Jos hoitajien rokotuspakko tulee poistun alalta
Olen sairaanhoitaja ja tunnen surua siitä, että on mahdollisuus, että en voi kohta enää tehdä työtäni. En hoida kriittisesti sairaita ihmisiä tai vanhuksia. Jos koronarokote tulee pakolliseksi hoitajille palaan takaisin entiseen työhöni.
Onko muita hoitajia, jotka eivät aio ottaa koronarokotteita?
Syynä minulla se, että rokotteet suojaavat vain vakavaa tautimuotoa vastaan, niiden teho hiipuu kuukausissa ja tarvitaan aina uusi annos plus viruksen joihinkin variantteihin teho on oletettavasti olematon. Lisäksi oma immuunipuolustus saattaa heikentyä plus esimerkiksi sydänsairauksien merkittävä lisääntyminen koronarokotusten alettua.
Olen myöskin perusterve, ei ylipainoa, D-vitamiinitasot kunnossa, edellisestä flunssastakin vuosikausia aikaa vaikka altistun jatkuvasti työssäni kaikenlaisille viruksille, myös koronalle. Ymmärrän, että on kuitenkin minimaalinen mahdollisuus, että vakava tautimuoto voi osua kohdalleni, mutta kaikella olemassa olevalla tutkimustiedolla se on häviävän pieni. Uskon yksilönvapauteen, keholliseen itsemääräämisoikeuteen ja en hyväksy meneillään olevia suunnitelmia esimerkiksi koronapassien laajentamisesta työpaikoille saati rokotuspakkoa.
Kommentit (1468)
Vierailija kirjoitti:
Suottahan tuota pitkittää. Lähde saman tien. Potilaita ajatellen rokottamattomat ovat taudin levittäjiä ja jopa kuoleman aiheuttajia. Rokotetutkin voivat olla mutta on ainakin tehty kakki levityksen estämiseksi. Olisi edes joku keino jolla voisi välttyä rokottamattoman hoidosta.
Miten kukaan voi sanoa, että kaikki on tehty levityksen estämiseksi vain sillä perusteella, että on ottanut rokotteen? Onko se rokote muka kaikki? Teillä ei näytä ole pienintäkään tietoa siitä, mitkä kaikki voi siihen leviämiseen vaikuttaa ja miten kaikin tavoin sitä voi estää tai myötävaikuttaa. Se rokotus ei todellakaan ole sellainen, että sen otettuaan voi huoletta pestä kätensä koko asiasta ja tokaista, että "mulla on rokotus, mä oon jo tehnyt kaiken mitä tehtävissä on".
Mitä te sitä tessiä katselette. Vasemmiston horinaa ja kohta sitä ei ole kun kakki menevät loimaan liittoon. Sitten toinen tienaa tonnin ja toinen 3 tonnia. Lomarahat veks ja niin edelleen. Nykyään pitää olla porvarimyönteinen ja kannattaa oikeistoa vaikka olisi pelkkä reikä lompakossa.
Olipa kerran kolmesti rokotettu hoivakodin vanhus, joka sai rokotteista huolimatta koronan ja kuoli.
Hoivakodin työntekijät kävivät k-testissä, positiivisia kaikki hoitajat, joista rokottamattomia yksi.
Kenen syy?
Ovatko hoitajat tänä päivänä näin hiton tyhmiä... en olisi uskonut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ottanut molemmat rokotteet mutta pakkorokotus on niin väärin kuin vain voi olla.
Mitä ihmettä tällä haetaan? Ei eduskunta ja muut päättäjät voi olla niin typeriä tässä tilanteessa, joten taustalla on nyt jotain hämärää.
Ahdistaa todella.
mietipä millaisessa jamassa maailma olisi, jos ei olisi poliota ja jos esim. suomessa ei olisi ollut polion pakkorotuksia. Pakkorokotukset eivät uhkaa demokratiaa. Meillä on vakava pandemia, joten jokaisen on tehtävä toimenpiteitä sen sammuttaiseksi. On opeteletava ajattelmaan muitakin ihmisiä.
Jos et ota rokotetta, sitten et myöskään käy missään muulla kuin kaupassa ja lääkärissä tai töissä, jos töitä ei voi tehdä etänä ja huolehdit koronahygieniasta. JOs otat rokotteen, voit kulkea vapaasti, mutta silti sinulla on velvollisuus pitää huolta koronahygieniasta, eli turvavälit ja maskit käyttöön.
Poliorokote toimii toisin. Sinä et poliota sen rokotteen jälkeen enää levitä keneenkään. Etkö myöskään sairastu siihen itse. Koronan ensimmäiset variantit ovat tunnettuja jo 60- luvulta. Tästä viruksesta ei tulla koskaan pääsemään eroon. Se tekee aina vaan uusia variantteja. On opittava elämään sen kanssa ihan kuten influenssa ja keuhkokuumeen kanssa. Ihmishenkiä tullaan väkisinkin menettämään tulevaisuudessa koronalle. Vaikka niitä rokotteita annettaisiin kerran puolessa vuodessa.
rokotus suojaa myös muita. väite perustuu esim. siihen, että rokotetun elimistö hoitaa viruksen nopeammin pois ja näin ollen rokotettu ei levitä virusta yhtä pitkään. . Älkää levittäkö valheita siitä, että rokotus suojaisi vain ja ainoastaan sitä ottanutta.
Vierailija kirjoitti:
rokotus suojaa myös muita. väite perustuu esim. siihen, että rokotetun elimistö hoitaa viruksen nopeammin pois ja näin ollen rokotettu ei levitä virusta yhtä pitkään. . Älkää levittäkö valheita siitä, että rokotus suojaisi vain ja ainoastaan sitä ottanutta.
Se sun injektio ei suojaa ketään :D korkeintaan pfizeria konkurssilta. Olet kyllä niin typerä ettet ole tainnut koskaan lukea uutisia muualta kuin IL:stä . Seuraa vähän mitä tapahtuu maissa joissa on lähes kaikki rokotettu, siellä riistäytyneet tartunnat käsistä, aivan kuten täällä viime vuoteen verratuna jolloin ketään ei ollut piikitetty. Nauti p4skotusta vastustuskyvystäsi, nauti verihyytymistäsi, nauti tulevasta syövästäsi ja unohtamatta neurologisia sairauksia nauti niistä myös (tosin et niitä taida keretä näkemään koska lähtö tulee sitä ennen)
Ylen jutusta:
"STM arvostelee omassa tiedotteessaan THL:n ehdotusta (koronapassista hoitohenkilöstölle) osin puutteelliseksi. Ministeriön mukaan ehdotuksessa ei arvioida kunnolla sen lainsäädännöllisiä reunaehtoja.
STM:n mukaan kyse on periaatteellisesti laajakantoisesta asiasta, jossa on punnittava yhtäältä myös hoito- ja hoivahenkilön oikeuksia sekä työoikeudellisia kysymyksiä. Kyse on ministeriön mukaan yhdenvertaisuudesta, syrjinnän kiellosta, henkilökohtaisesta koskemattomuudesta sekä yksityiselämän ja henkilötietojen suojasta."
Aika monta arveluttavaa ja tarkasteltavaa asiaa siis, joita ei ole käyty oikeastaan mitään julkista keskustelua tämän pakkorokotuksen yhteydessä. Miksi ei?
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja puhuu vain itsestään. Minä, minä, minä. Katsoo kaiken vain itsensä kautta. Miten tuollainen on edes hoitoalalle päässyt?😳
Yksi ongelma tässä on juuri se, että alalle pääsee jos vaan vähänkin on halua. Ala on niin huonosti palkattua ja ei niin vetovoimaista nykyisin enää. Työttömäksi jääneitä hitsareitakin kun työpaikkakoulutetaan hoitajiksi, yllätys, yllätys.
Silloin kun tämä buumeri haki alalle, niin hyvä kun 20 prosenttia pääsi. Silloin tehtiin jo etukäteen lääkärin tarkastus , hammaslääkärin tarkastus ja annettiin rokotuksia. Pääsykokeisiin kuului mm.kirjallisia psykologisia testejä sekä psykologin haastattelut. Ts. annettiin terveystietomme, onko meistä edes koulutukseen. Nyt valmiit hoitajat itkee kun ”mun täytyy antaa terveystiedot rokotuksistani, en suostu, en suostu”
Kyllä ajat on muuttuneet. Ennen hoitotyö oli kutsumusammatti ja potilaan, asiakkaan, hyvinvointi se määrittelevä tarketti.
Rokottamattomat hoitajat joutaa mennä. Ennemmin haluan kuolla luonnollisen kuoleman vaikka kärsien, jos minulle ei riitä eettisesti ajattelevaa hoitajaa. En halua loppuaikanani kärsiä sairaanhoitajan tietentahtoen levittämistä infektioista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se sun injektio ei suojaa ketään :D korkeintaan pfizeria konkurssilta. Olet kyllä niin typerä ettet ole tainnut koskaan lukea uutisia muualta kuin IL:stä . Seuraa vähän mitä tapahtuu maissa joissa on lähes kaikki rokotettu, siellä riistäytyneet tartunnat käsistä, aivan kuten täällä viime vuoteen verratuna jolloin ketään ei ollut piikitetty. Nauti p4skotusta vastustuskyvystäsi, nauti verihyytymistäsi, nauti tulevasta syövästäsi ja unohtamatta neurologisia sairauksia nauti niistä myös (tosin et niitä taida keretä näkemään koska lähtö tulee sitä ennen)
hermostuit noin paljon, että piti alkaa haukkumaan. NO.... se kertoo sinusta enemmän kuin uskotkaan. vastaväitteesi eivät kestä tarkastelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja puhuu vain itsestään. Minä, minä, minä. Katsoo kaiken vain itsensä kautta. Miten tuollainen on edes hoitoalalle päässyt?😳
Yksi ongelma tässä on juuri se, että alalle pääsee jos vaan vähänkin on halua. Ala on niin huonosti palkattua ja ei niin vetovoimaista nykyisin enää. Työttömäksi jääneitä hitsareitakin kun työpaikkakoulutetaan hoitajiksi, yllätys, yllätys.
Silloin kun tämä buumeri haki alalle, niin hyvä kun 20 prosenttia pääsi. Silloin tehtiin jo etukäteen lääkärin tarkastus , hammaslääkärin tarkastus ja annettiin rokotuksia. Pääsykokeisiin kuului mm.kirjallisia psykologisia testejä sekä psykologin haastattelut. Ts. annettiin terveystietomme, onko meistä edes koulutukseen. Nyt valmiit hoitajat itkee kun ”mun täytyy antaa terveystiedot rokotuksistani, en suostu, en suostu”
Kyllä ajat on muuttuneet. Ennen hoitotyö oli kutsumusammatti ja potilaan, asiakkaan, hyvinvointi se määrittelevä tarketti.
Rokottamattomat hoitajat joutaa mennä. Ennemmin haluan kuolla luonnollisen kuoleman vaikka kärsien, jos minulle ei riitä eettisesti ajattelevaa hoitajaa. En halua loppuaikanani kärsiä sairaanhoitajan tietentahtoen levittämistä infektioista.
Ihmetyttää vain, että miten on noin asennevammainen otettu alalle kaikista testeistä ym huolimatta. Vai onko se asenne kovettunut ja kyynistynyt noin vihamieliseksi vasta siinä kutsumusammatissasi? Et ainakaan mitenkään mukavalta ja empaattiselta hoitajalta kuulosta. En haluaisi olla sinun hoidettavanasi.
Vierailija kirjoitti:
Mitä te sitä tessiä katselette. Vasemmiston horinaa ja kohta sitä ei ole kun kakki menevät loimaan liittoon. Sitten toinen tienaa tonnin ja toinen 3 tonnia. Lomarahat veks ja niin edelleen. Nykyään pitää olla porvarimyönteinen ja kannattaa oikeistoa vaikka olisi pelkkä reikä lompakossa.
Tämä. Nauran kokoomusta ja persuja äänestäviä ovat varmaan masokisteja kun haluavat elää alle 500€ kuussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai olen rokotteet ottanut.
T. Sairaanhoitaja minäkin ja aion pysyä. Kutsumusammatti.
Olen myös sairaanhoitaja ja rokotteet on kunnossa.
Minulla on kiireinen ja kuormittava työ erikoissairaanhoidossa, eikä yhtään aikaa vatvoa selvää asiaa tai lukea salaliittoteorioita.
Luithan tämänkin ja ihan päiväsaikaan
Vierailija kirjoitti:
Meillä on kunnassa ilmainen pikatestimahdollisuus, jota on saanut käyttää melko vapaasti siitä asti kun pikatestaus aloitettiin. Silti rokottamattomat ihmiset eivät käy siellä, vaikka sairastuisivat flunssaoireisiin. Aina on joku tekosyy. Vaikka pikatestimahdollisuus olisi jokaisen ulottuvilla, iso osa maskien vastustajista ja rokotekriittisistä on myös testejä kohtaan ylimielinen. Joidenkin mielestä testeihin ei voi ketään pakottaa, koska mahdollinen positiivinen tulos vaikeuttaisi heidän elämäänsä kohtuuttoman paljon. Jotkut perustelevat sillä ettei pikatesti ole kuitenkaan tarpeeksi tarkka. Joitakin epäilyttää tikkujen aiheuttama kipu tai eivät jaksa jonottaa autoissaan. Joku on sanonut ettei halua testaajaa tikkuineen lähelleen koska pelkää saavansa tältä koronan.
Jotenkin vaikea uskoa tähän, kun pikatestissä riittää että tikun tunkee vain parin sentin päähän nenän etuosaan (juuri näin sitä neuvotaankin tekemään) ja lisäksi se on erittäin tarkka:
Suorituskyky (herkkyys ja kohdentuneisuus):
Herkkyys 96,77 %
Tarkkuus 99,20 %
Pikatestejä kannattaa jopa paatuneinkin kriitikko, varsinkin kun ne maksaa alle 3e kpl:
https://www.verkkokauppa.com/fi/product/22549/qrrbn/Boson-SARS-CoV-2-an…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi vain, mutta minä ainakaan en halua joutua hoidettavaksi sellaiselle hoitajalle, joka ei ole rokotetta ottanut. Itse olen ottanut jo 3.rokotteen, minulla on reumaan biologinen lääkitys. Joudun asioimaan terveydenhuollossa esim lapsieni kanssa, ja minusta ei päälle päin näy, että kuulun riskiryhmään. Että jos sinulla terveydenhuollon ammattilaisena ei ole halua ottaa rokotetta, niin ole hyvä ja vaihda alaa. Kyllä, puutetta on hoitajista, mutta vastaus hoitajapulaan ei ole se, että hoitajina työskentelee ihmisiä joilla ei ole rokotetta otettuna. Ihmsten pitää olla turvassa asioidessaan terveydenhuollossa.
Ole hyvä, ja jätä vastaanotolle tulematta, jos ei hoito kelpaa. Se on kyllä hyvä, ettei sinua haittaa hoitajapula, koska jos se pahenee, niin voi olla, ettei sinulle enää pahemmin edes hoitoa tarjota. Toki voit aina siirtyä myös yksityisvastaanotolla asiakkaaksi. Vaihtoehtoja kyllä löytyy.
Vastenmielistä tuo kiristäminen hoitajapulan varjolla. Kun tässä ketjussa joku ilmoittaa ettei hän halua ottaa vastaan hoitoa rokottamattomalta hoitajalta, häntä peloitellaan sillä että kohta hoito loppuu kokonaan. Varmasti yksi ja sama ihminen jokaisen vastauksen takana, korkeintaan pari. Vaikka olisikin oikeasti hoitaja, niin voi olla jollain tapaa mieleltään sairas ihminen.
Tervemenoa vaan. Vaihda alaa tai hakeudu alasi toimistotöihin. Voit toki myös perustaa hoitajan vastaanottoklinikan muille rokotevastaisille.
Hei hei, ketään ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on kunnassa ilmainen pikatestimahdollisuus, jota on saanut käyttää melko vapaasti siitä asti kun pikatestaus aloitettiin. Silti rokottamattomat ihmiset eivät käy siellä, vaikka sairastuisivat flunssaoireisiin. Aina on joku tekosyy. Vaikka pikatestimahdollisuus olisi jokaisen ulottuvilla, iso osa maskien vastustajista ja rokotekriittisistä on myös testejä kohtaan ylimielinen. Joidenkin mielestä testeihin ei voi ketään pakottaa, koska mahdollinen positiivinen tulos vaikeuttaisi heidän elämäänsä kohtuuttoman paljon. Jotkut perustelevat sillä ettei pikatesti ole kuitenkaan tarpeeksi tarkka. Joitakin epäilyttää tikkujen aiheuttama kipu tai eivät jaksa jonottaa autoissaan. Joku on sanonut ettei halua testaajaa tikkuineen lähelleen koska pelkää saavansa tältä koronan.
Jotenkin vaikea uskoa tähän, kun pikatestissä riittää että tikun tunkee vain parin sentin päähän nenän etuosaan (juuri näin sitä neuvotaankin tekemään) ja lisäksi se on erittäin tarkka:
Suorituskyky (herkkyys ja kohdentuneisuus):
Herkkyys 96,77 %
Tarkkuus 99,20 %
Pikatestejä kannattaa jopa paatuneinkin kriitikko, varsinkin kun ne maksaa alle 3e kpl:
https://www.verkkokauppa.com/fi/product/22549/qrrbn/Boson-SARS-CoV-2-an…
Kyseessä ammattilaisten käyttämä pikatesti, joka otetaan nenänielun takaosasta. Eri asia kuin kotona otettava pikatesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi vain, mutta minä ainakaan en halua joutua hoidettavaksi sellaiselle hoitajalle, joka ei ole rokotetta ottanut. Itse olen ottanut jo 3.rokotteen, minulla on reumaan biologinen lääkitys. Joudun asioimaan terveydenhuollossa esim lapsieni kanssa, ja minusta ei päälle päin näy, että kuulun riskiryhmään. Että jos sinulla terveydenhuollon ammattilaisena ei ole halua ottaa rokotetta, niin ole hyvä ja vaihda alaa. Kyllä, puutetta on hoitajista, mutta vastaus hoitajapulaan ei ole se, että hoitajina työskentelee ihmisiä joilla ei ole rokotetta otettuna. Ihmsten pitää olla turvassa asioidessaan terveydenhuollossa.
Ole hyvä, ja jätä vastaanotolle tulematta, jos ei hoito kelpaa. Se on kyllä hyvä, ettei sinua haittaa hoitajapula, koska jos se pahenee, niin voi olla, ettei sinulle enää pahemmin edes hoitoa tarjota. Toki voit aina siirtyä myös yksityisvastaanotolla asiakkaaksi. Vaihtoehtoja kyllä löytyy.
Vastenmielistä tuo kiristäminen hoitajapulan varjolla. Kun tässä ketjussa joku ilmoittaa ettei hän halua ottaa vastaan hoitoa rokottamattomalta hoitajalta, häntä peloitellaan sillä että kohta hoito loppuu kokonaan. Varmasti yksi ja sama ihminen jokaisen vastauksen takana, korkeintaan pari. Vaikka olisikin oikeasti hoitaja, niin voi olla jollain tapaa mieleltään sairas ihminen.
Mitä huolta sinulla rokotettu ihminen on, hoitaapa sinua rokottamaton tai rokotettu hoitaja?
Jos rokote toimii, olet turvassa.
Jos se ei toimi ja oletkin vaarassa sairastua, mitä merkitystä sillä on, saatko tartunnan rokotetulta vai rokottamattomalta?
Ainoa ero on, että rokotettu voi tartuttaa oireettomana, rokottamaton saa oireet ja jää kotiin potemaan, kuten aina ennenkin on sairastumisen jälkeen tehty.
PS.
Yllä olevan valossa, miten mielenterveys ja rokottamattomuus liittyy yhteen?
Aatu ehdotti tuota merkkiä holokaustissa, joten sillä on patenttisuoja.
Bye the way, olet tosi ällöttävä ihminen.