Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Jätä laukkusi/reppusi kassalle" -kyltit

Vierailija
09.03.2015 |

Mitä mieltä olette noista kylteistä? Minusta on epämiellyttävää, että rehellisetkin asiakkaat joutuvat automaattisen epäilyksen alle. Toinen ärsyttävä asia on se, että monet eivät kyseisiä kehotuksia noudata eivätkä myyjät kuitenkaan sano heille siitä mitään - itse ainakin hämmennyn tästä ja en ole varma onko kehotus ihan vain muodon vuoksi laitettu vai pitäisikö minun oikeasti mennä kauhean kiireen keskellä sinne tunkemaan omaa laukkuani.

Näitä siis näkee esim. joillain kirppareilla ja pienissä kaupoissa.

Kommentit (57)

21/57 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 12:56"]Eikös nuo "jätä laukkusi kassalle" ja "tarkastamme laukun kassalla"- kyltit ole laittomia, ainakin näin joskus sanottiin kun olin töissä Citymarketissa :)
[/quote]

Kassalla voi olla vaikka kyltti "Kassan työntekijän kanssa on harrastettava seksiä pyynnöstä". Sitä ei vaan ole pakko noudattaa.

Vierailija
22/57 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jätän laukkuni lokerikkoon HYKissä, Kansallisarkistossa, muissa arkistoissa ja maailmalla samantapaisissa paikoissa.

Niissä kaupoissa, joissa laukut pitäisi jättää jonnekin, en asioi - eikä ole olut vaikea löytää parempia. En asioi edes niissä kaupoissa, joiden "Reput ETEISEEN" -kylteissä käsky yksilöidään koululaisiin. Ei koululaisiakaan saa mielestäni syyttä syyttää varkaiksi tai vaikeuttaa heidän elämäänsä. Komento jättää reput eteiseen tai kassalle on myös vastuuton, koska ne voi sieltä ottaa mukaansa kuka vaan.

JOS joku kauppa haluaa, että reput jätetään jonnekin, kaupan on syytä tarjota myös ilmaisia lukollisia lokeroita tavaroiden turvalliseksi säilömiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avattu kassi on rehellisyyspassi! :D

Juu en avaa, enkä jätä kassalle. Sovituskoppiin mennessä yleensä kysyn "Moi, voinko mennä sovittamaan näitä?", jos jotain kylttejä on. Ei se mua haittaa kun kyseessä on kuitenkin kaupan omaisuus.

Vierailija
24/57 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 12:49"]

Kyllä on salattavaa, vaikkei olisikaan rikollinen. En minä ainakaan näytä jollekin myyjälle yksityisiä tavaroitani. Eikä hänellä ole oikeus niitä katsoa.

[/quote]

Ei olekaan. Jos sinua epäillään, etkä anna myyjän katsoa laukkua, niin kutsutaan poliisit hoitamaan ko. asia.

Lakatkaa varastelemasta, niin luottamus asiakkaisiinkin kasvaa.

Vierailija
25/57 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä nähnyt tuollaista kylttiä, en siis usko niitä olevan

Vierailija
26/57 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 14:25"]

Kenenkään ei ole pakko avata kauppakassia, reppua tai laukkua kaupan kassalla, vaikka kuinka kaupan täti, setä, vartija tai jopa kauppias itse sitä pyytäisi.

Tietenkään ei ole laitonta pyytää avaamaan kauppakassia tai reppua. Pyytää saa. Tällaiset pyynnöt kannattaa kuitenkin jättää omaan arvoonsa. Mikäli kauppias tai vartija saavat varkaan kiinni verekseltään, he voivat ottaa varastetun tavaran pois ja kutsua paikalle poliisin. Kuten pitääkin. Jos näyttöä varkaudesta ei ole, vartijalla tai poliisilla uhkailu on täysin turhaa. Ongelma ei ole asiakkaan. Asiakkaalla on oikeus kieltäytyä. Poliisi tarvitaan paikalle, joka tapauksessa, jos kyse on varkaudesta ja repusta löytyy varastettua omaisuutta. Kauppiaan kuin myös vartioiden kannattaisi miettiä mihin asti ovat valmiit tuhlaamaan yhteisiä verorahoja ja juoksuttamaan kiireistä, aliresurssoitua poliisia avaamaan asiakkaan kauppakassia, vain sen takia kun kauppiaalla on oman etunsa vuoksi kauhea hinku rikkoa asiakkaidensa yksityisyyttä.

[/quote]

No homman nimihän on se, että kaupoista varastetaan nykyään niin paljon tavaraa, että kauppiaan on pakko alkaa tekemään jotain suojellakseen omaisuuttaan. Etenkin kun tuntuu olevan valloilla käsitys "tää on iso yritys, ei näillä tunnu missään ku tän ja tän pistän nyt taskuun/reppuun". Samaisia idiootteja kun on liikkeellä useita, niin tappiota tulee ja helvetisti.

Ja kannattaa myös miettiä, kuka nuo tappiot ihan viime kädessä sitten maksaa: Asiakkaat. Jotainhan kauppiaan on tehtävä korvatakseen tappiota, koska jatkuvalla tappiolla ei ole enää kannattavaa pitää liikettä pystyssä. Hän siis joutuu korvaamaan ne lisäämällä tuotteiden hintoja.

Että sillä tavalla.

Vierailija
27/57 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista moisia kylttejä nähneeni.

Voisin jättääkin, jos kassalla on sitten kunnon vartiointi tavaroilleni. Eikä sitten niin, että myyjä laukkaa palvelemassa asiakkaita ja laukut oman onnensa nojassa.

Kaupallahan ei ole oikeutta edes vaatia tuommoista.

Vierailija
28/57 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 14:39"]

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 14:38"]

Kassa halusi tonkia laukkuni Lahden Citymarketissa. Sanoin ettei siellä ole mitään sinne kuulumatonta ja olin todella hämmästynyt pyynnöstä. Kassa kohotti ääntä ja alkoi rähisemään. Ajattelin että pääsen nopeammin jatkamaan jos annan kassan kaivaa laukkuni. Niin hän tekikin eikä edes pyytänyt anteeksi kun sieltä laukusta ei löytynyt mitään sinne kuulumatonta. Sen jälkeen olen karttanut K-ryhmän kauppoja kuin ruttoa. On älytöntä että minä todistan ensin kauppaketjun jäsenyyteni etukortilla ja pankkikortilla ja sitten minua aletaan haukkumaan varkaaksi.

Jos lähtisin varkaisiin en todellakaan ottaisi mukaan mitään missä olisi minun nimeäni tai muita henkilökohtaisia tietoja. Tuli mieleen sekin että onko Plussa-järjestelmään kirjoitettu jotain tyyliin potentiaalinen varas koska olen vähäruokainen ja minulla menee vähän rahaa ruokaan. Ovat vissiin päätelleet että varastan loput?

[/quote]

Ehkä ne vaan joskus tekevät pistokokeita. Eli avaisin laukun, niin ettei tarvitse tuhlata molempien aikaa.

Itse en koskaan ole jättänyt laukkua minnekään, koska en halua, että minun kamojani varastetaan.

[/quote]

Vain poliisilla on oikeus tarkistaa laukun sisältö. Ei kassoilla, eikä edes vartijoilla. Mä odottaisin poliisia kiltisti tuollaisen natsikassan kanssa. Siinä sitten ihmettelis. Vaatisin myös anteeksipyynnön. Tuohan on julkinen nöyryytys.

Ihmisten pitäisi olla paremmin perillä oikeuksistaan. Eikä suostua mihin vaan sen takia, että helpolla pääsee.

Vierailija
29/57 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menpäs Ranskaan niin siellä sun laukku/kassi voidaan teipataan ennen kauppaan sisälle menoa kiinni. :D
Siellä on oikein teippajat tätä varten.

Vierailija
30/57 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 16:12"]

Kassa halusi tonkia laukkuni Lahden Citymarketissa. Sanoin ettei siellä ole mitään sinne kuulumatonta ja olin todella hämmästynyt pyynnöstä. Kassa kohotti ääntä ja alkoi rähisemään. Ajattelin että pääsen nopeammin jatkamaan jos annan kassan kaivaa laukkuni. Niin hän tekikin eikä edes pyytänyt anteeksi kun sieltä laukusta ei löytynyt mitään sinne kuulumatonta. Sen jälkeen olen karttanut K-ryhmän kauppoja kuin ruttoa. On älytöntä että minä todistan ensin kauppaketjun jäsenyyteni etukortilla ja pankkikortilla ja sitten minua aletaan haukkumaan varkaaksi.

Jos lähtisin varkaisiin en todellakaan ottaisi mukaan mitään missä olisi minun nimeäni tai muita henkilökohtaisia tietoja. Tuli mieleen sekin että onko Plussa-järjestelmään kirjoitettu jotain tyyliin potentiaalinen varas koska olen vähäruokainen ja minulla menee vähän rahaa ruokaan. Ovat vissiin päätelleet että varastan loput?

[/quote]

Ehkä ne vaan joskus tekevät pistokokeita. Eli avaisin laukun, niin ettei tarvitse tuhlata molempien aikaa.

Itse en koskaan ole jättänyt laukkua minnekään, koska en halua, että minun kamojani varastetaan.

[/quote]

Vain poliisilla on oikeus tarkistaa laukun sisältö. Ei kassoilla, eikä edes vartijoilla. Mä odottaisin poliisia kiltisti tuollaisen natsikassan kanssa. Siinä sitten ihmettelis. Vaatisin myös anteeksipyynnön. Tuohan on julkinen nöyryytys.

Ihmisten pitäisi olla paremmin perillä oikeuksistaan. Eikä suostua mihin vaan sen takia, että helpolla pääsee.

[/quote]

Ja mitä sinä hyödyt tästä? Tuossa skenaariossa vain sinä nolaat itsesi, vaikka luuletkin esiintyväsi asiakkaiden sankarina ilkeää kassatyttöä kohtaan.

Lopettakaa varastelu, niin voi kauppakin luottaa taas asiakkaisiinsa.

Vierailija
31/57 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kävisi tuollaisissa kaupoissa, missä kassa penkoo tavarat. Minulla on niin paljon romua laukussa, etten taatusti halua, että se sekamelska lapetaan kaikkien näköisille kassalle. Lääkkeet ja tampoonit ja kuittiroskaa kertyy ja kyniä ja meikkejä ja kaikkea sekasilppua

nimim. huolimaton sekamelska

Vierailija
32/57 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulisi mieleenkään jättää lakkua mihinkään kassalle, tuntemattoman ihmisen vastuulle. Esim kirppareilla jätän kyllä oikeastaan aina laukun ihan mielelläni, jos on ilmainen ja lukollinen säilytyslokero. Tosin jätän lähinnä sen takia että on helpompi kulkea ilman laukkua.
Tiedän oikeuteni, sen kuka saa katsoa laukkuuni jne, mutta omalla kohdalla varmasti eniten suhtautumiseeni vaikuttaisi toisen osapuolen asenne. Syyttävällä ja tylyllä asenteella saa aivan varmasti soittaa poliisit paikalle, mukavan pyynnön esittämällä taas varmaan näyttäisin laukkuni.
Ei mulla ole mitään salaista laukussani, mutta en sitä uskaltaisi kenellekään jättää enkä varmasti tylylle käskyttäjälle sitä näyttäisi, koska kyllä ihmisten pitää osata käyttäytyä (etenkin töissä) ja muistaa että asiakkaat on ihmisiä, ei pelkästään potentiaalisia varkaita.

Vierailija
33/57 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytä kassisi kassalla :D

Vierailija
34/57 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 16:06"][quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 14:25"]

Kenenkään ei ole pakko avata kauppakassia, reppua tai laukkua kaupan kassalla, vaikka kuinka kaupan täti, setä, vartija tai jopa kauppias itse sitä pyytäisi.

Tietenkään ei ole laitonta pyytää avaamaan kauppakassia tai reppua. Pyytää saa. Tällaiset pyynnöt kannattaa kuitenkin jättää omaan arvoonsa. Mikäli kauppias tai vartija saavat varkaan kiinni verekseltään, he voivat ottaa varastetun tavaran pois ja kutsua paikalle poliisin. Kuten pitääkin. Jos näyttöä varkaudesta ei ole, vartijalla tai poliisilla uhkailu on täysin turhaa. Ongelma ei ole asiakkaan. Asiakkaalla on oikeus kieltäytyä. Poliisi tarvitaan paikalle, joka tapauksessa, jos kyse on varkaudesta ja repusta löytyy varastettua omaisuutta. Kauppiaan kuin myös vartioiden kannattaisi miettiä mihin asti ovat valmiit tuhlaamaan yhteisiä verorahoja ja juoksuttamaan kiireistä, aliresurssoitua poliisia avaamaan asiakkaan kauppakassia, vain sen takia kun kauppiaalla on oman etunsa vuoksi kauhea hinku rikkoa asiakkaidensa yksityisyyttä.

[/quote]

No homman nimihän on se, että kaupoista varastetaan nykyään niin paljon tavaraa, että kauppiaan on pakko alkaa tekemään jotain suojellakseen omaisuuttaan. Etenkin kun tuntuu olevan valloilla käsitys "tää on iso yritys, ei näillä tunnu missään ku tän ja tän pistän nyt taskuun/reppuun". Samaisia idiootteja kun on liikkeellä useita, niin tappiota tulee ja helvetisti.

Ja kannattaa myös miettiä, kuka nuo tappiot ihan viime kädessä sitten maksaa: Asiakkaat. Jotainhan kauppiaan on tehtävä korvatakseen tappiota, koska jatkuvalla tappiolla ei ole enää kannattavaa pitää liikettä pystyssä. Hän siis joutuu korvaamaan ne lisäämällä tuotteiden hintoja.

Että sillä tavalla.
[/quote]

En usko että hintojen nostaminen varastelun takia johtuu tappion tekemisestä vaan voittojen pienentymisestä. Voitot halutaan pitää samalla tasolla. En tietenkään hyväksy varastelua mistään syystä mutta uskoisin asian olevan näin.

Vierailija
35/57 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 16:19"]

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 16:12"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ja mitä sinä hyödyt tästä? Tuossa skenaariossa vain sinä nolaat itsesi, vaikka luuletkin esiintyväsi asiakkaiden sankarina ilkeää kassatyttöä kohtaan.

Lopettakaa varastelu, niin voi kauppakin luottaa taas asiakkaisiinsa.

[/quote]

Voin harkita ihmisten nöyryytyksestä tyydytystä himoitsevan kapitalistisian uhriksi joutumista siinä vaiheessa jos tähän suuntautuneissa kaupoissa oikeasti hinnat olisivat alhaisempia.

Vierailija
36/57 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 16:03"]

En ole ikinä nähnyt tuollaista kylttiä, en siis usko niitä olevan

[/quote]

esim löytötex

Vierailija
37/57 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain kaupassa oli eteisessä lukolliset ilmaiset kaapit laukkuja varten. Joskus oon käyttänyt, en aina. Tyhmää sinänsä, koska siä laukussa on mun lompakot ja kännykät, jotka pitää sitten kantaa käsissä tai änkeä taskuihin. Lisäksi se laukku on mukana ostoksia varten, eikä kassalta viitsi lähteä hakemaan sitä pakkaamista varten eteisestä!

Vierailija
38/57 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on joku suomalainen ongelma. Esim. Wienissä asiakkaat lakkasivat ihan pokkana ostoksia omaan kassiin tä reppuun jo hyllyillä. Sitten esittivät kassin sisällön kassalla. Suomessa jo tyhjä kassi aiheuttaa järkytyksen, vaikka pitäisi olla maailman rehellisin kansa.

Vierailija
39/57 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 17:53"]Tämä on joku suomalainen ongelma. Esim. Wienissä asiakkaat lakkasivat ihan pokkana ostoksia omaan kassiin tä reppuun jo hyllyillä. Sitten esittivät kassin sisällön kassalla. Suomessa jo tyhjä kassi aiheuttaa järkytyksen, vaikka pitäisi olla maailman rehellisin kansa.
[/quote]

Pöh, olen minäkin tehnyt noin suomessa eikä ollut mitään ongelmaa. Joissain maissa on käytäntönä esim. se, että kauppakeskuksessa ostosten jälkeen myyjä teippaa/nitoo ostoskassin kiinni, jottei sinne voi enää seuraavassa kaupassa latoa tavaraa. Että ihan luottavaisesti oman kokemukseni mukaan suomessa suhtaudutaan asiakkaisiin.
Itse olen nähnyt noita aloittajan mainitsemia kylttejä, mutta harvapa niitä tuntuu noudattamaan. Eikä kukaan ole koskaan vaatinut jättämään kassia tai laukkua kassalle.

Vierailija
40/57 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 13:12"]

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 13:05"]

4: no sitten sinun ei tarvitse mennä sinne kauppaan, so simple. 11: nuo idioottimyyjien kommentit ja käyttäytyminen kertovat vain siitä, etteivät ymmärrä ollenkaan miksi niitä täytyy näyttää - ja sen että ovat asiakkaina samanlaisia pissiksiä itse. Kyllä varmaan itse kutakin harmittaisi, jos veisi tavaroitaan kirpputorille myyntiin ja sitten ne lähtisivätkin varkaiden matkaan

[/quote]

Onko pakko kirjoittaa/puhua englantia, vaikka ei edes osaa?

[/quote]

Mikä tuossa oli väärin? Ohis