Hyväksytkö homoliitot? Entäpä, kun homot adoptoivat lapsia/tekevät lapsia?
Kommentit (91)
Olen hetero, mutta uskon että olemme lähteneet sellaiselle tielle, josta ei ole paluuta. Joten minun puolestani antaa mennä vaan.
Eihän kaikkea voi (eikä pidä) suvaita, on vain ja ainoastaan hyvä asia, että tästä nykyään keskustellaan puolesta ja vastaan argumentoimalla. Kaikki me olemme mukana rakentamassa tulevaa yhteiskuntaa - se, että keskustelun toinen osapuoli penää äänekkäämmin etujaan (homo- ja lesboparit, jotka haluavat saada keinolla tai toisella lapsia), ei tarkoita sitä, että he olisivat vaatimuksiensa kanssa oikeassa.
Mihin sinä sitten vetäisit rajan suvaitsevaisuudessasi? Mikä ei enää sinun mielestäsi olisi hyväksyttävää? Ja miksi ei?
Kyselee nro 43
nyt ollaan ajamassa perheen sisäistä adoptiota, eli sitä, että lapsi olisi laillisesti kummankin vanhempansa lapsi, kahden vanhemman, jolla on jo huoltajuus lapseen, mutta lapsella ei ole oikeutta perintöön eikä vakaata tilannetta, jos perheessä tulee biologisen vanhemman kuolema tai ero.
että tämä adoptio-oikeus tarkoita että homopari menee jonottaan adoptiolasta.
vaan että jos teen lapsen veljeni puolison kanssa ja lapsen isä saa huoltajuuden, veljelläni on oikeus adoptoida lapseni omaksi lapsekseen l. olisi hänen ja puolisonsa yhteinen lapsi juridisesti.
Eihän kukaan ihminen voi tuomita toisten ihmisten tekemisiä / valintoja, jos ne eivät vahingoita muita.
Hyväksynkö homoliitot ja adoption. Ensimmäisen hyväksyn, koska on mielestäni väärin sanoa kahdelle ihmiselle, että teidän rakkautenne on väärin, rumaa ja ei-hyväksyttävää vaikka ette loukkaa ulkopuolisia sillä (vrt. kakkossuhteet). Jälkimmäisen hyväksyn, koska olen itse käynyt heterona lapsettomuushoidoissa ja pohdin tosi paljon, että miksi hoidot pitäisi homoilta kieltää kun itsekin niitä käytin. En antaisi adoptio-oikeutta henkirikoksesta tuomitulle taikka pedofiliaan syyllistyneelle. Mutta jos ihminen kaikin puolin on nuhteeton ja kunnollinen ja pystyy lapsen elättämään ja tarjomaan aikaansa ja kiinnostustaan lapseen niin miksi ei?
Mihin sinä sitten vetäisit rajan suvaitsevaisuudessasi? Mikä ei enää sinun mielestäsi olisi hyväksyttävää? Ja miksi ei?Kyselee nro 43
Eihän kukaan ihminen voi tuomita toisten ihmisten tekemisiä / valintoja, jos ne eivät vahingoita muita.
Entä se syntymässä oleva lapsi?
Joskus olin epäileväinen homojen oikeudesta adoptoida, kunnes tajusin sen johtuvan vain omasta suppeamielisyydestäni. :)
Adoptioon ja lasten tekoon samat oikeudet kuin heteroillekin. Sijaisperheistähän on pulaa ja tämäkin ongelma ratkeaisi jos homoparit voisivat toimia sijaisperheenä.
Niin ja tuomarin edessä tuon avioliiton hyväksyn, kuten ei kirkkoon kuuluvillakin.
Onko se ahdasmielisten asenne, että yhteiskunta (me kaikki ihmiset yhdessä = yhteiskunta) on sellainen, kun se on? Se on vain vallitseva realiteetti, johon on myös se oma tekeminen sopeutettava.
Ja lisäksi esittäisin sellaisen kysymyksen, että onko se jonkinlainen automaatio, että vain siksi koska heteroperheissä saattaa olla väkivaltaa tms. ongelmia, on homoperhe sitten jonkin asteinen autuus? Sielläkö ei ole koskaan vastaavanlaisia ongelmia?
Onko se ahdasmielisten asenne, että yhteiskunta (me kaikki ihmiset yhdessä = yhteiskunta) on sellainen, kun se on? Se on vain vallitseva realiteetti, johon on myös se oma tekeminen sopeutettava.
Luovutetaan sit saman tien pois naisten äänioikeus ja palautetaan orjuus? Aikanaan ne oli "yhteiskunnan" mielestä ihan ok juttuja...
Tässäkin viestiketjussa käy ilmi se tosiasia, kuinka paljon AIKUISTEN oikeuden puhuttavat kun kyse on adoptio-oikeudesta. Kuka muistaisi lasta? Mikä on lapsen oikeus? Saada isä ja äiti? Vai saada kaksi äitiä tai kaksi isää? Itse ottaisin yhä eri sukupuolta olevat vanhemmat, jos saisin valita. Samoin iloitsen siitä yhteydestä, mikä poikani ja hänen isänsä välillä on. Näin ei olisi, jos eläisin toisen naisen kanssa ja se olisi minusta todella sääli.
Rakkaus sen määrää kuka se kumppani on, ja lasten kanssa minusta tuo rakkaus on myös tärkein asia.
Adoptio-oikeus siis tietenkin samoin periaattein kuin heteroparienkin oikeus.
että on lapsen etu, että hänellä on vain yksi laillinen vanhempi?
Muistatko nyt itse lapsen? Että on hänen etunsa, että hänet tempaistaan pois perheestään mahdollisessa riitatilanteessa?
Aivan kuin väittäisit, että homoperheisiin syntyneet lapset pitäisi pistää itse adoptioon, että he voisivat saada paremmat vanhemmat. Kysehän on homon biologisesta lapsesta.
Tässäkin viestiketjussa käy ilmi se tosiasia, kuinka paljon AIKUISTEN oikeuden puhuttavat kun kyse on adoptio-oikeudesta. Kuka muistaisi lasta? Mikä on lapsen oikeus? Saada isä ja äiti? Vai saada kaksi äitiä tai kaksi isää? Itse ottaisin yhä eri sukupuolta olevat vanhemmat, jos saisin valita. Samoin iloitsen siitä yhteydestä, mikä poikani ja hänen isänsä välillä on. Näin ei olisi, jos eläisin toisen naisen kanssa ja se olisi minusta todella sääli.
Kirkollisista vihkimisistä yms en niin välitä, itse kun olen ateisti.
Myös kohdunvuokraukseen tulisi suhtautua sallivammin.
hyväksyn liitot, kyllä kirkon pitäisi siunata siinä missä rikollistenkin liitot ja kaikkien muidenkin. Jeesus oli nimenomaan yhteiskunnan syrjittyjen puolella esim. spitaalit. Varmasti Jeesus hyväksyisi ja siunaisi homotkin.
Adoptioviranomaiset määrittäkööt edelleen adoptioprosessin, en tiedä heidän kriteerejään heteroliitoissakaan.
Ei me heterot olla yhtään sen parempia kuin homot ja lesbot. Me ollaan kaikki ihmisiä ja se on tärkein kriteeri.
Luovutetaan sit saman tien pois naisten äänioikeus ja palautetaan orjuus? Aikanaan ne oli "yhteiskunnan" mielestä ihan ok juttuja...
Mielestäni ainakin luonnollisuuden puolustaminen ei ole sama asia kuin tasa-arvoisuuden ajaminen eteenpäin. Vai oletko sinä eri mieltä?
Olisiko sinusta ihan ok esimerkiksi kloonata oma äitisi takaisin elämään (vauvana) sitten, kun hän olisi jo kuollut? Tulevaisuudessa tämä voi olla ihan mahdollista, eri asia on sitten, että onko se eettisesti oikein ja pitäisikö ihmisten niin toimia. Mielestäni tässä ihmisten sukusolujen lahjoittamisasiassa ollaan jo hieman astumassa tälle polulle - avataan ovi yhdelle asialle, ja lopulta päädytäänkin hyväksymään aivan kaikenlainen luonnottomuus ihmisten "tehtailussa".
Mun esimerkki koski asioita, jotka aikanaan olivat "luonnollisia" ja oikein monien (so. yhteiskunnan) mielestä. Sun esimerkkisi on tasoa "jos autot lentäisivät". Tottakai mä kärjistin sun ajatteluasi, jotta ymmärtäisit sen järjettömyyden!
Ei mitään asiaa oikeasti voi perustella sillä, että joku myyttinen olio nimeltä Yhteiskunta on jotakin mieltä. Yhteiskunta koostuu yksilöistä ja yhteiskunnan mielipiteet ovat kompromisseja niiden yksilöiden eroavista mielipiteistä. Mutta Yhteiskunta itsessään ei ole mitään mieltä. Sillä _ei ole mieltä_.
Homot tuppaa joka paikkaan, missään ei saa olla rauhassa niiltä pervoilta, hyi:( Tää mailma on menossa yhä sairaammaksi, kaikki outo pervoilu hyväksytään:(
nyt ollaan ajamassa perheen sisäistä adoptiota, eli sitä, että lapsi olisi laillisesti kummankin vanhempansa lapsi, kahden vanhemman, jolla on jo huoltajuus lapseen, mutta lapsella ei ole oikeutta perintöön eikä vakaata tilannetta, jos perheessä tulee biologisen vanhemman kuolema tai ero.
Puhutaan siis pelkästään siitä, että niiden lasten, jotka on tavalla tai toisella jo perheessä olevia, siihen syntyneitä lapsia, saisivat juridisen turvan sille, että heillä on kaksi vanhempaa ja huoltajaa.