VLCD-dieetistä kokemuksia?
Hei,
nyt olisi tarkoitus tehostaa laihdutusta. Vuoden alusta olin ensin 2 viikkoa sairaaladieetillä ja sain sillä pois 7kg. Sen jälkeen olen ollut vähähiilihydraattisella ruokavaliolla 6 viikkoa ja yhtään kiloa en ole saanut pois. Tosin eipähän ole tullut yhtään sairaaladieetillä lähtenyttä kiloa takaisinkaan.
Mitä näitä VLCD-dieettejä on? Ainakin Nutrilett? Voitteko kertoa omia mielipiteitänne, mitä tuotetta kannattaa ostaa? Mikä on edullisin?
Onko tämä dieetti toiminut teillä?
Kommentit (31)
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 13:44"]
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 12:34"]
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 12:23"]
Ap meinaa pistää sitten kehonsa aivan sekaisin :(
[/quote]
Mitä tarkoitat?
AP
[/quote]
Vaihdat diettejä koko ajan, ei kroppa tollasta kestä.
[/quote]
Dieettien nimet ovat kyllä vaihtuneet, mutta sisältö ei ole muuttunut radikaalisti. Sairaaladieettihän on myös hyvin vähähiilihydraattinen. Sehän koostuu pääasiassa lihasta, munista ja kasviksista. Laskin yhden esimerkkipäivän osalta, että hiilihydraatteja siinä n. 10g ja kaloreita n. 800-900. Sen jälkeen aloitin karppauksen, eli hiilihydraatit olivat edelleenkin vähäiset, mutta rasvaa ja kaloreita enemmän. Ruokiin myös tuli enemmän vaihtelevuutta.
Minulle kyllä sopii tämä vähähiilarinen dieetti sillä tavalla, että olo on ollut parempi. Nyt vaan tarvitsisin apuja painon pudotukseen. Ylipainoa on edelleekin ja painonlasku vaan pysähtyi tuon sairaaladieetin loppumiseen. Tässä nyt aprikoin, että aloitanko sairaaladieetin uudelleen vai kokeilenko VLCD-valmisteita.
vai onko teillä parempia ideoita?
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 14:16"]
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 13:44"]
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 12:34"]
Ap meinaa pistää sitten kehonsa aivan sekaisin :(
[/quote]
Mitä tarkoitat?
AP
[/quote]
Vaihdat diettejä koko ajan, ei kroppa tollasta kestä.
[/quote]
Dieettien nimet ovat kyllä vaihtuneet, mutta sisältö ei ole muuttunut radikaalisti. Sairaaladieettihän on myös hyvin vähähiilihydraattinen. Sehän koostuu pääasiassa lihasta, munista ja kasviksista. Laskin yhden esimerkkipäivän osalta, että hiilihydraatteja siinä n. 10g ja kaloreita n. 800-900. Sen jälkeen aloitin karppauksen, eli hiilihydraatit olivat edelleenkin vähäiset, mutta rasvaa ja kaloreita enemmän. Ruokiin myös tuli enemmän vaihtelevuutta.
Minulle kyllä sopii tämä vähähiilarinen dieetti sillä tavalla, että olo on ollut parempi. Nyt vaan tarvitsisin apuja painon pudotukseen. Ylipainoa on edelleekin ja painonlasku vaan pysähtyi tuon sairaaladieetin loppumiseen. Tässä nyt aprikoin, että aloitanko sairaaladieetin uudelleen vai kokeilenko VLCD-valmisteita.
vai onko teillä parempia ideoita?
[/quote]
^^^ ylläolevan viestin kirjoittaja oli siis AP
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 14:07"][quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 13:57"]
Älä jatka enään millään nutriletilla jos vähähiilarisella et saanut kiloja pois, koska silloin vähähiilarinen ei vain sovi kropallesi. Minullakaan ei lähtenyt ketoosilla eli vähähiilarisella mitään eikä kroppa muuttunut mihinkään, sen sijaan kun nostin kaloreita ja söin hyviä rasvoja niin kroppa kiinteytyi jo kuukaudessa huomattavasti.
[/quote]
Höpöä. Minulla ei lähtenyt karppaamalla kilon kiloa pois, mutta nutraaminen toimi erinomaisesti. Nutraaminenhan pudottaa painoa ihan sitä kautta että kaloreita syödään vain 550 kcal päivässä, kyllä sillä laihtuu ihan kuka tahansa. Ketoosi vain auttaa siinä ettei tule näläntunnetta.
[/quote]
550kcal päivässä on ihan liian vähän. Alle 800kalorilla kroppa menee säästöliekille. Joo, joillain saattaa toimia mutta yleensä kroppa vaan varastoi sen vähänkin energian jota saa.
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 14:05"][quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 13:57"]
Älä jatka enään millään nutriletilla jos vähähiilarisella et saanut kiloja pois, koska silloin vähähiilarinen ei vain sovi kropallesi. Minullakaan ei lähtenyt ketoosilla eli vähähiilarisella mitään eikä kroppa muuttunut mihinkään, sen sijaan kun nostin kaloreita ja söin hyviä rasvoja niin kroppa kiinteytyi jo kuukaudessa huomattavasti.
[/quote]
Vhh:lla ei tarvitse olla ketoosissa. Ei ketoosi itsessään laihduta, se vain saattaa auttaa nälänhallinnassa.
[/quote]
En minä ketoosista puhunutkaan vaan vähähiilarisesta yleensäkkin. Jos huomaa ettei kroppa muutu vähillä hiilareilla niin pitäisi tajuta ettei se ole oikea laihdutuskeino itselle.
Nää on yllättävän hyviä maultaan, muuten sama periaate kuin Nutrileteilla.
Vähän kalliimpia.
http://www.slanka.fi/
16 viikkoa täysnutrausta, tulos 39 kg, tästä jo vuosia aikaa. Poissa pysyneet. Yhdistelin eri tuotteita, pääasiasss käytin Nutrilettia. Ja toki lääkärin valvonnassa tuon kaiken tein kun kesti noin pitkään. Kävin verikokeissa tietyin väliajoin , keskustelemassa lääkärin kanssa jne. Minulle nutraus sopi.
Nutrileteilla menin 8 viikkoa alkuvuodesta. Noita saa tokmannilta/tarjoustalosta välillä tosi halvalla. Päivöhinta varmaan jotain 5e luokkaa. Ei minusta kallista kun muuta ruokaa ei tarvitse sitten ostaa. Nestistäkin tilasin jonkun satsin kun halvalla sai.
Painoa lähti 1.5-2kg/viikko riippuen miten paljon liikuin. Yhteensä n 15kg siis.
Alun 3-4 päivää on vaikeita, sitten näläntunne häviää. Sallittuja vihanneksia söin reilusti kyllä noiden keittojen lisäksi. Sekä xylitolipurkkaa/xylitolipastilleja.
Nyt oon jonkun viikon jo menny sovelletulla hyväkarppauksella ja paino on edelleen laskussa(20kg vielä pudotettavaa). Katsotaan nyt jos menen loppuun asti tällä, tai jos paino jää junnaamaan niin saatan vielä muutamaksi viikoksi ruveta tuohon nutrilettihommaan..
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 12:20"]
Joo toimii, mutta on aika kurjaa ekat päivät/viikot. Pitää syödä ja juoda pelkästään niitä korvikkeita, niin häviää nälkä - jos niiden lisäksi/tilalla syö jotain "oikeaa", niin nälän tunne säilyy koko ajan ja on kurja olo.
Paljon sulla on pudotettavaa?
[/quote]
Tuo tosiaan on tärkeää ettei sitten syö vähän sitä ja tätä muutakin, koska tavattoman helposti katkeaa nälän pois pitävä ketoosiaineenvaihdunnan tila, ja sitten tulee nälkä ja heikotus. Periaatteessa tiettyjä erittäin vähäkalorisia ja -hiilihydraattisia vihanneksia saa syödä pienen määrän, mutta itse pidin selkeämpänä olla syömättä yhtään mitään. 5 pussia suklaapirtelöä päivässä ja sillä selvä.
t. 2
[/quote]
Allekirjoitan täysin kakkosen tekstin. Olen laihduttanut muutama vuosi sitten VLCD tuotteilla normipainon ylärajalta painoindexiin vähän alle 22. Oli todella helppoa muutaman eka päivän jälkeen. Helpotti vielä lisää kun tajusin ettei mun tarvi syödä niitä pahanmakuisia keittoja ollenkaan, vaan voin vetää esim sitä suklaapirtelöä koko kuurin. Ja näin teinkin. Muutama kulaus, niin litku oli kurkusta alas. Ketoosidietin jälkeen tietysti kevensivät ruokavaliotakin, muutenhan olisin ollut kohta lähtöpisteessä. Nyt aina kun housut meinaa kirrata, vedän satsin ketoosidiettiä tai korvaan aterioita tuotteilla. Tiedän, alapeukkuja tulee. Olen kertonut tämän tänne ennenkin, mutta pysyn kannassani: mulle tämä on toiminut.
31 jatkaa vielä kun edellisestä viestistä jäi pois
Ehkä kaikkein vaikeinta tai ärsyttävintä VLCD-dieetillä on se, että perheenäitinä kokkaan ja käyn kaupassa kaikesta huolimatta, vaikka en itse syö mitään. Tämä olis superhelppoa, jos olisin lapseton sinkku. Toisaalta - onneksi en ole :)
Toi C9 on Suomessa ihan uusi juttu, kantsii kokeilla!
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 13:57"]
[/quote]
Höpöä. Minulla ei lähtenyt karppaamalla kilon kiloa pois, mutta nutraaminen toimi erinomaisesti. Nutraaminenhan pudottaa painoa ihan sitä kautta että kaloreita syödään vain 550 kcal päivässä, kyllä sillä laihtuu ihan kuka tahansa. Ketoosi vain auttaa siinä ettei tule näläntunnetta.