Hyväksytkö homoliitot? Entäpä, kun homot adoptoivat lapsia/tekevät lapsia?
Kommentit (91)
mutta en käsitä, miksi homot haluaisivat kirkon siunauksen, kun kirkon kanta on mikä on. Biologisesti saa tietysti jokainen hankkia lapsia niin paljon kuin haluaa, mutta en hyväksy hedelmöityshoitoja, ainakaan julkisella puolella, enkä adoptiota, paitsi perheen sisäisen adoption. Tuo adoptiojuttu on sellainen, että ei se oikein auta, vaikka täällä hyväksyttäisiin, kun suuri osa kohdemaista on sellaisia, joissa ei homoille lasta anneta adoptoitavaksi. Moni katsoo homouden jopa rikolliseksi toiminnaksi.
Jääväiskö heterot joskus homoasioiden käsittelijänä itsensä. Joo, varmaan.
Kirkon kanta voi muuttua. Ja tuleekin muuttumaan. Niinkuin monessa muussakin asiassa.
Nyt kuitenkin eletään tässä tilanteessa, että homoliittoja ei virallisesti hyväksytä.
Meillä exä sai lapsensa alkujaan ulkomaalaisen raiskauksesta, kävi testeissä mutta ei muka ollut raskaana. Myöhemmin vatsakipujen takia kävi ja näkis sikiönsä sydänäänet, ei pystynyt tekemään aborttia. Poika on nyt 15v. ja tasapainoinen lapsi, joka kertoi ylpeänä, että hänellä onkin kaksi äitiä. Oma poikani (5v.) on yhteishuoltajuudessa ja hänen isänsä on exän veli (muumimukimenetelmällä). Ollaan juteltu erilaisista perheistä ja hän rakastaa kumpaakin äitä. Tietää ketä isä on ja tuntuu olevan eniten ylpeä hänen urheiluautostaan. Mielestäni on tärkeintä, että pystyy tarjoamaan tasaisen lapsuuden ja rakastavat vanhemmat vaikka sitten eroaisivat. Olen itse avioerolapsi ja asunut isovanhempien luona, kun vanhempani eivät voineet tarjota inhimillistä lapsuutta.
homoseksuaaleilla käsitettiin miehiä, jotka ovat sukupuoliyhteydessä nuoriin poikiin (eli pedofiilejä).
Terveisin teologi
mutta en myöskään väitä etteivätkö homot voisi olla loistavia vanhempia.
edes vastailla "hyväksynkö" vai "enkö hyväksy"
mutta en viattomien lasten sotkemista sairaisiin elintapoihinsa, vaan eipä tuohon minun hyväksyntääni kysytä.
Olen aivan 100% varma, että lapsen on hyvä asua ja elää kahden toisiaan rakastavan ja kunnioittavan vanhamman kanssa (olivat nämä sitten eri tai samaa sukupuolta)
Omasta puolestani: hyväksyn homoliitot. kirkon siunauksen suhteen olen jäävi, en kuulu kirkkoon eikä ole minun asiani olla siitä mitään mieltä. Adoptio pitäisi sallia perheen sisäisenä ja muutenkin, samoilla kriteereillä kuin heteroillekin.
Ihan naurettavaa valtion määrät krhrn saa rakastua ja sitoutua tai kenen kanssa tahtoo perheen.