Kokoomus haluaa leikata kaikkein köyhimmiltä
Kokoomus on nyt selkeästi tuonut ilmi sen, että se haluaa leikata kaikkein köyhimmiltä niin Suomessa kuin maailmassa, Arhinmäki kommentoi Stubbin leikkauslistaa vasemmistoliiton puoluevaltuuston kokouksessa.
Stubb sanoi tänään Ylen Ykkösaamussa, että valtion menoja tulisi leikata muun muassa kehitysapua pienentämällä, jäädyttämällä etuudet ja lyhentämällä ansiosidonnaista työttömyysturvaa.
Arhinmäki sanoo, että jo nyt Euroopan neuvoston sosiaalisten oikeuksien komitea on antanut Suomelle huomautuksen siitä, että perusturvamme taso on liian alhainen.
- Ja nyt halutaan indeksit jäädyttämällä leikata eläkeläisiltä, työttömiltä, opiskelijoilta. Kun asumisen, ruuan, lääkkeiden ja muiden välttämättömyyksien hinnat kuitenkin nousevat, niin ostovoima pienenee.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015030719314860_uu.shtml
Kommentit (291)
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 20:38"]
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 20:36"]
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 20:34"]
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 20:29"]
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 20:26"]
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 19:39"]Kukaan heikommista huolta kantava ei kokoomusta äänestä. Itse annan ääneni vasemmistoliitolle, kyllä olen muuttanut kantani. Ansiosidonnainen on kohta vain muisto, suunta on pelottava. Kuka kantaa huolta tavallisista ihmisistä. [/quote] Miksi kukin ei saisi äänestää sitä puoluetta, joka pitää oman viiteryhmän puolia? Jos on hyvätuloinen ja -osainen niin miksi ihmeessä pitäisi äänestää vasureita?
[/quote]
Kysyinkin, kuka kantaa huolta tavallisista ihmisistä?
[/quote]
Minä joka pidän huolta kestävyysvajeesta ja haluan karsia kaikki ne tuet pois joihin ei todellisuudessa ole rahaa.
Eikä kiinnosta siitä johtuva itku. "Mutku tuolla on ja minulla ei!"
[/quote]
Ei varmaan kiinnosta myöskään siitä johtuva rikollisuuden lisääntyminen ja yhteiskunnallinen epävakaus?
[/quote]
Eli lähtökohtaisesti huono-osaiset ovat mielestäsi rikollisia, jotka eivät kykene tekemään tukien pienetessä mitään muuta kuin ryöstämään työtä tekeviltä ihmisiltä?
Ja sitten minua haukutaan, kun ehdotan syrjäytyneiden pakkosterilisointia...
[/quote]
Ihminen tekee mitä vain pysyäkseen hengissä, vaikka se vaatisi varastamista
Menkää köyhät äänestämään. Ette tutkitusti äänestä, joten asioitanne ei aja kukaan.
Haluatteko oikeasti pimeälle keskiajalle? Jossa murto-osa oli rikkaita, loput köyhiä työntekijöitä tai orjia. Ihmisiä kuoli katuojiin, kenestäkään ei huolehdittu. Raaka maailma. Eikö ole ollut ihanaa elää sivistysvaltiossa, jossa on niin sydämellinen kansa, että jokaisesta sen asukkaasta pidetään edes joten kuten huoli. Minusta aivan upea valtio ollut, mutta ei ole enää. Kokoomus romuttamassa tätä lujaa vauhtia. Esimerkkejä maailmalta jo tiedetään, miten toimii yhteiskunta, jossa tuloerot todella suuret..
Olen työssäkäyvä ihminen ja äänestän keskustaa. Minua ei kiinnosta toimeentulotuella elävien asiat, he voivat äänestää vasemmistoliittoa. Tämä on minun oikeus.
Niin, hyvähän se on laittaa työttömät töihin ilmaiseksi (tai 9 eurolla/pvä, jotta voi maksaa jotenkin kulkemisen työpaikalle), kun näistä työkokeluista/harjoitteluista ei tule edes eläkekertymää. Olen ollut työelämässä ja sitten työttömänä ja tehnyt ihan vapaaehtoisesti näitä "työllistämistä edistäviä" jaksoja. Millään tavalla eivät ole työllistymistäni parantaneet. Olen kuullut useammastakin paikasta, että mielellään minut palkkaisivat, jos olisi varaa. Enää en ilmaiseksi töihin lähde kuin pakon edessä ja silloinkin teen työni puoliteholla (jos kerran minä olen kuntoutusta ja vain kokeilua tarvitseva, mihinkään vakipaikkaan ei olisi silloin ainakaan mahdollisuuksia, kun näitä "kuntoutettavia" on pilvin pimein). Kyrsii. Turhaan tuli opiskeltua ja maksettua kaksi opintolainaa.
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 19:39"]Kukaan heikommista huolta kantava ei kokoomusta äänestä. Itse annan ääneni vasemmistoliitolle, kyllä olen muuttanut kantani. Ansiosidonnainen on kohta vain muisto, suunta on pelottava. Kuka kantaa huolta tavallisista ihmisistä. [/quote] Miksi kukin ei saisi äänestää sitä puoluetta, joka pitää oman viiteryhmän puolia? Jos on hyvätuloinen ja -osainen niin miksi ihmeessä pitäisi äänestää vasureita?
[/quote]
[/quote]
Minä joka pidän huolta kestävyysvajeesta ja haluan karsia kaikki ne tuet pois joihin ei todellisuudessa ole rahaa.
[/quote]
Ei varmaan kiinnosta myöskään siitä johtuva rikollisuuden lisääntyminen ja yhteiskunnallinen epävakaus?
[/quote]
Yhdentekevää.
Koska meillä ei edelleenkään ole varaa nykyiseen elintasoomme.
Itke sinä, minua ei kiinnosta kun numerot. Ja samalla tavalla hoidan muuten omaakin talouttani.
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 20:32"]
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 20:12"]
Elämme yli varojen. Työelämän ulkopuolella olevien on vain totuttava uudenlaiseen elämäntapaan ja elintasoon, joka paljon pienempi kuin nykyinen. Nykyisen kaltaista tasoa ei yhteiskunta enää voi kustantaa.
[/quote]
Myös työelämässä olevien on totuttava uuteen elintasoon, joka on paljon pienempi. Leikataan alkuun teiltä vaikka puolet pois palkasta. Jo tulee säästöä!
[/quote]
Itseasiassa jos pudotat yksityisellä työskentelevien palkat puoleen niin myös heidän verokertymänsä putoaa (itse asiassa alle puoleen, koska Suomessa on progressiivinen verotus). Silloin ne sosiaalituet laskee entuudestaan :)
Mutta eipä vasemmistolainen osaa ajatella omaa nokkaansa pidemmällä...
[/quote]
Nopeasti sutkin korvataan orjalla, mites sitten suu pannaan? Monesti se ääni sitten muuttuu siinä kellossa, kun itse joutuukin tahtomattaan työttömäksi ja jokaisesta hakemastasi työpaikasta tulee kirje "kiitos mielenkiinnostasi, paikkaa haki 400 työnhakijaa ja valitettavasti valinta ei tällä kertaa kohdistunut sinuun".
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 20:39"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Eli lähtökohtaisesti huono-osaiset ovat mielestäsi rikollisia, jotka eivät kykene tekemään tukien pienetessä mitään muuta kuin ryöstämään työtä tekeviltä ihmisiltä?
[/quote]
[/quote]
Japanissa monet tekevät kunniaitsemurhan työttömäksi jäätyään. Tästä syystä heillä on maailman korkein työllisyysaste. Miksi suomalaiset vastaavasti muuttuvat automaattisesti rikollisiksi?
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 20:42"]
Haluatteko oikeasti pimeälle keskiajalle? Jossa murto-osa oli rikkaita, loput köyhiä työntekijöitä tai orjia. Ihmisiä kuoli katuojiin, kenestäkään ei huolehdittu. Raaka maailma. Eikö ole ollut ihanaa elää sivistysvaltiossa, jossa on niin sydämellinen kansa, että jokaisesta sen asukkaasta pidetään edes joten kuten huoli. Minusta aivan upea valtio ollut, mutta ei ole enää. Kokoomus romuttamassa tätä lujaa vauhtia. Esimerkkejä maailmalta jo tiedetään, miten toimii yhteiskunta, jossa tuloerot todella suuret..
[/quote]
No onko täällä Suomessa sitten oikeasti niin huono elintaso köyhillä? Jos heillä on varaa ostaa tupakkaa (huom. alimmassa tulodesiilissä joka toinen tupakoi säännöllisesti) ja hankkia yleisimpiä uusia kulutushyödykkeitä, voidaanko puhua absoluuttisesta köyhyydestä? Suhteellista köyhyyttä tulee olemaan aina niin kauan kuin toiset ovat valmiita tekemään jotain elämisensä eteen.
Köyhyydestä iso osa on vain sellaista, jota ei voida ratkaista tuputtamalla köyhille rahaa. Vrt. sairastavuus, huonot elintavat, syrjääntyminen jne.
Tulisikin keskittyä henkisen pääoman lisäämiseen ts. kuinka köyhtymistä voitaisiin estää. Ehkäisyvalistus, terveysvalistus, kannustaminen koulutukseen ja sivistykseen. Eihän ne hyväosaisen elämän ilotkaan ole kuin pieneltä osin materiaalisia. Suurin osa aineettomia ja hyvään elämäntapaan liittyviä asioita, joita ei voida siirtää ihmisille siirtämällä heille rahaa. Ei köyhien terveyttä kannata edistää suuntaamalla rahaa heidän keuhkosyöpänsä tai elintasosairauksiensa hoitoon vaan pitäisi keskittyä paremmin siirtämään heille hyväosaisten henkistä pääomaa.
Paras lääke köyhyyteen on työ. Maahanmuuttajat tekevät siivoushommat Suomessa, koska Suomalainen ei halua. Ei ole asiat oikein tässä maassa.
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 20:44"]
Elämme yli varojen. Työelämän ulkopuolella olevien on vain totuttava uudenlaiseen elämäntapaan ja elintasoon, joka paljon pienempi kuin nykyinen. Nykyisen kaltaista tasoa ei yhteiskunta enää voi kustantaa.
[/quote]
Myös työelämässä olevien on totuttava uuteen elintasoon, joka on paljon pienempi. Leikataan alkuun teiltä vaikka puolet pois palkasta. Jo tulee säästöä!
[/quote]
Itseasiassa jos pudotat yksityisellä työskentelevien palkat puoleen niin myös heidän verokertymänsä putoaa (itse asiassa alle puoleen, koska Suomessa on progressiivinen verotus). Silloin ne sosiaalituet laskee entuudestaan :)
[/quote]
Nopeasti sutkin korvataan orjalla, mites sitten suu pannaan? Monesti se ääni sitten muuttuu siinä kellossa, kun itse joutuukin tahtomattaan työttömäksi ja jokaisesta hakemastasi työpaikasta tulee kirje "kiitos mielenkiinnostasi, paikkaa haki 400 työnhakijaa ja valitettavasti valinta ei tällä kertaa kohdistunut sinuun".
[/quote]
Olen ollut elämässäni 2 viikkoa työttömänä ilman tuloja. Tuon kahden viikon aikana aloin kirjoittamaan kirjaa, mutta sitten pääsin töihin ja jäi kesken. Nyt työssäkäyvänä ei ole ollut aikaa/inspiraatiota jatkaa... Olen ollut myös USA:ssa töissä, siellä työllisyystilanne on Suomea huomattavan paljon parempi!
Mutta jos ulkoistaa vastuun elämästään yhteiskunnalle ja muille ihmisille niin onhan se helppoa maata sohvalla ja huutaa "TYÖKKÄRI EI JÄRJESTÄ MULLE MITÄÄN HOMMIA!!!"
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 20:39"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Japanissa monet tekevät kunniaitsemurhan työttömäksi jäätyään. Tästä syystä heillä on maailman korkein työllisyysaste. Miksi suomalaiset vastaavasti muuttuvat automaattisesti rikollisiksi?
[/quote]
Koska suomalaiseen mentaliteettiin kuuluu ahneus ja loisiminen. Mulla on oikeus, koska olen olemassa jne.
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 19:36"]
Ja mikä "yllätys" että tuolta leikkauslistalta ei löydy kreikkalaisten ym. tukipaketteja. Eläkkeitä pitää leikata jotta saadaan maksettua kreikkalaisten töppäilyt.
[/quote]
Et sitten ole tajunnut, että me töppäilemme ihan samalla tavalla täällä. Kaikki äänestäjäryhmät haluavat vain lisää itselleen, eikä ainakaan mitään itseen kohdistuvia leikkauksia. Ja äänestävät niitä edustajia, jotka tätä lupaavat, ottamatta lainkaan selvää siitä onko meillä oikeasti varaa tähän! Näinhän Kreikassakin tehtiin vuosia ja vuosia, ja vasta nyt on (ehkä?) herätty siihen että pitää oikeasti miettiä kansantalouden tasolla, mihin on varaa ja mihin ei. Siis vasta kun ihmisiä on tuhatmäärin kadulla.
Tarvitseeko meilläkin mennä noin pitkälle, ennen kuin ymmärrämme että ne rahat joilla elämämme maksetaan, eivät tipahda taivaasta??
En äänestä kokoomusta, en tosin myöskään vasemmistoa. Arhinmäeltä aika ikävästi sanottu, että ansiosidonnaista nauttiva henkilö muka edustaisi yhteiskuntamme vähäosaisia. Ne ovat kuule Paavo aivan muita ihmisiä, jotka ovat oikeasti heikoilla! Ansiosidonnaista sietää lyhentää, koska tällä hetkellä tilastoissa näkyy työllistymispiikki juuri siinä kohdalla, jossa se ansiosidonnainen on kohta loppumassa. Osa siis nostaa sitä huvikseen niin kauan kuin pystyy, ja menee töihin vasta sitten.
Myös työtä tehneiden ihmisten rajaaminen ansiosidonnaisen ulkopuolelle on epäreilua. Se tulisi määrätä kaikille tasapuolisesti ja mitoittaa sellaiseksi, että tämä on mahdollista rahoittaa. Ei siis niin, että korvauksen määrä ja aika on ruhtinaallinen ja sen saa kuitenkin vain osa, ja tämän lisäksi he jotka eivät ole siihen oikeutettuja, kuitenkin osallistuvat kustannuksiin.
En tajua yhtään näitä Arhinmäen aivopieruja, joissa ei ole ensimmäistäkään asiaa mietitty loppuun asti. Ne on suunniteltu vain ärsyttämään jo valmiiksi ärsyyntynyttä kansaa vielä entisestäänkin - faktoista viis. Kuka tuollaiseen puolueeseen luottaa, eihän sellainen kykene hoitamaan asioitamme tosipaikan tullen, kun tärkeintä on alentua populistiseen loanheittoon! Sama vika kuin persuissa.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ei auta. Kestävyysvajeeseen ei tälläkään surkealla vuodatuksella ole vaikutusta.
Sydäntäsärkeviä tarinoita osataan keksiä mutta ei mitään hyödyllistä.
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 20:50"]
Paras lääke köyhyyteen on työ. Maahanmuuttajat tekevät siivoushommat Suomessa, koska Suomalainen ei halua. Ei ole asiat oikein tässä maassa.
[/quote]
http://www.hs.fi/kuukausiliite/a1423108978621
Maahanmuuttajat siivoavat bussit, koska korkeaan elintasoon tottuneet suomalaiset eivät halua alentua noihin töihin. Sitten itketään, kun "köyhiltä" viedään rahat.
[/quote]
[/quote]
Kuulepas yksityisen sektorin palkkojen veroilla maksetaan sinun toimeentulo ja asumistukesi. Mitä pienempi yksityisen sektorin palkka sitä pienrmpi verotulo ja pienemmät tuet sinulle. Julkisen sektorin palkat onkin toinen juttu.
Minä kannan huolta ansiosidonnaisuudesta ja annan ääneni vasemmistolle, katsotaan vieläkö kiusaatte köyhiä hyväosaiset kokkoomuuslaiset.
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 20:55"]
[/quote]
[/quote]
Kuulepas yksityisen sektorin palkkojen veroilla maksetaan sinun toimeentulo ja asumistukesi. Mitä pienempi yksityisen sektorin palkka sitä pienrmpi verotulo ja pienemmät tuet sinulle. Julkisen sektorin palkat onkin toinen juttu.
[/quote]
Talouskeskustelu vassarin kanssa on yhtä rakentavaa kuin ydinfysiikasta keskustelu kanan kanssa... Tai no, kanan saa helpommin hiljaiseksi!
ANSIOSIDONNAISUUDEN PUOLESTA KÖYHIEN KIUSAAJIA VASTAAN. Hei, meitä on miljoonia, ja kansahan äänestää teitä köyhien kiusaajia vastaan.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]