VLCD-dieetistä kokemuksia?
Hei,
nyt olisi tarkoitus tehostaa laihdutusta. Vuoden alusta olin ensin 2 viikkoa sairaaladieetillä ja sain sillä pois 7kg. Sen jälkeen olen ollut vähähiilihydraattisella ruokavaliolla 6 viikkoa ja yhtään kiloa en ole saanut pois. Tosin eipähän ole tullut yhtään sairaaladieetillä lähtenyttä kiloa takaisinkaan.
Mitä näitä VLCD-dieettejä on? Ainakin Nutrilett? Voitteko kertoa omia mielipiteitänne, mitä tuotetta kannattaa ostaa? Mikä on edullisin?
Onko tämä dieetti toiminut teillä?
Kommentit (31)
Joo toimii, mutta on aika kurjaa ekat päivät/viikot. Pitää syödä ja juoda pelkästään niitä korvikkeita, niin häviää nälkä - jos niiden lisäksi/tilalla syö jotain "oikeaa", niin nälän tunne säilyy koko ajan ja on kurja olo.
Paljon sulla on pudotettavaa?
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 12:20"]
Joo toimii, mutta on aika kurjaa ekat päivät/viikot. Pitää syödä ja juoda pelkästään niitä korvikkeita, niin häviää nälkä - jos niiden lisäksi/tilalla syö jotain "oikeaa", niin nälän tunne säilyy koko ajan ja on kurja olo.
Paljon sulla on pudotettavaa?
[/quote]
Tuo tosiaan on tärkeää ettei sitten syö vähän sitä ja tätä muutakin, koska tavattoman helposti katkeaa nälän pois pitävä ketoosiaineenvaihdunnan tila, ja sitten tulee nälkä ja heikotus. Periaatteessa tiettyjä erittäin vähäkalorisia ja -hiilihydraattisia vihanneksia saa syödä pienen määrän, mutta itse pidin selkeämpänä olla syömättä yhtään mitään. 5 pussia suklaapirtelöä päivässä ja sillä selvä.
t. 2
Ap meinaa pistää sitten kehonsa aivan sekaisin :(
Suosittelen C9:ä, multa saat sellaisen, jos haluat. Sen jälkeen jatkaa opitulla ruokarytmillä tai sitten jatko-ohjelmalla, mikä on saatavilla..
Mittani ovat tällä hetkellä 167cm/82kg. Tammikuun alussa painoin 89kg. Tavoitteena olisi päästä 70 kiloon kesään mennessä, mutta kuukauden päästä lähdemme etelänlomalle, joten haluaisin sitä ennen pudottaa painoa mahdollisimman tehokkaasti
AP
Itsekin vetelen nutriletin suklaa"pirtelöitä". Tosin korvaan niillä vaan 3 ateriaa koska pitkään pureskelematta oleminen on vaikea... ja kun pureskelee välillä oikeaa ruokaa niin tuntuu välillä oikeasti täydeltä, ja on helpompi siirtyä sitten oikeisiin ruokiin kun pirtelöt loppuu.
Mutta tällä tyylillä saan sen kilon viikossa pois, mikä on mulle ollut ihan jees tahti. :) 5 kiloa jäljellä! I feel great!
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 12:23"]
[/quote]
Mitä tarkoitat?
AP
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 12:29"]
Suosittelen C9:ä, multa saat sellaisen, jos haluat. Sen jälkeen jatkaa opitulla ruokarytmillä tai sitten jatko-ohjelmalla, mikä on saatavilla..
[/quote]
Mikä tämä on? En löytänyt googlettamalla.
AP
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 12:41"]
Mikä läski, t. mies.
[/quote]
Ajatella! ;-)
AP
Minä olin 3 viikkoa, juuri perjantaina (tai siis viikon tauko), olen tammikuun alusta asti laihduttanut kaloreita laskemalla, mutta otin nutri-kuurin kun halusin sen joulun jälkeisen kauhulukeman mahdollisimman nopeasti kauas. Olen menossa reissuun ja nutraaminen ei siellä suju, mutta jatkan kun palaan. Lähtenyt on kaikkiaan 13 kiloa, joista kuurin aikana 5,5 kiloa ja tiputettavaa on vielä 20-25 kiloa. Saan parhaiten alas kanakeiton, vihanneskeiton ja suklaapirtelön, muut on aika yäk mutta kyllä nekin nieleksii. Olen syönyt lisäksi esim. kurkkua, porkkanaa, tomaattia ym. ja paahtanut sieniä ilman rasvaa.
Mies laihduttaa karppaamalla, siltä lähtenyt 15 kiloa tammikuusta. Kierrämme joka tapauksessa kaukaa kaiken valkoisen viljan ja sokerin ja kovan rasvan. Olen taas löytänyt kävelemisen ilon ja toivon pääseväni sellaisiin lukemiin, että voisin kokeilla juoksemisen aloittamista ja ottaa koiran liikuntakaverikseni. (ennen mulla oli iso koira ja juoksin sen kanssa, sitten se kuoli ja minä laiskistuin ja lihoin)
Tsemppiä laihdutukseen!
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 12:37"]
[/quote]
AP
[/quote]
Lähetä spostia C9@gmail.com
:)
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 13:07"]
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 12:37"]
[/quote]
AP
[/quote]
Lähetä spostia C9@gmail.com
[/quote]
Perhana, eiku C9ohjelma@gmail.com
[/quote]
Minulla kesti pussikuurin vaikutus kaksi vuotta. Sen jälkeen paino alkoi hiipumaan ylöspäin, siitä syystä että stressaavassa elämäntilanteessa sorruin herkuttelemaan liikaa. Mitään aineenvaihdunnan sekoittumista en kyllä huomannut.
Kasviproteiinia pitää olla paljon ruokavaliossa niin läskit lähtee putoilemaan. Sokeri, viljat pois kokonaan.
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 12:34"]
[/quote]
Mitä tarkoitat?
AP
[/quote]
Vaihdat diettejä koko ajan, ei kroppa tollasta kestä.
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 13:41"]
Kasviproteiinia pitää olla paljon ruokavaliossa niin läskit lähtee putoilemaan. Sokeri, viljat pois kokonaan.
[/quote]
Öö, miksi alapeukku?
Älä jatka enään millään nutriletilla jos vähähiilarisella et saanut kiloja pois, koska silloin vähähiilarinen ei vain sovi kropallesi. Minullakaan ei lähtenyt ketoosilla eli vähähiilarisella mitään eikä kroppa muuttunut mihinkään, sen sijaan kun nostin kaloreita ja söin hyviä rasvoja niin kroppa kiinteytyi jo kuukaudessa huomattavasti.
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 13:57"]
Älä jatka enään millään nutriletilla jos vähähiilarisella et saanut kiloja pois, koska silloin vähähiilarinen ei vain sovi kropallesi. Minullakaan ei lähtenyt ketoosilla eli vähähiilarisella mitään eikä kroppa muuttunut mihinkään, sen sijaan kun nostin kaloreita ja söin hyviä rasvoja niin kroppa kiinteytyi jo kuukaudessa huomattavasti.
[/quote]
Vhh:lla ei tarvitse olla ketoosissa. Ei ketoosi itsessään laihduta, se vain saattaa auttaa nälänhallinnassa.
Erittäin hyvin toimi. Laihdutin Nutrilett VLCD-suklaapirtelöllä pari vuotta sitten 16 kg. En syönyt 10 viikkoon mitään muuta kuin niitä pirtelöitä. Ekana muutamana päivänä oli paska olo ja nälkä, sitten se meni ohi ja kuurilla oli tosi helppo olla.
Eikä mulla ole kilot sen jälkeen takaisinkaan tulleet. Olen nyt itse asiassa 3 kg kevyempi kuin kuurin päätteeksi. Tein kuurin jälkeen totaalisen ruokavalioremontin myös nimittäin. Ennen kuuria elin keskikaljalla ja eineksillä ja karkilla, sen jälkeen aloin syödä normaalia kotiruokaa ja jätin tissuttelut pois.