Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Onnistuiko lapsettomuushoitosi, jotka aloitit yli 35-vuotiaana?

Vierailija
08.03.2015 |

Tilastojen mukaan puolet heistäkin onnistuvat, mutta uskonpa, että osuus on hyvin hyvin pieni. Miten teillä kävi?

Kommentit (156)

Vierailija
141/156 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 20:33"]

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 20:25"]

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 20:14"]

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 20:10"]

Jos nainen on 35-vuotiaana liian vanha, mitä hänen pitäisi tehdä ne 50 vuotta mitä elinaikaa on vielä jäljellä? 35-vuotiaalla on työuraakin vielä 30 vuotta edessä. Ikävää, että jotkut ovat jo kolmekymppisenä niin huonossa kunnossa, että kokevat olevansa oikeutettuja haukkumaan niitä, jotka ovat normaalikuntoisia ja jaksavat tehdä perusasioita, kuten hoitaa pari lasta. 

[/quote]

No mutta kun ja jos he eivät saa niitä lapsia? Ja sitten pistetään rahaa palamaan kun on pakkomielle yli-ikäisenä lisääntyä. Olisiko kannattanut aloittaa aiemmin? Ja jos ei olisi (silloinkaan) natsannut, keksiä muuta sisältöä elämään. Mä olen saanut lapset 24-, 29- ja 32-v, jos ei olisi onnistunut silloin(kaan), olisin todellakin keksinyt muuta tekemistä. Maailmassa on vaikka mitä tekemistä! Vapaaehtoistyö esimerkiksi (jota tosin teen, vaikka on nuo lapsetkin)

Aika surullisen kuvan maalaat ihmisistä - hampaat irvessä väkisin vauva keski-ikäisenä, muuten ei ole elämässä mitään? Käy sääliksi.

[/quote]

Missä vaiheessa olen maalannut kuvan siitä, että elämässä ei olisi mitään ilma vauvaa? Älä laita sanoja suuhuni.

Olen 35, minulla ei ole vielä perhettä. Mutta elämässäni on paljon: läheiset, lapsuudenperhe, harrastuksia, matkailua ja asumista ulkomailla, opinnot, ura, vapaaehtoistyötäkin. Lapsia en ole tehnyt VIELÄ, koska oikeaa kumppania en ole löytänyt ja olen ollut vuosia fyysisesti pahasti sairas. Nyt kaikki on ok ja olen kaiken kokemani kautta kasvanut ihmisenä niin, että olen niin kypsä ja aikuinen, että en hauku ihmisiä av:lla heidän henk. koht. päätöstensä takia. Ja jos en löydä kumppania pian, mene hedelmöityshoitoihin, yksin.

11

[/quote]

"jos nainen on 35v liian vanha, mitä hänen pitäisi tehdä ne loput 50v.."

Tuossahan puhuit juuri siitä. Oletko miettinyt, mikä oikeus just sulla on väen väkisin tehdä se yksi lapsi lisää maapalloa kuluttamaan? Vieläpä, jos isää ei edes ole? Silloin rikot jo sen mahd. syntyvän lapsenkin oikeuksia omilla itsekkäillä haluillasi. Etkö todella näe tätä itse?!!!

[/quote]

En näe, mutta tosi ihanaa, että sinulla on energiaa asioideni pohtimiseen.

Jos lapsillani ei ole isää, hänellä on isovanhemmat, enoja ja tätejä jne. Tosi paljon rakastavia läheisiä -> ei niin pahaa oloa, että koskaan tarvitsisi palstaoksentaa sitä ulos täällä!

11

Vierailija
142/156 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 20:19"]Tämäkin ketju on surullinen otos ja osoitus av-mammojen "tasosta" = siitä, ketä täällä enimäkseen palstailee. Vanhoja luuskia, jotka lykänneet lapsentekoa liian myöhään, kun sitä "nuoruutta" on ollut pakko venyttää loputtomiin, ja sitten kun kappas, ei olekaan enää muuta sisältöä elämässä, nyt mä thon ne lapset! Juu, ei onnistu. Tahon silti!! Minä, minä, MINÄ!! Kyllä välillä hävettää olla suomalainen nainen, ihan teidän puolesta. Te itse kun ette osaa hävetä omaa itsekkyyttänne ja naurettavuuttanne vaikka sen rautalangasta vääntäisi. Sääliksi käy.

[/quote]

Eiköhän se ole sinä, jota me kaikki saamme täällä hävetä :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/156 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja koska maksan hoidot its[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 20:27"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 20:20"]

Luomusti voi hyvin tulla raskaaksi vielä 45-vuotiaanakin, eikä se ole edes mikään ihme. Menopaussi on siinä 50-vuotiaana vasta. Miksei nelikymppinen voisi tehdä lasta hoidoilla? Yhtä paljon hän olisi tarvinnut hoitoja parikymppisenäkin. Jos te kakarana lapsenne tehneet ette jaksa valvoa öitä nelikymppisenä tai leikkiä Legoilla, ei se tarkoita, että kaikki muutkin olisivat yhtä kykenemättömiä. Sitä paitsi ne myöhemmin lapsensa tekevät (luomusti tai hoidoilla) tarvitsevat paljon vähemmän yhteiskunnan tukia kuin parikymppiset vanhemmat.

Itse sain lapsen 36-vuotiaana hoidoilla.

[/quote]

Aika rankkaa yleistystä sulta, joka muuten olet olevinasi niin suvaitseva ja valveutunut. Itse olen saanut lapseni ihan aikuisena (yli 27, alle 33). Ja jos en olisi, olisin tehnyt elämälläni jotain muuta. Vain mielikuvituksettomat ja itsekkäät keskinkertaisuudet juuttuu ajatukseen, että se heidän ikioma biologinen tekele on pakollinen. Miettikää oikeasti, mitä haaskausta rahoille kaikki nämä hedelmöityshoidot! Kumpa ne voisi kieltää kokonaan, kaiken ikäisille, ja kohdentaa rahat JO OLEMASSA OLEVILLE kärsiville lapsille.
[/quote]

Koska maksan hoidot itse, tämäkään ei ole ongelma. Jos emme saa lasta, niin minun (ja varsinkin miehen) omaisuus ja 300v. suvussa kulkenut tila menee valtiolle. Meillä ei ole ketään, jonka hyväksi laatisimme testamentin. Jos olemme mielestäsi itsekkäitä, niin mieti miltä tuntuisi, jos kuolinvuoteellasi sinut pakotettaisiin luovuttamaan koko omaisuutesi valtiolle.

Vierailija
144/156 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen pian 39 ja mieheni 52. Olemme yrittäneet luomusti lasta pari vuotta ja nyt aloitamme hoidot kun ei ole tärpännyt. Ensin inseminaatioita ja sitten koeputkihedelmöitystä jos ei onnistu. Kummassakaan ei ole tutkimuksissa löydetty mitään vikaa lapsettomuuteen.

Vierailija
145/156 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 20:39"]

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 20:28"]

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 20:19"]

Tämäkin ketju on surullinen otos ja osoitus av-mammojen "tasosta" = siitä, ketä täällä enimäkseen palstailee. Vanhoja luuskia, jotka lykänneet lapsentekoa liian myöhään, kun sitä "nuoruutta" on ollut pakko venyttää loputtomiin, ja sitten kun kappas, ei olekaan enää muuta sisältöä elämässä, nyt mä thon ne lapset! Juu, ei onnistu. Tahon silti!! Minä, minä, MINÄ!! Kyllä välillä hävettää olla suomalainen nainen, ihan teidän puolesta. Te itse kun ette osaa hävetä omaa itsekkyyttänne ja naurettavuuttanne vaikka sen rautalangasta vääntäisi. Sääliksi käy.

[/quote]

Joo, hävetään kaikki itseämme ja mietitään, mitä muut ajattelee meistä ja eletään anonyymien palstaoksentajien ohjeiden mukaan. Näin meistä suomalaisista naisista tulee onnellisia. Kuvottavaa tekstiä sinulta, toivottavasti et itse kasvata lapsiasi vaa ne on annettu adoptioon... Vaikka jollekin kypsälle aikuiselle äidille.

[/quote]

Tottahan minä puhuin, ikävää, ettei kaikki sitä kestä. Johan tuo on yleinen tieto muutenkin (tuttavia mulla paljon alalla, jossa tapaa näitä epätoivoisia lapsettomia), että lapsettomuushoidoissa vuosikausia roikkuvat vauvapakkomielteiset keski-ikäiset kärsivät muutenkin mt-ongelmista. Vaikea teitä on auttaa, etenkin niin kauan, kun sitä oikeaa ongelmaa (elämän tyhjyys ja oma pakkomielle) ette tunnista. Sad, so sad..

PS. Lapseni ovat kotona, ja voivat hyvin.

[/quote]

No nykyään keski-ikä ei ala kolmevitosena, paitsi ehkä teillä jotka itse väsähdätte jo kolmekymppisenä siihen maliin, että pidätte lapsenhoitoa mahdottomana. En ole pakkomielteinen enkö mt-ongelmainen. Mielestäni tämä räyhääminen ns. väärässä iässä äidiksi haluavista on lähempänä pakkomielteisyyttä kuin se, että joku haluaa vauvan ollessaan seesteinen aikuinen parhaassa iässään.

11

Vierailija
146/156 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 19:40"]Tilastojen mukaan puolet heistäkin onnistuvat, mutta uskonpa, että osuus on hyvin hyvin pieni. Miten teillä kävi?
[/quote]
Puolet heistäkin onnistuu, kultamussu. Jäivätkö koulut kesken?

Vierailija
147/156 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 20:01"]

Itse pidin (ja liki kaikki tuttavat, joita on PALJON) ihan ehdottomana ikärajana 35v sille, että voisi saada lapsen. Ja nyt siis puhun luomulapsista, eli tuolloin viimeistään aloitettiin ehkäisy. Ja täällä jotkut hankkii kalliita hoitoja, jotta voi lisääntyä epäinhimillisen vanhoina, vaikkei edes "luonto" sitä soisi? Ei tajua, ei sitten millään. Ei varmaan teidän mielestä ole sitten liikaa kodittomiakin lapsia tässä maailmassa?! Ei ole itsekkyydellä mitään rajaa ilmeisesti. Tuli huono olo :(

[/quote]

Nyt tarvitsee enää tietää että miksi juuri 35 vuotta on ikäraja mielestänne. "Luonto" on varmaan aika heikko selitys, sillä lähes kaikki yli 35-vuotiaat sikiävät kyllä ilman hoitojakin. Aikana ennen ehkäisymenetelmiä lapsia lykittiin pitkälle päälle 40-vuotiaaksi ja mitään pahaa ei kansakunnalle tapahtunut.

Vierailija
148/156 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 20:01"]Itse pidin (ja liki kaikki tuttavat, joita on PALJON) ihan ehdottomana ikärajana 35v sille, että voisi saada lapsen. Ja nyt siis puhun luomulapsista, eli tuolloin viimeistään aloitettiin ehkäisy. Ja täällä jotkut hankkii kalliita hoitoja, jotta voi lisääntyä epäinhimillisen vanhoina, vaikkei edes "luonto" sitä soisi? Ei tajua, ei sitten millään. Ei varmaan teidän mielestä ole sitten liikaa kodittomiakin lapsia tässä maailmassa?! Ei ole itsekkyydellä mitään rajaa ilmeisesti. Tuli huono olo :(
[/quote]
Ehkäisykö sitten on luonnollista?

Vierailija
149/156 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kysymys suunnattu myös miehille ja onko miehelle hyväksyttävämpää mennä hoitoihin yli 35 v. kuin naiselle?

Vierailija
150/156 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi muuta kuin toivoa onnea ja tsemppiä meille, jotka olemme sen verran kypsiä, ettö uskomme siihen, että elämässä ei ole yhtä ainoaa ikää ja tapaa perustaa perhettä. Ja myös heille, joiden kohdalla unelma perheestä ei ole käynyt toteen. Todella surullista, että joidenkin elämän sisältö on aggressiivista muiden haukkumista anonyyminä. Soisi, että aikuisilla olis enemmän kokemusta ja näkemystä, etenkin kun kyse lienee äiti-ihmisistä.

Vierailija
151/156 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 19:56"]

Toivottavasti ei onnistu. Ei noin vanhojen kuulu enää saada lapsia, etenkään väenväkisin. Oikein hoitoja vielä kuivahtavaan kroppaan jos ei muuten natsaa, voiko säälittävämpää enää paljon olla.

[/quote]

heh, ottaako päähän, kun mulla on yksi IVF-lapsi ja sen jälkeen vielä luomulapsi. Olin 39 ja 41!

siellähän pihiset kiukkuasi ;) ja säälit. Hah!

kaiken lisäksi vielä menestyvät hyvin koulussa ja ovat musikaalisesti lahjakkaita.

näidenkin lastenkin olisi pitänyt syntyä varmaan johonkin alkoholistiperheeseen, joka elää sossun tuilla? 

Vierailija
152/156 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomat ovat itsekkäitä, usein mt-ongelmaisia, hyvin usein suhteellisuudentajunsa jo täysin menettäneitä ja lähes poikkeuksetta katkeria. Siitä olin yllättynyt, että palsta näitä kihisee. He kun antavat yleensä itsestään kuvan "parempina ihmisinä" (kukapa olisi arvannut, että av-palsta on se suurin tuki..)

-töitä (valitettavasti) jo yli 20v näiden tapausten kanssa töitä tehnyt, välillä vaikea pitää pokka-

Vierailija
153/156 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opinpa taas palstalla uuden asian: lapsettomuus ei koskaan voi johtua miehestä vaan aina on kyse siitä, että nainen on yli-ikäinen, kuivahtanut maho.

Vierailija
154/156 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 20:51"]

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 20:43"]

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 20:19"]Tämäkin ketju on surullinen otos ja osoitus av-mammojen "tasosta" = siitä, ketä täällä enimäkseen palstailee. Vanhoja luuskia, jotka lykänneet lapsentekoa liian myöhään, kun sitä "nuoruutta" on ollut pakko venyttää loputtomiin, ja sitten kun kappas, ei olekaan enää muuta sisältöä elämässä, nyt mä thon ne lapset! Juu, ei onnistu. Tahon silti!! Minä, minä, MINÄ!! Kyllä välillä hävettää olla suomalainen nainen, ihan teidän puolesta. Te itse kun ette osaa hävetä omaa itsekkyyttänne ja naurettavuuttanne vaikka sen rautalangasta vääntäisi. Sääliksi käy.   [/quote] Eiköhän se ole sinä, jota me kaikki saamme täällä hävetä :)

[/quote]

Ai miksi? Koska hän ei ole yli-ikäinen maho, joka pistää kaiken omaisuutensa siihen, että pystyisi lisääntymään, eikä silti onnistu, ja itkee sitä palstoilla? JOO.. Paljon on häpeämistä. :)

[/quote]

sulla on ongelma, kaipaat omanlaista hoitoa, toivottavasti sulla ei ole lapsia.

Vierailija
155/156 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 19:40"]

Tilastojen mukaan puolet heistäkin onnistuvat, mutta uskonpa, että osuus on hyvin hyvin pieni. Miten teillä kävi?

[/quote]

onnistui, ekalla IVF-yrityksellä. Ikää 39v ja sen jälkeen sain vielä luomulapsen.

syynä vaikea endometriosi, joka parani raskauksien myötä, eipä ole tullut takaisin

Vierailija
156/156 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 20:19"]

Tämäkin ketju on surullinen otos ja osoitus av-mammojen "tasosta" = siitä, ketä täällä enimäkseen palstailee. Vanhoja luuskia, jotka lykänneet lapsentekoa liian myöhään, kun sitä "nuoruutta" on ollut pakko venyttää loputtomiin, ja sitten kun kappas, ei olekaan enää muuta sisältöä elämässä, nyt mä thon ne lapset! Juu, ei onnistu. Tahon silti!! Minä, minä, MINÄ!! Kyllä välillä hävettää olla suomalainen nainen, ihan teidän puolesta. Te itse kun ette osaa hävetä omaa itsekkyyttänne ja naurettavuuttanne vaikka sen rautalangasta vääntäisi. Sääliksi käy.

[/quote]

kävikö mies vieraissa vai onko sulla se aika kuusta? Mene lenkille....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme viisi