Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poliisi pysäytti, sakotti, pyrkii Facebook-kaveriksi

Vierailija
09.03.2015 |

En ole satavarma, mutta lähes varma kuitenkin. Täysin tuntematon mies pyrkii Facebook-kaveriksi. Hän näyttää hyvin vahvasti poliisilta, joka rapsaisi minulle päiväsakkoja ylinopeudesta.

No, aion hyväksyä hänet. Hän oli asiallinen, jämäkkä, valisti ja oli kuitenkin ystävällinen. Minua ei siis kiinnosta nillittää tästä millekään viranomaiselle. Sen sijaan minua kiinnostaa, onko viranomaisilla yleensä oikeus toimia niin, että kun he saavat henkilötietoni, niin he voivat sen jälkeen lähestyä minua yksityishenkilönä.

Voiko esimerkiksi lääkäri, jonka luona käyn, pyrkiä Facebook-kaverikseni?

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ap, miten kävi?

Vierailija
62/70 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ymmärrän sen, ettei poliisi saa katsoa sellaisia tietoja, joita ei työssään tarvitse. Mutta miten tää liittyy nyt rekisteririkkomukseen? Hän näki nimen sakottaessaan ihmistä, that's it. Jos ap:tä ahdistaa, niin kirjoita facessa poliisille, että et pidä siitä, että sakottanut virkamies lähestyy sua facessa. Ja "asiakassuhdehan" on jo alkanut sekä päättynyt.

Olen itse opettaja, eikä meillä ole sääntöjä facen käytöstä. Itse olen kuitenkin vetänyt sen linjan, etten ole oppilaidensa tainheidän läheistensä facebook-kaveri. Ehkä jos joku tulee kolmikymppisenä jostain muusta yhteydestä vastaan, niin voin poiketa säännöstä. En näyttäisi näille ihmisille henk.koht. valokuviani livenä, en kertoisi, että nyt on huono päivä, kaverini ei soittaisi heille, että "jee, lähdetään open kanssa festareille!" jne. Ihan siitä syystä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 02:36"]Hoitoalalla kaikki kyttäävät toisiaan. Se nyt on pientä, jos poliisi nimen perusteella lähettää Facebook-kutsun.

Ei kai porukka täällä oikeasti kuvittele, että terveydenhuollossa toteutuisi yksityisyys ja luottamuksellisuus? 
[/quote]

Minä olen hoitoalalla enkä todellakaan kyttää toisia. Miksi edes kyttäisin, ei minua kiinnosta toisten terveystiedot. Lisäksi, nykyään kaikki on sähköisenä ja tulevaisuudessa siirrytään Kanta-järjestelmään. Sinne jää tieto,kuka tietojasi on avannut.

Vierailija
64/70 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tuo on vaan jotain Poliisin some-aktiivisuutta....tai voishan se olla interventiokin eli poliisi jatkaa liikennerikkomuksesta rangaistun seurantaa ja tasaisin välein muistuttaa ajonopeuksista ja turvaväleistä... Isoveli valvoo, tiedäthän! 

No ehkä tuo oli vaan ajattelemattomuutta, yritys päästä kontaktiin viehättävän naisen kanssa ajattelematta sen kummemmin näitä kaikenmaailman ammattieettisiä ja moraalisfilosofisia ongelmia. Ehkä ratkaisu oli väärä mutta ihmisiähän me kaikki ollaan. Tuosta kaverikutsusta voi kyllä kieltäytyäkin, jos ei ihmistä kerran tunne eikä halua tuntea.

Vierailija
65/70 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 01:27"]

Pohdin vaan olisiko siinä sakotuksen yhteydessä voinut poliisi vähän flirtata ja pyytää kahville työajan ulkopuolella, jos oli kerta niin kiinnostunut. Aaaah mä olisin sulaa vahaa jos joku hot hot hot poliisi tekis mulle niin. Ja univormussa vielä.

[/quote]

Mikä noissa suomalaisen poliisin uniformuissa on se mikä saa jotkut naiset niistä innostumaan? Innostaako teitä muutenvaan ne kälyset kokovartalohaalarit vai eikö sillä pukeutumisella oo muutevaan mitään väliä?

Vierailija
66/70 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa vaimon hakkaajalta ja muunlaiselta hyväksikäyttäjältä. Ei normaali ihminen tee noin.

Vierailija
67/70 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 02:12"]

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 02:07"]

Jos suomalainen poliisi tekee noin, se on sika. Jos italialainen poliisi tekee noin, se osaa ihanasti flirttailla ja huomioida naista.

Keskity ihan omiin käytöstapoihisi äläkä italialialaisten tai suomalaisten poliisien analysointiin.

Mutta noinhan se menee. Ulkomaalaiset miehet osaavat lähestyä spontaanisti yllättävissä tilanteissa ja huomioida naisen toisin kuin Suomi-juntit, jotka vain rikkovat lakia. 

No, itseani ei ainakaan hirveasti huvittanut kun marokkolainen passintarkastaja Marrakechin lentokentalta oli laittanut FB-viestin "hello darling remember me I stamp your passport" :D

Ja siis mulla ei ole mitaan mitaan etnisyyksia vastaan, tuo vaan oli tosi creepya. Varsinkin kun itse tilanteessa ei ollut mistaan flirtista tietoakaan, se oli taysin mekaaninen ja normaali maahantulo.

Vierailija
68/70 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kävi noin, että poliisi sakotti ja lähetti myöhemmin minulle kirjeen, siis silloin kun mitään sosiaalista mediaa ei ollut olemassakaan. Pyysi siinä treffeille ja kirjoitti myös, että en saa kertoa kenellekään, että pyysi. No kävin muutaman kerran, mutta mies oli täysi mulkku eikä siitä sen enempää.

Vierailija
69/70 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 01:22"]Mun mielestä normaalin sosiaalisen älyn omaava poliisi ei toimi noin.

Mitäs muita ammatteja on, joissa ammatissa tapahtuneita tapaamisia ei saa yrittää viedä intiimille tasolle? Saako yliopiston nuori luennoitsija kysyä opiskelijaa treffeille?

Ambulanssikuski?

Palomies, joka käy sammuttamassa kotona paloa?

Valitettavasti olisi suotavaa jättää asia kohtalon käsiin, että sallii näiden ihmisten tavata toiste silloin kun ovat molemmat vapaa-ajalla.

Vierailija
70/70 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos näin, niin tuskinpa vaan Ap oli ensimmäinen "asiakas", jota tämä poliisimies lähestyi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yksi