Siis millainen ihminen sanoo Suomen itsenäisyyspäivänä, ettei Suomi ole ollut itsenäinen enää vuodesta 1995 alkaen?
Olen jo usean vuoden ajan lukenut itsenäisyyspäivänä monilta lehtien palstoilta kommentteja, joissa joka vuosi sanottu samaa. Viesti on ollut tyyliin: "Suomi ei ole enää itsenäinen, kun itsenäisyys menetettiin EU:hun liittymisen myötä".
Olen järkyttynyt!
Kommentit (13)
Merkittävä osa itsenäisyydestä menetettiin EU:n myötä, ja nykyjohtomme pyrkii viemään kehitystä siihen suuntaan, että menettäisimme vielä merkittävästi lisää.
Ai mä luulin että tuolla viitattiin johonkin muuhun 1995 tapahtumaan.
Sellaiset jotka tunnustavat tosiasiat.
Jokainen joka on vähänkin perehtynyt politiikkaan ja kansainvälisiin asioihin. Tyhmät lampaat luulevat että Suomi päättää itse asioistaan. Ei päätä.
Kommentti: Perussuomalaiset hyppäsi Putinin kelkkaan – jopa Karjalan menetys näyttäytyy hyvänä asiana https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005632649.html
Sellainen ihminen joka ymmärtää EU-lainsäädännön aseman meidän säädöshierarkiassa ja oikeusjärjestelmässä kokonaisuudessaan. Melko typerä ja sivistymätön saapas pitää olla jos ei näitä ymmärrä.