Muistatteko, kun kaupassa oli paketissa vain vaniljajäätelöä tai sellaista, missä oli mansikkaa, vaniljaa ja suklaata?
Nykyisin on monta metriä jäätelöpaketteja. Nekin ovat usein pettymyksiä, kuten Kingis-jäätelö.
Mitä jäätelöä te nykyisin yleensä ostatte sieltä monen metrin rivistä?
Kommentit (29)
Se toinen oli Trio ja kyllä oli myös suklaa ja mansikka erikseen.
Itse ostan vaniljaa tai rommirusinaa, joskus harvoin Aino karpalo-kinuskia.
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut suklaata ja mansikkaa 80-luvulla.
Mitenkä vanha sinä mahdat olla? Jo 60-luvulla oli kaupan myös mm. suklaa- , mansikka- ja nougatjäätelöitä yms tuon Trion lisäksi.
T N60
Vierailija kirjoitti:
Mitenkä vanha sinä mahdat olla? Jo 60-luvulla oli kaupan myös mm. suklaa- , mansikka- ja nougatjäätelöitä yms tuon Trion lisäksi.
T N60
No sitten oli. ap
Tiikeri-jäätelöäkin oli ainakin 70-luvulla, saattoi olla aikaisemminkin.
Ja ne pahvipakkaukset, jotka sulaessaan sotkivat ja valuivat eikä niitä voinut pakastaa uudelleen ilman että jäätelöön syntyy se inhottava nahkea pinta!
Tottakai muistan. Vanilja on yhä suosikkini. Oon vm-75.
En usko, että tuollaista aikaa oli koskaan
Vierailija kirjoitti:
Ja ne pahvipakkaukset, jotka sulaessaan sotkivat ja valuivat eikä niitä voinut pakastaa uudelleen ilman että jäätelöön syntyy se inhottava nahkea pinta!
On niitä pahvipakkauksia vieläkin käytössä. Pitää vain vetää paketti kerralla niin ei ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Oli myös Duo-jäätelöä, jossa taas oli päärynä- ja vaniljajätskiä.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai muistan. Vanilja on yhä suosikkini. Oon vm-75.
Sit jos halus suklaapehmistä niin sotkettiin O'boyta joukkoon.
Kyllä jo minun lapsuudessani oli ainakin suklaajäätelöä litran pakkauksissa. Voi sitten olla, että sitä ei ollut kaikkien kauppojen valikoimassa.
N56
Kyllä mun lapsuudessa oli mielestäni myös tiikeriä, eli appelsiiniraitajäätelöä. Taitaa vieläkin saada? 70-luvun lapsuus.
Minä tykkäsin pienenä polka-jäätelöstä. Mahtaakohan sitä olla enää? Sellaista rakeista valko-vaaleanpunaraidallista. Polka-karkin makuista.
90-luvulla syötiin aina lauantaisin saunan jälkeen trio-jäätelöä muovisesta rasiasta. Ja katsottiin napakymppiä...
60-luvun lopulla olen syntynyt eli 70-luvulla lapsuuteni elänyt ja ainakin silloin oli kyllä muitakin. Oli pelkkää mansikkaa ja suklaata, oli tiikeriä, oli nougatia...
Nugaa oli pahaa. Karkit oli kalliita. Mutta kauppoja oli joka kulmalla ja suklaatuutti oli iso herkku. Nyt on kaikkea eikä mikään riitä itsellenikään.
Olen kyllästynyt siihen guarkumikuraan, joten teen jäätelöni nykyään itse. Jäätelökoneella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ostan vaniljaa tai rommirusinaa, joskus harvoin Aino karpalo-kinuskia.Oli myös Duo-jäätelöä, jossa taas oli päärynä- ja vaniljajätskiä.
Muistan tuon Duo:n, en tykännyt koska en pidä päärynän mausta :)
Trio jäi Duo hävis.
Muistan ja ostan edelleen sitä samaa mansikka, vanilja ja suklaa jätskiä.