Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Onnistuiko lapsettomuushoitosi, jotka aloitit yli 35-vuotiaana?

Vierailija
08.03.2015 |

Tilastojen mukaan puolet heistäkin onnistuvat, mutta uskonpa, että osuus on hyvin hyvin pieni. Miten teillä kävi?

Kommentit (156)

Vierailija
121/156 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmilla 35-39-vuotiailla IVF-hoidot sujuvat hyvin, julkisellakin puolella hoitoja saa 39-v saakka. Tämä taitaa olla taas niitä itse nuorena lapsensa hankkineiden provoja...

Vierailija
122/156 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pidin (ja liki kaikki tuttavat, joita on PALJON) ihan ehdottomana ikärajana 35v sille, että voisi saada lapsen. Ja nyt siis puhun luomulapsista, eli tuolloin viimeistään aloitettiin ehkäisy. Ja täällä jotkut hankkii kalliita hoitoja, jotta voi lisääntyä epäinhimillisen vanhoina, vaikkei edes "luonto" sitä soisi? Ei tajua, ei sitten millään. Ei varmaan teidän mielestä ole sitten liikaa kodittomiakin lapsia tässä maailmassa?! Ei ole itsekkyydellä mitään rajaa ilmeisesti. Tuli huono olo :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/156 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suosittele kysymään tällä palstalla mitään hedelmöityshoitoihin liittyvää. Saat vain pahan mielen itsellesi :( Kaksplussalla on ainakin suht vilkas lapsettomuuspalsta.

Vierailija
124/156 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 20:00"]

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 19:56"]

Toivottavasti ei onnistu. Ei noin vanhojen kuulu enää saada lapsia, etenkään väenväkisin. Oikein hoitoja vielä kuivahtavaan kroppaan jos ei muuten natsaa, voiko säälittävämpää enää paljon olla.

[/quote]

Tiedätkö mikä on kuivahtanut? Tämä synnyttäjien ikäkysymyksellä trollaaminen.

Ei jatkoon.

[/quote]

No mieti nyt itse!! Jos oot liian vanha, eikä lastenteko onnistu lisäksi vielä luomusti.. Kuka hullu itsekäs akka vielä pistää tonneja siihen, että on vaan niin pakko raskautua?! Samalla miljoonat kodittomat, hylätyt ja raiskatut lapset näkee nälkää.. Siinä olisi otollisempi kohde niille rahoille, jos niitä tosiaan (näköjään) joillakin on liiaksi.

Vierailija
125/156 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nainen on 35-vuotiaana liian vanha, mitä hänen pitäisi tehdä ne 50 vuotta mitä elinaikaa on vielä jäljellä? 35-vuotiaalla on työuraakin vielä 30 vuotta edessä. Ikävää, että jotkut ovat jo kolmekymppisenä niin huonossa kunnossa, että kokevat olevansa oikeutettuja haukkumaan niitä, jotka ovat normaalikuntoisia ja jaksavat tehdä perusasioita, kuten hoitaa pari lasta. 

Vierailija
126/156 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 20:10"]

Jos nainen on 35-vuotiaana liian vanha, mitä hänen pitäisi tehdä ne 50 vuotta mitä elinaikaa on vielä jäljellä? 35-vuotiaalla on työuraakin vielä 30 vuotta edessä. Ikävää, että jotkut ovat jo kolmekymppisenä niin huonossa kunnossa, että kokevat olevansa oikeutettuja haukkumaan niitä, jotka ovat normaalikuntoisia ja jaksavat tehdä perusasioita, kuten hoitaa pari lasta. 

[/quote]

No mutta kun ja jos he eivät saa niitä lapsia? Ja sitten pistetään rahaa palamaan kun on pakkomielle yli-ikäisenä lisääntyä. Olisiko kannattanut aloittaa aiemmin? Ja jos ei olisi (silloinkaan) natsannut, keksiä muuta sisältöä elämään. Mä olen saanut lapset 24-, 29- ja 32-v, jos ei olisi onnistunut silloin(kaan), olisin todellakin keksinyt muuta tekemistä. Maailmassa on vaikka mitä tekemistä! Vapaaehtoistyö esimerkiksi (jota tosin teen, vaikka on nuo lapsetkin)

Aika surullisen kuvan maalaat ihmisistä - hampaat irvessä väkisin vauva keski-ikäisenä, muuten ei ole elämässä mitään? Käy sääliksi.

Vierailija
127/156 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset kuuluu tehdä nuorena

Vierailija
128/156 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tapauksen jonka siittiöllä onnaa aina. Tarvitko apua? 

Vierailija
129/156 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

38 v. lapsi luomusti ilman ongelmia.

Vierailija
130/156 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin ketju on surullinen otos ja osoitus av-mammojen "tasosta" = siitä, ketä täällä enimäkseen palstailee. Vanhoja luuskia, jotka lykänneet lapsentekoa liian myöhään, kun sitä "nuoruutta" on ollut pakko venyttää loputtomiin, ja sitten kun kappas, ei olekaan enää muuta sisältöä elämässä, nyt mä thon ne lapset! Juu, ei onnistu. Tahon silti!! Minä, minä, MINÄ!! Kyllä välillä hävettää olla suomalainen nainen, ihan teidän puolesta. Te itse kun ette osaa hävetä omaa itsekkyyttänne ja naurettavuuttanne vaikka sen rautalangasta vääntäisi. Sääliksi käy.

Vierailija
131/156 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luomusti voi hyvin tulla raskaaksi vielä 45-vuotiaanakin, eikä se ole edes mikään ihme. Menopaussi on siinä 50-vuotiaana vasta. Miksei nelikymppinen voisi tehdä lasta hoidoilla? Yhtä paljon hän olisi tarvinnut hoitoja parikymppisenäkin. Jos te kakarana lapsenne tehneet ette jaksa valvoa öitä nelikymppisenä tai leikkiä Legoilla, ei se tarkoita, että kaikki muutkin olisivat yhtä kykenemättömiä. Sitä paitsi ne myöhemmin lapsensa tekevät (luomusti tai hoidoilla) tarvitsevat paljon vähemmän yhteiskunnan tukia kuin parikymppiset vanhemmat.

Itse sain lapsen 36-vuotiaana hoidoilla.

Vierailija
132/156 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 20:14"]

[/quote]

No mutta kun ja jos he eivät saa niitä lapsia? Ja sitten pistetään rahaa palamaan kun on pakkomielle yli-ikäisenä lisääntyä. Olisiko kannattanut aloittaa aiemmin? Ja jos ei olisi (silloinkaan) natsannut, keksiä muuta sisältöä elämään. Mä olen saanut lapset 24-, 29- ja 32-v, jos ei olisi onnistunut silloin(kaan), olisin todellakin keksinyt muuta tekemistä. Maailmassa on vaikka mitä tekemistä! Vapaaehtoistyö esimerkiksi (jota tosin teen, vaikka on nuo lapsetkin)

Aika surullisen kuvan maalaat ihmisistä - hampaat irvessä väkisin vauva keski-ikäisenä, muuten ei ole elämässä mitään? Käy sääliksi.

[/quote]

Missä vaiheessa olen maalannut kuvan siitä, että elämässä ei olisi mitään ilma vauvaa? Älä laita sanoja suuhuni.

Olen 35, minulla ei ole vielä perhettä. Mutta elämässäni on paljon: läheiset, lapsuudenperhe, harrastuksia, matkailua ja asumista ulkomailla, opinnot, ura, vapaaehtoistyötäkin. Lapsia en ole tehnyt VIELÄ, koska oikeaa kumppania en ole löytänyt ja olen ollut vuosia fyysisesti pahasti sairas. Nyt kaikki on ok ja olen kaiken kokemani kautta kasvanut ihmisenä niin, että olen niin kypsä ja aikuinen, että en hauku ihmisiä av:lla heidän henk. koht. päätöstensä takia. Ja jos en löydä kumppania pian, mene hedelmöityshoitoihin, yksin.

11

Vierailija
133/156 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 20:20"]

Luomusti voi hyvin tulla raskaaksi vielä 45-vuotiaanakin, eikä se ole edes mikään ihme. Menopaussi on siinä 50-vuotiaana vasta. Miksei nelikymppinen voisi tehdä lasta hoidoilla? Yhtä paljon hän olisi tarvinnut hoitoja parikymppisenäkin. Jos te kakarana lapsenne tehneet ette jaksa valvoa öitä nelikymppisenä tai leikkiä Legoilla, ei se tarkoita, että kaikki muutkin olisivat yhtä kykenemättömiä. Sitä paitsi ne myöhemmin lapsensa tekevät (luomusti tai hoidoilla) tarvitsevat paljon vähemmän yhteiskunnan tukia kuin parikymppiset vanhemmat.

[/quote]

Aika rankkaa yleistystä sulta, joka muuten olet olevinasi niin suvaitseva ja valveutunut. Itse olen saanut lapseni ihan aikuisena (yli 27, alle 33). Ja jos en olisi, olisin tehnyt elämälläni jotain muuta. Vain mielikuvituksettomat ja itsekkäät keskinkertaisuudet juuttuu ajatukseen, että se heidän ikioma biologinen tekele on pakollinen. Miettikää oikeasti, mitä haaskausta rahoille kaikki nämä hedelmöityshoidot! Kumpa ne voisi kieltää kokonaan, kaiken ikäisille, ja kohdentaa rahat JO OLEMASSA OLEVILLE kärsiville lapsille.

Vierailija
134/156 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistui, olin 36-vuotias. Tosin meillä lapsettomuuden syy oli miehessä.

Vierailija
135/156 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 20:19"]

Tämäkin ketju on surullinen otos ja osoitus av-mammojen "tasosta" = siitä, ketä täällä enimäkseen palstailee. Vanhoja luuskia, jotka lykänneet lapsentekoa liian myöhään, kun sitä "nuoruutta" on ollut pakko venyttää loputtomiin, ja sitten kun kappas, ei olekaan enää muuta sisältöä elämässä, nyt mä thon ne lapset! Juu, ei onnistu. Tahon silti!! Minä, minä, MINÄ!! Kyllä välillä hävettää olla suomalainen nainen, ihan teidän puolesta. Te itse kun ette osaa hävetä omaa itsekkyyttänne ja naurettavuuttanne vaikka sen rautalangasta vääntäisi. Sääliksi käy.

[/quote]

Joo, hävetään kaikki itseämme ja mietitään, mitä muut ajattelee meistä ja eletään anonyymien palstaoksentajien ohjeiden mukaan. Näin meistä suomalaisista naisista tulee onnellisia. Kuvottavaa tekstiä sinulta, toivottavasti et itse kasvata lapsiasi vaa ne on annettu adoptioon... Vaikka jollekin kypsälle aikuiselle äidille.

Vierailija
136/156 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onnistunut. IVF-hoidot takana, yksi kesken mennyt raskaus hoidoista. Lisäksi kaksi kesken mennyttä luomuraskautta ennen ja jälkeen IVF-hoitojen. Elämä ei aina mene niin kuin toivoisi, ja se on surullisempaa kuin melkein kestäisi. Sitä tuskaa monen lapsia saaneen on ehkä vaikea ymmärtää - tai hyväksyä, näköjään. Mutta ei se asia siitä muutu. Teoriassahan on aina helppoa olla onnellinen, elämä usein on kuitenkin jotain muuta... 

Vierailija
137/156 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 20:25"]

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 20:14"]

[/quote]

[/quote]

Missä vaiheessa olen maalannut kuvan siitä, että elämässä ei olisi mitään ilma vauvaa? Älä laita sanoja suuhuni.

Olen 35, minulla ei ole vielä perhettä. Mutta elämässäni on paljon: läheiset, lapsuudenperhe, harrastuksia, matkailua ja asumista ulkomailla, opinnot, ura, vapaaehtoistyötäkin. Lapsia en ole tehnyt VIELÄ, koska oikeaa kumppania en ole löytänyt ja olen ollut vuosia fyysisesti pahasti sairas. Nyt kaikki on ok ja olen kaiken kokemani kautta kasvanut ihmisenä niin, että olen niin kypsä ja aikuinen, että en hauku ihmisiä av:lla heidän henk. koht. päätöstensä takia. Ja jos en löydä kumppania pian, mene hedelmöityshoitoihin, yksin.

11

[/quote]

"jos nainen on 35v liian vanha, mitä hänen pitäisi tehdä ne loput 50v.."

Tuossahan puhuit juuri siitä. Oletko miettinyt, mikä oikeus just sulla on väen väkisin tehdä se yksi lapsi lisää maapalloa kuluttamaan? Vieläpä, jos isää ei edes ole? Silloin rikot jo sen mahd. syntyvän lapsenkin oikeuksia omilla itsekkäillä haluillasi. Etkö todella näe tätä itse?!!!

Vierailija
138/156 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tälläkin palstalla hoitoja vastustavat taitavat olla niitä jotka ovat itse saaneet lapset helposti eikä ole mitään käsitystä siitä miltä tuntuu, kun lasta ei yrittämisestä ja toiveista huolimatta tule.

On helppo huudella jälkeen päin, että en olisi mennyt hoitoihin jos lapsia ei olisi tullut, kun niitä lapsia on kuitenkin saanut.

Vierailija
139/156 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 20:27"]

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 20:20"]

[/quote]

Aika rankkaa yleistystä sulta, joka muuten olet olevinasi niin suvaitseva ja valveutunut. Itse olen saanut lapseni ihan aikuisena (yli 27, alle 33). Ja jos en olisi, olisin tehnyt elämälläni jotain muuta. Vain mielikuvituksettomat ja itsekkäät keskinkertaisuudet juuttuu ajatukseen, että se heidän ikioma biologinen tekele on pakollinen. Miettikää oikeasti, mitä haaskausta rahoille kaikki nämä hedelmöityshoidot! Kumpa ne voisi kieltää kokonaan, kaiken ikäisille, ja kohdentaa rahat JO OLEMASSA OLEVILLE kärsiville lapsille.

[/quote]

Aika rankkaa yksisilmäisyyttä sulta. Niin, sinä olet ne lapset saanut, ala-arvoista huudella lapsettomille itsekkyydestä. Antaisitko omat lapsesi nyt kevyesti pois, kokonaan, tuosta vain? Ai et - ootpa itsekäs ja mielikuvitukseton keskinkertaisuus, eihän se lapsen menetys oo iso juttu, kyllähän sä voit tehdä elämälläs jotakin muuta, mitä lapsistas, niinkö? Kas, jostakin sellaista on lapsettomalla kyse: Surullisempaa kuin lapsen menettäminen, kuin olisi edes hetken voinut olla äitl. Kun menetetty lapsikin olisi niin paljon enemmän kuin ei lasta lainkaan. Ei näissä asioissa ole kyse järjen valinnoista, tahdosta tai itsekkyydestä. Kasva aikuiseksi.  

Vierailija
140/156 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 20:28"]

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 20:19"]

[/quote]

Joo, hävetään kaikki itseämme ja mietitään, mitä muut ajattelee meistä ja eletään anonyymien palstaoksentajien ohjeiden mukaan. Näin meistä suomalaisista naisista tulee onnellisia. Kuvottavaa tekstiä sinulta, toivottavasti et itse kasvata lapsiasi vaa ne on annettu adoptioon... Vaikka jollekin kypsälle aikuiselle äidille.

[/quote]

Tottahan minä puhuin, ikävää, ettei kaikki sitä kestä. Johan tuo on yleinen tieto muutenkin (tuttavia mulla paljon alalla, jossa tapaa näitä epätoivoisia lapsettomia), että lapsettomuushoidoissa vuosikausia roikkuvat vauvapakkomielteiset keski-ikäiset kärsivät muutenkin mt-ongelmista. Vaikea teitä on auttaa, etenkin niin kauan, kun sitä oikeaa ongelmaa (elämän tyhjyys ja oma pakkomielle) ette tunnista. Sad, so sad..

PS. Lapseni ovat kotona, ja voivat hyvin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kolme