Jos hoitajien rokotuspakko tulee poistun alalta
Olen sairaanhoitaja ja tunnen surua siitä, että on mahdollisuus, että en voi kohta enää tehdä työtäni. En hoida kriittisesti sairaita ihmisiä tai vanhuksia. Jos koronarokote tulee pakolliseksi hoitajille palaan takaisin entiseen työhöni.
Onko muita hoitajia, jotka eivät aio ottaa koronarokotteita?
Syynä minulla se, että rokotteet suojaavat vain vakavaa tautimuotoa vastaan, niiden teho hiipuu kuukausissa ja tarvitaan aina uusi annos plus viruksen joihinkin variantteihin teho on oletettavasti olematon. Lisäksi oma immuunipuolustus saattaa heikentyä plus esimerkiksi sydänsairauksien merkittävä lisääntyminen koronarokotusten alettua.
Olen myöskin perusterve, ei ylipainoa, D-vitamiinitasot kunnossa, edellisestä flunssastakin vuosikausia aikaa vaikka altistun jatkuvasti työssäni kaikenlaisille viruksille, myös koronalle. Ymmärrän, että on kuitenkin minimaalinen mahdollisuus, että vakava tautimuoto voi osua kohdalleni, mutta kaikella olemassa olevalla tutkimustiedolla se on häviävän pieni. Uskon yksilönvapauteen, keholliseen itsemääräämisoikeuteen ja en hyväksy meneillään olevia suunnitelmia esimerkiksi koronapassien laajentamisesta työpaikoille saati rokotuspakkoa.
Kommentit (1468)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Potilailla on oikeus tietää, onko hänen hoitajillaan ja lääkärillään rokotus vai ei. Itse en halua harvinaissairaana potilaana hoitoa rokottamattomilta terveydenhuollon ammattilaisilta lainkaan.
Ei ole. Se on jokaisen oma yksityisasia. Ja sinulla on täysi oikeus kieltäytyä sinulle tarjotusta hoidosta.
Kyllä on. Olemattomalla vastustuskyvyllä en ota riskejä.
Niin kuin sanoin, sinulle on aina oikeus ja mahdollisuus kieltäytyä hoidosta, mutta kukaan hoitaja tai lääkäri tms ei ole velvollinen kertomaan sinulle rokotuksistaan. Itse esim saatan joskus sanoa, että "kyllä, olen ottanut rokotteet", mutta en koskaan täsmennä mitä rokotteita olen ottanut tai että koronarokotteet eivät niihin ottamiini kuulu.
Mikä pakko sinunkin pa s ki ai sen on hoitaa vakavasti sairaita ihmisiä? Olet kuvottava. Rikot kaikkia eettisen hoidon periaatteita.
ohis
Minäkin tiedän muutaman hoitajan, jotka sanoo kysyjille ottaneensa rokotteet vaikka ei ole. Ei kukaan jaksa ruveta vääntämään näistä asioista töissä ja sitä saarnaamista ja sättimistä, mitä siitä rehellisestä vastauksesta vois tulla. Ja pitäähän sitä hoitajan näyttää esimerkkiä, eikö?
No, mut pääsee ainakin paljon helpommalla ja kaikilla on hyvä mieli.
P. S. Ei kaikki hoitajat hoida vakavasti sairaita ihmisiä
Olen rokotettu hoitaja, silti vastustan henkeen ja vereen tätä rokotuspakkoa.
Näitä eri pakkolakeja on meihin hoitajiin kohdistunut jo liikaa!
Ja suuri enemmistö on sen rokotteen jo vapaaehtoisesti ottanut. Paljon melua taas tyhjästä.
Vierailija kirjoitti:
Minulle on samantekevää ottaako hoitaja tai lääkäri rokotuksen vai ei. Minä en itse halua rokottamattomilta lääkäreiltä ja hoitajilta hoitoa. Minullaon siihen oikeus.
Jaa mihin pykälään vetoat?
Vierailija kirjoitti:
Missä on potilaan oikeudet kieltäytyä hoitajasta, joka ei ole tehnyt testi 24 tunnin sisällä. Vain se, että ei ole rokotepassia takaa ettei hoitaja biletä ja tartuta koronaa potilaihin. Potilaalla tulee olla oikeus tietää, onko koronapassia ja vaihtaa testattuun passittomaan hoitajaan.
Emme halua Marinin tai Haaviston kaltaisia hoitajia yhtään enempää.
Ai meinaatko että hoitaja käy vaan töissä ja muut ajat kököttää kotona , elämäntehtävänä hoitaminen…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Potilailla on oikeus tietää, onko hänen hoitajillaan ja lääkärillään rokotus vai ei. Itse en halua harvinaissairaana potilaana hoitoa rokottamattomilta terveydenhuollon ammattilaisilta lainkaan.
Ei ole. Se on jokaisen oma yksityisasia. Ja sinulla on täysi oikeus kieltäytyä sinulle tarjotusta hoidosta.
Niin kuin sanoin, sinulle on aina oikeus ja mahdollisuus kieltäytyä hoidosta, mutta kukaan hoitaja tai lääkäri tms ei ole velvollinen kertomaan sinulle rokotuksistaan. Itse esim saatan joskus sanoa, että "kyllä, olen ottanut rokotteet", mutta en koskaan täsmennä mitä rokotteita olen ottanut tai että koronarokotteet eivät niihin ottamiini kuulu.
Mikä pakko sinunkin pa s ki ai sen on hoitaa vakavasti sairaita ihmisiä? Olet kuvottava. Rikot kaikkia eettisen hoidon periaatteita.
ohis
Minäkin tiedän muutaman hoitajan, jotka sanoo kysyjille ottaneensa rokotteet vaikka ei ole. Ei kukaan jaksa ruveta vääntämään näistä asioista töissä ja sitä saarnaamista ja sättimistä, mitä siitä rehellisestä vastauksesta vois tulla. Ja pitäähän sitä hoitajan näyttää esimerkkiä, eikö?
No, mut pääsee ainakin paljon helpommalla ja kaikilla on hyvä mieli.P. S. Ei kaikki hoitajat hoida vakavasti sairaita ihmisiä
Toivottavasti tällaiset hoitajat sairastuvat vakavasti ja menehtyvät. Kuvottavia ihmisiä.
ohis
Joo, niinhän sinun on lain mukaan tehtäväkin. Pitääkö siitä ilmoittaa erikseen? Ainakaan et voi tehdä hoitotyötä vanhusten ja riskiryhmäläisten kanssa. Muuta tuunattua työtä voisit ehkä tehdä. On käsittämätöntä, että tämä laki tulee vasta nyt. Monia keissejä on jo ehtinyt sattua (vanhusten kuolemia) ennen kuin tämä sääntö saatiin aikaan. Joo, voihan se tauti tulla mistä vaan, mutta ei se ainakaan palkatulta rokottamattomalta saa tulla. Kaikki voitava on tehtävä nääs.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen vasta toisella sivulla, mutta on huvittavaa kuinka täällä julistellaan, ettei rokotettuja hoitajia "jää kukaan kaipaamaan": ja kuitenkin viesteissään on tyyliin max 1/4 yläpeukkuja.
Rokottamattomat hoitajat, annan teille järkkymättömän tukeni. Jokaisen tulee itse saada määrätä, mitä kehoonsa pistää. Ei esim. kassatyöntekijöitäkään pakoteta ottamaan rokote, vaikka hekin ovat päivittäin tekemisissä kaikensorttisten riskiryhmäläisten kanssa. Näin asian tulee ollakin.
Koronaketjujen peukuista ei kannata vetää mitään johtopäätöksiä, antiwaxerilla on tapana massapeukutella viestejä. Sen jälkeen on hieman korjannut taktiikkaansa, kun huomautin asiasta eräässä toisessa ketjussa, jossa kaikilla muilla viesteillä oli yhteensä 1-5 peukkua, mutta siellä välissä niissä kaikista hulluimmissa antiwax-öyhötyksissä tyyliin 30-40 😂
Eikä kertaakaan tullut mieleen, että ihmiset voivat todella ajatella aivan toisin kuin sinä itse? Että he saattavat jopa olla enemmistössä? IL ja IS kertoivat jokaisen kannattavan passia ja rokotuksia, sinä uskoit?
Siinä vaiheessa kun alkaa epäillä kaikkien lehtien uutisia, kannattaa miettiä onko ihan varmasti yhtä fiksu ja tieteellinen kuin itse luulee.
Kuulostaa nimittäin foliohattuilulta.
Se, mitä tällä palstalla puhutaan, ja mitä ihmiset oikeasti ajattelee on kaksi eri asiaa.
Täällä kirjoittavat ja peukuttavat ne joilla on luppoaikaa, ja joilla on vahvat mielipiteet puolesta tai vastaan.
Enemmistö ottaa rokotteet, koska uskovat tieteeseen ja yhteiskuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ohis
No, mut pääsee ainakin paljon helpommalla ja kaikilla on hyvä mieli.P. S. Ei kaikki hoitajat hoida vakavasti sairaita ihmisiä
Niin kuin sanoin, minua ei kiinnosta, miksi otat tai et ota rokotetta. Haluan itse heikon vastustuskykyni vuoksi rokotetut ammattilaiset antamaan hoitoa. Kaikki eivät hoida mutta moni hoitaa. Potilaalle valehteleva lääkäri tai hoitaja rikkoo kaikkia mahdollisia eettisiä ohjeistuksia ja potilaan oikeuksia. Näinkö alas hoidon taso on Suomessa oikeasti laskenut, jos et sitä tajua?
En ole sairaanhoitaja enkä sote alalla edes mutta tiedän kaksi sote alalla olevaa ketkä ottaa lopputilin joa heille rokotuspakko tulee.
Tyhjästäkö melua? Tiedän vanhuksen, joka kuoli saatuaan taudin rokottamattomalta hoitsulta. Asia olisi eri, jos tautia levittänyt hoitsu olisi tehnyt kaiken voitavansa, eli ottanut rokotteen. En minä koe, että metelöinti uhrien puolesta on turhaa.
Millä sen todistaa keneltä tauti on tullut?
Vierailija kirjoitti:
Jos kuulen et minua hoitanut rokottamaton henkilö, niin haastan palveluntarjoajan oikeuteen hoitovirheestä ja henkilön hengen vaarantamisesta.
Voi olla vaikeaa todistaa tuo tartunta : )
Vierailija kirjoitti:
Tyhjästäkö melua? Tiedän vanhuksen, joka kuoli saatuaan taudin rokottamattomalta hoitsulta. Asia olisi eri, jos tautia levittänyt hoitsu olisi tehnyt kaiken voitavansa, eli ottanut rokotteen. En minä koe, että metelöinti uhrien puolesta on turhaa.
Tiedän ihmisen, joka sai sydänkohtauksen kolmannen rokotteen jälkeen. Onneksi ei kuollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä on potilaan oikeudet kieltäytyä hoitajasta, joka ei ole tehnyt testi 24 tunnin sisällä. Vain se, että ei ole rokotepassia takaa ettei hoitaja biletä ja tartuta koronaa potilaihin. Potilaalla tulee olla oikeus tietää, onko koronapassia ja vaihtaa testattuun passittomaan hoitajaan.
Emme halua Marinin tai Haaviston kaltaisia hoitajia yhtään enempää.
Ai meinaatko että hoitaja käy vaan töissä ja muut ajat kököttää kotona , elämäntehtävänä hoitaminen…
Meillähän on ohjeistettu (vahvasti suositeltu) välttämään vapaa-ajalla kaikkea matkustelua ja esim ryhmäliikuntatunteja ja massatapahtumia. Jeah right... Todella, todella törkeetä mun mielestä. Eri asia olisi, jos tältä rajoitetulta vapaa-ajaltakin saisi jonkinlaista korvausta, mutta ei. Niin kauan kuin näin ei ole, niin piutpaut tuollaisille suosituksille. Jokaisella on oikeus päättää omasta vapaa-ajastaan.
Aino Nykopp-Koskenko kaverit täällä kokoontuvat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ohis
Niin kuin sanoin, minua ei kiinnosta, miksi otat tai et ota rokotetta. Haluan itse heikon vastustuskykyni vuoksi rokotetut ammattilaiset antamaan hoitoa. Kaikki eivät hoida mutta moni hoitaa. Potilaalle valehteleva lääkäri tai hoitaja rikkoo kaikkia mahdollisia eettisiä ohjeistuksia ja potilaan oikeuksia. Näinkö alas hoidon taso on Suomessa oikeasti laskenut, jos et sitä tajua?
Saathan sinä haluta vaikka kuun taivaalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kuulen et minua hoitanut rokottamaton henkilö, niin haastan palveluntarjoajan oikeuteen hoitovirheestä ja henkilön hengen vaarantamisesta.
Voi olla vaikeaa todistaa tuo tartunta : )
Virhe on jo tapahtunut, jos minut on tahallisesti altistettu, sain taudin tai sitten en.
Vierailija kirjoitti:
Etkö sinä ymmärrä sitä että rokotettu myös levittää koronaa?
Ei se rokote estä virusta leviämästä vaan se estää sitä ettei saa vakavaa tautimuotoa.
Jos jäljelle jääneille rokottamattomille ei tarjota muuta rokote vaihtoehtoa kuin nämä samat moderna ja phitser niin uskon että kun on näin pitkälle päästy, mennään sitten loppuun saakka.
En ota mrna-koronarokotetta, useampi muu rokote kyllä sopii mutta niitä ei ole Suomessa tarjolla.
Jos ei usko lääketieteeseen, niin on väärällä alalla. Heippa. Hanki uusi ammatti missä rokotetta et tarvitse.