Mitä hyötyä avioliitosta on enää miehelle?
Ennen avioliitto tarkoitti sitä, että mies tarjosi naiselle turvaa ja suojaa vastineeksi säännöllisestä seksistä, ruoanlaitosta ja kodinhoidosta. Nykyisin naiset vaativat, että miehet hoitavat myös noita naisten hommia ja seksiinkään ei voi pakottaa. Ennen jos nainen pihtasi, mies heitti naisen pihalle ja nainen sai huonon vaimon maineen, eikä kelvannut enää kellekkään. Nykyisin jos heität pihtari-akan pihalle, maksat elareita sun muita tukia lopun elämääsi ja nainen vie varmaan koirasikin. Avioliitosta ei yksinkertaisesti ole kuin haittaa modernille miehelle, miksi yksikään mies siis haluaisi vapaaehtoisesti siihen vankilaan? Varsinkin nykyisin, kun pillun saanti on helpompaa kuin koskaan ennen. Menneitä ovat ne päivät, kun naista piti kosiskella kuukausien ajan, ennen kuin sai edes tissejä nähdä vilaukselta. Nyt juttelet sulavia tinderissä kevytkenkäisille naisille niin saat pillua melkein aina kun huvittaa .
Kommentit (104)
Kyllähän näitä naisen elättämiä siipiveikkojakin piisaa...
Ihan vaan se, että tiettyjä naisia et saa koskaan ellet ole valmis oikeaan parisuhteeseen :)
Ap, miehen ei noin pääsääntöisesti tarvitse maksaa vaimolle elareita. Elareita maksetaan ainoastaan lapsista. Miksi miehen pitäisi avioerossa vapautua osuudestaan omien jälkeläisten elättämiseen?
Elareita pelkän puolison elättämiseen maksetaan oikeastaan vain sellaisissa poikkeustapauksissa, joissa puoliso on esim. avioliiton aikana ollut pitkään kotona, eikä puuttuvan koulutuksen/työuran takia enää iäkkäänä erotessaan kykene elättämään itseään. Nykyaikana tällaiset tapaukset ovat hyvin harvinaisia, ja laki ei erottele miehiä ja naisia - jos tuollainen kotimies on olemassa, hänkin voisi vaatia vaimoltaan elareita.
Ap lähtee siitä sovinistisesta ajattelusta, että miehet ovat korkeampipalkkaisia. Näin ei todellakaan aina ole. Pitäisikö naisen kyseenlaistaa sen järkevyys, että maksaa miehelle .... ööö... mistä? Itsekkäästä seksistä, tekemättömistä kotitöistä, sotkuisesta elämäntavasta, liikaa juoduista oluista? Miksi ihmeessä, kun parempaa seksiä saa ihan koska tahansa ja mistä tahansa.
Kannattaa ap muistaa, että naisille se seksin saaminen on vielä tsiljoona kertaa helpompaa kuin miehille. Ei tarvita edes Tinderiä.
Joten miehen arvo ja tarpeellisuus vasta ovatkin painuneet miinukselle. Kotitöitä useimmat miehet eivät tee ollenkaan yhtä paljon kuin naiset, lasten kasvatuskin on vähän niin-ja-näin. Tulotkin saattavat naisella olla paremmat. Ja avioseksi tuppaa olemaan minuutti sisään-ulos ja se siinä.
Turvaa ja suojaa taas ei nyky-yhteiskunnassa nainen tarvitse.
Ap:na olisin oikeasti huolissani miehen olemattomiin huvenneesta roolista.
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 13:36"]
Ap taitaa kuvitella että avioliitto on jonkinlainen velvollisuus. No, ei se ole. Toivon, että mahdollisimman moni ei menisi naimisiin, ja että koko instituutio lopulta kuihtuisi pois. Ei se ole tätä päivää. Ainoa merkitys nykyään taitaa olla, että puoliso saa lähiomaisen statuksen ja jos toinen sairauden tai onnettomuuden takia tulee oikeustoimikelvottomaksi, niin joutuu huolehtimaan tämän asioista. Se kuitenkin toimii vain toiseen suuntaan. Jos vaimo sairastuu, niin mies ottaa eron. Vaimo sen sijaan joutuu hoitajaksi sairastuneelle miehelle. Naiset, varokaa tätä loukkua!
[/quote]
Saahan siinä myös loppuiän asumisoikeuden vaimon omistamaan kotiin, jos sattuu leskeksi jäämään.
Vaimo tuo isomman tilin talouteen :D Jos oikeasti tarvii miettiä niin ehkä kannattaa pysyä sinkkuna. M43
No älä mene naimisiin.
Problem solved.
No meillä se saa aikamoisen omaisuuden jos erotaan, mulla sitä enemmän.
Olenkin jo hieman pohtinut avioehtoa, voihan sen näin jälkikäteenkin tehdä?En vain tiedä mikä olisi hyvä ajankohta ottaa asia puheeksi.
Olisiko täällä kokemuksia miten mies ottaa avioehtopyynnön? En kuitenkaan haluaisi loukata miestäni.
Aika moni mieskin haluaisi lapsia. Niitä on paha yksin tehdä.
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 13:51"]
Itse en näe plussia avioliitossa. Olen 33v akateeminen, urheilullinen, varakas ja sävyisä mies mutta miksi haluaisin vaimon riipakseni? Jokainen järkevä mies tekee laskelmia, mikä kannattaa ja mitä itse saa kussakin vaihtoehdossa. Avioliitto ei näytä järkevältä minun silmiini.
[/quote]
Kiinnostaisipa tietää, miksi (arvatenkin) naiset alapeukuttavat ratkaisuani. Jos nainen sanoo, ettei tarvitse miestä mihinkään, se lienee hieno osoitus naisen itsellisyydestä. Nyt kun miehenä sanon, etten tarvitse naista mihinkään, taidatte kokea sen loukkauksena. Why?
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 14:17"]Aika moni mieskin haluaisi lapsia. Niitä on paha yksin tehdä.
[/quote]
Kyllä meillä on osattu lapset tehdä ihan ilman avioliittoa.
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 14:18"]
Itse en näe plussia avioliitossa. Olen 33v akateeminen, urheilullinen, varakas ja sävyisä mies mutta miksi haluaisin vaimon riipakseni? Jokainen järkevä mies tekee laskelmia, mikä kannattaa ja mitä itse saa kussakin vaihtoehdossa. Avioliitto ei näytä järkevältä minun silmiini.
[/quote]
Kiinnostaisipa tietää, miksi (arvatenkin) naiset alapeukuttavat ratkaisuani. Jos nainen sanoo, ettei tarvitse miestä mihinkään, se lienee hieno osoitus naisen itsellisyydestä. Nyt kun miehenä sanon, etten tarvitse naista mihinkään, taidatte kokea sen loukkauksena. Why?
[/quote]
Yleensä avioliittoon mennään nykyään rakkaudesta. Ei haluta jakaa sitä puolisoa. Sinullehan on saman tekevää harrastatko seksiä naisen kanssa joka tekee sitä muidenkin kanssa. Kaikille ei vaan ole suotu tunteita, kuten sinulle.
[/quote]
Riippako siitä tulee sen maagisen "Tahdon"-sanan sanomisen jälkeen? Mutta avovaimoko ei sellainen ole?
Mites sä nyt aiot ratkaista tämän avio-avo-ongelman tulevaisuudessa? Ootko ihan ilman vakituista naista (suosittelenkin sitä, jos siltä tuntuu) koska muuten on riski otettava.
Myöskään avosuhteessa et saa 100% turvattua ettet eron tullen pennosiasi menetä koska pitkään kestänyt avosuhde jossa on lapsia, on kyllä "kostautunut"miehille siten että on jouduttu sille avopuolisolle maksamaan rahallista hyvitystä.
Ootko ilman kokonaan vai vaihdatko vaan aihiota?
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 14:17"]Aika moni mieskin haluaisi lapsia. Niitä on paha yksin tehdä. [/quote] Kyllä meillä on osattu lapset tehdä ihan ilman avioliittoa.
[/quote]
Aika usein älykkäät ja tulevaisuutta hieman pidemmällekin ajattelevat naiset hankkivat lapset vasta avioliitossa, ihan järkisyistä.
[/quote]
[/quote]
Ei kukaan jää sinua itkemään, vaikka niin nyt selvästi kuvitteletkin. Ihan samalla lailla naiset miettivät, mihin ihmeeseen sitä miestä muka enää tarvitaan. Minä en ainakaan yhtään mihinkään TARVITSE miestä.
Mutta kas kun avioliittoa ei solmitakaan järkisyistä tai tarpeiden takia. Se solmitaan, koska halutaan sitoutua kumppanuuteen yhden tietyn ihmisen kanssa. Halutaan perustaa hänen kanssaan perhe ja elää elämän ilot ja surut yhdessä juuri hänen kanssaan. Tässä ei paljon tilipusseja arvioida!
Ja tämän takia - ettet sinä tai ap asiaa ymmärrä - sinua on alapeukutettu. Ilman muuta saat jatkaa valitsemallasi tiellä, jolla kaikki arvioidaan hyötynäkökohdista. Varo vaan, ettet tule kumminkin joutuneeksi jonkun samalla lailla ajattelevan, laskelmoivan naisen uhriksi.
14
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 14:25"][quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 14:18"]
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 14:17"]Aika moni mieskin haluaisi lapsia. Niitä on paha yksin tehdä. [/quote] Kyllä meillä on osattu lapset tehdä ihan ilman avioliittoa.
[/quote]
Aika usein älykkäät ja tulevaisuutta hieman pidemmällekin ajattelevat naiset hankkivat lapset vasta avioliitoss
a, ihan järkisyistä.
[/quote]
Asiat voi hoitaa ilman avioliittoakin.
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 14:24"]
[/quote]
Riippako siitä tulee sen maagisen "Tahdon"-sanan sanomisen jälkeen? Mutta avovaimoko ei sellainen ole?
Mites sä nyt aiot ratkaista tämän avio-avo-ongelman tulevaisuudessa? Ootko ihan ilman vakituista naista (suosittelenkin sitä, jos siltä tuntuu) koska muuten on riski otettava.
Myöskään avosuhteessa et saa 100% turvattua ettet eron tullen pennosiasi menetä koska pitkään kestänyt avosuhde jossa on lapsia, on kyllä "kostautunut"miehille siten että on jouduttu sille avopuolisolle maksamaan rahallista hyvitystä.
Ootko ilman kokonaan vai vaihdatko vaan aihiota?
[/quote]
Olen kokonaan ilman.
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 14:24"]
[/quote]
[/quote]
Yleensä avioliittoon mennään nykyään rakkaudesta. Ei haluta jakaa sitä puolisoa. Sinullehan on saman tekevää harrastatko seksiä naisen kanssa joka tekee sitä muidenkin kanssa. Kaikille ei vaan ole suotu tunteita, kuten sinulle.
[/quote]
Ja tämän ei ollut tarkotus olla mikään haukkumisviesti. Kunhan kerroin, että suurimmalla osalla ihmisistä on tunteet kuten mustasukkaisuuden, rakkauden ja huolenpidon tunne. Siinä ne syyt, miksi suurinosa ihmisistä on yksiavioisia ka hankkivat vaimon ja perheen. Avovaimo ja aviovaimohan käytännössä on ihan sama asia.
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 14:27"]
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 14:25"][quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 14:18"] [quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 14:17"]Aika moni mieskin haluaisi lapsia. Niitä on paha yksin tehdä. [/quote] Kyllä meillä on osattu lapset tehdä ihan ilman avioliittoa. [/quote] Aika usein älykkäät ja tulevaisuutta hieman pidemmällekin ajattelevat naiset hankkivat lapset vasta avioliitoss a, ihan järkisyistä. [/quote] Asiat voi hoitaa ilman avioliittoakin.
[/quote]
Edelleen, älykäs ja suunnittelemaan kykenevä nainen. Lapsia voi hankkia avoliitossa, mutta parisuhteen ja yhteisen elämän kannalta avioliitto on edelleen helpoin sekä sitovin menetelmä, joka turvaa lainsäädännön edessä oikeudet.
Jos avioliitto ei nappaa niin ei siihen kukaan pakota.
En minäkään aviomiestä varsinaisesti tarvitse, koska tulisin kyllä toimeen iseksenikin. Avioon olen mennyt, koska rakastan ukkooni ja haluan elää yhdessä hänen kanssaan. Jos ei rakasta ketään, ei pidä mennä avioon.
Nykyäänhän ei tarvi naimisissa olla eikä tehdä lapsia. Monet miehet pitävät siitä avioliitosta, osaavat kohdella vaimoaan niin, ettei halut lopu mihinkään ja vaimo hoitaa kodin ja perheen kun mies käy töissä ja maksaa laskut ja uudet vaatteet.
Nykyäänhän myös naisen on käytävä töissä viimeistään kun lapset kasvavat. Mitä se nainen siitä saa jos miehelle tärkeintä on pillu ja muuhun ei halua osallistua? Miksi nainen haluaisi olla sellaisessa liitossa?
Entä jos kyseessä onkin koti isä ja äiti käy töissä. Onko silloin kaikki kotityöt ja lastenhoito isällä ja miehen on tyydytettävä vaimp hänen haluamallaan tavalla aina kun nainen haluaa?