Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Erityis(ten) lasten vanhemmat!!

Vierailija
11.03.2015 |

Te joiden lapsilla on jotain häiriötä/kehitysvammaa/sairautta/ihan mitä tahansa vaikeaa erikoisuutta, miten selvisitte tiedosta että se oma rakas lapsi ei olekaan kuin muut, normaali?

T. Tutkimuksiin jonotava, pahimpaa pelkäävä.

Kommentit (104)

Vierailija
41/104 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 17:43"][quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 17:39"][quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 17:23"]

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 17:20"]No siinä mielessä auttaisi jos kertoisit edes minkä asteisesta jutusta kyse, on meinaan vähän eri jos diagnoosi on tyyliin asperger kuin vaikka incl. [/quote] No sen verran että ei kuolemaan johtava, vaan kehityshäiriötä/vammaa tyyliä autismi,asperger, pahat aistihäiriöt, lievä kehitysvamma. Näitä kaikkia on siis vuorotellen epäilty eli sellaista skaalaa.

[/quote]

No eiväthän moiset lapsen tulevaisuuteen nyt niin radikaalisti vaikuta...  Lapsi saa tehostettua tukea esim kouluiässä ja monet pärjäävät elämässä oikein hyvin!
[/quote]

No olen kyllä käsittänyt hieman toisin. Asperger diagnoosi vielä menisi, autismi suljettu pääosin pois. lääkäritkään eivät oikein tiedä mikä on vialla, mutta olen monesta paikasta lukenut että ei tälläisten lasten tulevaisuus mitään ruusuilla tanssimista ole. Tahdon vain että lapsi olisi "normaali".
[/quote]
Ymmärrätkö sinä miten loukkaavalta ja typerältä kuulostaa tuo hokemasi "normaali"?? Olisi vielä ok toivoa, että oma lapsi olisi TERVE mutta että pitää olla normaali! Mikä helvetin normaali, määrittele mulle normaali!? Olenko minä normaali jos olen ylipainoinen? Olenko minä normaali jos en voi saada lapsia? Olenko minä normaali jos elän parisuhteessa samaa sukupuolta olevan kanssa? Asetat hirveät rajat ja paineet lapsellesi hakemalla koko ajan että haluat hänestä normaalin!

Vierailija
42/104 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 16:58"]Ei selvitty :(
[/quote]

Mitä tarkoitat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/104 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 16:59"]Onko vaihtoehtoa?
[/quote]

En tiedä, tuntuu vaan ihan hirveältä.

Vierailija
44/104 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oma ihana rakas on diagnoosista huolimatta se oma ihana rakas, se ei muutu mihinkään. 

Vierailija
45/104 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 17:04"]Se oma ihana rakas on diagnoosista huolimatta se oma ihana rakas, se ei muutu mihinkään. 
[/quote]

Tuntuu että olen menettämässä ihan kaiken.. haaveet onnellisesta tulevaisuudesta, missä jouluisin lapsi tulee perheineen meille syömään, saan lapsenlapsia, lapsi opiskelee yliopistossa yms ovat kaatuneet.

Vierailija
46/104 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
47/104 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 17:06"]

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 17:04"]Se oma ihana rakas on diagnoosista huolimatta se oma ihana rakas, se ei muutu mihinkään.  [/quote] Tuntuu että olen menettämässä ihan kaiken.. haaveet onnellisesta tulevaisuudesta, missä jouluisin lapsi tulee perheineen meille syömään, saan lapsenlapsia, lapsi opiskelee yliopistossa yms ovat kaatuneet.

[/quote]

Ajattelet siis vain itseäsi tässä tilanteessa. Nuo haaveet voivat kaatua monesta muustakin syystä. Ei sun lapsesi ole sulle mitään lapsenlapsia tai yliopisto-opintoja velkaa, vaikka ns. normaali lapsi olisikin.

Vierailija
48/104 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä lapsellanne epäillään?

Vierailija
49/104 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 17:03"]

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 16:59"]Onko vaihtoehtoa? [/quote] En tiedä, tuntuu vaan ihan hirveältä.

[/quote]

Mä en millään meinannut kestää sitä vaihetta, kun oli epäilys että kaikki ei ole kunnossa, tutkimuksia tehtiin, juttuja rajattiin pois... Kun saatiin diagnoosi, helpotti. Tiesi missä mennään, mitä on odotettavissa. Sitten vain leuka rintaan ja eteenpäin.

Vierailija
50/104 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 17:13"][quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 17:06"]

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 17:04"]Se oma ihana rakas on diagnoosista huolimatta se oma ihana rakas, se ei muutu mihinkään.  [/quote] Tuntuu että olen menettämässä ihan kaiken.. haaveet onnellisesta tulevaisuudesta, missä jouluisin lapsi tulee perheineen meille syömään, saan lapsenlapsia, lapsi opiskelee yliopistossa yms ovat kaatuneet.

[/quote]

Ajattelet siis vain itseäsi tässä tilanteessa. Nuo haaveet voivat kaatua monesta muustakin syystä. Ei sun lapsesi ole sulle mitään lapsenlapsia tai yliopisto-opintoja velkaa, vaikka ns. normaali lapsi olisikin.
[/quote]

Se oli vain esimerkki!!!! Olisin tyytyväinen kunhan hänestä kasvaisi _normaali_ onnellinen itsenäinen ihminen, mutta se näyttää epätodennäköiseltä! Nyt jos ei teillä ole mitään muuta asiaa kuin minun haukkuminen, älkää vastatko!!! En myöskään avaa mitä epäillään, tahdoin vain muiden kokemuksia.

Vierailija
51/104 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 17:17"][quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 17:03"]

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 16:59"]Onko vaihtoehtoa? [/quote] En tiedä, tuntuu vaan ihan hirveältä.

[/quote]

Mä en millään meinannut kestää sitä vaihetta, kun oli epäilys että kaikki ei ole kunnossa, tutkimuksia tehtiin, juttuja rajattiin pois... Kun saatiin diagnoosi, helpotti. Tiesi missä mennään, mitä on odotettavissa. Sitten vain leuka rintaan ja eteenpäin.
[/quote]
kiitos, uskon kanssa että helpottaa, nämä tutkimukset vaan vie hirveästi aikaa, kun aina joutuu viikko tolkulla odottamaan aikoja. Pahimmillaan vuoden kestää... en kestä!

Vierailija
52/104 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siinä mielessä auttaisi jos kertoisit edes minkä asteisesta jutusta kyse, on meinaan vähän eri jos diagnoosi on tyyliin asperger kuin vaikka incl.

Vierailija
53/104 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se normaalius on niin tärkeää? Monenkin diagnoosin jälkeen on onnellista elämää, aivan mahdollista ajoissa kuntouttaa tiettyjä asioita, ilman tietoja ei voi tosin tapauksessanne sanoa. 

Vierailija
54/104 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 17:20"]No siinä mielessä auttaisi jos kertoisit edes minkä asteisesta jutusta kyse, on meinaan vähän eri jos diagnoosi on tyyliin asperger kuin vaikka incl.
[/quote]

No sen verran että ei kuolemaan johtava, vaan kehityshäiriötä/vammaa tyyliä autismi,asperger, pahat aistihäiriöt, lievä kehitysvamma. Näitä kaikkia on siis vuorotellen epäilty eli sellaista skaalaa.

Vierailija
55/104 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokemuksia? Ja tiedän että monella on paljon pahempiakin juttuja mutta tämä asia on minulle käsittämättömän hirveä asia.

Vierailija
56/104 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 17:30"]kokemuksia? Ja tiedän että monella on paljon pahempiakin juttuja mutta tämä asia on minulle käsittämättömän hirveä asia.
[/quote]

Avaa vähän, ei oikein saa keskustelua aikaan vaatimalla vastauksia ilman että antaa itse mitään.

Vierailija
57/104 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 17:23"]

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 17:20"]No siinä mielessä auttaisi jos kertoisit edes minkä asteisesta jutusta kyse, on meinaan vähän eri jos diagnoosi on tyyliin asperger kuin vaikka incl. [/quote] No sen verran että ei kuolemaan johtava, vaan kehityshäiriötä/vammaa tyyliä autismi,asperger, pahat aistihäiriöt, lievä kehitysvamma. Näitä kaikkia on siis vuorotellen epäilty eli sellaista skaalaa.

[/quote]

No eiväthän moiset lapsen tulevaisuuteen nyt niin radikaalisti vaikuta...  Lapsi saa tehostettua tukea esim kouluiässä ja monet pärjäävät elämässä oikein hyvin!

Vierailija
58/104 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 17:06"][quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 17:04"]Se oma ihana rakas on diagnoosista huolimatta se oma ihana rakas, se ei muutu mihinkään. 
[/quote]

Tuntuu että olen menettämässä ihan kaiken.. haaveet onnellisesta tulevaisuudesta, missä jouluisin lapsi tulee perheineen meille syömään, saan lapsenlapsia, lapsi opiskelee yliopistossa yms ovat kaatuneet.
[/quote]

Se, että saat "normaalin" lapsen, ei takaa mitään noista haaveistasi. Pikkasen on ehkä keskivertoa vieläkin itsekkäämmät lähtökohdat lasten suhteen.

Vierailija
59/104 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 17:39"][quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 17:23"]

[/quote]

[/quote]

No olen kyllä käsittänyt hieman toisin. Asperger diagnoosi vielä menisi, autismi suljettu pääosin pois. lääkäritkään eivät oikein tiedä mikä on vialla, mutta olen monesta paikasta lukenut että ei tälläisten lasten tulevaisuus mitään ruusuilla tanssimista ole. Tahdon vain että lapsi olisi "normaali".

Vierailija
60/104 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei monen ihmisen tulevaisuus ole ruusuilla tanssimista, vaikkei mitään diagnoosia olekaan. Teet nyt kärpäsestä härkäsen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yksi