G: Onnistuiko lapsettomuushoitosi, jotka aloitit yli 35-vuotiaana?
Tilastojen mukaan puolet heistäkin onnistuvat, mutta uskonpa, että osuus on hyvin hyvin pieni. Miten teillä kävi?
Kommentit (156)
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 00:46"][quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 00:43"]
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 00:38"][quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 00:13"] [quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 00:05"] [quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 00:00"] Eikö teitä ketään oikeasti säälitä tuo KTM? Minä tunnen sääliä ja empatiaa häntä kohtaan.Kumpa hänelle tulisi parempi olo kun kevät koittaa ja linnutkin laulaa puissa ja suloinen aurinko hellii poskea. Ei säälitä, miksi pitäisi? Arvostan ihmisiä joilla on omia mielipiteitä ja uskaltavat ne sanoa, myös massoja vastaan, kuten tässä ketjussa. Perusteli kuitenkin mielipiteensä ja vaikutti varsin tyytyväiseltä omaan elämäänsä. Miksi ja mitä pitäisi sääliä? Ennemmin mietin, miksi täällä jotkut otti ne kommentit liiankin itseensä ja provosoitui kirjoittamaan asiattomuuksia. -itsekin lapseton t. sivusta seurannut ammattikoulun käynyt 25-v. ja 30-v. lapsensa saanut [/quote] [/quote] No kuulepas, lue viestäjäsi... tarkoitan siis KTM:n viestejä ja kielenkäyttöä muutama sivu ja mieti sitten sitä henkistä pahoinvointiasi... siis KTM:n pahoinvointia. Et.. siis ei hän ihan henkisesti tasapainoinen ja hyvinvoiva ole. t. se amis [/quote] Miks mun tartteis miettiä kenekään pahoin tai hyvinvointia, kun avasin tän ketjun ihan sen aiheen takia ja sain lukea sivukaupalla jonkun lapsia tehneen naisen haukkumista ja väittelyä teiän kanssa, ja sitten kun odotan keskustelua itse aiheesta kun savustitte sen inhoamanne naisen pois, alattekin haukkua mua miten minä oon kuulemma hän =D Pimeetä porukkaa, kerta kaikkiaan. Eikö teillä oo mitään järkevää sanottavaa? [/quote] Järkevät nukkuu yöllä, työpäivä katsopa huomenna. Paitsi jos on töissä nyt. Mutta jos haluat järkevää sanottavaa niin kerronpa sinulle, että minulla ei ole kokemusta hoitojen onnistumisesta yli kolmevitosena.
[/quote]
No mikset kertonut sitä heti? Ketju killuu etusivulla ja ehkä 1/40 viesteistä koskee itse aihetta, loppu jotain naurettavaa tappelua ja haukkumista tyyliin 20 lapsetonta vastaan 1 lapsia saanut.
[/quote]
Sinä et ole päässyt yhtä pitkälle vieläkään. Kerropa sitten omat kokemuksesi lapsettomuushoidoista, ei täällä nyt huvin vuoksi ketjuja killuteta, niin!
Mulla on lapsi varatun miehen kanssa, jonka vaimo on hedelmätön. Ei nämä ole helppoja asioita, Ja usein lapsettomat katkeroituu, se on ihan tosiasia ja ihmettelen miten täällä yksikään lapseton ei voi sitä myöntää. Luulisi helpottavan itseännekin. Minäkin sain tappouhkauksia aikoinaan tältä naiselta ja vaikka mitä toiveita miten hukuttaa vauvani vaikka syy oli miehessä kun halusi kanssani lapsen ja valehteli mullekin suhteensa tilasta.
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 00:50"]
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 00:46"][quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 00:43"] [quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 00:38"][quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 00:13"] [quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 00:05"] [quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 00:00"] Eikö teitä ketään oikeasti säälitä tuo KTM? Minä tunnen sääliä ja empatiaa häntä kohtaan.Kumpa hänelle tulisi parempi olo kun kevät koittaa ja linnutkin laulaa puissa ja suloinen aurinko hellii poskea. Ei säälitä, miksi pitäisi? Arvostan ihmisiä joilla on omia mielipiteitä ja uskaltavat ne sanoa, myös massoja vastaan, kuten tässä ketjussa. Perusteli kuitenkin mielipiteensä ja vaikutti varsin tyytyväiseltä omaan elämäänsä. Miksi ja mitä pitäisi sääliä? Ennemmin mietin, miksi täällä jotkut otti ne kommentit liiankin itseensä ja provosoitui kirjoittamaan asiattomuuksia. -itsekin lapseton t. sivusta seurannut ammattikoulun käynyt 25-v. ja 30-v. lapsensa saanut [/quote] [/quote] No kuulepas, lue viestäjäsi... tarkoitan siis KTM:n viestejä ja kielenkäyttöä muutama sivu ja mieti sitten sitä henkistä pahoinvointiasi... siis KTM:n pahoinvointia. Et.. siis ei hän ihan henkisesti tasapainoinen ja hyvinvoiva ole. t. se amis [/quote] Miks mun tartteis miettiä kenekään pahoin tai hyvinvointia, kun avasin tän ketjun ihan sen aiheen takia ja sain lukea sivukaupalla jonkun lapsia tehneen naisen haukkumista ja väittelyä teiän kanssa, ja sitten kun odotan keskustelua itse aiheesta kun savustitte sen inhoamanne naisen pois, alattekin haukkua mua miten minä oon kuulemma hän =D Pimeetä porukkaa, kerta kaikkiaan. Eikö teillä oo mitään järkevää sanottavaa? [/quote] Järkevät nukkuu yöllä, työpäivä katsopa huomenna. Paitsi jos on töissä nyt. Mutta jos haluat järkevää sanottavaa niin kerronpa sinulle, että minulla ei ole kokemusta hoitojen onnistumisesta yli kolmevitosena. [/quote] No mikset kertonut sitä heti? Ketju killuu etusivulla ja ehkä 1/40 viesteistä koskee itse aihetta, loppu jotain naurettavaa tappelua ja haukkumista tyyliin 20 lapsetonta vastaan 1 lapsia saanut. [/quote] Sinä et ole päässyt yhtä pitkälle vieläkään. Kerropa sitten omat kokemuksesi lapsettomuushoidoista, ei täällä nyt huvin vuoksi ketjuja killuteta, niin!
[/quote]
Ei mulla ole kokemusta vielä, vasta harkinnassa ja siksi olisikin ollut kiva kuulla niitä kokemuksia eikä juupas eipäs väittelyä ja haukkumisia!!
Luin koko ketjun läpi suht huolella (juu, ajanhukkaa oli) ja tässä huomioitani:
-Asiattomuuksiin syyllistyivät sekä hoitojen puolestapuhujat että vastustajat, mutta vastustajat useammin. Puolustajien ainoa todellinen ylilyönti oli "lapsettomuus on pahempi kuin oman, ainoan lapsen kuolema", mutta sen esitti vain yksi keskustelija, eikä osa sitä yläpeukuttaneista varmaan ollut kunnolla lukenut kommenttia ennen peukuttamista. Lapsettomuushoitojen vastustajat taas haukkuivat lapsettomuushoitoihin turvautuvia estoitta ja vailla mitään järkevää sanottavaa keskustelun alusta lähtien.
-Miksi yksi keskustelija luulee, että kaikki, jotka ymmärtävät lapsettomuushoidot, ovat itse lapsettomia?
-Osalla porukasta on todella pahoja ongelmia, eivätkä ne ole (ainakaan pelkästään) lisääntymiskyvyssä.
-On maailman kahdeksas ihme, että tätä ketjua ei ole vielä poistettu.
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 00:45"][quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 00:35"]Älkää nyt hemmetti soikoon kiusatko enää tuota KTM-ressukkaa! Lopetetaan jooko tähän, mulle tulee paha mieli ja omantunnontuskat.
t. emppis-amis
[/quote]
Ei se ole mikään ressukka, veikkaan parikymppiseksi finninaamaksi, joka ei ole saanut ikinä naista. Tai no, ressukka ehkä kuitenkin.
[/quote]
niin, ressukka kuin ressukka, oli ikä ja aknetilanne mikä tahansa. Huomenna toivottavasti aurinko hellii häntä. Öitä!
t. amis
Onnistui toisella inseminaatio yrityksellä,ikää oli 36v.
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 00:44"][quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 00:40"]
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 00:38"]
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 00:13"]
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 00:05"]
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 00:00"]
Eikö teitä ketään oikeasti säälitä tuo KTM? Minä tunnen sääliä ja empatiaa häntä kohtaan.Kumpa hänelle tulisi parempi olo kun kevät koittaa ja linnutkin laulaa puissa ja suloinen aurinko hellii poskea.
Ei säälitä, miksi pitäisi? Arvostan ihmisiä joilla on omia mielipiteitä ja uskaltavat ne sanoa, myös massoja vastaan, kuten tässä ketjussa. Perusteli kuitenkin mielipiteensä ja vaikutti varsin tyytyväiseltä omaan elämäänsä. Miksi ja mitä pitäisi sääliä? Ennemmin mietin, miksi täällä jotkut otti ne kommentit liiankin itseensä ja provosoitui kirjoittamaan asiattomuuksia.
-itsekin lapseton
t. sivusta seurannut ammattikoulun käynyt 25-v. ja 30-v. lapsensa saanut
[/quote]
[/quote]
No kuulepas, lue viestäjäsi... tarkoitan siis KTM:n viestejä ja kielenkäyttöä muutama sivu ja mieti sitten sitä henkistä pahoinvointiasi... siis KTM:n pahoinvointia. Et.. siis ei hän ihan henkisesti tasapainoinen ja hyvinvoiva ole.
t. se amis
[/quote]
Miks mun tartteis miettiä kenekään pahoin tai hyvinvointia, kun avasin tän ketjun ihan sen aiheen takia ja sain lukea sivukaupalla jonkun lapsia tehneen naisen haukkumista ja väittelyä teiän kanssa, ja sitten kun odotan keskustelua itse aiheesta kun savustitte sen inhoamanne naisen pois, alattekin haukkua mua miten minä oon kuulemma hän =D Pimeetä porukkaa, kerta kaikkiaan. Eikö teillä oo mitään järkevää sanottavaa?
[/quote]
Niin huono yritys taas, apua :D
[/quote]
koitappa sinä löytää se lääkekaappi. Kuka oikeesti kuvittelee Suomen suosituimmalla keskustelupalstalla keskustelevansa täällä vain yhden ja saman henkilön kans? Et oo ihan terve, sori..
[/quote]
kyllä sen saa selville jos osaa vaan ;)
Vastailen ketjuun siskoni kokemuksella. Yrittivät miehensä kanssa lasta melkein kolme vuotta tuloksetta ja sitten sai clomilääkityksen, jolla saatiin buustattua kroppa ovuloimaan. Tästä tulikin pian raskaaksi ja sai lapsen 36-vuotiaana. Sitten syntyi vielä täysin luomusti kaksi lasta 37- ja 38-vuotiaana eli melkein kertalaakista tuli raskaaksi toisen ja kolmannen kanssa, kun pää saatiin auki. On se luonto ihmeellinen.
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 00:58"]
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 00:51"]Mulla on lapsi varatun miehen kanssa, jonka vaimo on hedelmätön. Ei nämä ole helppoja asioita, Ja usein lapsettomat katkeroituu, se on ihan tosiasia ja ihmettelen miten täällä yksikään lapseton ei voi sitä myöntää. Luulisi helpottavan itseännekin. Minäkin sain tappouhkauksia aikoinaan tältä naiselta ja vaikka mitä toiveita miten hukuttaa vauvani vaikka syy oli miehessä kun halusi kanssani lapsen ja valehteli mullekin suhteensa tilasta. [/quote] No voi, et sitten äpärästä huolimatta saanut miestä itsellesi. KTM pistää parastaan. Ihan vinkkinä, kyllä miehen nyt olisi pitänyt vaimo jättää eikä mahossa roikkua, puuttuu nyt tarinasta liha luiden päältä. Katkera olisin, jos minulla olisi isätön penikka, tiedän toki toisten niitä tietoisestikin hankkivan hedelmöityshoidoillakin.
[/quote]
Öö, nyt voit kyllä säästää haukkusi mun osalta, tuon miehen kans me sovittiin alunperinkin ihan vaan lapsen teosta, mä en halunnut miestä ja hän sanoi että vaimolle se (lapsen hankinta toisen naisen kanssa) on ok kun vaimo ei kerran voi saada lapsia. Tosi ällöttävää tuo tekstisi, eikö hävetä suoltaa tuollaista täysin vieraalle ihmiselle, jonka tilanteesta et mitään sen kummemmin tiedä? Oi aikoja, oi tapoja...
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 00:58"]
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 00:51"]Mulla on lapsi varatun miehen kanssa, jonka vaimo on hedelmätön. Ei nämä ole helppoja asioita, Ja usein lapsettomat katkeroituu, se on ihan tosiasia ja ihmettelen miten täällä yksikään lapseton ei voi sitä myöntää. Luulisi helpottavan itseännekin. Minäkin sain tappouhkauksia aikoinaan tältä naiselta ja vaikka mitä toiveita miten hukuttaa vauvani vaikka syy oli miehessä kun halusi kanssani lapsen ja valehteli mullekin suhteensa tilasta. [/quote] No voi, et sitten äpärästä huolimatta saanut miestä itsellesi. KTM pistää parastaan. Ihan vinkkinä, kyllä miehen nyt olisi pitänyt vaimo jättää eikä mahossa roikkua, puuttuu nyt tarinasta liha luiden päältä. Katkera olisin, jos minulla olisi isätön penikka, tiedän toki toisten niitä tietoisestikin hankkivan hedelmöityshoidoillakin.
[/quote]
Ja niin, mun lapsi ei ole isätön. Isä ollut alusta asti tiiviisti hänen elämässä mukana. Mikä helvetti sua vaivaa, kun pitää suoltaa tuollaista solvaavaa paskaa täysin vieraan ihmisen päälle? Tulee mieleen, että sinulla täytyy olls joku vielä lapsettomuuttakin pahempi ongelma. :-(
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 01:05"]
Vastailen ketjuun siskoni kokemuksella. Yrittivät miehensä kanssa lasta melkein kolme vuotta tuloksetta ja sitten sai clomilääkityksen, jolla saatiin buustattua kroppa ovuloimaan. Tästä tulikin pian raskaaksi ja sai lapsen 36-vuotiaana. Sitten syntyi vielä täysin luomusti kaksi lasta 37- ja 38-vuotiaana eli melkein kertalaakista tuli raskaaksi toisen ja kolmannen kanssa, kun pää saatiin auki. On se luonto ihmeellinen.
[/quote]
3 lasta vuoden välin?! Sääli lapsia.. eipä ole "saanut" olla vauva kukaan heistä :(
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 01:04"]
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 00:44"][quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 00:40"] [quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 00:38"] [quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 00:13"] [quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 00:05"] [quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 00:00"] Eikö teitä ketään oikeasti säälitä tuo KTM? Minä tunnen sääliä ja empatiaa häntä kohtaan.Kumpa hänelle tulisi parempi olo kun kevät koittaa ja linnutkin laulaa puissa ja suloinen aurinko hellii poskea. Ei säälitä, miksi pitäisi? Arvostan ihmisiä joilla on omia mielipiteitä ja uskaltavat ne sanoa, myös massoja vastaan, kuten tässä ketjussa. Perusteli kuitenkin mielipiteensä ja vaikutti varsin tyytyväiseltä omaan elämäänsä. Miksi ja mitä pitäisi sääliä? Ennemmin mietin, miksi täällä jotkut otti ne kommentit liiankin itseensä ja provosoitui kirjoittamaan asiattomuuksia. -itsekin lapseton t. sivusta seurannut ammattikoulun käynyt 25-v. ja 30-v. lapsensa saanut [/quote] [/quote] No kuulepas, lue viestäjäsi... tarkoitan siis KTM:n viestejä ja kielenkäyttöä muutama sivu ja mieti sitten sitä henkistä pahoinvointiasi... siis KTM:n pahoinvointia. Et.. siis ei hän ihan henkisesti tasapainoinen ja hyvinvoiva ole. t. se amis [/quote] Miks mun tartteis miettiä kenekään pahoin tai hyvinvointia, kun avasin tän ketjun ihan sen aiheen takia ja sain lukea sivukaupalla jonkun lapsia tehneen naisen haukkumista ja väittelyä teiän kanssa, ja sitten kun odotan keskustelua itse aiheesta kun savustitte sen inhoamanne naisen pois, alattekin haukkua mua miten minä oon kuulemma hän =D Pimeetä porukkaa, kerta kaikkiaan. Eikö teillä oo mitään järkevää sanottavaa? [/quote] Niin huono yritys taas, apua :D [/quote] koitappa sinä löytää se lääkekaappi. Kuka oikeesti kuvittelee Suomen suosituimmalla keskustelupalstalla keskustelevansa täällä vain yhden ja saman henkilön kans? Et oo ihan terve, sori.. [/quote] kyllä sen saa selville jos osaa vaan ;)
[/quote]
jep jep. keijut varmaan kertoo halluissas. No voin kertoa että metsiin meni ainakin mun kohdalla =D
Yritän ottaa huomioon sen näkökulman, että on ilmeisesti Suomessakin olemassa naisia, joiden arvokkain ja ainoa ominaisuus on "kyky" tai onni tulla nopeasti raskaaksi. Ajatelkaa vaikka esim näin: Elät yhteisössä, jossa arvostetaan vaaleita hiuksia ja satut olemaan vaaleahiuksinen. Luulet olevasi muita parempi ja jotenkin merkityksellisesti valittu tärkeäksi henkilöksi. Sitten keksitään vaalennusaine, ja yhtäkkiä et olekaan enää mitään, sillä vaalea tukka oli ainut hyvä ominaisuutesi. Kyllä se varmasti risoo. Antakaa armoa näille jankkaajille, heidän mielipiteillään ei kuitenkaan ole lääketieteen kehittymisessä mitään väliä
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 01:17"]
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 01:05"]
[/quote]
3 lasta vuoden välin?! Sääli lapsia.. eipä ole "saanut" olla vauva kukaan heistä :(
[/quote]
Hyvän lapsuuden on jokainen heistä saanut ja meidän perheellä on hyvät turvaverkot. Kaikki kolme syntyivät 3 v 7 kk sisällä, mikä on aika hurja tahti minunkin mielestäni, mutta hyvin on mennyt ja siskolla on riittänyt aikaa, energiaa ja kärsivällisyyttä. Vähän kyllä itsekin yllättyivät miten helposti keskimmäinen ja kuopus saivat alkunsa, kun ensimmäinen ei tosiaan ilman hoitoja syntynyt. Eivät ottaneet lääkärin suosituksesta ehkäisyä lainkaan käyttöön esikoisen jälkeen, sillä koska oli hedelmättömyysongelmia taustalla niin ajateltiin että tuskin se kuitenkaan ihan pian tärppää jos lainkaan.
Unohtakaa lapsettomuushoidot ja hakekaa apu homeopatiasta ja refleksologiasta! Tehokasta ja nopeaa, eikä tarvi hormoneja elimistöönsä syytää.
Ensimmäinen raskaus alussa, muutamaa lääkettä (3 eri lääkettä) tarvittu avuksi. Ikää 39.
Täh, miksi et usko, että tilastot pitävät paikkansa? Tietysti yksityiset klinikat saattavat hieman kaunistella onnistumisprosenttejaan, mutta en kyllä käsitä, miksi onnistumiset olisivat hyvin harvinaisia. Eihän 35 v. ole vielä vanhakaan. Taitaa olla taas yksi näistä "lapset pitää hankkia nuorena" -aloituksista.
Toivottavasti ei onnistu. Ei noin vanhojen kuulu enää saada lapsia, etenkään väenväkisin. Oikein hoitoja vielä kuivahtavaan kroppaan jos ei muuten natsaa, voiko säälittävämpää enää paljon olla.
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 19:56"]
Toivottavasti ei onnistu. Ei noin vanhojen kuulu enää saada lapsia, etenkään väenväkisin. Oikein hoitoja vielä kuivahtavaan kroppaan jos ei muuten natsaa, voiko säälittävämpää enää paljon olla.
[/quote]
Tiedätkö mikä on kuivahtanut? Tämä synnyttäjien ikäkysymyksellä trollaaminen.
Ei jatkoon.
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 00:43"]
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 00:38"][quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 00:13"] [quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 00:05"] [quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 00:00"] Eikö teitä ketään oikeasti säälitä tuo KTM? Minä tunnen sääliä ja empatiaa häntä kohtaan.Kumpa hänelle tulisi parempi olo kun kevät koittaa ja linnutkin laulaa puissa ja suloinen aurinko hellii poskea. Ei säälitä, miksi pitäisi? Arvostan ihmisiä joilla on omia mielipiteitä ja uskaltavat ne sanoa, myös massoja vastaan, kuten tässä ketjussa. Perusteli kuitenkin mielipiteensä ja vaikutti varsin tyytyväiseltä omaan elämäänsä. Miksi ja mitä pitäisi sääliä? Ennemmin mietin, miksi täällä jotkut otti ne kommentit liiankin itseensä ja provosoitui kirjoittamaan asiattomuuksia. -itsekin lapseton t. sivusta seurannut ammattikoulun käynyt 25-v. ja 30-v. lapsensa saanut [/quote] [/quote] No kuulepas, lue viestäjäsi... tarkoitan siis KTM:n viestejä ja kielenkäyttöä muutama sivu ja mieti sitten sitä henkistä pahoinvointiasi... siis KTM:n pahoinvointia. Et.. siis ei hän ihan henkisesti tasapainoinen ja hyvinvoiva ole. t. se amis [/quote] Miks mun tartteis miettiä kenekään pahoin tai hyvinvointia, kun avasin tän ketjun ihan sen aiheen takia ja sain lukea sivukaupalla jonkun lapsia tehneen naisen haukkumista ja väittelyä teiän kanssa, ja sitten kun odotan keskustelua itse aiheesta kun savustitte sen inhoamanne naisen pois, alattekin haukkua mua miten minä oon kuulemma hän =D Pimeetä porukkaa, kerta kaikkiaan. Eikö teillä oo mitään järkevää sanottavaa? [/quote] Järkevät nukkuu yöllä, työpäivä katsopa huomenna. Paitsi jos on töissä nyt. Mutta jos haluat järkevää sanottavaa niin kerronpa sinulle, että minulla ei ole kokemusta hoitojen onnistumisesta yli kolmevitosena.
[/quote]
No mikset kertonut sitä heti? Ketju killuu etusivulla ja ehkä 1/40 viesteistä koskee itse aihetta, loppu jotain naurettavaa tappelua ja haukkumista tyyliin 20 lapsetonta vastaan 1 lapsia saanut.