Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Jätä laukkusi/reppusi kassalle" -kyltit

Vierailija
09.03.2015 |

Mitä mieltä olette noista kylteistä? Minusta on epämiellyttävää, että rehellisetkin asiakkaat joutuvat automaattisen epäilyksen alle. Toinen ärsyttävä asia on se, että monet eivät kyseisiä kehotuksia noudata eivätkä myyjät kuitenkaan sano heille siitä mitään - itse ainakin hämmennyn tästä ja en ole varma onko kehotus ihan vain muodon vuoksi laitettu vai pitäisikö minun oikeasti mennä kauhean kiireen keskellä sinne tunkemaan omaa laukkuani.

Näitä siis näkee esim. joillain kirppareilla ja pienissä kaupoissa.

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOS EI OLE RIKOLLINEN EI OLE MITÄÄN SALATTAVAA!!!!!!!!!!!!1

Vierailija
2/57 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ärsyttävää, kun ite ei tulis mieleenkään näpistellä mitään. Siks yleensä otan laukusta vaan avaimet, lompsan ja puhelimen ja jätän loppulaukun autoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on salattavaa, vaikkei olisikaan rikollinen. En minä ainakaan näytä jollekin myyjälle yksityisiä tavaroitani. Eikä hänellä ole oikeus niitä katsoa.

Vierailija
4/57 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmä ajattele mitään. Jos joku tulee sanomaan jotain niin haistatan pitkät. Niskuroin niin kauan vastaan kun voin. Olen kiukkuinen kuin ampiainen!

Vierailija
5/57 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin se on vähän hämmentävää. Vähän sama myös se, että näytä sovitettavat vaatteet myyjälle - ei oikein tiedä, miten tarkkaan ne pitäisi esitellä jos on vaikka viisi vaatetta.

Vierailija
6/57 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 12:48"]

Vähän ärsyttävää, kun ite ei tulis mieleenkään näpistellä mitään. Siks yleensä otan laukusta vaan avaimet, lompsan ja puhelimen ja jätän loppulaukun autoon.

[/quote]

Itse kuljen paljon julkisilla ja hoidan monia eri asioita päivän aikana, jolloin pitää olla vähän isompi laukku. Muutoinhan se olisi helppo ratkaista juuri noin, ettei ota mitään ylimääräistä mukaan. Ap

Vierailija
7/57 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 12:50"]

Minustakin se on vähän hämmentävää. Vähän sama myös se, että näytä sovitettavat vaatteet myyjälle - ei oikein tiedä, miten tarkkaan ne pitäisi esitellä jos on vaikka viisi vaatetta.

[/quote]

Totta. Ja kun eihän juuri kukaan niitä kuitenkaan näytä myyjälle!

Vierailija
8/57 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös nuo "jätä laukkusi kassalle" ja "tarkastamme laukun kassalla"- kyltit ole laittomia, ainakin näin joskus sanottiin kun olin töissä Citymarketissa :)

Vierailija
9/57 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 12:50"]Minustakin se on vähän hämmentävää. Vähän sama myös se, että näytä sovitettavat vaatteet myyjälle - ei oikein tiedä, miten tarkkaan ne pitäisi esitellä jos on vaikka viisi vaatetta.
[/quote]

Mä oon ajatellut et pitää näyttää kuinka monta vaatetta on menossa sovituskoppiin sen takia, ettei niittä sovitettuja vaatteita jätetä sinne koppiin.

Vierailija
10/57 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 12:54"][quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 12:50"]

[/quote]

Totta. Ja kun eihän juuri kukaan niitä kuitenkaan näytä myyjälle!
[/quote]
Ai, sitä en tiedä näyttääkö kuinka moni. Mutta monesti se myyjän ilme on luokkaa "joo joo, mee sovittamaan vaan, luuletko että mua kiinnostaa!"
-edellinen

Vierailija
11/57 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 12:50"]

Vähän sama myös se, että näytä sovitettavat vaatteet myyjälle - ei oikein tiedä, miten tarkkaan ne pitäisi esitellä jos on vaikka viisi vaatetta.

[/quote]

Minua ei tuo häiritse ja aina näytän, jos niin neuvotaan. Se on sitten ihan myyjästä kiinni, kuinka tarkkaan haluaa nähdä. Sen sijaan omaa laukkuani en mihinkään kassalle jätä.

Vierailija
12/57 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kyllä ikinä jättänyt laukkua minnekään säilöön kun menen ostoksille vaikka kuinka olisi kehotus tehdä näin. Pitäisi muuten tyhjentää laukista lompakko, kännykkä ja avaimet nyt ainakin + muu mahdollinen arvotavara jos sellaista sattuisi laukussa kantamaan (esim. tablettitietokone tmv.)

Ja missäs sitten kannat kaiken tuon? Käsissä? Laukussa? Läpinäkyvässä muovipussissa?

Vierailija
13/57 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

4: no sitten sinun ei tarvitse mennä sinne kauppaan, so simple. 11: nuo idioottimyyjien kommentit ja käyttäytyminen kertovat vain siitä, etteivät ymmärrä ollenkaan miksi niitä täytyy näyttää - ja sen että ovat asiakkaina samanlaisia pissiksiä itse. Kyllä varmaan itse kutakin harmittaisi, jos veisi tavaroitaan kirpputorille myyntiin ja sitten ne lähtisivätkin varkaiden matkaan

Vierailija
14/57 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 13:05"]

4: no sitten sinun ei tarvitse mennä sinne kauppaan, so simple. 11: nuo idioottimyyjien kommentit ja käyttäytyminen kertovat vain siitä, etteivät ymmärrä ollenkaan miksi niitä täytyy näyttää - ja sen että ovat asiakkaina samanlaisia pissiksiä itse. Kyllä varmaan itse kutakin harmittaisi, jos veisi tavaroitaan kirpputorille myyntiin ja sitten ne lähtisivätkin varkaiden matkaan

[/quote]

Onko pakko kirjoittaa/puhua englantia, vaikka ei edes osaa?

Vierailija
15/57 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 12:56"]

Eikös nuo "jätä laukkusi kassalle" ja "tarkastamme laukun kassalla"- kyltit ole laittomia, ainakin näin joskus sanottiin kun olin töissä Citymarketissa :)

[/quote]

TOTTA.  Kyltit ovat laittomia.  Tai siis kassa ei saa tarkastaa laukkua eikä ketään voi pakottaa jättämään laukkua kassalle

Vierailija
16/57 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenenkään ei ole pakko avata kauppakassia, reppua tai laukkua kaupan kassalla, vaikka kuinka kaupan täti, setä, vartija tai jopa kauppias itse sitä pyytäisi.

Tietenkään ei ole laitonta pyytää avaamaan kauppakassia tai reppua. Pyytää saa. Tällaiset pyynnöt kannattaa kuitenkin jättää omaan arvoonsa. Mikäli kauppias tai vartija saavat varkaan kiinni verekseltään, he voivat ottaa varastetun tavaran pois ja kutsua paikalle poliisin. Kuten pitääkin. Jos näyttöä varkaudesta ei ole, vartijalla tai poliisilla uhkailu on täysin turhaa. Ongelma ei ole asiakkaan. Asiakkaalla on oikeus kieltäytyä. Poliisi tarvitaan paikalle, joka tapauksessa, jos kyse on varkaudesta ja repusta löytyy varastettua omaisuutta. Kauppiaan kuin myös vartioiden kannattaisi miettiä mihin asti ovat valmiit tuhlaamaan yhteisiä verorahoja ja juoksuttamaan kiireistä, aliresurssoitua poliisia avaamaan asiakkaan kauppakassia, vain sen takia kun kauppiaalla on oman etunsa vuoksi kauhea hinku rikkoa asiakkaidensa yksityisyyttä.

Vierailija
17/57 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onks tää joku uus juttu kun en muista tuollaisia kylttejä nähneeni? Mut joo, mulla on tollanen pikkuinen olkalaukku johon mahtuu just ja just lompakko, kännykkä ja avaimet, ei kävis mielessäkään jättää niitä johonkin kassalle kun kassa ei kuitenkaan ota vastuuta jos tavarat katoaa!!

Vierailija
18/57 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 12:56"]

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 12:50"]Minustakin se on vähän hämmentävää. Vähän sama myös se, että näytä sovitettavat vaatteet myyjälle - ei oikein tiedä, miten tarkkaan ne pitäisi esitellä jos on vaikka viisi vaatetta. [/quote] Mä oon ajatellut et pitää näyttää kuinka monta vaatetta on menossa sovituskoppiin sen takia, ettei niittä sovitettuja vaatteita jätetä sinne koppiin.

[/quote]

Siksi ne pitää näyttää ettei ne vahingossa unohdu päälle omien vaatteiden alle.

Vierailija
19/57 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kassa halusi tonkia laukkuni Lahden Citymarketissa. Sanoin ettei siellä ole mitään sinne kuulumatonta ja olin todella hämmästynyt pyynnöstä. Kassa kohotti ääntä ja alkoi rähisemään. Ajattelin että pääsen nopeammin jatkamaan jos annan kassan kaivaa laukkuni. Niin hän tekikin eikä edes pyytänyt anteeksi kun sieltä laukusta ei löytynyt mitään sinne kuulumatonta. Sen jälkeen olen karttanut K-ryhmän kauppoja kuin ruttoa. On älytöntä että minä todistan ensin kauppaketjun jäsenyyteni etukortilla ja pankkikortilla ja sitten minua aletaan haukkumaan varkaaksi.

Jos lähtisin varkaisiin en todellakaan ottaisi mukaan mitään missä olisi minun nimeäni tai muita henkilökohtaisia tietoja. Tuli mieleen sekin että onko Plussa-järjestelmään kirjoitettu jotain tyyliin potentiaalinen varas koska olen vähäruokainen ja minulla menee vähän rahaa ruokaan. Ovat vissiin päätelleet että varastan loput?

Vierailija
20/57 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 14:38"]

Kassa halusi tonkia laukkuni Lahden Citymarketissa. Sanoin ettei siellä ole mitään sinne kuulumatonta ja olin todella hämmästynyt pyynnöstä. Kassa kohotti ääntä ja alkoi rähisemään. Ajattelin että pääsen nopeammin jatkamaan jos annan kassan kaivaa laukkuni. Niin hän tekikin eikä edes pyytänyt anteeksi kun sieltä laukusta ei löytynyt mitään sinne kuulumatonta. Sen jälkeen olen karttanut K-ryhmän kauppoja kuin ruttoa. On älytöntä että minä todistan ensin kauppaketjun jäsenyyteni etukortilla ja pankkikortilla ja sitten minua aletaan haukkumaan varkaaksi.

Jos lähtisin varkaisiin en todellakaan ottaisi mukaan mitään missä olisi minun nimeäni tai muita henkilökohtaisia tietoja. Tuli mieleen sekin että onko Plussa-järjestelmään kirjoitettu jotain tyyliin potentiaalinen varas koska olen vähäruokainen ja minulla menee vähän rahaa ruokaan. Ovat vissiin päätelleet että varastan loput?

[/quote]

Ehkä ne vaan joskus tekevät pistokokeita. Eli avaisin laukun, niin ettei tarvitse tuhlata molempien aikaa.

Itse en koskaan ole jättänyt laukkua minnekään, koska en halua, että minun kamojani varastetaan.