Refluksista kärsivät! kertokaa jotain lohduttavia selviytymistarinoita!
Mulla on nyt tällä hetkellä tiukka dieetti menossa ja närästys on selvästi vähentynyt. Mutta en tiedä, millaista ruokaa syön sitten, kun tämä loppuu...
Kommentit (45)
Hei! Sinä ap ja kaikki jälkeenpäin teemaa tutkivat! REFLUKSI PARANI KOUFMANIN DIEETILLÄ:)
Tärkeä ohje kaikille:) Kun asia oli ohi, en varonut mitään. Nyt, vuosien jälkeen: Kun vatsa on hyvässä mallissa ja hyvin pyyhkii, kaikki okei. Silti:
Opin, että minulla on stressivatsa. Opin, että usein stressin aikaan vatsa ärtyy ja refluksikin voi palata. Päiväksi, muutamiksi. Mutta se poistuu keventämällä elämää, ottamalla siihen iloisia asioita päättäväisesti ja murehtimisen lakkaamalla/ja koufmaniin palaamalla tai sitä omaa vatsaa ärsyttävien aineiden hetkeksi poistamalla. Lyhyt hetki tehoaa, jos reagoin heti. Jos jatkan, vie kauemmin ja silloin pitää palata koufmaniin.
Vatsa on herkkä ja joskus hyvä mittari kaikelle elämisessä. Joten ole ystävä itsellesi, laita samalla muutkin elämän alueet helpommiksi ja ota koufman avuksesi. Älä jatka juttuja mitkä rasittaa, vaan usko viisasta vatsaa! Eli lempeää elämää kaikille herkkämasuille!
Oikein valoisaa viikkoa, toivoa ON Sinulle myös:)!
Aamupalaksi kaurapuuroa ja vahvaa itsetehtyä mustikkamehua (laimentamatonta).
Mulla myös oireita, ja olen huomannut, että niitä aiheuttaa leivän syönti, etenkin vaalean leivän. Jos aamuisin syön pari palaa ja juon pari mukia kahvia, koko päivän närästää. Voin juoda joka aamu tuon pari mukillista kahvia ja kun en syö leipää koko päivänä, närästysoireista ei tietoakaan, vaikka söisin mitä muuta tahansa päivän aikana.
Eli olen todennut syyn olevan vaalea leipä.
Minä kärsin myös refluksista. Ainoat asiat, joiden olen huomannut itselläni vähentävän oireita on se, että en syö juuri ennen kuin olen menossa nukkumaan (toisaalta nälkäisenä nukkumaan mennessä oireet pahemmat) ja vähennän stressiä. Stressi tuntuu itselläni olevan selvästi merkityksellisin asia.
Kannattaa googlata "valtsun terveysblogi" ja etsiä sieltä artikkeli suolahapon käytöstä. Niin yllättävää kuin se onkin, jotkut ovat saaneet apua suolahappovalmisteiden käytöstä. Joku ihmeellinen mekanismi siinä on, että suolahappo auttaa refluksiin. Luontaistuotekaupoista saa nimellä Betaine Hydrochloride with pepsin. Solgarin tuote. Ja en ole kauppias.