 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan nytkin pakolliset influenssa rokotukset yms muita rokotuksia hoitajille. On tietenkin selvää että et voi olla sairaalassa mitenkään riskitön sielläkäyville ihmisille, joilla on oikeus saada turvallisesti hoitoa. Et tunnu ymmärtävän, että kuinka helposti delta esim tarttuu. Olet selvästi väärällä alalla, joten tee hyvä päätös ja palaa siihen aikaisempaan ammattiisi.

Suomessa saa nykyään kuolla mihin tahansa mutta ei koronaan.

Jos tartutat influenssa A:n vanhukselle ja hän kuolee, niin kukaan ei voivottele.

Vierailija
1450/1468 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään ymmärrä sitä, että jonkun pitäisi ottaa mikä tahansa pistos tehdäkseen työtänsä.

Koko ajatus on sairas.

Vierailija
1451/1468 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan enää ota rokotteita? Tuo muiden suojaaminen rokottautumalla ei kyllä pidä paikkaansa on moneen kertaan todistettu. Omikron tarttuu yhtä hyvin rokotettuun ja myös tarttuu yhtä hyvin rokotetusta. Luonnollinen immuniteetti on täysin ylivertainen rokotteesta saatuun immuniteettiin, niin se itsensä suojaaminenkin on niin ja näin.

Vierailija
1452/1468 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on pimeitä noi hoitsut, jotka meuhkasivat pakkorokotteista ja että " rokotetutkin levittävät tautia". Kyllä, mutta rokotettu itse ja rokotetut tartuttamansa enimmäkseen välttyvät taudin pahimmalta muodolta. Se on nääs se juttu! Ja rokotusta vastustavat "piikkiproteiinia"pelkäävät saattavat ottaa tatuointeja; ei väliä, mitä myrkkyjä kehoon menee niistä väreistä!

Vierailija
1453/1468 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokote on olemassa myös luomuna, ja muiden tartuttavuus todennäköisesti lisääntyy, jos ei itse tiedosta olevansa taudin kantaja - josta on ekassa tutkimuksessa selvä linja, kun taas myöhemmin esitetty tavallansa vastakkaista, mutta en ole nähnyt todisteita. Jos on salatartuttaja, siitä on haittaa potilaille, josta voi tulla jopa useampi murhasyyte.

Vierailija
1454/1468 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miten se nyt vuodenvaihteessa menee, jääkö se rokotuspakko?

Vierailija
1455/1468 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeiset rokotukset hoitohenkilökunnalle on annettu 2021 syksyllä, tänä vuonna enää riskiryhmäläisille. Nyt ne ei-riskiryhmiin kuuluvat hoitajat vaativat itselleen koronarokotteita. Niin se mieli muuttuu, ja koronahan jyllää yhä.

Vierailija
1456/1468 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen lääkäri enkä ole ottanut kotonarokotteita, olen etätöissä tällä hetkellä. Työnteko on aivan huippua! Työpaikalle en saa mennä tartuttamaan ketään. Kotona kello soi 7:55. Tietokone päälle, sitten keittelemään aamukaffet, palkka juoksee. Kukaan ei hengittele niskaan, kunhan vaan vastailen puhelimeen.

Vierailija
1457/1468 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain eilen bivalentti tehosteen ja olen hyvin tyytyväinen !

Vierailija
1458/1468 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi kuuntelin itseäni ja päätin olla ottamatta koronarokotteita ja en koskaan käyttäny koronapassia. Tauti sairastettu tänä vuonna ja oli meillä vaan normaalia pitkäkestoisempi flunssa. En ottanu vaikka olen sotealalla (en hoitaja kuitenkaan) ja koko yhteiskunta (valtamedia, työyhteisö, sukulaiset ym) uhkaili ja painosti. Löysin työnantajan joka sanoi ettei aio näitä vaatia ja on jokaisen oma päätös ottaako vai ei.

Vierailija
1459/1468 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meitä rokottamattomia hoitajia sitten korvataan pakon edessä (ainakin Vantaalla) rokotetuilla koronapositiivisilla oireettomilla hoitajilla jos ei muuta ole. Kukaan ei tässä näe epäkohtia tai ristiriitaa? Että suojellaan riskiryhmiä rokottamattomilta terveiltä työntekijöiltä, mutta ihan ok niiden koronapositiivisten mennä sinne tartuttamaan. Ja tämän takia monilla menee työpaikat!

Tästä koko touhusta oli järki todella kaukana. Käytännössä mediakontrolli (sisältäen laajalti myös somen) jossa testattiin vaihtoehtoisten mielipiteiden vaimentamista.

Parhaimmillaan THL:n omilta sivuilta linkattu tilinpäätös josta löytyi rahoittajana pfizeriä vaimennettiin.. eniten silti ihmetyttää että ihmiset eivät jaksaneet käyttää muutamaa sekkaa googlettamiseen, jolla oikea tieto olisi löytynyt helposti, vaan päättivät tyrmätä/hyvesignaloida.

Ihmettelin ennen miten ihmisiä leiritettiin, mutta en epäile enää. Käytännössä leirit olisivat syntyneet jos pääsy kauppoihin olisi estetty. Sen jälkeen olisi tulleet rokottamattomien "kaupat"/kojut, jotka tietysti olisi pitänyt eristää, koska niissä asioi "tautisia" ihmisiä. Pian nämä eristetyt kaupunginosat olisi siirretty kauas keskustoista rajatuille alueille, jossa ei ole suihkuja tai hyvää ravintoa. Rokotetut olisivat sitten ilakoineet, että siellä ne rokottamattomat kuolevat tauteihin, jotka ei tietenkään liity mitenkään hygieniaan tai huonoihin leiriolosuhteisiin jne.

Ja tätä vastaan kukaan rokotettukaan ei haluaisi asettua, koska silloin olisi "kulkutautisten" puolella ja päätyisi itsekin leirille. Yllättävää miten niin monet ihmiset eivät ole oppineet mitään historiasta.

Vierailija
1460/1468 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri etätöissä, ei rokotusta kirjoitti:

Minä olen lääkäri enkä ole ottanut kotonarokotteita, olen etätöissä tällä hetkellä. Työnteko on aivan huippua! Työpaikalle en saa mennä tartuttamaan ketään. Kotona kello soi 7:55. Tietokone päälle, sitten keittelemään aamukaffet, palkka juoksee. Kukaan ei hengittele niskaan, kunhan vaan vastailen puhelimeen.

Kirjoitetaanko potilastietoihin, jos asiakas ei ole rokotettu?

Käytös hiitavan tahon puolelta joidenkin osalta on ollut erikoista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän neljä