G: Onnistuiko lapsettomuushoitosi, jotka aloitit yli 35-vuotiaana?
Tilastojen mukaan puolet heistäkin onnistuvat, mutta uskonpa, että osuus on hyvin hyvin pieni. Miten teillä kävi?
Kommentit (156)
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 21:32"]
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 20:01"]
Itse pidin (ja liki kaikki tuttavat, joita on PALJON) ihan ehdottomana ikärajana 35v sille, että voisi saada lapsen. Ja nyt siis puhun luomulapsista, eli tuolloin viimeistään aloitettiin ehkäisy. Ja täällä jotkut hankkii kalliita hoitoja, jotta voi lisääntyä epäinhimillisen vanhoina, vaikkei edes "luonto" sitä soisi? Ei tajua, ei sitten millään. Ei varmaan teidän mielestä ole sitten liikaa kodittomiakin lapsia tässä maailmassa?! Ei ole itsekkyydellä mitään rajaa ilmeisesti. Tuli huono olo :(
[/quote]
Aika outoa tekstiä. Mistä tuollainen agressiivisuus?
[/quote]
Epäilen, että kyseessä on yksi ja sama mt-ongelmainen, joka purkaa pahaa oloaan tässä ketjussa useamman viestin verran. Eivät viestit ole tasapainoisen ihmisen tuottamia.
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 21:19"]Koettakaa nyt arvon lapsettomat hillitä hermonne, ei teidän kyvyttömyys saada lapsia ole niiden naisten vika, jotka niitä kykenee saamaan ! Vai pelkäättekö, että miehenne lähtee hedelmällisemmän mukaan? Tuolla luonteella/mielenterveyden tilanteella en tosin yhtään ihmettelisi. Hulluja katkeria mahoja palsta täys.
[/quote]
Kyllä sinä raivotar olet se, joka on eksynyt väärään ketjuun meuhkaamaan. En suoranaisesti näe mitään syytä sinulle edes avata ketjua, lapsettomuus ja hedelmöityshoidot kun eivät sinua nähtävästi kosketa.
Toivon todella että täällä trollaa joku Pertti-Viljami 13 v, hirvittää ajatus että tuollaisella vatipäällä olisi lapsia huollettavana.
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 21:42"]
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 21:15"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 21:11"] [quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 20:19"] Tämäkin ketju on surullinen otos ja osoitus av-mammojen "tasosta" = siitä, ketä täällä enimäkseen palstailee. Vanhoja luuskia, jotka lykänneet lapsentekoa liian myöhään, kun sitä "nuoruutta" on ollut pakko venyttää loputtomiin, ja sitten kun kappas, ei olekaan enää muuta sisältöä elämässä, nyt mä thon ne lapset! Juu, ei onnistu. Tahon silti!! Minä, minä, MINÄ!! Kyllä välillä hävettää olla suomalainen nainen, ihan teidän puolesta. Te itse kun ette osaa hävetä omaa itsekkyyttänne ja naurettavuuttanne vaikka sen rautalangasta vääntäisi. Sääliksi käy. [/quote] kävikö mies vieraissa vai onko sulla se aika kuusta? Mene lenkille.... [/quote] HÄH? Mitä sä sekoilet?? :DD Haha vittu mitä muuta tää on kuin surkea yritys peitellä ilmiselvää kateutta naiselle joka kykenee saamaan lapsia ja oi, sillä on vielä muuten mieskin, joka osallistuu lasten ja kodin hoitoon ja rakastaa :) Ei ole mun syy että sä olet maho, joten säästä raivos. [/quote] Noin häiriintyneelle ei kukaan ole kateellinen. Eikä etenkään häiriintyneen lapsille. Harmi etteivät mt-ongelmat ja lapsettomuus korreloi keskenään, kaikkien ei todellakaan pitäisi lisääntyä ennen asiantuntijan arviota.
[/quote]
Miksi mä olen häiriintynyt sun mielestä? koska olen pystynyt saamaan lapsia luomusti, ja olen sitä mieltä, että nelikymppisten lapsettomuushoidot on sekä ajan että rahan haaskausta? Mielenkiintoinen näkökulma sulla. Kyllä me kaikki ymmärretään että tuo lapsettomuus on sulle arka paikka, mutta siitä huolimatta tarttee perustella mielipiteensä jos alkaa herjaamaan toista. Ymmärsitkö?
Ekasta hoitokerrasta (olin 36v) saatiin aikaiseksi kaksoset, sen jälkeen oli 2 tuloksetonta yritystä ja kolmannella kerralla 39v iässä raskauduin ja sain kuopuksen juuri ja juuri 40v iässä. Eli oma empiirinen tutkimukseni kertoo, että 4 yritystä, 2 onnistunutta raskautta => 50%
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 21:33"]
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 21:29"]
Tää ketju on hyvä esimerkki ketjusta jota voisi moderoida ihan rankalla kädellä. Sen sijaan että ap saisi asiallisia viestejä, keskustelu on eksynyt ihan muille raiteille. Useimmat viestit voisi poistaa ja jättää ne joilla on ap:n kysymyksen kannalta merkitystä.
Ja joo, en todellakaan jaksanut lukea kuin vähän alkuun...
[/quote]
mä ilmoitin tän ketjun jo
sääli on että tällä palstalla ei voi käytännössä koskaan käydä tästä aiheesta asiallista keskustelua. Ketjuun tulee aina joku "fiksu" kommentoimaan asiattomia, ja saa ihan aiheesta asiattomia vastauksia.
ap:n aloitus oli ihan neutraali kysymys.....
[/quote]
Kuka esti keskustelun? Johan on ihme, ettei saa mielipidettä sanoa, kun nämä mahot hyökkii sankoin joukoin itkemään paikalle - itse saavat haukkua muita, mutta heistä ei saa poikkiteloista sanaa muka sanoa. Samahan se muuten on tosielämässä. Todella lapsellista käytöstä.
Saakos sekundaarista lapsettomuutta (toista lasta ei kuulu) sitten hoidattaa yli 35-veenä? Jos eka lapsi on tullut luomuna, niin tuskin toisesta sen luonnottomampi tulee.
olen pahoillani, että lapsettomuushoidoista ei voi puhua ilman, että joku teininä äidiksi tullut on paikalla raivoamassa...
35 v ei ole mitenkään vanha, itse sain luomuna ekasta kierrosta 37 v kuopuksen ja olisin varmaan saanut reilusti vanhempanakin jos olisi vielä ollut ajankohtaista. Ekan kohdalla raskautuminen kesti 2,5 vuotta, joten minulla on edes vähän ymmärrystä siitä tuskasta mitä lapsettomuus aiheuttaa.
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 21:44"]
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 21:32"]
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 20:01"]
Itse pidin (ja liki kaikki tuttavat, joita on PALJON) ihan ehdottomana ikärajana 35v sille, että voisi saada lapsen. Ja nyt siis puhun luomulapsista, eli tuolloin viimeistään aloitettiin ehkäisy. Ja täällä jotkut hankkii kalliita hoitoja, jotta voi lisääntyä epäinhimillisen vanhoina, vaikkei edes "luonto" sitä soisi? Ei tajua, ei sitten millään. Ei varmaan teidän mielestä ole sitten liikaa kodittomiakin lapsia tässä maailmassa?! Ei ole itsekkyydellä mitään rajaa ilmeisesti. Tuli huono olo :(
[/quote]
Aika outoa tekstiä. Mistä tuollainen agressiivisuus?
[/quote]
Epäilen, että kyseessä on yksi ja sama mt-ongelmainen, joka purkaa pahaa oloaan tässä ketjussa useamman viestin verran. Eivät viestit ole tasapainoisen ihmisen tuottamia.
[/quote]
Jaa kuinka? Tasapainottomampia nuo lapsettomien vastausviestit on.. M32
En tarvinnut keinosiemennystä enkä hoitoja. Toivosta luovuin ja kun vähiten odotti niin raskaaksi tulin ihan sattumoisin. Ikää oli jo yli 40 v, toinen osapuoli oli paljon nuorempi eli aviomieheni.
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 21:53"]
olen pahoillani, että lapsettomuushoidoista ei voi puhua ilman, että joku teininä äidiksi tullut on paikalla raivoamassa...
35 v ei ole mitenkään vanha, itse sain luomuna ekasta kierrosta 37 v kuopuksen ja olisin varmaan saanut reilusti vanhempanakin jos olisi vielä ollut ajankohtaista. Ekan kohdalla raskautuminen kesti 2,5 vuotta, joten minulla on edes vähän ymmärrystä siitä tuskasta mitä lapsettomuus aiheuttaa.
[/quote]
35v on vanha. 37v ja siitä eteenpäin on hemmetin vanha.
T. Äidiksi ihan aikuisiällä tullut (lapset saanut 25 ja 29v). Ettekö mummelit mieti edes niitä lapsianne??!!
Ok, nyt tää "mahojen" haukkuja otti apuun muita identiteettejään ja kommentoi niiden turvin. ; )
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 21:52"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 21:33"]
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 21:29"]
Tää ketju on hyvä esimerkki ketjusta jota voisi moderoida ihan rankalla kädellä. Sen sijaan että ap saisi asiallisia viestejä, keskustelu on eksynyt ihan muille raiteille. Useimmat viestit voisi poistaa ja jättää ne joilla on ap:n kysymyksen kannalta merkitystä.
Ja joo, en todellakaan jaksanut lukea kuin vähän alkuun...
[/quote]
mä ilmoitin tän ketjun jo
sääli on että tällä palstalla ei voi käytännössä koskaan käydä tästä aiheesta asiallista keskustelua. Ketjuun tulee aina joku "fiksu" kommentoimaan asiattomia, ja saa ihan aiheesta asiattomia vastauksia.
ap:n aloitus oli ihan neutraali kysymys.....
[/quote]
Kuka esti keskustelun? Johan on ihme, ettei saa mielipidettä sanoa, kun nämä mahot hyökkii sankoin joukoin itkemään paikalle - itse saavat haukkua muita, mutta heistä ei saa poikkiteloista sanaa muka sanoa. Samahan se muuten on tosielämässä. Todella lapsellista käytöstä.
[/quote]
Yleensä vastataan siihen, mitä kysytään, ei ladella omia rajoittuneita mielipiteitä, jotka ei kyseiseen ketjuun kuulu. Sikäli kun sillä jotain merkitystä on, en ole maho, kuten eivät kaikki muutkaan tässä ketjussa. Mielipiteesi on kuultu, voit poistua häiriköimästä.
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 20:19"]
Tämäkin ketju on surullinen otos ja osoitus av-mammojen "tasosta" = siitä, ketä täällä enimäkseen palstailee. Vanhoja luuskia, jotka lykänneet lapsentekoa liian myöhään, kun sitä "nuoruutta" on ollut pakko venyttää loputtomiin, ja sitten kun kappas, ei olekaan enää muuta sisältöä elämässä, nyt mä thon ne lapset! Juu, ei onnistu. Tahon silti!! Minä, minä, MINÄ!! Kyllä välillä hävettää olla suomalainen nainen, ihan teidän puolesta. Te itse kun ette osaa hävetä omaa itsekkyyttänne ja naurettavuuttanne vaikka sen rautalangasta vääntäisi. Sääliksi käy.
[/quote]
Juu niin on tämä ketju hyvä osoitus keskustelijoiden tasosta, kuten sinun. Itse olet itsekäs, kun et ymmärrä mitään muita elämänkohtaloita ja ratkaisuja kuin omanlaisesi. Mitäse sinun pesettäsi kutittaa, jos joku saa lapset vahmepana kuin sinä. Ahdasmielisine asenteinesi olet varman "tosi hyvä äitikin". Ikävä kyllä kouluttamattomat hieman yksinkertaiset naiset usein näkevät asiat kovin suvaitsemattomasti ja epäempaattisesti. Ja lisäänytävät nuorella iällä.
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 21:56"]
[/quote]
T. Äidiksi ihan aikuisiällä tullut (lapset saanut 25 ja 29v). Ettekö mummelit mieti edes niitä lapsianne??!!
[/quote] annoin lapselle elämän ja oon hyvin kiitollinen että sain niinkin myöhään. Lapsi tietää kuinka rakas hän on. Ei vaan tullut silloin milloin piti. Elämä on.....Kiitollisena yhdestä ainoasta lapsesta.
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 21:49"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 21:42"]
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 21:15"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 21:11"] [quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 20:19"] Tämäkin ketju on surullinen otos ja osoitus av-mammojen "tasosta" = siitä, ketä täällä enimäkseen palstailee. Vanhoja luuskia, jotka lykänneet lapsentekoa liian myöhään, kun sitä "nuoruutta" on ollut pakko venyttää loputtomiin, ja sitten kun kappas, ei olekaan enää muuta sisältöä elämässä, nyt mä thon ne lapset! Juu, ei onnistu. Tahon silti!! Minä, minä, MINÄ!! Kyllä välillä hävettää olla suomalainen nainen, ihan teidän puolesta. Te itse kun ette osaa hävetä omaa itsekkyyttänne ja naurettavuuttanne vaikka sen rautalangasta vääntäisi. Sääliksi käy. [/quote] kävikö mies vieraissa vai onko sulla se aika kuusta? Mene lenkille.... [/quote] HÄH? Mitä sä sekoilet?? :DD Haha vittu mitä muuta tää on kuin surkea yritys peitellä ilmiselvää kateutta naiselle joka kykenee saamaan lapsia ja oi, sillä on vielä muuten mieskin, joka osallistuu lasten ja kodin hoitoon ja rakastaa :) Ei ole mun syy että sä olet maho, joten säästä raivos. [/quote] Noin häiriintyneelle ei kukaan ole kateellinen. Eikä etenkään häiriintyneen lapsille. Harmi etteivät mt-ongelmat ja lapsettomuus korreloi keskenään, kaikkien ei todellakaan pitäisi lisääntyä ennen asiantuntijan arviota.
[/quote]
Miksi mä olen häiriintynyt sun mielestä? koska olen pystynyt saamaan lapsia luomusti, ja olen sitä mieltä, että nelikymppisten lapsettomuushoidot on sekä ajan että rahan haaskausta? Mielenkiintoinen näkökulma sulla. Kyllä me kaikki ymmärretään että tuo lapsettomuus on sulle arka paikka, mutta siitä huolimatta tarttee perustella mielipiteensä jos alkaa herjaamaan toista. Ymmärsitkö?
[/quote]
Ihan tuo sinun kirjoitustyylisi kertoo kaiken olennaisen mielenterveytesi tilasta. Ota viestiketju mukaan terapiaan, niin ammatti-ihminen osaa varmasti avata asiaa myös sinulle itsellesi.
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 22:04"]
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 21:56"]
[/quote]
[/quote] annoin lapselle elämän ja oon hyvin kiitollinen että sain niinkin myöhään. Lapsi tietää kuinka rakas hän on. Ei vaan tullut silloin milloin piti. Elämä on.....Kiitollisena yhdestä ainoasta lapsesta.
[/quote] ei pidä aina tuijottaa ikää, jää muuten elämä elämättä, täysin rinnoin tässä vielä mennään etiäpäin,
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 21:59"]
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 21:52"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 21:33"] [quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 21:29"] Tää ketju on hyvä esimerkki ketjusta jota voisi moderoida ihan rankalla kädellä. Sen sijaan että ap saisi asiallisia viestejä, keskustelu on eksynyt ihan muille raiteille. Useimmat viestit voisi poistaa ja jättää ne joilla on ap:n kysymyksen kannalta merkitystä. Ja joo, en todellakaan jaksanut lukea kuin vähän alkuun... [/quote] mä ilmoitin tän ketjun jo sääli on että tällä palstalla ei voi käytännössä koskaan käydä tästä aiheesta asiallista keskustelua. Ketjuun tulee aina joku "fiksu" kommentoimaan asiattomia, ja saa ihan aiheesta asiattomia vastauksia. ap:n aloitus oli ihan neutraali kysymys..... [/quote] Kuka esti keskustelun? Johan on ihme, ettei saa mielipidettä sanoa, kun nämä mahot hyökkii sankoin joukoin itkemään paikalle - itse saavat haukkua muita, mutta heistä ei saa poikkiteloista sanaa muka sanoa. Samahan se muuten on tosielämässä. Todella lapsellista käytöstä. [/quote] Yleensä vastataan siihen, mitä kysytään, ei ladella omia rajoittuneita mielipiteitä, jotka ei kyseiseen ketjuun kuulu. Sikäli kun sillä jotain merkitystä on, en ole maho, kuten eivät kaikki muutkaan tässä ketjussa. Mielipiteesi on kuultu, voit poistua häiriköimästä.
[/quote]
Vastatkaahan sitten siihen, miksi nämä lapsettomat niin kiivaasti reagoi näihin muiden mielipiteisiin? Että pitää oikein alkaa herjaamaan muita? Kuka täälltä sen enempää häiriköi kuin muutkaan, jokaisella on oikeus puolustaa itseään ja omaa näkökulmaansa. Nainen, jonka mielestä keski-ikäisten hedelmöityshoidot on ajan ja rahan hukkaamista, on "häiriintynyt ja sairas, jolta pitäisi ottaa lapset pois" - pysähtykäähän kihhkoissanne hetkeksi miettimään oikeasti.
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 20:27"]
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 20:20"]
Luomusti voi hyvin tulla raskaaksi vielä 45-vuotiaanakin, eikä se ole edes mikään ihme. Menopaussi on siinä 50-vuotiaana vasta. Miksei nelikymppinen voisi tehdä lasta hoidoilla? Yhtä paljon hän olisi tarvinnut hoitoja parikymppisenäkin. Jos te kakarana lapsenne tehneet ette jaksa valvoa öitä nelikymppisenä tai leikkiä Legoilla, ei se tarkoita, että kaikki muutkin olisivat yhtä kykenemättömiä. Sitä paitsi ne myöhemmin lapsensa tekevät (luomusti tai hoidoilla) tarvitsevat paljon vähemmän yhteiskunnan tukia kuin parikymppiset vanhemmat.
Itse sain lapsen 36-vuotiaana hoidoilla.
[/quote]
Aika rankkaa yleistystä sulta, joka muuten olet olevinasi niin suvaitseva ja valveutunut. Itse olen saanut lapseni ihan aikuisena (yli 27, alle 33). Ja jos en olisi, olisin tehnyt elämälläni jotain muuta. Vain mielikuvituksettomat ja itsekkäät keskinkertaisuudet juuttuu ajatukseen, että se heidän ikioma biologinen tekele on pakollinen. Miettikää oikeasti, mitä haaskausta rahoille kaikki nämä hedelmöityshoidot! Kumpa ne voisi kieltää kokonaan, kaiken ikäisille, ja kohdentaa rahat JO OLEMASSA OLEVILLE kärsiville lapsille.
[/quote]
Voi sua ressukkaa. Ja vielä enemmän säälittää sun lapset. Miten joku voi olla noin tuomitseva ja vähän elämää ja ihmisyyttä ymmärtävä. Puistattavaa.
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 21:15"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 21:11"]
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 20:19"]
Tämäkin ketju on surullinen otos ja osoitus av-mammojen "tasosta" = siitä, ketä täällä enimäkseen palstailee. Vanhoja luuskia, jotka lykänneet lapsentekoa liian myöhään, kun sitä "nuoruutta" on ollut pakko venyttää loputtomiin, ja sitten kun kappas, ei olekaan enää muuta sisältöä elämässä, nyt mä thon ne lapset! Juu, ei onnistu. Tahon silti!! Minä, minä, MINÄ!! Kyllä välillä hävettää olla suomalainen nainen, ihan teidän puolesta. Te itse kun ette osaa hävetä omaa itsekkyyttänne ja naurettavuuttanne vaikka sen rautalangasta vääntäisi. Sääliksi käy.
[/quote]
kävikö mies vieraissa vai onko sulla se aika kuusta? Mene lenkille....
[/quote]
HÄH? Mitä sä sekoilet?? :DD Haha vittu mitä muuta tää on kuin surkea yritys peitellä ilmiselvää kateutta naiselle joka kykenee saamaan lapsia ja oi, sillä on vielä muuten mieskin, joka osallistuu lasten ja kodin hoitoon ja rakastaa :)
Ei ole mun syy että sä olet maho, joten säästä raivos.
[/quote]
Noin häiriintyneelle ei kukaan ole kateellinen. Eikä etenkään häiriintyneen lapsille. Harmi etteivät mt-ongelmat ja lapsettomuus korreloi keskenään, kaikkien ei todellakaan pitäisi lisääntyä ennen asiantuntijan arviota.